Met vader op reis

20-10-2021 14:50 71 berichten
Mijn vader vertelde mij gisteren dat hij en zijn vriendin over een maand naar Spanje gaan. Zijn vriendin gaat een weekje vroeger op met 2 vriendinnen. Men vader reist dan na, als de 2 vriendinnen na een week terug vliegen. Ik zei spontaan: oh leuk! Ik ga mee met jou! Eigenlijkals een spontaan grapje, maar een weekje Spanje leek me eigenlijk toch wel heerlijk.
We hebben al vaak gezegd dat wij 2 eens samen op reis gingen, maar het is er nooit van gekomen. Met mijn gezin gaan we weinig op vakantie.
Mijn man werkt 6 dagen op 7 en niet werken=niks verdienen. Hij neemt dus niet graag verlof. Bijkomend zijn we aan het bouwen en zijn hoofd staat niet naar vakantie.
Mijn dochter is op het moment van de reis bij mijn ex-man.
Ik ben 3 maanden zwanger en ben moeten stoppen met werken omwille van mijn onveilige job.
Ik zit dus vaak alleen thuis en vind dat niet leuk. Een weekje zon zou me goed doen en mijn man gunt me dit ook echt.
Deze morgen kreeg ik een bericht van mijn vader dat ik zeker mee moest gaan naar Spanje. Dat zijn vriendin dit leuk vindt en dat er plaats genoeg is. Hij stuurde: dan zijn we lekker met zijn '4tjes', bedoeld op de baby, heel lief dus.
Hij stuurde de vlieguren enzo door zodat ik dezelfde vlucht kon boeken.
Iets daarna kreeg ik een opsomming van de kosten: huur appartement, huur auto, naft, parking luchthaven,... En dit gedeeld door 3. Waar hij mijn kosten omcirkeld had.
Ik ben daar even van geschrokken. Misschien denk ik te verwend maar ik had niet verwacht dat ik in al de kosten zou moeten delen. Misschien ook omdat ze beide niks tekort hebben, in tegendeel. Mijn beide ouders steunen mij financieel op geen enkel vlak. Ik heb dat nooit erg gevonden.
Maar toch ben ik precies wat teleurgesteld. Is dit onterecht? Wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet raar. Waarom zou je kosteloos mee mogen op vakantie?
Ga je ook overal gebruik van maken? Als je geen gebruik maakt van de auto is het wel gek dat je daar aan meebetaald. Maar als je er wel gebruik van maakt vind ik het eigenlijk niet meer dan logisch om mee te betalen. Je hebt jezelf eigenlijk uitgenodigd door te zeggen dat je ook meegaat haha. Super leuk natuurlijk dat ze het allebei een leuk idee vinden, maar ik vind niet dat je dan kunt verwachten dat ze de reis ook nog betalen voor je.
Geschrokken nog wel... dat je even moest schakelen, omdat je wat anders had verwacht, dat kan, maar het is toch ook niet raar dat jij ook bijdraagt.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 22-10-2021 08:42
36.16% gewijzigd
En dit Mijn beide ouders steunen mij financieel op geen enkel vlak. Ik heb dat nooit erg gevonden.

Eh.. je bent volwassen, (bijna) twee kinderen, werkende man.. hoezo? Stiekem verwacht je dat toch, proef ik een beetje.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 22-10-2021 08:43
18.85% gewijzigd
Als dat kosten zijn die ze sowieso zouden maken, ook als jij niet meegaat, vind ik het wel raar dat je dat als ouder doorrekent.
aliva schreef:
22-10-2021 08:38
Als dat kosten zijn die ze sowieso zouden maken, ook als jij niet meegaat, vind ik het wel raar dat je dat als ouder doorrekent.
ze zijn allemaal ruim volwassen. TO nodigde haarzelf uit
we kunnen allemaal niet in elkaars portemonnee kijken, maar tja, het is niet raar wat hier gebeurt
Kun je het geld missen?
Zo niet, zou ik dat aangeven, wellicht heeft hij er gewoon niet over nagedacht dat hij (een deel) voor jou zou kunnen betalen maar doet hij het met liefde.
En als je het wel kunt missen, dan maar gewoon zelf betalen.
In dit geval vind ik het niet zo gek. Jij opperde zelf om mee te gaan. Ik ben ooit door een ex uitgenodigd om mee naar Japan te gaan. Ik zei ja. Wist ik veel dat hij meteen dure tickets ging boeken en mij een 'tikkie' stuurde.
Volkomen normaal en fijn dat het van tevoren duidelijk is.
Cum non tum age
Op vakantie ga je van het geld van ome Jan. Weet niet of er nu er kosten gemaakt worden die anders niet gemaakt worden? Maar lijkt me vrij redelijk om kosten door te belasten.
Je hebt jezelf uitgenodigd. Heel anders dan wanneer zij je zouden uitnodigen.
En misschien heb je nog broers of zussen die anders benadeeld worden?
Al vind ik delen in de kosten van de auto wel een beetje overdreven.
Heel raar van jou.
Natuurlijk betaal je zelf voor een vakantie waar je jezelf hebt uitgenodigd.
Wees al blij dat je pa en zijn vriendin het zelfs leuk vinden dat je komt, het is hun vakantie waarin ze hadden gerekend samen te zijn.
anoniem_360662 wijzigde dit bericht op 22-10-2021 09:09
41.46% gewijzigd
Ik vind jouw reactie bijzonder.
Wij gaan ook weleens met de familie op vakantie en dan betaalt ook ieder zijn eigen kosten. Je hebt jezelf uitgenodigd, dus ik vind het niet raar.
Je nodigt jezelf uit en dan vind je het gek dat je het zelf moet betalen?

Op vakantie gaan kost geld. Waarom had je verwacht dat je vader dit zou gaan betalen voor je?
Ik begrijp vooral niet dat je gaat als je vader samen met zijn vriendin is, in plaats van de week ervoor, als de vriendin van je vader met haar vriendinnen is en jij dus samen met je vader.
Weet je zeker dat je vader en zijn vriendin erop zitten te wachten hun week vakantie samen met jou door te brengen?
Misschien is de rekening die je vader presenteert wel hun manier om te zeggen dat ze liever met z´n tweeën waren gegaan?

Zo niet, tja. Dat je bijdraagt in de kosten vind ik niet zo gek, je hebt jezelf tenslotte uitgenodigd.
Je opmerking over dat je ouders je financieel niet steunen is nogal ongepast aangezien je volwassen bent, getrouwd bent en zelf een gezin hebt.
Wel fijn dat hij meteen duidelijk is, toch? Je had ook de rekening achteraf kunnen krijgen en dan had je niet meer kunnen kiezen.

Hoe dan ook: ik sluit me aan bij de rest. Je hebt jezelf uitgenodigd, je bent volwassen, het feit dat je vader het geld heeft om je te trakteren wil niet zeggen dat hij je dat verschuldigd is en bovendien is het heel normaal om voor je eigen vakantie te betalen, als volwassene.
(PS, je zou eens kunnen kijken of het niet goedkoper voor je is om naar een all-inclusive resort te gaan in je eentje, op een zonzekere bestemming.)
aliva schreef:
22-10-2021 08:38
Heel raar. En niet leuk.
Maar ik vind het ook een beetje gek dat je jezelf hebt uitgenodigd.

Hoe lang kent je vader zijn vriendin al en hoe vaak gaan ze samen op vakantie? Kan je niet een weekje alleen met je vader weg?
impala wijzigde dit bericht op 22-10-2021 10:11
30.34% gewijzigd
.
impala schreef:
22-10-2021 09:52
Heel raar. En niet leuk.
Nou weet ik niet.
Als je als stel een volwassen dochter meeneemt, dan verandert de hele dynamiek tijdens de vakantie. En alles wat je al gereserveerd hebt, is minder ruim. Je levert dus ruimte en privacy in, maar daarnaast ook de dynamiek. Je gaat je meer aanpassen om het voor iedereen leuk te maken.
Brokkel schreef:
22-10-2021 09:10
Je nodigt jezelf uit en dan vind je het gek dat je het zelf moet betalen?

Op vakantie gaan kost geld. Waarom had je verwacht dat je vader dit zou gaan betalen voor je?
Ik vind er nog wel iets voor te zeggen als TO niet zou hoeven meebetalen aan de kosten die ze toch al zouden maken, zoals bv. appartement en huurauto. (Tenzij ze nu een grotere versie nemen natuurlijk.) Uiteraard wel eigen ticket en alle méérkosten. In ruil voor de ingeleverde ruimte + privacy en om te bedanken, zou TO dan een losse bijdrage kunnen doen of vader + vriendin een keer lekker mee uit eten nemen of zo.
ludwina schreef:
22-10-2021 09:57
Nou weet ik niet.
Als je als stel een volwassen dochter meeneemt, dan verandert de hele dynamiek tijdens de vakantie. En alles wat je al gereserveerd hebt, is minder ruim. Je levert dus ruimte en privacy in, maar daarnaast ook de dynamiek. Je gaat je meer aanpassen om het voor iedereen leuk te maken.
Klopt maar dit is natuurlijk geen manier om duidelijk te maken dat je het geen goed plan vindt. Als dat de achterliggende reden is.
.
Zou dat zelf nooit zo doen bij mijn kinderen, ik heb het financieel beter en ik gun ze graag iets.
impala schreef:
22-10-2021 10:01
Klopt maar dit is natuurlijk geen manier om duidelijk te maken dat je het geen goed plan vindt. Als dat de achterliggende reden is.
Inderdaad. Dan had hij dat gewoon moeten zeggen. Zeker omdat hij pas de volgende dag gereageerd heeft (dus niet per ongeluk meteen 'ja' gezegd) en in de tussentijd blijkbaar met vriendin heeft overlegd had hij in die app ook prima nee kunnen zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven