Uitgerekend mei 2022

04-09-2021 10:44 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vijf weken zwanger en ik vind deze weken zo spannend!

Ben je ook uitgerekend in mei 2022, schrijf je dan gezellig mee?

Edit:
11-10 echo
NaamHoeveelste kindjeUD HartjeGeslacht babyBijzonderheden
june. (33jr)2e28 mei:heart:
koekie44e5 mei :heart:
Viviette:heart:
MamaAlice0303e19 mei1-10 echo
Cookie-Enthusiast (34jr)
Neilra (34jr)5e26 mei:heart:
Honingbij1e27 april:heart:
345louise2e20 mei
Letmeholdyou1-10 echo
Anoniem_3375731e25 mei11-10 echo
Baby123452e25 mei11-10 echo
koekie4 wijzigde dit bericht op 21-10-2021 13:10
82.47% gewijzigd
Oh lekker op vakantie! Ga je weg of ben je gewoon vrij deze week? Succes vanavond! En beterschap nog.
Gibbon schreef:
19-10-2021 16:51
Fijn, een goede NIPT!
Wel snel al, of had je een vroege termijnecho?

Ik denk nog na over de NIPT met of zonder nevenbevindingen. Ik ga vandaag de knoop doorhakken. De termijnecho was gelukkig goed! Maar ik ben 5 dagen verder dan we dachten dus nu is het even haasten met de 13-wekenecho :rolling:

Hoe is het met de rest?
Nu ik een dansende baby heb gezien begin ik er wel wat meer in te geloven.
Termijnecho was met 10+6, dus niet perse vroeg. Bloed voor de NIPT heb ik drie dagen later laten prikken en de uitslag kwam vlot terug.

Fijn dat de termijnecho goed was! Ik vond het ook zo bijzonder om ineens zo'n bewegelijk babytje te zien... Met 9 weken was het echt nog een behoorlijk vormeloos stil boontje. Het gaat zo snel he!
Geniet ervan aan diegene die vakantie hebben/op vakantie zijn. Beetje jaloers ;)

Geniet ervan aan diegene die goede uitslagen/echo’s hebben. Mijn ervaring is dat ik na een goede echo op een wolk zweef en naarmate een volgende echo dichter komt ik weer wat panikeer “zal alles nog wel goed zijn?” :)

Vrijdag heb ik de 12 weken echo en laat ik bloed nemen voor de NIPT. We krijgen daarbij ook het geslacht.
Nu ben ik echt een ramp met wachten op uitslagen. Er gaan 100 dingen door mijn hoofd en ik check dagelijks (soms wel meerdere keren) of de uitslag er al is. Iemand tips daarvoor? Behalve minder een stresskonijn zijn, dat lukt me niet :hyper:
@Letmwholdyou, waar ben je bang voor? Ik kan niet heel veel meer advies geven dan: let it gooooo, want je hebt er geen invloed op. ;-) Hopelijk krijg je snel de uitslag. Ik ben nog in wachtmodus.

@Neilra, hoe is de vakantie?

@Koekie, o lieve meid, jouw HG klinkt als een hel. Dapper dat je dan toch weer een zwangerschap aandurft. Verwacht je dat dit 9mnd gaat duren?

@Gibbon, fijn! Op naar de dertienweken!

Dames, wie wil overstappen naar een actiever appgroepje? Bij onze eerste vond ik het heel fijn om ervaringen uit te wisselen in een tijd dat je leven toch op de kop staat. De nachtvoedingen zijn ook niet zo eenzaam. ;-) Daarnaast vind ik het forum zelf lastiger om bij te houden.
Letmeholdyou, herkenbaar hoor. Ik vind het ook weer net zo spannend. In mijn vorige zwangerschap ging het beter toen ik elke dag de baby voelde.

Blauwbosbesje, ik wil graag meedoen met een appgroepje.

Honingbij, wat fijn dat de Nipt goed was!

Flip-flop, beterschap! Buikgriep is zo naar. Hopelijk doet de vakantie rust je goed.

Gibbon, heerlijk zo'n dansende baby op beeld. Bijzonder om te zien hè.

Baby, hier ook intenties om weer wat gezonder te doen. Door het misselijk zijn heb ik ongeveer geleefd op crackers en sultana. Wat vitaminen zou geen slecht idee zijn. Hopelijk voel je je snel weer wat fitter.

Koekie, jeetje zeg dat klinkt heel pittig; hg en meerdere opnames. Is het een beetje vol te houden ook met de rest van je gezin? Je klinkt er nog wel positief over lijkt het. Een pb sturen over de tabel lukt trouwens niet, ik word er steeds uit gegooid.

Neilra, wat leuk dat je kinderen al wat ouder zijn. Dan krijgen ze het heel bewust mee. Denk je dat ze nog een baby verwachten?

Wij hebben het inmiddels aan een aantal vrienden en collega's verteld. Iedereen reageert enthousiast, sommigen hadden het niet verwacht zo vlot (zoontje is bijna 1). Ik voel me nog steeds wel bleh maar nu in de vakantie lijkt het iets beter te gaan. Op naar de 13 weken echo en de Nipt.
Hier gister een goede echo gehad. 6 mei uitgerekend. Echt mooi beeld, we konden het kindje al zien duimen!

@gibbon, gewoon lekker thuis. Werk in het onderwijs dus sowieso veel vrij (en meer dan mn man).
@Letmeholdyou, herkenbaad hoor. Wat dat betreft was ik vorige keer bljj met de extra groei-echo's. Hoe vaker ik kan kijken hoe geruster ik ben.

Een pb sturen lukt mij ook niet 🤔
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
@Koekie dat HG lijkt me echt pittig! Knap dat je t aandurft als je dat van tevoren weet.

@Flip-flop, wat leuk dat je het nu al kan zien duimen! Schattig

@Blauwbosbesje, appgroepje wil ik ook wel aan meedoen. Hoe werkt dat precies?

Ik kan op de telefoon niet alles goed teruglezen en de juiste naam bij de reactie zetten.
@Baby12345 (vroeg jij dit?) zevenzitter, wij hebben een VW Touran. Bevalt prima

We hebben het maandag verteld aan onze kinderen en onze ouders. Allemaal enthousiast! De kinderen vinden het alle vier heel leuk. Van de jongste 2 wisten we dat ook wel dat ze het graag wilden. Van alle 4 wisten we dat ergens wel. Maar je weet natuurlijk nooit hoe ze reageren als het echt zover blijkt te zijn! We hadden een leuk filmpje gemaakt en lieten die zien.

Misselijk gaat goed gelukkig! Wordt al iets minder lijkt het.

Iemand vroeg hoe ik het met slaapjes ga doen straks als andere kinderen naar sport moeten bijv.
Ik heb een buurvrouw (die ook familie is) die zelf ook zwanger is. We deden bij de vorige nog wel eens de babyfoon even bij elkaar door de deur. Mijn man werkt thuis. Is niet steeds thuis natuurlijk maar soms kan ik daardoor wel even weg als hij thuis is en baby thuislaten. En andere keren zal de baby toch ietsje korter/later of in een kinderwagen moeten slapen. Ik probeer zoveel mogelijk op normale tijd in eigen bed. Maar af en toe zal het niet lukken.
@letmeholdyou woon je in Belgie dat je het geslacht krijgt te horen bij de NIPT? Duim voor je dat alles goed is!

@ appgroep ik heb je een berichtje gestuurd met mn nummer, blauwbosbesje

@ tabel/privebericht wat vreemd dat jullie me niet kunnen pb'en. Ik ben voor het voorstel van BBB ( dat klinkt wel fout, sorry) om over te stappen naar de app, dan hebben we dat gedoe ook meteen opgelost

@ vakantiegangers: veel plezier, geniet ervan!

