Vriendin is vreemd gegaan.

17-10-2021 23:07 45 berichten
Ik weet niet zo goed hoe ik met deze gevoelens moet omgaan.

Mij vriendin is vreemd gegaan met de man van een van haar beste vriendin.

Ze heeft haar excuses aan mij en de vriendin dit opgebiecht. Ze vraagt om vergevingsgezind en geeft aan dat ze door een zeer moeilijk periode gaat en dat hij haar heeft geholpen met de moeilijke tijden. Omdat ik er op dat moment niet er was en zijn vrouw toevallig ook niet.

Ik kom er echt niet uit en weet niet wie te geloven..

Moet ik haar laten gaan.

Totaal aantal stemmen: 78

Nee je houd van houd zielsveel (10%)
Ze is het niet waard. Dump haar (90%)
Alle reacties Link kopieren
Hoezo wie te geloven? Ze heeft het vreemdgaan toch opgebiecht?
Hij had wel een rare opvatting van "helpen". En zij ook als ze dat aanvaardde.

Kan dus nooit hoge kwaliteit hulp zijn geweest; hooguit een soort troost zoeken bij elkaar.

Ik zou dit niet aanvaarden maar dat moet ieder voor zich weten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kan je haar nog vertrouwen? Het is niet de vraag of zij het waard is, het is de vraag of jij ermee kan leven.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Wat vermoed je dat zij gaat doen als ze het eens opnieuw moeilijk heeft?

Als je gevoel zegt dat dan herhaling gaat gebeuren zou ik het in jouw plaats denk ik niet meer zien zitten met de relatie.

Maar als je erop kunt vertrouwen dat het eenmalig blijft, dan hebben jullie nog kansen (wel wat herstelwerk voor de boeg uiteraard).

Sterkte!
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Wauw, wat erg! Sterkte!
Ze heeft zowel jou als haar beste vriendin bedrogen.

Denk je dat je haar nog kunt vertrouwen?
Vreemdgaan is sowiezo onvergeefbaar, ik had ze gedumpt.
Ze is vreemd gegaan maar dat is eigenlijk jouw schuld en de schuld van haar vriendin.
Hoezo wie te geloven? Denk je dat ze het vreemdgaan heeft verzonnen?
Athena1905 schreef:
18-10-2021 07:32
Ze is vreemd gegaan maar dat is eigenlijk jouw schuld en de schuld van haar vriendin.

Ja en dit dus. Bizar dat ze het bij jullie legt.
Wat een slap excuus! Dumpen die hap.
Lekkere excuses inderdaad.
Dat heet goedpraten. Ze heeft er dus geen spijt van, want ze had hele goede redenen.

Hebben we het hier over seks of zoenen btw, want dat kan ook per persoon verschillen wat je verstaat onder vreemdgaan.
In hoeverre denk je dat de excuses oprecht zijn als zij in hetzelfde gesprek eigenlijk jou en haar vriendin de schuld geeft van dat wat er gebeurd is?

Wow. Ik vind vreemdgaan best wel een dingetje, maar ik vind het nog een grote dingetje wanneer ze twee mensen naait (en dan heb ik het niet over de man van) die haar lief zijn. Geen alarmbellen, geen momenten van ermee stoppen, ze kwetste met 1 actie twee mensen tegelijk.

Na vreemdgaan kun je best doorgaan, maar dan zouden de excuses wel oprecht moeten zijn. Anders kun je niets meer opbouwen.

En wat hield het vreemdgaan in? Een relatie er op naast houden? Of 1 x sex?
Die poll, is die bindend?
ik houd ook van houd trouwens zielsveel
Dus ze is vreemdgegaan en nu eist ze direct dat je ook nog vergevingsgezind bent want ze had het moeilijk, ze heeft bizar weinig schaamte zeg (nog met de man van zogenaamde beste vriendin)
Lillian_ schreef:
18-10-2021 08:28
Dus ze is vreemdgegaan en nu eist ze direct dat je ook nog vergevingsgezind bent want ze had het moeilijk, ze heeft bizar weinig schaamte zeg (nog met de man van zogenaamde beste vriendin)
Eerlijk zullen we alles delen. Dat is pas echte vriendschap.
Hebben jullie kinderen?
Ik zou haar gewoon geloven, dat ze is vreemd gegaan. Waarom vind ik minder relevant. Hoelang heeft het vreemdgaan geduurd?
Als dit mijn beste vriendin was was zij exit ik zou haar nooit meer vertrouwen en dingen toe vertrouwen. Als parterzijnde denk ik het zelfde ze toont niet echt berouw maar je moet nu maar vergeven want het lag aan jou en ik heb het moeilijk gehad in plaats dat ze jou in vertrouwen nam met haar issues koos ze de andere weg.
Lavendel2 schreef:
18-10-2021 08:36
Als dit mijn beste vriendin was was zij exit ik zou haar nooit meer vertrouwen en dingen toe vertrouwen.

Maar van je man zou je het wel acceptabel vinden?
Prima dat hij haar hielp in een moeilijke tijd als jij er niet was voor haar. Maar volgens mij doe je dat door een luisterend oor te bieden. Niet door te neuken. Maar goed, ik kan wel niet meer helemaal van deze wereld zijn.

Dumpen dus.
BuzzieBee schreef:
18-10-2021 08:38
Prima dat hij haar hielp in een moeilijke tijd als jij er niet was voor haar. Maar volgens mij doe je dat door een luisterend oor te bieden. Niet door te neuken. Maar goed, ik kan wel niet meer helemaal van deze wereld zijn.
hij bood haar een luisterende piemel?
kan he? kan
Wanneer je haar laat gaan is de relatie over.

In een volwassen relatie ga je met elkaar praten. Mensen maken fouten, soms te begrijpen en soms niet.

Ik ben absoluut geen voorstander van vreemd gaan, maar het is ook geen absolute reden om de relatie te beeindigen. In ons geval kwamen we samen tot de conclusie dat het leven met elkaar leuker, mooier, waardevoller is dan zonder elkaar. Geen makkelijk proces, maar na 10 jaar staan we daar nog steeds achter. Het heeft ons ook geleerd beter met elkaar te communiceren. Problemen binnen een relatie moet je niet buiten de relatie oplossen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
BuzzieBee schreef:
18-10-2021 08:38

Dumpen dus.
Ik zat me al af te vragen welke problemen je oplost met een lul. Maar het zal wel ontzettende jeuk zijn geweest.
Interessante poll.
Iedere dag is gehaktdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven