Moeilijke man

zondag 17 oktober 2021 om 18:53
Sinds 4 maanden ben ik verliefd en had ik tot voor kort een leuke beginnende relatie. Maar beetje bij beetje begint het steeds minder leuk te worden. Hij probeert van alles een discussie te maken. En het eindigt dan altijd dat ik hem beledigd of gekwetst heb. Ik krijg vaak te horen wat ik fout doe. Zoals Ik haalde een keer mijn hand van zijn been. Ik was mij daar helemaal niet van bewust. Maar volgens hem was dat omdat er een “leuke” ober bij ons stond. Hij verdraait mijn woorden en maakt alles groter dan het is en dan wil hij niet meer met mij praten. Dan reageert hij niet meer en laat hij zo een dag niets van zich horen.
Vandaag zou ik bij hem langskomen en toen zei ik dat ik een half uurtje later zou komen omdat ik nog even langs een vriendin moest. Vervolgens reageert hij. Oh doe geen moeite, je bent druk je hoeft niet te komen. Ik zeg dat ik helemaal niet druk ben maar dat ik alleen even een half uurtje later kom. Maar hij blijft dan afwijzen en vervolgens benoem ik dat ik echt heel graag met hem wil zijn maar dat ik niet begrijp dat er zo’n discussie van moet komen. En toen maakte ik de fout om te zeggen dat ik de drama een beetje zat ben en dat ik het gewoon weer leuk wil hebben.
Nu is hij over het woord drama gevallen en benoemde hij dat ik hem beledigd heb en gekwetst heb hiermee Hij is boos en heeft zijn telefoon uitgeschakeld en ik zit hier echt weer met een WTF.
Eigenlijk weet ik wel dat dit kansloos is, maar ergens heb ik nog hoop dat het weer zo leuk kan worden als de eerste twee maanden. Pfff iemand wijze woorden voor mij?
Vandaag zou ik bij hem langskomen en toen zei ik dat ik een half uurtje later zou komen omdat ik nog even langs een vriendin moest. Vervolgens reageert hij. Oh doe geen moeite, je bent druk je hoeft niet te komen. Ik zeg dat ik helemaal niet druk ben maar dat ik alleen even een half uurtje later kom. Maar hij blijft dan afwijzen en vervolgens benoem ik dat ik echt heel graag met hem wil zijn maar dat ik niet begrijp dat er zo’n discussie van moet komen. En toen maakte ik de fout om te zeggen dat ik de drama een beetje zat ben en dat ik het gewoon weer leuk wil hebben.
Nu is hij over het woord drama gevallen en benoemde hij dat ik hem beledigd heb en gekwetst heb hiermee Hij is boos en heeft zijn telefoon uitgeschakeld en ik zit hier echt weer met een WTF.
Eigenlijk weet ik wel dat dit kansloos is, maar ergens heb ik nog hoop dat het weer zo leuk kan worden als de eerste twee maanden. Pfff iemand wijze woorden voor mij?
zondag 17 oktober 2021 om 19:43
Als je niet weggaat maar blijft zal het er ongeveer zo uit gaan zien:
al het drama wordt steeds een beetje meer. Jij gaat heel goed op hem letten om te zien of je het drama aan kan zien komen en of je het kunt voorkomen. Je gaat op je tenen lopen en je in bochten wringen. Het drama duurt steeds langer, het genegeerd worden en daarna maken jullie het met veel passie weer goed. Waardoor het voelt alsof het echte liefde is, want kijk eens wat jullie allemaal kunnen overwinnen. Maar als je jaren later terugkijkt, zul je inzien dat je alleen de kruimels kreeg. En je je als een hongerig dier laaft aan alle kruimels.
Je raakt beetje bij beetje je gevoel van realiteit kwijt, omdat je continu je grens opschuift. Je weet niet meer wat 'normaal' is en bent van slag als hij lief is voor je. En omdat je dat lieve veel te weinig krijgt, ga je enorm je best doen om het wéér te krijgen.
Echt hoor, stop er nu mee. Het drama wordt alleen maar groter en de weg naar buiten wordt lastiger en onduidelijker.
al het drama wordt steeds een beetje meer. Jij gaat heel goed op hem letten om te zien of je het drama aan kan zien komen en of je het kunt voorkomen. Je gaat op je tenen lopen en je in bochten wringen. Het drama duurt steeds langer, het genegeerd worden en daarna maken jullie het met veel passie weer goed. Waardoor het voelt alsof het echte liefde is, want kijk eens wat jullie allemaal kunnen overwinnen. Maar als je jaren later terugkijkt, zul je inzien dat je alleen de kruimels kreeg. En je je als een hongerig dier laaft aan alle kruimels.
Je raakt beetje bij beetje je gevoel van realiteit kwijt, omdat je continu je grens opschuift. Je weet niet meer wat 'normaal' is en bent van slag als hij lief is voor je. En omdat je dat lieve veel te weinig krijgt, ga je enorm je best doen om het wéér te krijgen.
Echt hoor, stop er nu mee. Het drama wordt alleen maar groter en de weg naar buiten wordt lastiger en onduidelijker.

zondag 17 oktober 2021 om 19:45
Wow, dit is een akelig realistisch toekomstbeeld. Brrrr!Friezin71 schreef: ↑17-10-2021 19:43Als je niet weggaat maar blijft zal het er ongeveer zo uit gaan zien:
To, als dít niet de schop onder je komt is die je nodig hebt, weet ik het ook niet meer.
Treffend geschreven dit.
zondag 17 oktober 2021 om 19:46
Dit soort types zijn niet alleen kut om een relatie mee te hebben, maar ook oprecht heel erg eng. Hij kan z'n controledrang, dominantie en manipulerend gedrag nu al niet meer in toom houden: dit wordt met de tijd alleen maar erger. Echt, wegwezen!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

zondag 17 oktober 2021 om 19:48
Excusez le mot, maar dit is gewoon een idioot die bij zo'n beetje niemand past.
Hij zal bij gelijk welke vrouw na een tijdje drama beginnen verkopen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 17 oktober 2021 om 19:49
Mee eens met alle anderen. Mocht je besluiten om er een punt achter te zetten, dan kan het zijn dat hij opeens zijn best weer gaat doen als hij ziet dat je het echt meent. Dat je het gevoel hebt weer terug te zijn bij die eerste 2 maanden. Dat zijn afgelopen drama een tijdelijke uitzondering was. Pas daar dan wel voor op. Want dan ontstaat er een patroon van aantrekken en afstoten.
zondag 17 oktober 2021 om 19:52
Herkenbaar. Dit blijft een lijdensweg (voor jou). Geen therapie of spijt zal veranderen dat hij liever conflict zoekt over denkbeeldige issues dan een fijne respectvolle relatie te hebben. Ik was getrouwd met zo'n figuur. En de spijt kan heel erg oprecht over komen, maar het duurt nooit heel lang of het gaat door op de bekende wijze. En je kunt het nooit goed doen.

zondag 17 oktober 2021 om 19:55
Nou inderdaad, bij wat voor soort vrouw zou zo'n engnek wél passen?
In ieder geval niet bij mensen die zelfs maar het minste snippertje eigenwaarde hebben.

zondag 17 oktober 2021 om 20:01
Inderdaad. En dat is niet vol te houden, dat gaat je slopen tot er niets meer van je over is.Friezin71 schreef: ↑17-10-2021 19:43Als je niet weggaat maar blijft zal het er ongeveer zo uit gaan zien:
zondag 17 oktober 2021 om 20:04
Nou TO, het lijkt me duidelijk
Er is echt niemand die denkt dat het een goed idee is om hier nog langer energie in te steken.
Ik ben best een lijmer en vind vaak dat er hier wel erg snel met rode vlaggen wordt gezwaaid, maar zelfs ik denk dat hier echt niets meer van te maken valt, zonde van je energie en tijd.
Niet leuk voor je trouwens, deze desillusie, dit had je vast in het begin heel anders voor je gezien

Ik ben best een lijmer en vind vaak dat er hier wel erg snel met rode vlaggen wordt gezwaaid, maar zelfs ik denk dat hier echt niets meer van te maken valt, zonde van je energie en tijd.
Niet leuk voor je trouwens, deze desillusie, dit had je vast in het begin heel anders voor je gezien

zondag 17 oktober 2021 om 20:06
Lees dit topic even. Je bent nu nog mooi op tijd.
entertainment/netflixserie-maid-en-herk ... ges/483080

zondag 17 oktober 2021 om 20:13
Wat me opvalt, je schrijft dat je toen de fout maakte door het woord drama te gebruiken. Dat is hoe het gaat, dat gaslighting. Dat jij nu al denkt dat je iets fout doet. Terwijl het in zo'n situatie helemaal niet gek is om te zeggen dat je geen zin in drama hebt. En nu is 't niet alleen híj die daar iets van vindt, nee, je formuleert het zelf ook al als een fout.
Echt hoor, negeren zo'n man. Gevaarlijk figuur.
Echt hoor, negeren zo'n man. Gevaarlijk figuur.
zondag 17 oktober 2021 om 20:17
Eh zo'n onzeker mannetje die helemaal geen vrouw aan kan en dus alles in jouw schoenen schuift. Niet sexy, niet fijn en zeker niet de moeite waard om erbij te blijven. Ga vooral niet leunen op die heerlijke eerste (4?) dagen die jullie in het begin hadden want als je bij hem blijft zul je je hoop nog altijd vestigen op die eerste heerlijke 4 dagen. Maar hoe je ook hoopt of wenst, die eerste 4 dagen komen niet meer en zit je dan al 20 jaar onder de plak. Zonde van je leven!

zondag 17 oktober 2021 om 20:19
En dit!fiepmies schreef: ↑17-10-2021 20:06Lees dit topic even. Je bent nu nog mooi op tijd.