Hier is het verder goed hoor, alles onder controle ;) Volgende week 13 weken echo. Bij de eerste ging ik heel nuchter naar de 20 wk echo maar je hoort soms zulke nare verhalen, de vanzelfsprekendheid dat alles goed is, is wel een stuk minder. We gaan het zien.

@ geslacht willen jullie weten wat het wordt? Ik ben zo nieuwsgierig. Denk dat het een jongen is en dat lijkt me zo gek! Na drie meiden denk ik in unicorns en regenbogen
Mag ik, ondanks pas net meeschrijven, mee in de appgroep? Misschien dat me dat beter lukt haha. Ken vooralsnog in het echt weinig zwangeren rond dezelfde termijn en dat is toch wel gezellig :).
Ik vind het ook leuk om mee te doen met de appgroep! Ik zit ook in een FB groep - maar dat lijkt toch niet helemaal mijn type vrouwen te zijn ;)
Seriously?
Ik woon inderdaad in België :) Bedankt allemaal, blij te horen dat ik niet de enige ben die zich soms (te veel) zorgen maakt.
Eerst was ik nergens specifiek bang voor. Nu heb ik gisteren te horen gekregen dat er een chromosoom afwijking (geen idee of ik dat juist zeg) gevonden is bij kleine kinderen in de familie van mijn vriend. Ze doen nu allerlei onderzoeken, morgen maar even bij de gynaecoloog informeren of ik me zorgen moet maken..
Ik wacht nog even met een app groepje tot ik iets meer zekerheid heb over de echo en nipt, anders moet ik er awkwardly terug uitstappen :hihi: hopelijk wil iemand mij daarna nog toevoegen.

Heeft iemand nog leuke ideeën om het nieuws te vertellen? Ik heb natuurlijk geen andere kinderen om erbij te betrekken ;). Dacht nu aan langsgaan bij familie met cupcakes met van die kleine voetjes op :)
Appgroep: stuur een pb met je nummer en ik maak een groep aan!
@letmeholdyou, spannend hoor. Ik duim voor een goede uitslag. Je bent welkom!

Inmiddels hebben we al een gezellig groepje met vijf dames!
Blauwbosbesje ik heb je een pb gestuurd.

Hier gaat het wel goed. Ik ben vooral moe, maar gelukkig verder geen klachten. Dat maakt ook dat ik soms twijfel. Over 2 weken de termijnecho..

Let me hold you, op Pinterest staan echt eindeloos veel ideeën. Maar cupcakes zijn altijd goed toch :)
@Louise je pb is niet aangekomen...
Vervelend dat je je onzeker voelt, maar je hoeft geen klachten te hebben terwijl de kleine wel lekker groeit!
Van mij heb je ook een pb, bosbes.

Louise, wij hadden de vorige keer kraskaartjes gekocht online voor onze ouders en mijn zus. Was zo leuk!
@santiago. Dat klinkt leuk! En wat stond daar dan op??

Gaan jullie ook iets doen met een gender reveal party?
Of leuke manieren om straks het geslacht te onthullen??
https://www.kimmiess.nl/a-55325491/kras ... pa-en-oma/

Deze hadden wij. Je hebt ook veel kaartjes met "wij moeten iets vertellen" en dat je de rest moet krassen. Maar ik dacht, dan weten ze het meteen al. Nu zei ik dat ik in een grappig winkeltje dit kaartje had gevonden. Ze hadden het echt niet door, heel leuk.

Gender reveal is niks voor ons, vorige keer hebben we het geslacht gewoon verteld. Nu twijfelen we nog of we het zelf wel willen weten, lijkt me ook heel speciaal om er pas bij de geboorte achter te komen.
Wij hebben een goede uitslag van de NIPT! Verder willen we het geslacht weten, maar zonder poespas van vertellen.:)

Iedereen die mij een pb heeft gestuurd, heb ik inmiddels toegevoegd aan de groep. Als je me iets hebt gestuurd, maar er dus nog niet in zit, dan is er iets mis gegaan. Let me know!
@BlauwBosbesje, ik heb je gisteren een pb gestuurd voor appgroepje

@Genderreveal, dat gaan wij niet doen. We willen zelf wel het geslacht weten maar gaan het dan proberen geheim te houden. Bij de eerste 2 wisten we de hele zwangerschap het geslacht niet. Bij de jongste 2 wel.

We hebben gisteren alle broers/zussen/vrienden op de hoogte gesteld. Over 2 dagen zit ik op 10 weken. Nu onze kinderen het weten heeft lang stilhouden geen zin meer. En na een goede echo durf ik het wel aan. Mocht het toch nog mislopen dan mag deze groep mensen dat gerust weten.
@Neilra, fijn zeg om het te kunnen vertellen! Scheelt ook weer.
Leuke reacties??

@letmeholdyou, en al een idee hoe je het gaat vertellen??
345louise ik wacht momenteel op de uitslag van de NIPT (kon wel twee weken duren.. waarschijnlijk extra druk in labo’s met de extra Corona testen weer :hamer: ) en van zodra die binnen én goed is, ga ik cupcakes maken en langs familie/vrienden rijden :)
We hebben afgelopen weekend ook een foto gemaakt van ons met onze hond erbij en de echo foto. Die staat nu dus ook te wachten op mijn gsm haha.
Ben er zo klaar mee om het geheim te houden, maar dat beetje extra moet maar lukken.

Ik vind de kraskaartjes van Santiago wel heel leuk voor peter en meter :)
Vervelend he, dat wachten op de NIPT-uitslag! Het kan sowieso 2 weken duren toch? In mijn brief stond 10 werkdagen, dus twee volle weken. Daar ga ik ook maar van uit, hoewel een eerdere uitslag heel welkom is! Toch gek hoe je steeds weer een nieuw wachtbankje tegenkomt.
@ Letmeholdyou, spannend he, die NIPT uitslag! Maar het kan ook vlot gaan hoor, ik had 'm binnen 6 werkdagen!

@ Flipflop, gefeliciteerd met de goede echo!

@ Koekie wij willen het geslacht wel weten, maar wachten waarschijnlijk tot de 20 weken echo. Ik heb overmorgen de 13 weken echo, ben dan al 14 weken, dan zou je het geslacht ook al moeten kunnen zien maar dan schijnen ze het niet te mogen vertellen. Erg flauw. :roll: Nu ben ik zelf ook wel medisch onderlegd en ik zie regelmatig echo's, dus ik heb stiekem de hoop dat er een mooi shot tussen de benen voorbij komt en dan zie ik het misschien zelf wel. :biggrin:

Hier alles nog naar wens. Spijkerbroeken worden steeds strakker, duurt niet lang meer voordat ze niet meer passen.
Gister ook te horen gekregen dat mijn beste vriendinnetje zwanger is :cheer: Fantastisch nieuws, vooral omdat zij en haar man al een hele poos bezig zijn en echt vervelende dingen hebben moeten meemaken in het traject, en het was toch een beetje pijnlijk voor hen dat het bij ons in één keer raak was. Nu kunnen we er lekker samen van genieten, had me niks mooiers kunnen wensen :heart:
Wat leuk he Honingbij! Ik ben ook samen zwanger met een vriendin - echt te leuk.

Voor de opa's en oma's had ik chocoladetruffels gemaakt en die gedoopt in roze of blauwe muisjes. Deze toen bij de lunch erbij gedaan, iedereen was verrast. Rest vertel ik het "gewoon" tijdens een etentje. Afgelopen weekend de meeste goede vriendinnen verteld inmiddels.

En een genderreveal doen we niet aan denk ik. Gaan het maar gewoon tzt vertellen.
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven