Ik twijfel nog, hij koopt groot cadeau
woensdag 13 oktober 2021 om 12:33
Ik ben even benieuwd naar wat andere meningen dan alleen de misschien wat overtrokken mening van mezelf 
Ik ben sinds drie maanden aan het daten met een lieve, wat naïeve man. Omdat ik merkte dat het voor hem direct een relatie was heb ik een beetje op de rem getrapt. Dit omdat ik hem eerst rustig beter wilde leren kennen. Een paar dagen geleden hebben we het er weer over gehad dat ik er "gewoon" nog niet over uit ben maar dat ik er wel mee door wil gaan om hem nog beter te leren kennen. Voor mij is een relatie niet echt iets wat je vaststelt maar wat zo groeit (of niet). Het was een goed gesprek en daarna hebben we een heel fijn weekend gehad.
Nu kreeg ik vlak daarna een cadeau opgestuurd om bepaalde niet boeiende reden. Ik dacht misschien een bosje bloemen... maar nee het is een cadeau van rond de 200 euro. Dit klinkt misschien behoorlijk ondankbaar want het is heel lief bedoeld maar ik wil het eigenlijk niet hebben. Ik vind zo'n groot cadeau veel te snel en ik voel me nu ook wat onder druk gezet na ons gesprek van een paar dagen geleden. Hoewel ik zeker weet dat dat niet zijn bedoeling is. Het stoort me misschien nog wel het meest dat hij niet aanvoelt dat het ongepast is. Tenminste..dat vind ik dus.
Wat vinden jullie? Ik heb soms te snel mijn mening klaar dus ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden voordat ik misschien te heftig ga reageren.

Ik ben sinds drie maanden aan het daten met een lieve, wat naïeve man. Omdat ik merkte dat het voor hem direct een relatie was heb ik een beetje op de rem getrapt. Dit omdat ik hem eerst rustig beter wilde leren kennen. Een paar dagen geleden hebben we het er weer over gehad dat ik er "gewoon" nog niet over uit ben maar dat ik er wel mee door wil gaan om hem nog beter te leren kennen. Voor mij is een relatie niet echt iets wat je vaststelt maar wat zo groeit (of niet). Het was een goed gesprek en daarna hebben we een heel fijn weekend gehad.
Nu kreeg ik vlak daarna een cadeau opgestuurd om bepaalde niet boeiende reden. Ik dacht misschien een bosje bloemen... maar nee het is een cadeau van rond de 200 euro. Dit klinkt misschien behoorlijk ondankbaar want het is heel lief bedoeld maar ik wil het eigenlijk niet hebben. Ik vind zo'n groot cadeau veel te snel en ik voel me nu ook wat onder druk gezet na ons gesprek van een paar dagen geleden. Hoewel ik zeker weet dat dat niet zijn bedoeling is. Het stoort me misschien nog wel het meest dat hij niet aanvoelt dat het ongepast is. Tenminste..dat vind ik dus.
Wat vinden jullie? Ik heb soms te snel mijn mening klaar dus ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden voordat ik misschien te heftig ga reageren.
tomorrowmorning wijzigde dit bericht op 13-10-2021 12:36
4.28% gewijzigd
woensdag 13 oktober 2021 om 16:31
Zou jij graag een relatie willen met iemand die zegt dat hij (of zij) niet verliefd op je is, je niet lekker vindt, geen vlinders van je krijgt, twijfels voelt maar je best wel aardig en lief vindt? Ik zou hartelijk bedanken.BeauCis schreef: ↑13-10-2021 16:28Waarom? Ik ken stellen bij wie de vlinders uitbleven en die wél gelukkig zijn met elkaar en hun levens. Ik ken ook mensen die met kuddes vlinders gingen voor partners bij wie ze helemaal niet pasten en dat pas door hadden toen die vlinders uitgefladderd waren…daarvan ben ik er zelf een. Just saying…ook zonder vlinders kan een relatie wel goed werken. En ik ken ook een stel waarbij hij die vlinders wel had, ze waren overigens al een tijd bevriend, voor hij vlinders kreeg, en zij kreeg die vlinders pas toen ze al een jaar samen waren. En die zijn nooit meer uitgefladderd, als je het nu met haar over hem hebt, straalt ze….ze zijn intussen al meer dan twintig jaar getrouwd.
Wat eten we vanavond?
woensdag 13 oktober 2021 om 16:33
Ik ook! Wat een ellende, een relatie hebben met je broer…
Chocolade, altijd goed!
woensdag 13 oktober 2021 om 16:34
Ik kom het laten weten.Zandblauwtjes schreef: ↑13-10-2021 16:23Ik moet eerlijk zeggen dat je zoals ik het lees werkelijk alle signalen vertoont van iemand die het graag zou willen voelen, maar het gewoon echt niet voelt.

woensdag 13 oktober 2021 om 16:35
Klinkt een beetje alsof hij allang aanvoelt dat jij twijfelt, maar door een duur kado te geven een beetje hoopt "uitstel van executie" te krijgen. Of het is een manier waarop hij probeert zichzelf te bewijzen.
Als jij twijfelt TO, of het voelt niet goed, dan is het aan jou wanneer jij dat hem duidelijk wil maken. Ook al heeft hij die week nog zoveel kadootjes, complimentjes en etentjes aan je gegeven. Daar moet je het niet vanaf laten hangen, maar ik snap best dat het dat lastiger maakt.
Als jij twijfelt TO, of het voelt niet goed, dan is het aan jou wanneer jij dat hem duidelijk wil maken. Ook al heeft hij die week nog zoveel kadootjes, complimentjes en etentjes aan je gegeven. Daar moet je het niet vanaf laten hangen, maar ik snap best dat het dat lastiger maakt.

woensdag 13 oktober 2021 om 16:36
En dat hij dat niet zo ziet is vreemd, hij gaat dan dure cadeau's kopen.
En dan gaan mensen hier ook nog doen alsof TO in therapie moet omdat ze het nog niet geheel voelt bij hem.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 13-10-2021 16:37
0.10% gewijzigd
woensdag 13 oktober 2021 om 16:37
Ik ben diegene die juist door vlinders verkeerde beslissingen nam. Kijk, als je het zo zwart wit zegt, zeg ik, net als iedereen, ‘natuurlijk niet’…maarrrrrrrrr als alles klopt, behalve die vlinders, dan is het een ander verhaal.
Natuurlijk ben ik romantica genoeg zelf en passend en verliefd te wensen. Maar als de keuze slechts is…wel passend maar niet verliefd, dan weet ik niet wat ik zou doen.
woensdag 13 oktober 2021 om 16:39
Ja, 1 keer. Relatie werkte niet, paar keer geprobeerd.TheeMetChocolade schreef: ↑13-10-2021 16:25Nogal!
Behalve als je 65+ bent en kabbelen gewoon ondertussen prima is.
To, je kent jezelf: alles verslindende bruisende verliefdheid. Ooit gevoeld?
woensdag 13 oktober 2021 om 16:43
De keuze kan natuurlijk ook zijn: geen relatie.BeauCis schreef: ↑13-10-2021 16:37Ik ben diegene die juist door vlinders verkeerde beslissingen nam. Kijk, als je het zo zwart wit zegt, zeg ik, net als iedereen, ‘natuurlijk niet’…maarrrrrrrrr als alles klopt, behalve die vlinders, dan is het een ander verhaal.
Natuurlijk ben ik romantica genoeg zelf en passend en verliefd te wensen. Maar als de keuze slechts is…wel passend maar niet verliefd, dan weet ik niet wat ik zou doen.
Wat eten we vanavond?
woensdag 13 oktober 2021 om 16:44
Komt ook door mezelf. Ik opper het ookFeeLucifer01 schreef: ↑13-10-2021 16:36En dat hij dat niet zo ziet is vreemd, hij gaat dan dure cadeau's kopen.
En dan gaan mensen hier ook nog doen alsof TO in therapie moet omdat ze het nog niet geheel voelt bij hem.

Therapie kan geen kwaad. Of om te zien dat ik deze relatie saboteer of om te zien dat ik misschien bepaalde dingen teveel bij mezelf zoek.
woensdag 13 oktober 2021 om 16:45
'Een rondje therapie ertegenaan gooien', que?

Therapie is niet zoiets als een yogaklasje of een feelgoodcursus, die je er eventjes 'tegenaan gooit' om uit je liefdesimpasse te komen.
De GGZ is zwaar overbelaste met ellenlange wachtlijsten, die dealen met hele andere problematiek dan iemand die geen knoop door kan hakken omdat ze bang is iets goeds te laten lopen en in een cirkeltje blijft draaien door haar keuzes af te laten hangen van redenatie en rationele overwegingen in plaats van in alle eerlijkheid naar haar gevoel te luisteren die het antwoord allang klaar heeft.
Grow some balls, dat kan prima zonder therapie.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.

woensdag 13 oktober 2021 om 16:47
Of om te leren dat je misschien gewoon goed zit met je gevoel en twijfel?TomorrowMorning schreef: ↑13-10-2021 16:44Komt ook door mezelf. Ik opper het ook![]()
Therapie kan geen kwaad. Of om te zien dat ik deze relatie saboteer of om te zien dat ik misschien bepaalde dingen teveel bij mezelf zoek.

woensdag 13 oktober 2021 om 16:48
woensdag 13 oktober 2021 om 16:50
Iemand die het na drie maanden nog niet weet, houdt zichzelf voor de gek.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
woensdag 13 oktober 2021 om 16:51
Ik kan mij best voorstellen dat mensen daarvoor kiezen, maar in dit geval klopt alles dus niet en is niet alles passend.BeauCis schreef: ↑13-10-2021 16:37Ik ben diegene die juist door vlinders verkeerde beslissingen nam. Kijk, als je het zo zwart wit zegt, zeg ik, net als iedereen, ‘natuurlijk niet’…maarrrrrrrrr als alles klopt, behalve die vlinders, dan is het een ander verhaal.
TO zegt dat ze hem niet echt wil voorstellen aan anderen omdat ze bang is dat hij dan weer ongemakkelijk gaat doen, dat ze zijn grapjes soms gemaakt vindt, dat hij met zijn gedrag niet aansluit op waar zij behoefte aan heeft, dat het in bed niet helemaal soepel loopt, dat er kleine irritaties zijn en dat het soms niet helemaal goed voelt, dat hij te hard van stapel loopt, dat hij wat naïef is...
Het leven is misschien geen meeslepende romcom, maar dit is wel het andere uiterste lijkt mij.
woensdag 13 oktober 2021 om 16:52
Dat kan, dat leef ik zelf al lang. Maar dat is bepaald niet zaligmakend. Geen idee hoe dat voor TO is. Zelf zou ik bij een echt bij mij kloppend iemand, die wel bij me past, die wel dezelfde dingen met het leven wil als ik, en waarmee ik ook graag vrij, vermoedelijk wel de keuze maken ervoor te gaan. Want hoe hard mensen ook roeptoeteren dat happy single zijn bestaat…dat is maar net afhankelijk van hoe lang dat duurt en ook in hoeverre het je wél lukt een wenselijk sociaal leven te hebben. Als kinderloze single op een bepaalde leeftijd sta je er namelijk gewoon vaak naast. Omdat de meesten nu eenmaal niet single zijn en als eerste hun leuke dingetjes met hun bubbels doen. Zijn jouw vrienden toevallig niet single, is de zijlijn wel erg vaak je plek. Daarvan word je evenmin gelukkig. Daarnaast zijn er ook mensen (geen idee of dat geldt voor TO) met kinderwens…en het houdt gewoon een keer op met die eitjes…soms kun je kiezen tussen fantastisch en waardeloos, vaker tussen compleet ruk en iets minder ruk, of tussen best leuk, en doebaar.
woensdag 13 oktober 2021 om 16:55
Dat scheelt in elk geval wat kosten*Sikkepit* schreef: ↑13-10-2021 16:45'Een rondje therapie ertegenaan gooien', que?![]()
Therapie is niet zoiets als een yogaklasje of een feelgoodcursus, die je er eventjes 'tegenaan gooit' om uit je liefdesimpasse te komen.
De GGZ is zwaar overbelaste met ellenlange wachtlijsten, die dealen met hele andere problematiek dan iemand die geen knoop door kan hakken omdat ze bang is iets goeds te laten lopen en in een cirkeltje blijft draaien door haar keuzes af te laten hangen van redenatie en rationele overwegingen in plaats van in alle eerlijkheid naar haar gevoel te luisteren die het antwoord allang klaar heeft.
Grow some balls, dat kan prima zonder therapie.

Het zou niet alleen om deze specifieke situatie gaan want ik heb vaker last van overanalyseren, perfectionisme en niet kunnen kiezen.
woensdag 13 oktober 2021 om 16:57
InderdaadFeeLucifer01 schreef: ↑13-10-2021 16:47Of om te leren dat je misschien gewoon goed zit met je gevoel en twijfel?![]()

woensdag 13 oktober 2021 om 17:11
Geloof dat het probleem hierbij is dat niet helemaal helder is of TO die gevoelens heeft omdat ze hém niet leuk genoeg vindt, of omdat ze zélf nog wat issues heeft. In geval van het eerste, is helder en klaar…gewoon kappen…maar is dat tweede aan de hand, maakt dat de situatie anders. Dan moet TO eerst met zichzelf aan de slag. En daarover open en eerlijk zijn tegen die man, zodat hij zelf de keuze kan maken om te blijven en te hopen op een goede afloop of weg te wezen.Zandblauwtjes schreef: ↑13-10-2021 16:51Ik kan mij best voorstellen dat mensen daarvoor kiezen, maar in dit geval klopt alles dus niet en is niet alles passend.
TO zegt dat ze hem niet echt wil voorstellen aan anderen omdat ze bang is dat hij dan weer ongemakkelijk gaat doen, dat ze zijn grapjes soms gemaakt vindt, dat hij met zijn gedrag niet aansluit op waar zij behoefte aan heeft, dat het in bed niet helemaal soepel loopt, dat er kleine irritaties zijn en dat het soms niet helemaal goed voelt, dat hij te hard van stapel loopt, dat hij wat naïef is...
Het leven is misschien geen meeslepende romcom, maar dit is wel het andere uiterste lijkt mij.
beaucis wijzigde dit bericht op 13-10-2021 17:21
0.47% gewijzigd
woensdag 13 oktober 2021 om 17:19
Eens*Sikkepit* schreef: ↑13-10-2021 16:50Iemand die het na drie maanden nog niet weet, houdt zichzelf voor de gek.
woensdag 13 oktober 2021 om 17:19
Wat is er mis met nog even verder daten? Maar dan zou ik het grote cadeau niet teruggeven.
Als je niet verliefd bent, is het logisch dat je niet alles aan hem leuk vindt.
Probeer eens een week alleen te letten op wat je wel leuk aan hem vindt.
Je hoeft niet te stoppen met daten, als je dat niet wilt.
Als je niet verliefd bent, is het logisch dat je niet alles aan hem leuk vindt.
Probeer eens een week alleen te letten op wat je wel leuk aan hem vindt.
Je hoeft niet te stoppen met daten, als je dat niet wilt.
woensdag 13 oktober 2021 om 17:21
Dus je zou een relatie overwegen met een doebaar, best wel leuke (maar eigenlijk-net-niet) man omdat je niet echt happy single bent, omdat je er als kinderloze single 'vaak naast staat' en niet gelukkig bent langs de zijlijn omdat je vrienden niet single zijn? Of omdat je eitjes niet eeuwig houdbaar zijn?BeauCis schreef: ↑13-10-2021 16:52Dat kan, dat leef ik zelf al lang. Maar dat is bepaald niet zaligmakend. Geen idee hoe dat voor TO is. Zelf zou ik bij een echt bij mij kloppend iemand, die wel bij me past, die wel dezelfde dingen met het leven wil als ik, en waarmee ik ook graag vrij, vermoedelijk wel de keuze maken ervoor te gaan. Want hoe hard mensen ook roeptoeteren dat happy single zijn bestaat…dat is maar net afhankelijk van hoe lang dat duurt en ook in hoeverre het je wél lukt een wenselijk sociaal leven te hebben. Als kinderloze single op een bepaalde leeftijd sta je er namelijk gewoon vaak naast. Omdat de meesten nu eenmaal niet single zijn en als eerste hun leuke dingetjes met hun bubbels doen. Zijn jouw vrienden toevallig niet single, is de zijlijn wel erg vaak je plek. Daarvan word je evenmin gelukkig. Daarnaast zijn er ook mensen (geen idee of dat geldt voor TO) met kinderwens…en het houdt gewoon een keer op met die eitjes…soms kun je kiezen tussen fantastisch en waardeloos, vaker tussen compleet ruk en iets minder ruk, of tussen best leuk, en doebaar.
Nee, echt, die man mag in z'n handen knijpen met zo'n vangst!
Wat eten we vanavond?
woensdag 13 oktober 2021 om 17:25
Nuances ken je niet he….dat jij dat eruit leest betekent niet dat dat er staat. Er staat, als alles klopt maar vlinders zijn er niet, maar dan uitgebreider. Daarnaast staat er dat ook single zijn niet zaligmakend is en daarom dus ook niet perse de betere keuze. Hou eens op met dat hakken.makreel schreef: ↑13-10-2021 17:21Dus je zou een relatie overwegen met een doebaar, best wel leuke (maar eigenlijk-net-niet) man omdat je niet echt happy single bent, omdat je er als kinderloze single 'vaak naast staat' en niet gelukkig bent langs de zijlijn omdat je vrienden niet single zijn? Of omdat je eitjes niet eeuwig houdbaar zijn?
Nee, echt, die man mag in z'n handen knijpen met zo'n vangst!
beaucis wijzigde dit bericht op 13-10-2021 17:31
0.27% gewijzigd