Ik twijfel nog, hij koopt groot cadeau

13-10-2021 12:33 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd naar wat andere meningen dan alleen de misschien wat overtrokken mening van mezelf ;)

Ik ben sinds drie maanden aan het daten met een lieve, wat naïeve man. Omdat ik merkte dat het voor hem direct een relatie was heb ik een beetje op de rem getrapt. Dit omdat ik hem eerst rustig beter wilde leren kennen. Een paar dagen geleden hebben we het er weer over gehad dat ik er "gewoon" nog niet over uit ben maar dat ik er wel mee door wil gaan om hem nog beter te leren kennen. Voor mij is een relatie niet echt iets wat je vaststelt maar wat zo groeit (of niet). Het was een goed gesprek en daarna hebben we een heel fijn weekend gehad.

Nu kreeg ik vlak daarna een cadeau opgestuurd om bepaalde niet boeiende reden. Ik dacht misschien een bosje bloemen... maar nee het is een cadeau van rond de 200 euro. Dit klinkt misschien behoorlijk ondankbaar want het is heel lief bedoeld maar ik wil het eigenlijk niet hebben. Ik vind zo'n groot cadeau veel te snel en ik voel me nu ook wat onder druk gezet na ons gesprek van een paar dagen geleden. Hoewel ik zeker weet dat dat niet zijn bedoeling is. Het stoort me misschien nog wel het meest dat hij niet aanvoelt dat het ongepast is. Tenminste..dat vind ik dus.

Wat vinden jullie? Ik heb soms te snel mijn mening klaar dus ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden voordat ik misschien te heftig ga reageren.
tomorrowmorning wijzigde dit bericht op 13-10-2021 12:36
4.28% gewijzigd
Je vindt hem leuk, lief, slim en weet ik wat nog meer en ja, hij heeft, net als elke andere vent die je tegen zou komen, ook iets mindere kanten. En die zijn in dit geval dat hij te dure cadeaus koopt en laat merken dat hij je heel leuk vindt.

Nou ja, er zijn vervelendere mindere kanten zeg maar. Ik heb een vriendin die ook alle mannen in haar leven ook eindeloos kapot analyseert. Het resultaat is dat ze inmiddels bijna 50 is en nog steeds niet heeft wat ze wil, namelijk een fijne vent om lief en leed mee te delen. Al die tijd die verloren is gegaan met wikken en wegen, piekeren, twijfelen, analyseren, het heeft nergens toe geleid.
Je mag toch gewoon niet verliefd zijn op deze vent en geen relatie met hem willen? Hoewel je door berichten op dit forum wel eens anders zou denken, zijn er echt een heleboel lieve en aardige en attente mannen, en dat alleen is niet genoeg om er dan maar meteen een relatie mee te willen. Dan kun je wel aan de gang blijven.

Als jij het niet voelt, je vindt dat hij te snel gaat en dat swingende gevoel van liefde en lust is er niet, wat is er dan verkeerd om dat tegen hem te zeggen en er een punt achter te zetten? Door met deze man door te modderen in de marge en maar te blijven twijfelen ontneem je jezelf de kans om dat wild aantrekkelijke beest tegen te komen waar je gisteren nog mee op vakantie zou willen, zelfs als dat de rest van het jaar en al je vakantiedagen zou kosten.
Wat eten we vanavond?
TomorrowMorning schreef:
13-10-2021 14:50
Dat is deels mijn angst: dat hij mijn (behoorlijk duidelijke) signalen niet oppikt.
Je moet ook geen signalen sturen. Je moet het gewoon duidelijk communiceren.
Let’s go Brandon!
BeauCis schreef:
13-10-2021 15:55
Mss even hele topic lezen, incl alle comments en de reactie van TO daarop. Thnx.

Ja, want ik reageer al helemaal niet vanaf pagina 1. Leer zelf eens lezen.

Misschien niet zo bijdehand doen alleen omdat ik niet eens ben met iemand, Thnx.

:rofl:
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 13-10-2021 16:02
4.53% gewijzigd
makreel schreef:
13-10-2021 15:59
Je mag toch gewoon niet verliefd zijn op deze vent en geen relatie met hem willen? Hoewel je door berichten op dit forum wel eens anders zou denken, zijn er echt een heleboel lieve en aardige en attente mannen, en dat alleen is niet genoeg om er dan maar meteen een relatie mee te willen. Dan kun je wel aan de gang blijven.

Als jij het niet voelt, je vindt dat hij te snel gaat en dat swingende gevoel van liefde en lust is er niet, wat is er dan verkeerd om dat tegen hem te zeggen en er een punt achter te zetten? Door met deze man door te modderen in de marge en maar te blijven twijfelen ontneem je jezelf de kans om dat wild aantrekkelijke beest tegen te komen waar je gisteren nog mee op vakantie zou willen, zelfs als dat de rest van het jaar en al je vakantiedagen zou kosten.
Nou blijkbaar niet hoor.
TomorrowMorning schreef:
13-10-2021 15:56
Dit is de andere kant die ik ook niet onwaarschijnlijk acht :-?
Als je even los laat wat je verstand zegt en wat je eerlijk lijkt en wat anderen zeggen, wat voel je dan? Ben je het liefst iedere minuut van de dag bij hem? Heb je het gevoel dat je 100% jezelf kan zijn? Dat alle puzzelstukjes ineens in elkaar vallen? Hoop je stiekem dat jullie voor altijd bij elkaar zullen zijn? Kan je nauwelijks van hem afblijven als je hem ziet? Kan je niet wachten om hem aan iedereen voor te stellen?

Of zijn er kleine irritaties die je weg probeert te drukken? Voel je je soms ineens een beetje opgesloten of overweldigd? Zit je met een knagend gevoel waar je de vinger niet helemaal op kan leggen en waar je je schuldig over voelt?
zandblauwtjes wijzigde dit bericht op 13-10-2021 16:08
2.19% gewijzigd
makreel schreef:
13-10-2021 15:43
Waarom is het zo ingewikkeld? Wat VOEL je voor deze vent? Moet je om hem lachen, word je blij als je aan hem denkt, ben je verliefd, heb je vlinders in je buik, wil je 'm zoenen, aanraken, met hem praten, naar hem luisteren, wil je de pannen van het dak neuken?

Ik lees niks over je gevoelens voor hem, wel over wanneer je iets een relatie wilt noemen, of het cadeau al dan niet ongepast is, dat hij lief is (jemig wat een zaaddodende opmerking) en allemaal dingen die jij in je hoofd op een rijtje probeert te zetten, met een lekkere erfenis uit een vorige relatie en een heleboel gewik en geweeg. Maar hoe voel jij je bij hem?
Deze vraag vind ik lastig omdat het wisselend is wat ik voel. Soms moet ik hard om hem lachen, soms vind ik het gemaakt. Wil wel graag bij hem zijn en voel me ook op mijn gemak. Wil ik hem zoenen? Ja, meestal wel of hij moet een beetje ongemakkelijk doen. De pannen van het dak neuken: graag. Maar hij is nog wat terughoudend waardoor ik voor mijn gevoel moet sturen. Is wel al beter dan eerst.
Vind wel dat lief en zaadopwekkend samen kan :-)
Ben ik verliefd? Waarschijnlijk niet want kan nu niet overtuigend ja zeggen.
FeeLucifer01 schreef:
13-10-2021 16:02
Ja, want ik reageer al helemaal niet vanaf pagina 1. Leer zelf eens lezen.

Misschien niet zo bijdehand doen alleen omdat ik niet eens ben met iemand, Thnx.

:rofl:
Wanneer je echt gelezen had, had je gezien dat ik letterlijk liep te herkauwen wat TO zelf zegt in bv comments. Ik heb slechts herhaald wat TO zelf aangaf.
Of je verliefd bent is niet zo relevant toch? Sommige mensen zijn gelukkig samen zonder ooit verliefd te zijn geweest.

Wil jij verder met hem daten of niet?
Zandblauwtjes schreef:
13-10-2021 16:06
Als je even los laat wat je verstand zegt en wat je eerlijk lijkt en wat anderen zeggen, wat voel je dan? Ben je het liefst iedere minuut van de dag bij hem? Heb je het gevoel dat je 100% jezelf kan zijn? Dat alle puzzelstukjes ineens in elkaar vallen? Hoop je stiekem dat jullie voor altijd bij elkaar zullen zijn? Kan je nauwelijks van hem afblijven als je hem ziet? Kan je niet wachten om hem aan iedereen voor te stellen?

Of zijn er kleine irritaties die je weg probeert te drukken? Voel je je soms ineens een beetje opgesloten of overweldigd? Zit je met een knagend gevoel waar je de vinger niet helemaal op kan leggen en waar je je schuldig over voelt?
Ik ben graag bij hem maar zeker niet iedere minuut van de dag. Heb ik ook nooit bij iemand gehad. 100% mezelf ja. Puzzelstukjes ineens in elkaar vallen nee. Maar ook daarbij: nooit gehad en weet ook niet of ik daarin geloof. Hoop ik dat we bij elkaar zullen blijven? Misschien wel ja als de twijfel ophoudt. Voorstellen dan weer minder behoeften aan. Ik denk omdat ik bang ben dat hij ook ongemakkelijk gaat doen bij vrienden of familie.

Je laatste alinea is helemaal raak.
Heel fijn trouwens alle reacties, bedankt! Net zo wisselend als dat het in mijn hoofd gaat! :-D
Flamingo schreef:
13-10-2021 16:10
Of je verliefd bent is niet zo relevant toch? Sommige mensen zijn gelukkig samen zonder ooit verliefd te zijn geweest.

Wil jij verder met hem daten of niet?
Je mag de lat wel ietsje hoger leggen dan dat.
Wat eten we vanavond?
windring schreef:
13-10-2021 12:51
Zo'n duur kado is helemaal niet gepast na 3 maanden gescharrel.
Mening.

Niet de mijne, kan prima.
Chocolade, altijd goed!
In mijn ervaring wordt dit hem niet. Toen ik mijn man tegenkwam vielen alle puzzelstukjes opeens op zijn plaats. Dat ging ook echt snel! Nooit dergelijke twijfels of onzekerheden gehad. Ik het verleden heb ik dat wel veel meegemaakt. Achteraf weet ik nu dat ik dan niet verliefd was. Ja het waren leuke mannen, en ze waren lief, maar ze waren het niet voor mij. Dat uitte zich in afstandelijkheid van mijn kant, en dat ik aangaf dat het “te snel ging”. Ik was toen niet verliefd op de man, maar meer op de aandacht.
TomorrowMorning schreef:
13-10-2021 16:13
Ik ben graag bij hem maar zeker niet iedere minuut van de dag. Heb ik ook nooit bij iemand gehad. 100% mezelf ja. Puzzelstukjes ineens in elkaar vallen nee. Maar ook daarbij: nooit gehad en weet ook niet of ik daarin geloof. Hoop ik dat we bij elkaar zullen blijven? Misschien wel ja als de twijfel ophoudt. Voorstellen dan weer minder behoeften aan. Ik denk omdat ik bang ben dat hij ook ongemakkelijk gaat doen bij vrienden of familie.

Je laatste alinea is helemaal raak.
Ik moet eerlijk zeggen dat je zoals ik het lees werkelijk alle signalen vertoont van iemand die het graag zou willen voelen, maar het gewoon echt niet voelt.
FeeLucifer01 schreef:
13-10-2021 16:02
Nou blijkbaar niet hoor.
Tuurlijk wel, maar kap er dan mee.
TomorrowMorning schreef:
13-10-2021 16:06
Deze vraag vind ik lastig omdat het wisselend is wat ik voel. Soms moet ik hard om hem lachen, soms vind ik het gemaakt. Wil wel graag bij hem zijn en voel me ook op mijn gemak. Wil ik hem zoenen? Ja, meestal wel of hij moet een beetje ongemakkelijk doen. De pannen van het dak neuken: graag. Maar hij is nog wat terughoudend waardoor ik voor mijn gevoel moet sturen. Is wel al beter dan eerst.
Vind wel dat lief en zaadopwekkend samen kan :-)
Ben ik verliefd? Waarschijnlijk niet want kan nu niet overtuigend ja zeggen.
Zeker niet. En niet omdat je geen overtuigd ja kan zeggen maar omdat je gewoon van alles niet voelt.
Chocolade, altijd goed!
BeauCis schreef:
13-10-2021 16:07
Wanneer je echt gelezen had, had je gezien dat ik letterlijk liep te herkauwen wat TO zelf zegt in bv comments. Ik heb slechts herhaald wat TO zelf aangaf.
Dat zal, maar ik quote jou niet. Toch?

Ik vind bepaalde tendens in dit topic gewoon raar.
En je reactie dat ik moet lezen alleen omdat ik dat vind ook heel bijzonder en beetje sneu.

Nu maar weer richting TO reageren?
ldp schreef:
13-10-2021 16:23
Tuurlijk wel, maar kap er dan mee.
Ow, eens hoor. Ik had dit al afgekapt en ik zie hele rare rode vlaggen bij die man.

Maar ik heb meer over de 'TO negeer je gevoel en ga in therapie' reacties.
makreel schreef:
13-10-2021 16:18
Nogal!
Behalve als je 65+ bent en kabbelen gewoon ondertussen prima is.

To, je kent jezelf: alles verslindende bruisende verliefdheid. Ooit gevoeld?
Chocolade, altijd goed!
Hij luistert niet naar wat je zegt, hij past zich niet aan aan jouw tempo.
Alles wat hij doet kun je uitleggen als “lief”, maar als het jou een ongemakkelijk gevoel geeft is dit niet de persoon voor jou.
Je omschrijft hem vanuit ratio, blijkbaar maakt het je in de war dat hij dingen heeft die jij zoekt in een man, maar dat hij niet de man is die jij zoekt.

Probeer voor jezelf meer te gaan luisteren naar wat je voelt bij iemand, dat zal je dichter brengen bij de persoon met wie je wel je leven wilt delen.
En als dat een proces nodig heeft van rustig iets op opbouwen, gaat dat met de juiste persoon ook gelijk op. Zo ging het ook met mijn relatie, heel voorzichtig, heel langzaam opgebouwd maar het voelde wel steeds goed.
laatje wijzigde dit bericht op 13-10-2021 16:31
Reden: Niet je dochter…maar dichter
0.14% gewijzigd
.
makreel schreef:
13-10-2021 16:18
Waarom? Ik ken stellen bij wie de vlinders uitbleven en die wél gelukkig zijn met elkaar en hun levens. Ik ken ook mensen die met kuddes vlinders gingen voor partners bij wie ze helemaal niet pasten en dat pas door hadden toen die vlinders uitgefladderd waren…daarvan ben ik er zelf een. Just saying…ook zonder vlinders kan een relatie wel goed werken. En ik ken ook een stel waarbij hij die vlinders wel had, ze waren overigens al een tijd bevriend, voor hij vlinders kreeg, en zij kreeg die vlinders pas toen ze al een jaar samen waren. En die zijn nooit meer uitgefladderd, als je het nu met haar over hem hebt, straalt ze….ze zijn intussen al meer dan twintig jaar getrouwd.
TheeMetChocolade schreef:
13-10-2021 16:25
Nogal!
Behalve als je 65+ bent en kabbelen gewoon ondertussen prima is.

To, je kent jezelf: alles verslindende bruisende verliefdheid. Ooit gevoeld?
Dat hoeft ook geen graadmeter te zijn, dat kan ook bij een heel foute man ;-) .
.
FeeLucifer01 schreef:
13-10-2021 16:25
Ow, eens hoor. Ik had dit al afgekapt en ik zie hele rare rode vlaggen bij die man.

Maar ik heb meer over de 'TO negeer je gevoel en ga in therapie' reacties.
Dan begreep ik je verkeerd, dat ben ik wel met je eens. Hoewel ik zelf ook wel een beetje kriegel word van dat gezever van TO.
Laatje schreef:
13-10-2021 16:29
Dat hoeft ook geen graadmeter te zijn, dat kan ook bij een heel foute man ;-) .
Slechts aftasten of to wel van de passie is. Kan maar zo zijn dat dat er niet in zit bij haar.
Chocolade, altijd goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven