Ik twijfel nog, hij koopt groot cadeau
woensdag 13 oktober 2021 om 12:33
Ik ben even benieuwd naar wat andere meningen dan alleen de misschien wat overtrokken mening van mezelf 
Ik ben sinds drie maanden aan het daten met een lieve, wat naïeve man. Omdat ik merkte dat het voor hem direct een relatie was heb ik een beetje op de rem getrapt. Dit omdat ik hem eerst rustig beter wilde leren kennen. Een paar dagen geleden hebben we het er weer over gehad dat ik er "gewoon" nog niet over uit ben maar dat ik er wel mee door wil gaan om hem nog beter te leren kennen. Voor mij is een relatie niet echt iets wat je vaststelt maar wat zo groeit (of niet). Het was een goed gesprek en daarna hebben we een heel fijn weekend gehad.
Nu kreeg ik vlak daarna een cadeau opgestuurd om bepaalde niet boeiende reden. Ik dacht misschien een bosje bloemen... maar nee het is een cadeau van rond de 200 euro. Dit klinkt misschien behoorlijk ondankbaar want het is heel lief bedoeld maar ik wil het eigenlijk niet hebben. Ik vind zo'n groot cadeau veel te snel en ik voel me nu ook wat onder druk gezet na ons gesprek van een paar dagen geleden. Hoewel ik zeker weet dat dat niet zijn bedoeling is. Het stoort me misschien nog wel het meest dat hij niet aanvoelt dat het ongepast is. Tenminste..dat vind ik dus.
Wat vinden jullie? Ik heb soms te snel mijn mening klaar dus ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden voordat ik misschien te heftig ga reageren.

Ik ben sinds drie maanden aan het daten met een lieve, wat naïeve man. Omdat ik merkte dat het voor hem direct een relatie was heb ik een beetje op de rem getrapt. Dit omdat ik hem eerst rustig beter wilde leren kennen. Een paar dagen geleden hebben we het er weer over gehad dat ik er "gewoon" nog niet over uit ben maar dat ik er wel mee door wil gaan om hem nog beter te leren kennen. Voor mij is een relatie niet echt iets wat je vaststelt maar wat zo groeit (of niet). Het was een goed gesprek en daarna hebben we een heel fijn weekend gehad.
Nu kreeg ik vlak daarna een cadeau opgestuurd om bepaalde niet boeiende reden. Ik dacht misschien een bosje bloemen... maar nee het is een cadeau van rond de 200 euro. Dit klinkt misschien behoorlijk ondankbaar want het is heel lief bedoeld maar ik wil het eigenlijk niet hebben. Ik vind zo'n groot cadeau veel te snel en ik voel me nu ook wat onder druk gezet na ons gesprek van een paar dagen geleden. Hoewel ik zeker weet dat dat niet zijn bedoeling is. Het stoort me misschien nog wel het meest dat hij niet aanvoelt dat het ongepast is. Tenminste..dat vind ik dus.
Wat vinden jullie? Ik heb soms te snel mijn mening klaar dus ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden voordat ik misschien te heftig ga reageren.
tomorrowmorning wijzigde dit bericht op 13-10-2021 12:36
4.28% gewijzigd
woensdag 13 oktober 2021 om 12:37
woensdag 13 oktober 2021 om 12:43
Ik denk dat ik me beledigd zou voelen. Het lijkt op liefde kopen, als je jouw gevoelens zojuist met hem gedeeld hebt over dat het je te snel gaat en hij komt vervolgens doodleuk met zo'n duur cadeau aanzetten. Hierdoor lijkt het alsof de inhoud van het gesprek totaal aan hem voorbij gegaan is.
Maar dat ben ik, een ander zal dit inderdaad weer heel anders beleven en interpreteren. Erover praten met hem is het beste.
Btw "lieve, naïeve man" klinkt ook niet echt alsof het iets (gelijkwaardigs) gaat worden tussen jullie.
Maar dat ben ik, een ander zal dit inderdaad weer heel anders beleven en interpreteren. Erover praten met hem is het beste.
Btw "lieve, naïeve man" klinkt ook niet echt alsof het iets (gelijkwaardigs) gaat worden tussen jullie.
avage wijzigde dit bericht op 13-10-2021 12:44
11.21% gewijzigd
woensdag 13 oktober 2021 om 12:44
Terechte vraag over dat aan het lijntje houden, denk daar veel over na of dat zo is. Ik weet alleen nog niet precies of het echt aan hem ligt (idd naïef, wat gereserveerd, redelijk onervaren) of dat het aan mij ligt (perfectionistisch, bang om weer in een relatie te komen waar ik ongelukkig van word maar niet wegga). Ik kom daar maar niet uit. Bespreek ik trouwens wel.

woensdag 13 oktober 2021 om 12:48
woensdag 13 oktober 2021 om 12:48
Ik snap dat het over kan komen als liefde kopen maar ik weet vrij zeker dat dat niet het geval is. Dit komt eerder voort uit die naïviteit denk ik. Ga er sowieso vanavond over praten. Thanks voor je berichtje!Avage schreef: ↑13-10-2021 12:43Ik denk dat ik me beledigd zou voelen. Het lijkt op liefde kopen, als je jouw gevoelens zojuist met hem gedeeld hebt over dat het je te snel gaat en hij komt vervolgens doodleuk met zo'n duur cadeau aanzetten. Hierdoor lijkt het alsof de inhoud van het gesprek totaal aan hem voorbij gegaan is.
woensdag 13 oktober 2021 om 12:51
Zo'n duur kado is helemaal niet gepast na 3 maanden gescharrel. Hij schat het duidelijk niet goed in, veel kans dat je dit met hem in meer situaties gaat meemaken.
Je bent bang om weer in een relatie te komen waar je ongelukkig van wordt maar niet uit weg durft te gaan. Ik zou eerst hier aan gaan werken en dan pas weer gaan daten.
Maak het uit, wens hem succes en zeg hem dat je nog niet aan een relatie toe bent omdat je aan jezelf wil gaan werken.
Je bent bang om weer in een relatie te komen waar je ongelukkig van wordt maar niet uit weg durft te gaan. Ik zou eerst hier aan gaan werken en dan pas weer gaan daten.
Maak het uit, wens hem succes en zeg hem dat je nog niet aan een relatie toe bent omdat je aan jezelf wil gaan werken.
woensdag 13 oktober 2021 om 12:52
Je hebt helemaal gelijk... Ik denk dat ik heel erg hoop dat het aan mij ligt. En die kans is behoorlijk aanwezig..
woensdag 13 oktober 2021 om 12:59
Het is een cadeau waar ik zelf ook al wel eens naar gekeken heb dus wel goed gekozenmooiedromen schreef: ↑13-10-2021 12:56Maar is het iets wat je goed kan gebruiken en kan hij het geld makkelijk missen of is een een cadeau waarmee hij zijn liefde toont (een sieraad ofzo). Dat zou voor mij nog wel een verschil zijn.

woensdag 13 oktober 2021 om 13:05
Als je na 3 maand nog zo lauwtjes over hem praat doe die man dan een plezier en stop er mee.
Wanneer je het had over een groot kado had ik toch wat anders in gedachten dan 200eur. Voor volwassen mensen is het niet abnormaal om dat aan je lief te schenken, zie niet wat die man daar verkeerd mee doet, zeker niet omdat jij weet dat hij dat enkel met goede bedoelingen doet.
Je vindt het volgens mij enkel ongemakkelijk omdat hij je koud laat. Je zou graag hebben dat het lukt omdat hij een goeie catch lijkt maar je hormonen werken niet mee.
Jammer maar helaas.
Spreek jammer genoeg uit ervaring...
Wanneer je het had over een groot kado had ik toch wat anders in gedachten dan 200eur. Voor volwassen mensen is het niet abnormaal om dat aan je lief te schenken, zie niet wat die man daar verkeerd mee doet, zeker niet omdat jij weet dat hij dat enkel met goede bedoelingen doet.
Je vindt het volgens mij enkel ongemakkelijk omdat hij je koud laat. Je zou graag hebben dat het lukt omdat hij een goeie catch lijkt maar je hormonen werken niet mee.
Jammer maar helaas.
woensdag 13 oktober 2021 om 13:13
Bedankt voor je berichtje, komt wel aan. Ik vraag me af wanneer het dan wel goed genoeg zal zijn voor mij. En dat haat ik van mezelf.Attraverso schreef: ↑13-10-2021 13:05Als je na 3 maand nog zo lauwtjes over hem praat doe die man dan een plezier en stop er mee.
Jammer maar helaas.
woensdag 13 oktober 2021 om 13:17
Waarom denk je dat? Laat altijd alles en iedereen je koud? Vast niet, toch?TomorrowMorning schreef: ↑13-10-2021 13:13Bedankt voor je berichtje, komt wel aan. Ik vraag me af wanneer het dan wel goed genoeg zal zijn voor mij. En dat haat ik van mezelf.
Iemand hoeft niet perfect zijn om gevoelens te ontwikkelen/ervan te houden. Dus ik denk niet dat je kunt spreken van ‘goed genoeg’. Maar ik snap wel wat je bedoelt.

woensdag 13 oktober 2021 om 13:19
Eerlijk gezegd vind ik een cadeau van 200,- nu niet echt bizar of opvallend voor volwassenen. Tenzij arme studenten.
Beledigd/omgekocht zou ik mij ook niet voelen, het is niet alsof je een ring hebt gekregen of een familie erfstuk. Of iets anders waaruit een bepaalde verwachting spreekt (weekend weg of zoiets).
Beledigd/omgekocht zou ik mij ook niet voelen, het is niet alsof je een ring hebt gekregen of een familie erfstuk. Of iets anders waaruit een bepaalde verwachting spreekt (weekend weg of zoiets).
woensdag 13 oktober 2021 om 13:24
Gezellig, als je dates na drie maanden steeds gevuld worden met gesprekken over de twijfel van een van beide partijen. Dit wordt hem niet hoor. Ik word al moe als ik het lees. Na drie maanden mag het wel leuk, lollig, luchtig, lief, lachen zijn in plaats van dit soort geleuter.TomorrowMorning schreef: ↑13-10-2021 12:44Terechte vraag over dat aan het lijntje houden, denk daar veel over na of dat zo is. Ik weet alleen nog niet precies of het echt aan hem ligt (idd naïef, wat gereserveerd, redelijk onervaren) of dat het aan mij ligt (perfectionistisch, bang om weer in een relatie te komen waar ik ongelukkig van word maar niet wegga). Ik kom daar maar niet uit. Bespreek ik trouwens wel.
woensdag 13 oktober 2021 om 13:28
Probeer het los van elkaar te zien. Die man is gewoon vrijgevig. Dat is een leuke eigenschap. Hij is nu toevallig met jou en wil dat jij blij bent. Gewoon dank je wel zeggen en blij zíjn.
Daarnaast staat de vraag of je echt een relatie met hem wilt.
Daar zou ik snel een beslissing over nemen. Want deze man doet niet aan los vaste contacten zo te horen, dus voor hem is het al een relatie. Hoe langer dat duurt, hoe lastiger het voor hem wordt.
Daarnaast staat de vraag of je echt een relatie met hem wilt.
Daar zou ik snel een beslissing over nemen. Want deze man doet niet aan los vaste contacten zo te horen, dus voor hem is het al een relatie. Hoe langer dat duurt, hoe lastiger het voor hem wordt.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.