Ik twijfel nog, hij koopt groot cadeau

13-10-2021 12:33 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd naar wat andere meningen dan alleen de misschien wat overtrokken mening van mezelf ;)

Ik ben sinds drie maanden aan het daten met een lieve, wat naïeve man. Omdat ik merkte dat het voor hem direct een relatie was heb ik een beetje op de rem getrapt. Dit omdat ik hem eerst rustig beter wilde leren kennen. Een paar dagen geleden hebben we het er weer over gehad dat ik er "gewoon" nog niet over uit ben maar dat ik er wel mee door wil gaan om hem nog beter te leren kennen. Voor mij is een relatie niet echt iets wat je vaststelt maar wat zo groeit (of niet). Het was een goed gesprek en daarna hebben we een heel fijn weekend gehad.

Nu kreeg ik vlak daarna een cadeau opgestuurd om bepaalde niet boeiende reden. Ik dacht misschien een bosje bloemen... maar nee het is een cadeau van rond de 200 euro. Dit klinkt misschien behoorlijk ondankbaar want het is heel lief bedoeld maar ik wil het eigenlijk niet hebben. Ik vind zo'n groot cadeau veel te snel en ik voel me nu ook wat onder druk gezet na ons gesprek van een paar dagen geleden. Hoewel ik zeker weet dat dat niet zijn bedoeling is. Het stoort me misschien nog wel het meest dat hij niet aanvoelt dat het ongepast is. Tenminste..dat vind ik dus.

Wat vinden jullie? Ik heb soms te snel mijn mening klaar dus ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden voordat ik misschien te heftig ga reageren.
tomorrowmorning wijzigde dit bericht op 13-10-2021 12:36
4.28% gewijzigd
Oh-happy-day schreef:
13-10-2021 20:21
Ik kan me daar niks bij voorstellen. Ik zag mijn man voor het eerst en viel als een blok voor hem. Andere relaties zijn stukgelopen maar er was wel altijd verliefdheid en er helemaal voor gaan, kon alleen maar aan diegene denken. Ik kan me er niks bij voorstellen dat je iemand leert kennen en dan denkt van oke... met jou ga ik het eens proberen. Kijken of ik je goed leer kennen, kijken hoe het er over een half jaar voor staat.
Het klinkt zo zakelijk, wat wil je in een relatie? Wat wil je ontdekken in dat half jaar? Of hij de boodschappen kan doen? .Of hij betrouwbaar is? Ik snap het niet, liefde is toch niet een half jaar kijken of het iets gaat worden?
Waarom is dat zakelijk? Houden van is een keuze, en het is niet gek goed na te denken of je echt je echt je leven met iemand wilt delen. Knikkende knieën is toch geen garantie voor geluk.
ldp schreef:
13-10-2021 19:59
Want met een autist kun je geen relatie hebben? Maar kennelijk geloof je zijn antwoord niet eens. Hij zegt van niet, maar jij vindt van wel?
Dat zeg ik niet. Ik heb een ervaring meegemaakt waarbij het niet goed ging. En dat had niet alleen met zijn autisme te maken maar net zo goed met mij. Ik ben wel bang om nog eens in zo'n situatie te komen.

Ik vind niet dat hij perse autisme heeft maar heb het wel gevraagd omdat ik iets dacht te herkennen. En dat is ook mijn fout omdat ik er op gericht ben.
TomorrowMorning schreef:
13-10-2021 20:26
Dat zeg ik niet. Ik heb een ervaring meegemaakt waarbij het niet goed ging. En dat had niet alleen met zijn autisme te maken maar net zo goed met mij. Ik ben wel bang om nog eens in zo'n situatie te komen.

Ik vind niet dat hij perse autisme heeft maar heb het wel gevraagd omdat ik iets dacht te herkennen. En dat is ook mijn fout omdat ik er op gericht ben.
Ik zou als ik jou was die gast vanavond bellen en zeggen dat het klaar is. Dit genavelstaar leidt tot niks.

Er is ook geen manier waarop hij het goed kan doen. Is hij voorzichtig dan is hij timide, autistisch, afwachtend, onervaren. Pakt hij door dan is hij te enthousiast, naïef en draaft hij door.
ldp wijzigde dit bericht op 13-10-2021 20:35
14.99% gewijzigd
Foutje.
Oh-happy-day schreef:
13-10-2021 20:21
Ik kan me daar niks bij voorstellen. Ik zag mijn man voor het eerst en viel als een blok voor hem. Andere relaties zijn stukgelopen maar er was wel altijd verliefdheid en er helemaal voor gaan, kon alleen maar aan diegene denken. Ik kan me er niks bij voorstellen dat je iemand leert kennen en dan denkt van oke... met jou ga ik het eens proberen. Kijken of ik je goed leer kennen, kijken hoe het er over een half jaar voor staat.
Het klinkt zo zakelijk, wat wil je in een relatie? Wat wil je ontdekken in dat half jaar? Of hij de boodschappen kan doen? .Of hij betrouwbaar is? Ik snap het niet, liefde is toch niet een half jaar kijken of het iets gaat worden?
Ik viel ook voor deze. Het bleek alleen dat hij weinig ervaring had en wat ongemakkelijker was dan ik in eerste instantie dacht. Nu hoop ik dat dat minder wordt als we elkaar beter leren kennen.

En de boodschappen doen? Nou nee. Dat hij betrouwbaar is trek ik niet in twijfel. Ik wil bekijken of ik mijn leven met hem wil delen en deels mijn vrijheid (eigen huis, veel eigen tijd, zelf dingen beslissen) deels op wil geven. Misschien zakelijk ja.
ldp schreef:
13-10-2021 20:32
Ik zou als ik jou was die gast vanavond bellen en zeggen dat het klaar is. Dit genavelstaar leidt tot niks.

Er is ook geen manier waarop hij het goed kan doen. Is hij voorzichtig dan is hij timide, autistisch, afwachtend, onervaren. Pakt hij door dan is hij te enthousiast, naïef en draaft hij door.
Van je laatste observatie ben ik mij bewust ja.
TomorrowMorning schreef:
13-10-2021 18:11
Dit klinkt wel een beetje hetzelfde. Idd (nog?) Geen ruzie, zie ik ook niet zo snel gebeuren.
Dat kalme en introverte herken ik ook. Vind ik ook uiteindelijk een voordeel hoewel ik het in 1e instantie minder aantrekkelijk vind.

Soms begrijpt hij mij heel goed maar soms dus ook niet. Want anders had hij het cadeau niet gestuurd denk ik. Ik vind de seks wel passievol ja (alleen niet altijd bloedjegeil) en tot nu toe doen we het altijd. Maar dat zal natuurlijk nog wel veranderen.

Fijn dat jullie zoveel plezier hebben en dat de seks gelijkwaardige werd. Hoe ga je om met de twijfel? En twijfel je dan echt om bij hem weg te gaan?
Fijn dat je je verhaal wilde delen!
Wel gedacht aan weggaan (en een paar keer twijfels besproken) maar het gevoel dat ik liever zonder hem verder wilde nam af. Je kunt niet te lang twijfelen dat is niet eerlijk.

En het is ook wel zo dat ik het moeilijk vind om me helemaal in een relatie open te geven, ik doe heel druk en expressief maar heel erg open en mezelf ben ik niet snel. Bij hem kan ik dat wel en dat is me heel wat waard.
ldp schreef:
13-10-2021 14:43
Je kunt ook gewoon je ogen dichtdoen en in het diepe springen. Dat gerationaliseer maakt je gek. Duik er vol in, geef hem een eerlijke kans, en als het niks is maak je het weer uit.

Je piekert je eigen leven de oneindige saaiheid in. Heb je dat met alles? Dat je niet durft te kiezen omdat een keuze niet bij voorbaat succes garandeert? Dat is leven hoor, soms moet je gewoon iets doen. Er mee stoppen kan altijd nog.

Je denkt het dood, terwijl het best iets moois kan worden. Maar dan moet je er wel echt voor gaan en niet dit halfbakken geteut.
Ondanks dat je mij een beetje irritant vindt en net hebt geadviseerd hem te bellen en te kappen, ga ik dit doen de komende tijd. Bedankt! :-)
TomorrowMorning schreef:
13-10-2021 20:56
Ondanks dat je mij een beetje irritant vindt en net hebt geadviseerd hem te bellen en te kappen, ga ik dit doen de komende tijd. Bedankt! :-)
Best goed advies om een tijdje lekker te genieten van lekker ruikende man en zien wat er gebeurt.
.
tomorrowmorning wijzigde dit bericht op 13-10-2021 21:00
Reden: Ging niet helemaal lekker
99.18% gewijzigd
Flamingo schreef:
13-10-2021 20:24
Waarom is dat zakelijk? Houden van is een keuze, en het is niet gek goed na te denken of je echt je echt je leven met iemand wilt delen. Knikkende knieën is toch geen garantie voor geluk.
Kan me voorstellen dat je keihard op iemand valt en dan met je verstand besluit: dit moesten we maar niet doen. Maar het omgekeerde ken ik niet, dus niet iets voelen maar met je verstand beredeneren waarom dit een goede relatie zou kunnen worden.
Wat eten we vanavond?
TomorrowMorning schreef:
13-10-2021 20:56
Ik vond vooral dat je een keuze moet maken, en daar voor durven gaan wat de keuze ook is. Goed bezig dus! Ik hoop dat er iets moois uit voort komt. En anders heb je het in elk geval een echte kans gegeven.
makreel schreef:
13-10-2021 21:11
Kan me voorstellen dat je keihard op iemand valt en dan met je verstand besluit: dit moesten we maar niet doen. Maar het omgekeerde ken ik niet, dus niet iets voelen maar met je verstand beredeneren waarom dit een goede relatie zou kunnen worden.
Het kan toch dat je niet bij elkaar past? Andere plannen in het leven hebt? Dan kun je heel verliefd zijn en toch geen relatie aangaan.
ldp schreef:
13-10-2021 21:16
Ik vond vooral dat je een keuze moet maken, en daar voor durven gaan wat de keuze ook is. Goed bezig dus! Ik hoop dat er iets moois uit voort komt. En anders heb je het in elk geval een echte kans gegeven.
Bedankt!
Flamingo schreef:
13-10-2021 21:20
Het kan toch dat je niet bij elkaar past? Andere plannen in het leven hebt? Dan kun je heel verliefd zijn en toch geen relatie aangaan.
Huh? Dat zegt ze toch.

Ik zou me hier van beide kanten niet voor lenen.
Goed zo, zet je hart open, ga er vol in. Als het t dan niet is heb je in elk geval alles gegeven. Stop gedachtes niet weg maar laat ze voorbij gaan. Ze mogen er zijn maar hecht er geen waarde aan en kies ervoor op het positieve te focussen.
En ga aan de slag met wat je denkt dat je zelf moet verwerken. Patronen doorbreken, lees erover. En bedenk hoe je het anders zou willen
Ik zou zelf een lifecoach of psycholoog benaderen als je idd Therapie wilt. Duur maar van de GGZ wil je niet afhankelijk zijn.

Succes!

Oh en mijn relatie is ook heus niet perfect. Ben er voor gegaan en sommige dingen zijn fantastisch aan hem (gedeelde passie voor reizen, kunnen tot diep in de nacht praten, hij iNspireert me en ik kan oneindig naar hem luisteren) en sommige bloed irritant (ongeduldig, temperamentvol terwijl ik zacht eitje ben, snurkt :bonk:, zijn slecht in ruzie maken). Maar ja niemand is perfect, vooralsnog vullen we elkaar perfect aan en dat is ook wat waard! Hij komt bij mij helemaal tot rust/thuis, hij daagt me uit. Ik denk dat we goede levenspartners zijn :loveys: en met hem wilde/kreeg ik een gezinnen! :flirting:
stipjepipje schreef:
13-10-2021 21:43
Goed zo, zet je hart open, ga er vol in. Als het t dan niet is heb je in elk geval alles gegeven. Stop gedachtes niet weg maar laat ze voorbij gaan. Ze mogen er zijn maar hecht er geen waarde aan en kies ervoor op het positieve te focussen.
En ga aan de slag met wat je denkt dat je zelf moet verwerken. Patronen doorbreken, lees erover. En bedenk hoe je het anders zou willen
Ik zou zelf een lifecoach of psycholoog benaderen als je idd Therapie wilt. Duur maar van de GGZ wil je niet afhankelijk zijn.

Succes!

Oh en mijn relatie is ook heus niet perfect. Ben er voor gegaan en sommige dingen zijn fantastisch aan hem (gedeelde passie voor reizen, kunnen tot diep in de nacht praten, hij iNspireert me en ik kan oneindig naar hem luisteren) en sommige bloed irritant (ongeduldig, temperamentvol terwijl ik zacht eitje ben, snurkt :bonk:, zijn slecht in ruzie maken). Maar ja niemand is perfect, vooralsnog vullen we elkaar perfect aan en dat is ook wat waard! Hij komt bij mij helemaal tot rust/thuis, hij daagt me uit. Ik denk dat we goede levenspartners zijn :loveys: en met hem wilde/kreeg ik een gezinnen! :flirting:
Lifecoach? Alleen wanneer dat iemand is die wel de nodige papiertjes heeft, niet zo’n random van internet, toch? Eerder dan POH GGZ. Lichter en luchtiger en gewoon in de huisartsenpraktijk. En er zijn ook psychologen met eigen praktijk waarbij eenzelfde behandeling vergoed wordt als dat geldt voor andere GGZ.
BeauCis schreef:
13-10-2021 21:50
Lifecoach? Alleen wanneer dat iemand is die wel de nodige papiertjes heeft, niet zo’n random van internet, toch? Eerder dan POH GGZ. Lichter en luchtiger en gewoon in de huisartsenpraktijk. En er zijn ook psychologen met eigen praktijk waarbij eenzelfde behandeling vergoed wordt als dat geldt voor andere GGZ.
Het is maar wat ze zoekt. Ik ken hele goede NLP coaches die met veel problematiek kunnen helpen, maar toegankelijker zijn dan via GGZ.
Ik ken haar problematiek/wensen/verwachtingen niet.
Ik heb geen advies voor je TO, want ik lijk teveel op je ;-)
Maar wilde je wel een compliment geven voor de manier waarop je in dit topic reageert. Je bent niet te beroerd om naar jezelf te kijken en je voelt je niet snel aangevallen.

Linksom of rechtsom kom je er wel.

En misschien toch een advies, tussen het 'kap ermee' en 'ga ervoor' in: soms weet je het gewoon nog niet. En in plaats van jezelf druk op te leggen omdat je het toch nu wel zou moeten weten, helpt het misschien om te denken 'ik weet het niet en dat is oké'. Je hoeft ook nog niet te besluiten of je met 'm wilt trouwen volgende week. Maar is hij leuk genoeg om nog een keer te zien? En nog een keer?

En vertrouw er maar op dat als je echt weg wilt, je weggaat. Want dat heb je eerder ook gedaan. Je hebt blijkbaar deze tussenstapjes nodig (twijfel voordat je er wel voor gaat, of twijfel voordat je ermee stopt). Is niet ideaal, maar als je het anders had gekund had je het anders gedaan. Wees mild voor uzelf en de antwoorden komen vanzelf wel :hug: (zei zij tegen zichzelf en TO)
Flamingo schreef:
13-10-2021 21:20
Dat schrijf ik toch, dat ik me dat goed kan voorstellen? Maar andersom dus niet, dat het op papier klopt maar het gevoel er niet echt is, en dat je daar dan tóch voor gaat.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
13-10-2021 21:57
Dat schrijf ik toch, dat ik me dat goed kan voorstellen? Maar andersom dus niet, dat het op papier klopt maar het gevoel er niet echt is, en dat je daar dan tóch voor gaat.
Sorry, verkeerd gelezen.
ldp schreef:
13-10-2021 19:59
Want met een autist kun je geen relatie hebben? Maar kennelijk geloof je zijn antwoord niet eens. Hij zegt van niet, maar jij vindt van wel?
Nee! Doodeng die autistische wezens, zeker als ze een piemel hebben.
Honey, you should see me in a crown
Madeliefjees schreef:
13-10-2021 13:32
Retour afzender: ik ben niet te koop.
Dit en er gewoon een einde aan breien, is voor deze man ook fijner.
TomorrowMorning schreef:
13-10-2021 15:47
Het heeft hier deels mee te maken ja. Hij is best onervaren en heeft wat tips en hulp nodig en is voorzichtig.
Dat zegt hij zelf ook maar de laatste keer was het wel beter. Hierbij denk/hoop ik dat het wel beter kan worden. Maar niet als ik hem blijf vertellen over mijn twijfels.
Joh lieverd stop ermee, ik denk dat je verliefd bent op de aandacht die je van hem krijgt. Hij klinkt echt als een ex van mij.
Waarom is die man zo onervaren met seks. Je zegt dat je al wat ouder bent dus neem aan dat hij dat ook is.

Je wilt er denk ik iets van maken wat er niet is. Ik heb dit ook geprobeerd maar na twee jaar kon ik het niet meer opbrengen en dat kwam vooral door de ontbrekende chemie in bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven