Nieuwe laptop of oude "redden"?
dinsdag 5 oktober 2021 om 15:21
Hallo allemaal,
Ik heb een oude laptop Acer Aspire 5920 en deze werkt niet meer. Onder andere omdat de windows verschillende zaken niet meer ondersteunt (chrome etc..).
Heeft het zin om bijvoorbeeld een windows 10 licentie te kopen en "opnieuw" te beginnen met deze oude laptop? Of zeggen jullie, naar het stort ermee en een nieuwe kopen?
Ik gebruik de laptop vrij weinig. Het is af en toe nodig voor fotoboeken te maken via Kruidvat of wat te internetten.
Dankjewel alvast voor jullie inzichten !
Ik heb een oude laptop Acer Aspire 5920 en deze werkt niet meer. Onder andere omdat de windows verschillende zaken niet meer ondersteunt (chrome etc..).
Heeft het zin om bijvoorbeeld een windows 10 licentie te kopen en "opnieuw" te beginnen met deze oude laptop? Of zeggen jullie, naar het stort ermee en een nieuwe kopen?
Ik gebruik de laptop vrij weinig. Het is af en toe nodig voor fotoboeken te maken via Kruidvat of wat te internetten.
Dankjewel alvast voor jullie inzichten !
maandag 11 oktober 2021 om 20:50
Wel redden en er het Chrome operating systeem van Google opzetten of door een techneut op laten zetten. Wij hebben zo van 2 oude laptops goed functionerende chromebooks gemaakt. Downloaden van het besturingssysteem kan gratis via www.neverware.com
Love is the meaning of life
dinsdag 12 oktober 2021 om 13:30
Goeie tip! Ik heb nog een oud laptopje waar ik ooit Linux op heb gezet en eigenlijk nooit gebruik omdat ik het toch niet zo fijn vind werken. Dit lijkt me een goed alternatief.elfjetwaalfje schreef: ↑11-10-2021 20:50Wel redden en er het Chrome operating systeem van Google opzetten of door een techneut op laten zetten. Wij hebben zo van 2 oude laptops goed functionerende chromebooks gemaakt. Downloaden van het besturingssysteem kan gratis via www.neverware.com
dinsdag 12 oktober 2021 om 14:36
Hm... toch niet zo aanlokkelijk. Ik lees dat Android apps niet worden ondersteund op Neverware CloudReady:
Google Play Store and Android Apps are not supported
Google has added support for running Android apps via integration with the Google Play Store on many Chrome OS devices. Due to multiple legal and technical constraints, this functionality is not available on CloudReady. Google Admin Console settings for Android Apps are therefore not applicable to CloudReady. Currently, Neverware has no plans to add this functionality.
Dan wordt het wel een erg basic chromebookje...
Google Play Store and Android Apps are not supported
Google has added support for running Android apps via integration with the Google Play Store on many Chrome OS devices. Due to multiple legal and technical constraints, this functionality is not available on CloudReady. Google Admin Console settings for Android Apps are therefore not applicable to CloudReady. Currently, Neverware has no plans to add this functionality.
Dan wordt het wel een erg basic chromebookje...
maandag 18 oktober 2021 om 21:56
Als ik hem anders toch zou weggooien is dit zeker het proberen waard ! Tnxelfjetwaalfje schreef: ↑11-10-2021 20:50Wel redden en er het Chrome operating systeem van Google opzetten of door een techneut op laten zetten. Wij hebben zo van 2 oude laptops goed functionerende chromebooks gemaakt. Downloaden van het besturingssysteem kan gratis via www.neverware.com
dinsdag 19 oktober 2021 om 15:42
Al te koop sinds 2007, volgens Tweakers dan ... .
Zwaar verouderd, ook als je naar de specificaties kijkt. Ook kan ie niet meer ge-update worden dus hartstikke onveilig. Niet voor voor niks dat je er steeds minder mee kan.
Ik zou direct een update van al je bestanden maken voor zover van toepassing en niet al gedaan. Dit soort laptops kunnen elk moment ermee ophouden met groot risico dat je alles kwijt bent wat erop staat.
Ja en idd een nieuwe kopen. Voor ronde de 500 euro heb je al een nieuwe waarmee je een aantal jaar vooruit kan.
Zwaar verouderd, ook als je naar de specificaties kijkt. Ook kan ie niet meer ge-update worden dus hartstikke onveilig. Niet voor voor niks dat je er steeds minder mee kan.
Ik zou direct een update van al je bestanden maken voor zover van toepassing en niet al gedaan. Dit soort laptops kunnen elk moment ermee ophouden met groot risico dat je alles kwijt bent wat erop staat.
Ja en idd een nieuwe kopen. Voor ronde de 500 euro heb je al een nieuwe waarmee je een aantal jaar vooruit kan.
dinsdag 19 oktober 2021 om 18:06
Ik ben bepaald geen fan van chromebooks maar in jouw geval (als je hem echt alleen maar voor een beetje internetten en fotoboeken maken gebruikt) lijkt me dat nu wel de beste optie. Overigens hebben chromebooks tegenwoordig wel iets aan lokale opslag. Deze upgraden heeft echt geen zin meer, er een lichte linuxdisto opzetten ook niet, met 2 GB RAM internetten schiet niet op.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.