Nutteloze man/vrouw associaties
woensdag 8 september 2021 om 23:14
Mijn man vertelde net, bij thuiskomst na een werkgerelateerd etentje, dat hij nog net niet uitgelachen, maar wel vreemd aangekeken was door ober en door collega's omdat hij... Een witte wijn bestelde. En dat is een vrouwendrankje.
Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?

Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?
donderdag 14 oktober 2021 om 11:08
vrijdag 15 oktober 2021 om 14:26
Als afsluiting op de kinderboekenweek over beroepen mochten de kinderen verkleed als een beroep naar school. Groep 2. Dus dochter trots haar brandweerpak met helm op naar school. Die heb ik huilend terug gekregen omdat alle meisjes als prinses waren en de jongens haar hebben gepest omdat het voor jongens was. Gaat lekker.
vrijdag 15 oktober 2021 om 14:36
vrijdag 15 oktober 2021 om 15:00
Ach wat sneu :/WandaVision schreef: ↑15-10-2021 14:26Als afsluiting op de kinderboekenweek over beroepen mochten de kinderen verkleed als een beroep naar school. Groep 2. Dus dochter trots haar brandweerpak met helm op naar school. Die heb ik huilend terug gekregen omdat alle meisjes als prinses waren en de jongens haar hebben gepest omdat het voor jongens was. Gaat lekker.
vrijdag 15 oktober 2021 om 15:12
Ja ik kan me daar echt behoorlijk pissig om maken. Ze ging zo trots naar school. Soms kunnen kinderen zo kut zijn tegen elkaar. Tegelijkertijd hoe komen ze toch nog steeds aan die ouderwetse standpunten vraag ik me dan af. Waar leren die mormels dat alleen een jongen in een brandweerpak mag.
vrijdag 15 oktober 2021 om 15:59
Ja ontzettend jammer dat dat nog steeds bestaat.WandaVision schreef: ↑15-10-2021 15:12Ja ik kan me daar echt behoorlijk pissig om maken. Ze ging zo trots naar school. Soms kunnen kinderen zo kut zijn tegen elkaar. Tegelijkertijd hoe komen ze toch nog steeds aan die ouderwetse standpunten vraag ik me dan af. Waar leren die mormels dat alleen een jongen in een brandweerpak mag.
Ik denk toch familie, boeken, tv.
Ik poste in dit topic ook dat toen ik bekend maakte dat ik een dochter kreeg het meteen ging over haar haarbandjes, jurkjes, roze en prinsessen. Niets voor mij, heb dat ook aangegeven. Desondaks toch roze iems gekregen en jurkjes.
Maar hoor het ook bij mn buurmeisjes, toen mn zoon van 2 speelde met hun playmobile huis, dat is niet voor jongens.
Een jongen van 3, lacherig, jongens dragen geen jurken. Een jongen van 4, little people vliegtuig, waarom zit het meisje voorin?
Ondanks dat brandweerman Sam een vrouwelijke brandweerpersoon heeft, valt ze niet op. Alleen die Sam, Elvis en die commandant. Die vrouwen hebben ook allemaal van die piep stemmetjes, verschrikkelijk.
Als je erop gaat letten, is het gewoon erg.
Paw patrol, 9 pups, 3 zijn vrouw waarvan maar 1 'duidelijk'.
In vuilniswagen op netflix staat de moeder alsof ze continu poseert voor een 'sexy' foto. Niemand staat zo.
Mn dochter is nu 8 weken oud en kreeg wl te horen, oh heeft ze al een buggy. Nee is van mn zoon. Ze kreeg haarspeldjes... Mn eigen moeder voor Sinterklaas, je zoon duplo, je dochter een pop?
Verschrikkelijk dat. Maar zo sneu voor jouw dochter dat het haar zo verdrietig maakt. Hopelijk blijft ze haar brandweer pak leuk vinden.
marielouisa wijzigde dit bericht op 16-10-2021 22:04
0.12% gewijzigd
vrijdag 15 oktober 2021 om 17:07
Dat is een selectiepuntje voor mij op tinder. Als ik zeg dat ik ploegendienst werk en iemand vraagt 'o in de zorg?' dan staat hij meteen 10-0 achter.
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 15 oktober 2021 om 17:11
WandaVision schreef: ↑15-10-2021 15:12Ja ik kan me daar echt behoorlijk pissig om maken. Ze ging zo trots naar school. Soms kunnen kinderen zo kut zijn tegen elkaar. Tegelijkertijd hoe komen ze toch nog steeds aan die ouderwetse standpunten vraag ik me dan af. Waar leren die mormels dat alleen een jongen in een brandweerpak mag.
Dit zou ik serieus aankaarten bij de leraren daar, zodat zij er een topic over kunnen maken in de klas: Waarom zou een meisje geen brandweerman / politieagent / dokter kunnen zijn? En waarom werd erom gelachen?
zaterdag 16 oktober 2021 om 12:23
WandaVision schreef: ↑15-10-2021 14:26Als afsluiting op de kinderboekenweek over beroepen mochten de kinderen verkleed als een beroep naar school. Groep 2. Dus dochter trots haar brandweerpak met helm op naar school. Die heb ik huilend terug gekregen omdat alle meisjes als prinses waren en de jongens haar hebben gepest omdat het voor jongens was. Gaat lekker.
Wow
dat verwacht je toch niet meer.
Later is nu
zaterdag 16 oktober 2021 om 12:26
En dat tijdens een (boeken-)week, waarin juist duidelijk gemaakt had moeten worden, dat iedereen zelf mag weten wat zij/hij wil worden. De boodschap is kennelijk niet goed overgekomen.WandaVision schreef: ↑15-10-2021 15:12Ja ik kan me daar echt behoorlijk pissig om maken. Ze ging zo trots naar school. Soms kunnen kinderen zo kut zijn tegen elkaar. Tegelijkertijd hoe komen ze toch nog steeds aan die ouderwetse standpunten vraag ik me dan af. Waar leren die mormels dat alleen een jongen in een brandweerpak mag.

Later is nu

zaterdag 16 oktober 2021 om 17:34
Inderdaad de tekenfilms die kinderen kijken. Als er al vrouwelijke karakters in zitten dan doen ze vaak niks boeiends. Sky in paw patrol kan.. eh... Vliegen. De rest heeft allemaal coole gadgets enzo. En in de merchandise staat sky er vaak niet eens bij. Tenzij het iets voor typisch meiden is dan is het sky en Everest en lila met roze. Dan zijn die andere hondjes nergens te bekennen.
zaterdag 16 oktober 2021 om 17:39
Daarom mocht ze dus ook van mij niet als Rapunzel naar school. De opdracht was beroep.
Maar goed ik heb wel gekker meegemaakt. Ik ben zelf machinist en zwaai altijd naar kinderen of knal even de cabinedeur open als er tijd voor is zodat nieuwsgierige kleine aagjes even kunnen kijken. Al eens een snotaapje van een jaar of 6 gehad wat mij vertelde dat ik geen machinist kon zijn. Iets of iemand leert kinderen nog steeds behoorlijk wat onzin. Het verbaast me echt heel erg
zaterdag 16 oktober 2021 om 19:08
Ik vind sky eigenlijk wel tof...... wou heli piloot worden vroegah toen ik klein wasWandaVision schreef: ↑16-10-2021 17:34Inderdaad de tekenfilms die kinderen kijken. Als er al vrouwelijke karakters in zitten dan doen ze vaak niks boeiends. Sky in paw patrol kan.. eh... Vliegen. De rest heeft allemaal coole gadgets enzo. En in de merchandise staat sky er vaak niet eens bij. Tenzij het iets voor typisch meiden is dan is het sky en Everest en lila met roze. Dan zijn die andere hondjes nergens te bekennen.

Been there, done that, got the T-shirt.
zaterdag 16 oktober 2021 om 21:11
Hier had de onderwijzeres een leerpunt van kunnen maken. Maar had die dan niets in de gaten?WandaVision schreef: ↑15-10-2021 15:12Ja ik kan me daar echt behoorlijk pissig om maken. Ze ging zo trots naar school. Soms kunnen kinderen zo kut zijn tegen elkaar. Tegelijkertijd hoe komen ze toch nog steeds aan die ouderwetse standpunten vraag ik me dan af. Waar leren die mormels dat alleen een jongen in een brandweerpak mag.
Toevallig zit de dochter van een goede vriendin van mij bij de brandweer.
zaterdag 16 oktober 2021 om 21:18
En als er films zijn voor volwassenen, zijn er voor vrouwen ook weinig sterke rollen. Vandaar dat men al op de klompen kon aan voelen, toen men het aparte gouden kalf voor acteurs en actrces afschafte, dat vrouwen een stuk kanslozer zouden worden op de prijs. En dat is dus gebeurd.WandaVision schreef: ↑16-10-2021 17:34Inderdaad de tekenfilms die kinderen kijken. Als er al vrouwelijke karakters in zitten dan doen ze vaak niks boeiends. Sky in paw patrol kan.. eh... Vliegen. De rest heeft allemaal coole gadgets enzo. En in de merchandise staat sky er vaak niet eens bij. Tenzij het iets voor typisch meiden is dan is het sky en Everest en lila met roze. Dan zijn die andere hondjes nergens te bekennen.
zaterdag 16 oktober 2021 om 21:37
Dat wou ik vroeger worden, net zoals F16 pilote, advocaat en dierenarts. Waren de tijden toen anders en niet zo 'roze' als nu?WandaVision schreef: ↑16-10-2021 17:39Daarom mocht ze dus ook van mij niet als Rapunzel naar school. De opdracht was beroep.
Maar goed ik heb wel gekker meegemaakt. Ik ben zelf machinist en zwaai altijd naar kinderen of knal even de cabinedeur open als er tijd voor is zodat nieuwsgierige kleine aagjes even kunnen kijken. Al eens een snotaapje van een jaar of 6 gehad wat mij vertelde dat ik geen machinist kon zijn. Iets of iemand leert kinderen nog steeds behoorlijk wat onzin. Het verbaast me echt heel erg
Verder heb ik vandaag gehoord dat voormoeder pas sinds 2019 een woord was en het gekke is, ik wist niet eens dat het bestond en kon me eigenlijk de betekenis ook niet indenken.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/05/voormoeders/
Maar in de online Van Dale staat ie nog niet :S
zondag 17 oktober 2021 om 08:29
zondag 17 oktober 2021 om 17:13
Ik vind het eigenlijk vooral leuk om de reacties van mensen te lezen op die artikelen.marielouisa schreef: ↑17-10-2021 08:29https://www.destentor.nl/zwolle/vrouw-m ... ~ac27b9ef/
Deze is ook mooi:
https://www.thebestsocial.media/nl/lego ... e-twitter/
zondag 17 oktober 2021 om 17:33
Wat sneu. Ik zou dit wel aankaarten bij de docent hoor! Mooi moment om de kinderen bij te brengen dat mannen en vrouwen hetzelfde kunnen. Maar ook dat uitlachten (= pesten) niet oké is. Beetje respect voor elkanders keuzes en dromen.WandaVision schreef: ↑15-10-2021 14:26Als afsluiting op de kinderboekenweek over beroepen mochten de kinderen verkleed als een beroep naar school. Groep 2. Dus dochter trots haar brandweerpak met helm op naar school. Die heb ik huilend terug gekregen omdat alle meisjes als prinses waren en de jongens haar hebben gepest omdat het voor jongens was. Gaat lekker.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zondag 17 oktober 2021 om 19:47
donderdag 21 oktober 2021 om 19:19
Laatst tijdens een teamoverleg met een extern persoon (vrouw) erbij. Mannelijke collega vertelt tijdens voorstelrondje wat hij binnen de organisatie doet. Hij somt dit op en sluit af: “En dit alles doe ik in 20 uur”. Vraagt die vrouw: “En wat doe je de andere 20 uur?” Collega antwoordde dat hij nog een andere baan heeft, maar voor hetzelfde geld:
- Zorgt hij verder voor zijn kinderen
- Is hij beperkt belastbaar door ziekte of beperking
- Doet hij voor de rest lekker zijn hobby’s
- Is hij mantelzorger
- Etc. etc.
Vond het zo’n stomme vraag. Zou ze nooit aan een vrouw gevraagd hebben denk ik.
- Zorgt hij verder voor zijn kinderen
- Is hij beperkt belastbaar door ziekte of beperking
- Doet hij voor de rest lekker zijn hobby’s
- Is hij mantelzorger
- Etc. etc.
Vond het zo’n stomme vraag. Zou ze nooit aan een vrouw gevraagd hebben denk ik.