Uitgerekend mei 2022

04-09-2021 10:44 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vijf weken zwanger en ik vind deze weken zo spannend!

Ben je ook uitgerekend in mei 2022, schrijf je dan gezellig mee?

Edit:
11-10 echo
NaamHoeveelste kindjeUD HartjeGeslacht babyBijzonderheden
june. (33jr)2e28 mei:heart:
koekie44e5 mei :heart:
Viviette:heart:
MamaAlice0303e19 mei1-10 echo
Cookie-Enthusiast (34jr)
Neilra (34jr)5e26 mei:heart:
Honingbij1e27 april:heart:
345louise2e20 mei
Letmeholdyou1-10 echo
Anoniem_3375731e25 mei11-10 echo
Baby123452e25 mei11-10 echo
koekie4 wijzigde dit bericht op 21-10-2021 13:10
82.47% gewijzigd
@Blauwbosbesje, zo'n actieve Viva-groep hadden wij ook bij onze vierde. Erg leuk. We hebben zelfs een meeting gehad centraal in het land tegen de tijd dat we rond de 30/33 weken zaten.

@Louise, fijn dat je een kloppend hartje zag. Toch weer een geruststelling dat er echt wat op de goede plek zit en wat leeft. Wel jammer dat je wat teruggezet bent.

@Honingbij, qua misselijkheid ervaar ik dat net als jij denk ik. Het zeurt constant op de achtergrond zonder dat ik over hoef te geven. Ik ben bang dat ik al wel aangekomen ben. Want als ik iets een gevoel van een lege maag krijg wordt de misselijkheid erger. Dus ik zorg dat ik steeds aardig vol zit. Hoe gaat het met jullie cravings? Ik eet het meeste wel gewoon, maar heb niet overal evenveel zin meer in. Of in rare dingen juist wel. Vannacht had ik zin in gebakken banaan van de chinees. :bonk:

@Senchagreen, wat naar zeg! Sterkte de komende tijd.

@Baby12345, net wat Louise vraagt: was er iets naars gebeurd de vorige keer?

@ Bevallen, Ik ben nu 4x bevallen maar ik vind het ook niks aan. Kan er ook nachtmerries over krijgen zo tegen het einde van de zwangerschap. Ik kon altijd heel goed in de zwangerschappen tot het laatste toe en dan na de bevalling was ik een wrak dat niet eens zelf naar de wc kon lopen. Ik zag er ook altijd niet uit na die tijd (gezicht vol wallen en kleine bloeduitstortinkjes zeg maar). Maar op zich was er bij mij niks geks gebeurd. Mijn jongste had een groot hoofd en ik verloor redelijk wat bloed (nog niet te erg dat ik bloed bij moest krijgen, maar het maakt je wel slap). Ik denk dat ik voor het eerst voor een ruggenprik ga deze keer. Andere keren 2x de TENS gebruikt en 2x niks. (3x thuis, 1x ziekenhuis). Het is niet mijn hobby, en dat je alles direct vergeten bent als het kind op je buik ligt is ook niet waar (in mijn geval dan). Ik heb het er graag voor over, maar dat is een ander verhaal.

Mijn kinderen beginnen wat te vermoeden. We waren even voor de echo 3 kwartier weggeweest deze week. Ze vroegen wat we gingen doen en daar heb ik alleen maar vaag op geantwoord. En nu denken ze dus dat we bij de vk geweest zijn (wat nog klopt ook).
@Neilra, haha, gebakken banaan. Hoe kom je erop! Ik heb geen gekke cravings. Ik eet vooral droge krokante dingen. Crackers, beschuit, pepernoten haha.

Vijfde kindje! Wauw! Gaan jullie tegen praktische dingen aanlopen? En hoe oud zijn ze? Ze zijn scherp genoeg om iets op te merken dus. ;)
Ik ben ook zo misselijk en die moeheid inderdaad.. Vind het ook zo anders met een rondlopende dreumes, kan nu op mijn vrije dag niet lekker ontspannen behalve als hij slaapt.. Gelukkig doet vriend nu ook wat meer in huishouden en zorg, dus dat scheelt wel.

Morgen echo en vind het superspannend.. Heb altijd ook nog een klein beetje bloedverlies, dus ben benieuwd of ze kunnen vinden waar het vandaan komt.
Seriously?
Ik ben ook zooooo moe. Kan mij echt niet voorstellen hoe ik het zou moeten doen met rondlopende hummeltjes, veel respect daarvoor :zzz:
Ook moeilijk te bedenken dat dit ooit weer over gaat (hoop ik).

Welkom en proficiat BlauwBosbesje

Succes june. altijd spannend, die echo’s.
Succes morgen, June. Spannend! Hou je ons op de hoogte?

@Neilra jullie ook een groot gezin, gezellig. Wij krijgen de 4e, daar draai jij je hand al niet meer voor om :) hoe oud zijn je andere kinderen? Knap dat ze de link met de vk hebben gelegd.

Een goede echo is super, Louise, maar een week teruggezet worden, is niet tof. Nog langer wachten...

@Blauwbosbesje, zo'n actieve Viva-groep hadden wij ook bij onze vierde. Erg leuk. We hebben zelfs een meeting gehad centraal in het land tegen de tijd dat we rond de 30/33 weken zaten.

@Louise, fijn dat je een kloppend hartje zag. Toch weer een geruststelling dat er echt wat op de goede plek zit en wat leeft. Wel jammer dat je wat teruggezet bent.

@misselijkheid ik vind dat echt het verschrikkelijkste van zwanger zijn. De vorige 3x duurde het tot en met m'n bevalling. Heb zelfs een spuugbak naast me in de auto.

@bevallen ik ben dus een waardeloze zwangere en bevallen vind ik echt top, letterlijk de verlossing. 3x supersnel en zonder problemen, na de bevalling was ik fitter dan ervoor. Lijkt me heftig als je er tegenop ziet en dat komt steeds dichterbij

@(app) groepjes bij mn 2e zat ik in een hele leuke groep. Heb er een vriendin aan overgehouden. Bij de 3e had ik een fijn groepje mede HGers. Zit nu ook in een groepje maar denk dat ik daar uit stap. Gaat voornamelijk over narigheid en dat vind ik helemaal niet leuk. Ben wel actiever op de app dan hier op het forum. Raak snel het overzicht kwijt
@app groepje lijkt mij ook idd leuk. Aan de vorige zwangerschap leuk groepje overgehouden.

@june idd herkenbaar met een rondlopende dreumes. Succes morgen met de echo!

@neilra ze was met 36 weken geboren met een keizersnede. Haar hoofd kregen ze er niet uit en toen het eindelijk lukte zat de navelstreng 6x om haar nek. Apgar score van een 2 had ze. Maar het is goed dat die dag mijn vliezen waren gebroken want ik zou eigenlijk die dag voor een versie gaan en als dat was gebeurd dat had ze het sowieso niet overleefd. Ze voelde het gelukkig zelf aan dat ze eruit moest! En nu is ze een hele sterke eigenwijze lieve dame.
Hee BlauwBosbesje, wat leuk jou hier te zien!
Ik was al een tijdje aan het meelezen en nog steeds aan het twijfelen om me hierbij aan te sluiten. Ik weet niet of ik het ga bijhouden en veel kan schrijven.
Maar voor jou toch even een berichtje: Gefeliciteerd!! Leuk om nog te lezen dat je ook weer zwanger bent :)
HennieHen schreef:
12-10-2021 19:46
Wat verdrietig Senchagreen. Hoe gaat het nu met je? Is er een relatie tussen je endometriose en miskramen?

Hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis iets voor je betekenen. ❤️
Met mij gaat het goed hoor, het was lichamelijk een stuk minder heftig dan de vorige keer gelukkig. Endometriose geeft helaas wel een grotere kans op miskramen, dus dat is niet 'onbekend'. Alleen zo jammer als je zelf diegene bent.
En de rest van de berichtjes, super lief, het doet me goed.
Ik wens jullie allemaal een goede, fijne zwangerschap en dito baby toe :heart:
Sterkte senchagreen!
Hier een berichtje van een tot nu toe stiekeme meelezer. Uitgerekend in mei van onze derde! Ik ben slecht in continu meeschrijven maar af en toe vind ik wel leuk dus vandaar dat ik me toch even meld :) . Sinds Viva zou stoppen (en toch weer niet) lijken de zwangerschapsgroepjes een stuk kleiner en rustiger! Wij hebben inmiddels de termijnecho gehad, de kinderen en de rest van de wereld zijn op de hoogte dus dat is fijn. Nu die ellendige misselijkheid en moeheid nog weg en dan wordt het leven weer een beetje gewoon hoop ik!
Wat fijn om berichtjes van goede echo's te lezen! Wij hebben afgelopen maandag ook een goede termijnecho gehad. Langzaam gaan we het nieuws wat meer delen.

Het beroerd voelen herken ik enorm. De vorige zwangerschap heb ik dat helemaal niet gehad. Nu de hele dag misselijk, regelmatig kokhalzen of overgeven. Ik vind het pittig om de werkdag een beetje door te komen.

Een appgroepje lijkt me leuk! De appgroep van mijn zoontje is nog actief, ik vond en vind het contact heel fijn. En een stuk makkelijker bijhouden dan het forum.
Ooo wat fijn al die echo's!

En even een shout out naar @Anna, want wij blijken elkaar telkens weer tegen te komen en gelukkig allebei nu met een baby in de buik! Heel fijn! Het is je zo enorm gegund, lieve Anna!

@bevallen, ik had een bevalling van 23 uur en vanaf het middaguur had ik een ruggenprik, ondanks volledige ontsluiting. De kleine meid lag veel te hoog nog en ik was op na uren lang weeën opvangen. En toch... Ik vind het nog steeds zo'n enorm coole ervaring! Ik kijk er dus wel weernaar uit, haha. Maar @baby12345, wat een pure ellende... Laat je echt goed opvangen door de professionals!

@appgroep, ik ben vóór, want ik mis op het forum snel overzicht. Als jullie liever elkaar eerst wat beter zo leren kennen, is dat ook goed. ;-)

Weinig nieuwbakken mama's in deze groep, of niet? Ik ben heel benieuwd of het een tweede keer anders/makkelijker gaat voelen.
Nou de echo was goed, een mooi kloppend hartje gezien :heart:
Seriously?
@June, fijn!! Hele geruststelling toch?

@Blauwbosbesje, 2e keer is wel iets makkelijker vind ik. Bij mijn oudste ben ik bijvoorbeeld best wel wezen aanmodderen de eerste 6 weken. Ze sliep heel licht, heel kort, viel dan onder het voeden weer in slaap. Ze was al niet zo groot, dus als ze huilde en wakker was groeide ze ook niet zo. Ze huilde bijna 3 uur per dag in totaal. Dus maar extra vaak aanleggen (elke 2 uur). Hielp helemaal niks. Toen na 6 weken kwam de wijkverpleegkundige met het heldere idee om haar in te bakeren. En dat was het. Maar ja, toen zat ik al in dat ritme van elke 2 uur voeden (+2x 's nachts). Bij de tweede gingen we na een paar dagen hetzelfde zien en toen kon ik gelijk ingrijpen en is het veel beter gegaan. Zulke dingen wacht je dan niet meer af. Bij de eerste bevalling had ik de hele dag een 'aanloop' van weeën. Niet heel erg, maar steeds een keer eentje. En in de avond begon het pas echt. Na de eerste heb ik geen 'aanloopjes' meer gehad. Zulke dingen zijn dan net iets anders. Ook trek ik me wat minder aan van wat iedereen overal van vindt.
June, fijn! Mooi beeld, he?

Neilra, kijk aan, dat klinkt goed. Ik ben inmiddels een expert in heftige huiduitslag geworden. Bij een tweede baby laat ik me niet weer weken afschepen door de huisarts. Haha
Hebben jullie een fijn weekend allemaal? Wij zijn heerlijk naar het bos gegaan. We willen dat volgens najaar ook doen. Heerlijk de mini in de draagzak en de dreumes - die dan peuter is - kan zelf lopen! Herfstzonnetje erbij, top.
Wat fijn, June! De bevestiging op beeld is toch extra geruststellend.

Klinkt heerlijk, blauwbosbesje, de wandeling! Kan ook zo uitkijken naar als de baby er is. Wandelen zit er nu echt niet in voor mij, lig de hele dag als een dooie in bed of op de bank. Dan is mei nog ver weg. Denk er maar niet teveel over na, het is voor een goed doel.

Morgen nog plannen?
@Zussel, welkom. Leuk dat je nu niet meer stiekem bent ;) fijn dat je er nu in je omgeving vrij over kunt praten.

@rest, weten in jullie omgeving al veel mensen dat je zwanger bent?

@Blauwbosbesje, heerlijk een boswandeling! Mooie kleuren gezien?

Je vroeg een paar posts geleden of we met een 5e nog tegen praktische problemen aanlopen. Ik denk dat dat mee gaat vallen. Sinds de 3e hebben we al een 7-persoonsauto. Enige wat ik me afvraag is waar ik een kinderwagen laat als we met z'n zevenen in de auto zitten. De ruimte achter de achterste stoelen is klein.

Tot nu toe hebben alle kinderen een eigen kamer. Baby gaat tijdens de borstvoedingsperiode bij ons op de kamer. Dus als we tegen eind volgend jaar weten wat we daarin gaan schuiven, is het vroeg genoeg. We hebben evt opties om nog een extra slaapkamer te creëren (dmv dakkapel) of iets op zolder misschien.
Je vroeg ook hoe oud de kinderen zijn: 14, 11, 9 en 6.
Baby zal wel mee moeten in het bestaande schema met school/sport/muzieklessen e.d.

@Hier, druk aan het inpakken. Maandag gaan we een weekje op vakantie. Mijn zwangerschapsdementie en wat meer lusteloos zijn helpen niet per se met het inpakken maar het gaat goedkomen denk ik. We hebben er zin in. En we willen het maandag aan de kinderen en onze ouders gaan vertellen dat ze een broertje of zusje /kleinkind krijgen. Ben benieuwd! Ik zit dan op 9 weken. Als ik het niet vertel en ik trek mijn bikini aan weten ze het ook. :hihi: dus ja...
@Koekie, wat balen dat je je nog steeds zo voelt... Ik merk wel dat er bij mij langzaam verbetering in zit en ik ben nu goed elf weken zwanger. Middagdutjes doe ik nog wel graag. ;-) Wat kan jij doen om het jezelf iets aangenamer te maken?

@Neilra, mmm, ja bij een zevenzitter verlies je toch de kofferbakruimte. Heb je de oude kinderwagen nog? Anders kan je kijken wat voor wagen heel compact opgevouwen kan worden. De baby kan lekker vertroeteld worden door het hele huishouden! Hoe denk je dat de broers en zussen erop gaan reageren? Fijne vakantie! Wij moeten nog één weekje werken. :)
Wat leuk, Neilra, een weekje weg. Als het weer zo blijft, is het extra boffen. Veel plezier met de onthulling, ben benieuwd naar de reacties!
Handig dat jullie al een grote auto hebben. Wij zijn vast aan het rondkijken voor een 7 zitter. Wat voor een hebben jullie en bevalt ie?

@bosbesje mooi dat er een stijgende lijn zit in hoe je je voelt. Heerlijk om een middagdutje mee te pakken als het lukt. Ik verwacht niet dat mijn zwangerschap hosanna gaat worden. De hyperemesis kost veel energie en bleef de vorige keren tot de bevalling. Hoop het aantal opnames te beperken en geen sonde nodig te hebben, voorlopig gaat dat best goed, dus ik heb er vertrouwen in.

