Vriendin is vreemd gegaan.

zondag 17 oktober 2021 om 23:07
Ik weet niet zo goed hoe ik met deze gevoelens moet omgaan.
Mij vriendin is vreemd gegaan met de man van een van haar beste vriendin.
Ze heeft haar excuses aan mij en de vriendin dit opgebiecht. Ze vraagt om vergevingsgezind en geeft aan dat ze door een zeer moeilijk periode gaat en dat hij haar heeft geholpen met de moeilijke tijden. Omdat ik er op dat moment niet er was en zijn vrouw toevallig ook niet.
Ik kom er echt niet uit en weet niet wie te geloven..
Mij vriendin is vreemd gegaan met de man van een van haar beste vriendin.
Ze heeft haar excuses aan mij en de vriendin dit opgebiecht. Ze vraagt om vergevingsgezind en geeft aan dat ze door een zeer moeilijk periode gaat en dat hij haar heeft geholpen met de moeilijke tijden. Omdat ik er op dat moment niet er was en zijn vrouw toevallig ook niet.
Ik kom er echt niet uit en weet niet wie te geloven..
maandag 18 oktober 2021 om 07:11
maandag 18 oktober 2021 om 07:19
Wat vermoed je dat zij gaat doen als ze het eens opnieuw moeilijk heeft?
Als je gevoel zegt dat dan herhaling gaat gebeuren zou ik het in jouw plaats denk ik niet meer zien zitten met de relatie.
Maar als je erop kunt vertrouwen dat het eenmalig blijft, dan hebben jullie nog kansen (wel wat herstelwerk voor de boeg uiteraard).
Sterkte!
Als je gevoel zegt dat dan herhaling gaat gebeuren zou ik het in jouw plaats denk ik niet meer zien zitten met de relatie.
Maar als je erop kunt vertrouwen dat het eenmalig blijft, dan hebben jullie nog kansen (wel wat herstelwerk voor de boeg uiteraard).
Sterkte!
Heb lief, houd moed. Komt goed.

maandag 18 oktober 2021 om 07:34
Athena1905 schreef: ↑18-10-2021 07:32Ze is vreemd gegaan maar dat is eigenlijk jouw schuld en de schuld van haar vriendin.
Ja en dit dus. Bizar dat ze het bij jullie legt.
maandag 18 oktober 2021 om 08:02
In hoeverre denk je dat de excuses oprecht zijn als zij in hetzelfde gesprek eigenlijk jou en haar vriendin de schuld geeft van dat wat er gebeurd is?
Wow. Ik vind vreemdgaan best wel een dingetje, maar ik vind het nog een grote dingetje wanneer ze twee mensen naait (en dan heb ik het niet over de man van) die haar lief zijn. Geen alarmbellen, geen momenten van ermee stoppen, ze kwetste met 1 actie twee mensen tegelijk.
Na vreemdgaan kun je best doorgaan, maar dan zouden de excuses wel oprecht moeten zijn. Anders kun je niets meer opbouwen.
En wat hield het vreemdgaan in? Een relatie er op naast houden? Of 1 x sex?
Wow. Ik vind vreemdgaan best wel een dingetje, maar ik vind het nog een grote dingetje wanneer ze twee mensen naait (en dan heb ik het niet over de man van) die haar lief zijn. Geen alarmbellen, geen momenten van ermee stoppen, ze kwetste met 1 actie twee mensen tegelijk.
Na vreemdgaan kun je best doorgaan, maar dan zouden de excuses wel oprecht moeten zijn. Anders kun je niets meer opbouwen.
En wat hield het vreemdgaan in? Een relatie er op naast houden? Of 1 x sex?
maandag 18 oktober 2021 om 08:30
maandag 18 oktober 2021 om 08:36
Als dit mijn beste vriendin was was zij exit ik zou haar nooit meer vertrouwen en dingen toe vertrouwen. Als parterzijnde denk ik het zelfde ze toont niet echt berouw maar je moet nu maar vergeven want het lag aan jou en ik heb het moeilijk gehad in plaats dat ze jou in vertrouwen nam met haar issues koos ze de andere weg.
maandag 18 oktober 2021 om 08:39
hij bood haar een luisterende piemel?
kan he? kan
maandag 18 oktober 2021 om 08:43
Wanneer je haar laat gaan is de relatie over.
In een volwassen relatie ga je met elkaar praten. Mensen maken fouten, soms te begrijpen en soms niet.
Ik ben absoluut geen voorstander van vreemd gaan, maar het is ook geen absolute reden om de relatie te beeindigen. In ons geval kwamen we samen tot de conclusie dat het leven met elkaar leuker, mooier, waardevoller is dan zonder elkaar. Geen makkelijk proces, maar na 10 jaar staan we daar nog steeds achter. Het heeft ons ook geleerd beter met elkaar te communiceren. Problemen binnen een relatie moet je niet buiten de relatie oplossen.
In een volwassen relatie ga je met elkaar praten. Mensen maken fouten, soms te begrijpen en soms niet.
Ik ben absoluut geen voorstander van vreemd gaan, maar het is ook geen absolute reden om de relatie te beeindigen. In ons geval kwamen we samen tot de conclusie dat het leven met elkaar leuker, mooier, waardevoller is dan zonder elkaar. Geen makkelijk proces, maar na 10 jaar staan we daar nog steeds achter. Het heeft ons ook geleerd beter met elkaar te communiceren. Problemen binnen een relatie moet je niet buiten de relatie oplossen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 18 oktober 2021 om 08:44
Ik zat me al af te vragen welke problemen je oplost met een lul. Maar het zal wel ontzettende jeuk zijn geweest.