Vieze kinderen
maandag 11 oktober 2021 om 12:37
Gisteren collega + partner over de vloer gehad. Beste wel aardige mensen, leuk in de omgang, twee kinderen (j+m). Ik zie ze een paar keer per jaar ook prive en als het kan bij hun thuis.
De reden: ik vind hun kinderen viespeuken.
Ze hebben twee kinderen van 8 en 10, die om de een of andere reden er altijd een zooitje van maken. Zo eten ze onbehouwen: ze smakken, hebben continu etensresten aan hun mond en vegen hun handen af aan alles wat ze maar kunnen vinden. Vervelend als je witte muren hebt. (...)
Gelukkig was het gisteren mooi weer en hebben ze veel buiten gespeeld.
Helaas hebben ze de wc wel gebruikt. Toen ze dan ook weg gingen was het weer een ordinaire janboel: de druppels en plasjes pis liggen links, rechts en voor het toilet, de strontspetters zaten aan de onderkant van de bril en de poepvegen zaten op de deur.
(...)
HOE DAN?!
De reden: ik vind hun kinderen viespeuken.
Ze hebben twee kinderen van 8 en 10, die om de een of andere reden er altijd een zooitje van maken. Zo eten ze onbehouwen: ze smakken, hebben continu etensresten aan hun mond en vegen hun handen af aan alles wat ze maar kunnen vinden. Vervelend als je witte muren hebt. (...)
Gelukkig was het gisteren mooi weer en hebben ze veel buiten gespeeld.
Helaas hebben ze de wc wel gebruikt. Toen ze dan ook weg gingen was het weer een ordinaire janboel: de druppels en plasjes pis liggen links, rechts en voor het toilet, de strontspetters zaten aan de onderkant van de bril en de poepvegen zaten op de deur.
(...)
HOE DAN?!
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
maandag 11 oktober 2021 om 22:10
Hoe weet je dan van hem dat ie nog staand wilde plassen?cuculuscanorus schreef: ↑11-10-2021 22:08Ik verdenk een oudere, wat instabiele man die toch nog staand wilde plassen, maar ja, dat is ook niet echt iets om in de personeelsruimte te bespreken.

maandag 11 oktober 2021 om 22:13
Dat denk ik, omdat er regelmatig heel veel plas om de wc-pot lag. Er zijn natuurlijke meerdere mogelijkheden, maar instabiel staand plassen ken ik wel vanuit mijn ervaring met oudere mannen, zeg maar. Maar misschien was het inderdaad heel iets anders. Was het de nette, vrouwelijke collega die zich graag uitleefde.
Want dat heb ik ook geleerd van viezeriken: iedereen kan het zijn, uiterlijk is geen voorspeller.
maandag 11 oktober 2021 om 22:29
Bij ons op het werk klimmen mensen op de wc pot om zo gehurkt hun behoefte te doen.
Hoe je dan nog alles in dat gat weet te mikken zonder zelf je hele benen/ kleren onder te pissen/ kakken is mij een raadsel.
Nu hebben we een frans toilet erbij: echt zo'n ding met voetstappen erin waar je je voeten neer moet zetten en een gat in de grond. Ik zou als schoonmaak weigeren dit plaspaleis schoon te maken, hier moet je bij de deur al met een waterstraal alles afstralen volgens mij.
En een kind van 12 wat de bril/ pot elke dag 3x onder de poep smeert, zou van mij ook 4x per dag de wc schoon mogen maken. Kijken hoe lang dit gdrag nog aanhoudt.
Hoe je dan nog alles in dat gat weet te mikken zonder zelf je hele benen/ kleren onder te pissen/ kakken is mij een raadsel.
Nu hebben we een frans toilet erbij: echt zo'n ding met voetstappen erin waar je je voeten neer moet zetten en een gat in de grond. Ik zou als schoonmaak weigeren dit plaspaleis schoon te maken, hier moet je bij de deur al met een waterstraal alles afstralen volgens mij.
En een kind van 12 wat de bril/ pot elke dag 3x onder de poep smeert, zou van mij ook 4x per dag de wc schoon mogen maken. Kijken hoe lang dit gdrag nog aanhoudt.
Nope
maandag 11 oktober 2021 om 22:33
Ik zou zo graag willen dat dit dikke vette onzin is.
Maar bij mijn leerlingen (9/10 jaar oud) speelt dit ook. Echt té goor.
Ik heb dus een heel streng wcbeleid, waarbij zodra er een drupje (en dit jaar ineens ook bruine strepen op de muur) fout gevonden wordt de voorganger de wc moet schoonmaken.
Van elkaar vinden ze het wél vies.
En ongeveer de helft van de kinderen wast vanzelfsprekend handen na een bezoek aan het toilet. De anderen pas als ze erop gewezen worden.
Maar bij mijn leerlingen (9/10 jaar oud) speelt dit ook. Echt té goor.
Ik heb dus een heel streng wcbeleid, waarbij zodra er een drupje (en dit jaar ineens ook bruine strepen op de muur) fout gevonden wordt de voorganger de wc moet schoonmaken.
Van elkaar vinden ze het wél vies.
En ongeveer de helft van de kinderen wast vanzelfsprekend handen na een bezoek aan het toilet. De anderen pas als ze erop gewezen worden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

maandag 11 oktober 2021 om 22:34
Eerstens.. ik vind het dapper dat je dit hier durft neer te pennen, serieus.wolkewitje schreef: ↑11-10-2021 19:10Nou, hier zijn mijn kinderen ook gewoon viespeuken. De oudste van 12 smeert altijd poep aan de bril. Middenachter. 3x per dag. En hij zegt dat het niet van hem is.
Jongste en man kijken nooit in de pot, of denken “dat is niet van mij, dus maak ik het niet schoon”. Er ligt ook regelmatig plas onder de pot, dat is ook nooit van iemand.
En het is niet dat ik er nooit wat van zeg, of het hen nooit laat schoonmaken, maar het blijft nog niet echt hangen.
Ten tweede vind ik dit de moeite waard om flink stennis over te schoppen. En dat jouw man daar ook vrolijk aan mee doet vind ik helemaal van de pot gerukt.

maandag 11 oktober 2021 om 23:30
Waar werk jij dan?Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑11-10-2021 22:29Bij ons op het werk klimmen mensen op de wc pot om zo gehurkt hun behoefte te doen.
maandag 11 oktober 2021 om 23:41
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

dinsdag 12 oktober 2021 om 07:00
Toen kind nog oefende met billen vegen ging dat hier ook wel eens fout.
Heb ook wel eens speelkameraadjes over de vloer gehad die mij blij maakten met een toiletpot die ik na gebruik volledig moest soppen.
Op openbare toiletten zijn vaak juist de damestoiletten hartstikke goor..
Gebruikt maandverband dat tegen een muur is geplakt. Tampons die niet zijn doorgespoeld. Bloedspoor over een wc-bril. Poepresten. En inderdaad ook de urinespetters over de rand en op de grond.
Als ik 1 ding heb geleerd dan is het wel dat juist vrouwen gore wezens zijn op een openbaar toilet. En blijkbaar lukt het mij elke keer weer om juist na een dergelijk wezen dat toilet te bezoeken.
Heb ook wel eens speelkameraadjes over de vloer gehad die mij blij maakten met een toiletpot die ik na gebruik volledig moest soppen.
Op openbare toiletten zijn vaak juist de damestoiletten hartstikke goor..
Gebruikt maandverband dat tegen een muur is geplakt. Tampons die niet zijn doorgespoeld. Bloedspoor over een wc-bril. Poepresten. En inderdaad ook de urinespetters over de rand en op de grond.
Als ik 1 ding heb geleerd dan is het wel dat juist vrouwen gore wezens zijn op een openbaar toilet. En blijkbaar lukt het mij elke keer weer om juist na een dergelijk wezen dat toilet te bezoeken.

dinsdag 12 oktober 2021 om 09:35
Ik gok ergens met aziatische expats.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 12 oktober 2021 om 10:02
dinsdag 12 oktober 2021 om 11:19

dinsdag 12 oktober 2021 om 11:30
Ik vind mijn peuter netter dan mijn kleuter moet ik zeggen. Kwestie van karakter maar de kleuter is ook wel minder netjes geworden sinds ze zelf naar de wc gaat. Op school kan ze het daarentegen weer wél en ook bij opa en oma, die zijn altijd zo in de wolken dat ze zo netjes is en zonder morren en herinneren haar handen wast enzo. Maar hier thuis is dat echt niet altijd het geval, al ben ik er wel streng op.Ginnyy schreef: ↑12-10-2021 11:19Mijn 1 jarige (bijna 2) pakt zelfs een doekje (billendoekjes) om haar neusje schoon te maken als ze een loopneus heeft en gooit vervolgens het doekje ook nog eens netjes in de vuilnisbak.
Dit gedrag ligt echt bij de ouders. Zij vinden blijkbaar alles prima van hun engeltjes.
Ik werk in de zorg en daar zie ik ook veel viezigheid hoor, mensen doen echt vies soms. Ik zie bijvoorbeeld veel mensen een inlegger in hun onderbroek (met urine of poep erop) uit hun onderbroek pakken met hun vingers op het vieze gedeelte en het ding dan oprollen of dichtvouwen. En dan daarna niet hun handen wassen enzo. Erg smerig, pak het ding dan bij het hoekje vast, stuk minder vies toch?? Of met een washand wassen en dan oksels wassen en daarná hun armen bijvoorbeeld. Ik heb altijd geleerd dat je de vieze plekken het laatste doet en daarna de washand weer uitspoelt en je eindigt met je kruis en billen. Maar ik zie dus ook mensen na hun billen de washand afspoelen en daarna nog 'eventjes' hun gezicht wassen. Te smerig.
dinsdag 12 oktober 2021 om 11:34
O, dus omdat iemand zich prettig in haar functie voelt en misschien verder geen ambities heeft heb jij daar meteen een oordeel over gebaseerd op aannames.MariaKaz schreef: ↑11-10-2021 14:59Op het werk hoor ik haar met regelmaat over haar 'engeltjes' praten. Dat ze het voorbeeldig doen op school, dat ze thuis altijd netjes helpen in het huishouden. Ik geloof best dat ze het op school goed doen, maar ik kan het gewoon niet rijmen met de rest van het gedrag.
Het zijn niet echt mensen die je kunt aanspreken op het gedrag van hun kinderen. Ik bedoel maar: ze is mijn collega en de enige reden dat ze al 10 jaar in dezelfde functie werkt, is omdat ze blijft hangen op een bepaald niveau en haar eigen fouten niet erkent.
Bah. Kijk eerst maar eens naar je eigen fouten en ook naar jouw karakter. Kan ook een hoop aan verbetert worden. Of erken je dat niet?
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
dinsdag 12 oktober 2021 om 11:47
gatver! Maar dat is toch logisch nadenken? Bah bahPaterPen schreef: ↑12-10-2021 11:30Ik vind mijn peuter netter dan mijn kleuter moet ik zeggen. Kwestie van karakter maar de kleuter is ook wel minder netjes geworden sinds ze zelf naar de wc gaat. Op school kan ze het daarentegen weer wél en ook bij opa en oma, die zijn altijd zo in de wolken dat ze zo netjes is en zonder morren en herinneren haar handen wast enzo. Maar hier thuis is dat echt niet altijd het geval, al ben ik er wel streng op.
Ik werk in de zorg en daar zie ik ook veel viezigheid hoor, mensen doen echt vies soms. Ik zie bijvoorbeeld veel mensen een inlegger in hun onderbroek (met urine of poep erop) uit hun onderbroek pakken met hun vingers op het vieze gedeelte en het ding dan oprollen of dichtvouwen. En dan daarna niet hun handen wassen enzo. Erg smerig, pak het ding dan bij het hoekje vast, stuk minder vies toch?? Of met een washand wassen en dan oksels wassen en daarná hun armen bijvoorbeeld. Ik heb altijd geleerd dat je de vieze plekken het laatste doet en daarna de washand weer uitspoelt en je eindigt met je kruis en billen. Maar ik zie dus ook mensen na hun billen de washand afspoelen en daarna nog 'eventjes' hun gezicht wassen. Te smerig.

Don't cry, buy a bag and move on.
dinsdag 12 oktober 2021 om 11:51
Ja dat zou je toch denken, inderdaad!

dinsdag 12 oktober 2021 om 11:59
PaterPen schreef: ↑12-10-2021 11:30Ik vind mijn peuter netter dan mijn kleuter moet ik zeggen. Kwestie van karakter maar de kleuter is ook wel minder netjes geworden sinds ze zelf naar de wc gaat. Op school kan ze het daarentegen weer wél en ook bij opa en oma, die zijn altijd zo in de wolken dat ze zo netjes is en zonder morren en herinneren haar handen wast enzo. Maar hier thuis is dat echt niet altijd het geval, al ben ik er wel streng op.

Ik gebruik aparte washandjes voor mijn billen

dinsdag 12 oktober 2021 om 12:12
Eens. Maar ja, in het ziekenhuis hebben we soms geen keus.Knuddestudder schreef: ↑12-10-2021 12:10Ik vind het gebruik van washandjes sowieso smerig. Net als vaatdoekjes.
dinsdag 12 oktober 2021 om 12:13
Ja precies. Dat is ook de reden dat ik die fluffy badsponzen zo vies vind. Want hoe was je je daarmee dan? en die worden steeds opnieuw gebruikt. Maar goed, we dwalen af geloof ik
Don't cry, buy a bag and move on.

dinsdag 12 oktober 2021 om 12:16
Haha ja. Blijkbaar zijn er vieze volwassenen en vieze kinderendaenerys79 schreef: ↑12-10-2021 12:13Ja precies. Dat is ook de reden dat ik die fluffy badsponzen zo vies vind. Want hoe was je je daarmee dan? en die worden steeds opnieuw gebruikt. Maar goed, we dwalen af geloof ik