Leuk dat je meeschrijft, zussel. Hoe reageerden je andere kinderen op het nieuws?
@Bosbes, dankje wel!
Ik wens je een (enigszins ;)) fijne zwangerschap en ik lees nog wel af en toe mee hoe het met je gaat!
Ik vindt deze zwangerschap echt heel pittig. Mocht van mijzelf deze week nog even rustig aan doen. Vanaf vandaag wil ik het sporten weer oppakken en weer gezond eten enz.. even weer de positieve kant op gaan!
Neilra schreef:
16-10-2021 22:19
@Zussel, welkom. Leuk dat je nu niet meer stiekem bent ;) fijn dat je er nu in je omgeving vrij over kunt praten.

@rest, weten in jullie omgeving al veel mensen dat je zwanger bent?

@Blauwbosbesje, heerlijk een boswandeling! Mooie kleuren gezien?

Je vroeg een paar posts geleden of we met een 5e nog tegen praktische problemen aanlopen. Ik denk dat dat mee gaat vallen. Sinds de 3e hebben we al een 7-persoonsauto. Enige wat ik me afvraag is waar ik een kinderwagen laat als we met z'n zevenen in de auto zitten. De ruimte achter de achterste stoelen is klein.

Tot nu toe hebben alle kinderen een eigen kamer. Baby gaat tijdens de borstvoedingsperiode bij ons op de kamer. Dus als we tegen eind volgend jaar weten wat we daarin gaan schuiven, is het vroeg genoeg. We hebben evt opties om nog een extra slaapkamer te creëren (dmv dakkapel) of iets op zolder misschien.
Je vroeg ook hoe oud de kinderen zijn: 14, 11, 9 en 6.
Baby zal wel mee moeten in het bestaande schema met school/sport/muzieklessen e.d.

@Hier, druk aan het inpakken. Maandag gaan we een weekje op vakantie. Mijn zwangerschapsdementie en wat meer lusteloos zijn helpen niet per se met het inpakken maar het gaat goedkomen denk ik. We hebben er zin in. En we willen het maandag aan de kinderen en onze ouders gaan vertellen dat ze een broertje of zusje /kleinkind krijgen. Ben benieuwd! Ik zit dan op 9 weken. Als ik het niet vertel en ik trek mijn bikini aan weten ze het ook. :hihi: dus ja...
Wauw wat bijzonder een groot gezin! Echt heel leuk!!

Hoe doe je dat met de baby als ze moet slapen maar een kind moet naar sport of iets? Dan toch wakker houden? In de wagen laten slapen?
Wij kregen gister de uitslag van de NIPT, die was gelukkig goed. Kreeg de uitslag ook lekker snel, pas vorige week vrijdag afgenomen dus zat net een week tussen. Volgende week woensdag hebben wij de 13 weken echo (een weekje te laat, maar soit).
Honingbij_ schreef:
19-10-2021 11:58
Wij kregen gister de uitslag van de NIPT, die was gelukkig goed. Kreeg de uitslag ook lekker snel, pas vorige week vrijdag afgenomen dus zat net een week tussen. Volgende week woensdag hebben wij de 13 weken echo (een weekje te laat, maar soit).
Fijn, een goede NIPT!
Wel snel al, of had je een vroege termijnecho?

Ik denk nog na over de NIPT met of zonder nevenbevindingen. Ik ga vandaag de knoop doorhakken. De termijnecho was gelukkig goed! Maar ik ben 5 dagen verder dan we dachten dus nu is het even haasten met de 13-wekenecho :rolling:

Hoe is het met de rest?
Nu ik een dansende baby heb gezien begin ik er wel wat meer in te geloven.
Oh wat fijn die goede berichten en echo's. Wij hebben vanavond de termijnecho, ben benieuwd! Ben heel lang stil geweest, bijna een hele week last gehad van buikgriep. Ik leek er wel niet vanaf te komen maar nu gaat het gelukkig weer beter (vermoeidheid lijkt ook minder te worden). Lekker weekje vakantie nu en daarna mag dan iedereen het weten 😍
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven