Intimiteit en relatie
donderdag 21 oktober 2021 om 09:33
Sinds 5mnd in relatie met een lieve rustige man.
Ik kom uit een 24/7 aandacht vragende narcistische relatie die 2jr geleden geeindigd is.
Een groot verschil dus.
Mijn vriend legt nergens druk op.
Ik merk dat hij heel gek met mij is.
Hij knuffelt mij vaak, krijg vaak een zoen van hem.
Als we naast elkaar zitten, altijd een hand op mijn been, of hij pakt mijn hand vast.
Hij zegt heel vaak op een dag dat hij mij leuk en lief vindt, van mij houdt.
Toch loop ik tegen een aantal dingen aan met hem.
Ik mis wat intimiteit.
In die zin..zoenen.
Hij zoent bijna niet.
Hangt van zijn bui af zegt hij.
Als ik geluk heb, zoenen we tijdens de sex.
Ook mis ik voorspel daarin.
Hij raakt mij downunder nauwelijks aan.
Oraal nog nooit gebeurd.
De sex is wel fijn.
Is het belangrijk voor mij waar ik tegenaanloop?
Ja en nee.
Eerst genoemde doet mij meer.
Komt bij dat mijn vorige (lange) relatie die aandacht opeiste.
Hij had een hoog testosteron gehalte..en deze man niet.
Dus voor mij een soort van gewoon dat dat erbij hoort.
Ik moet niet vergelijken, maar ik ben het ook anders gewend.
Ik vind het moeilijk erover te beginnen bij hem.
Weet niet goed hoe dat te doen.
Is het realistisch, is hoe hij met mij omgaat voldoende, omdat ik daar wel liefde uithaal.
Ik kom uit een 24/7 aandacht vragende narcistische relatie die 2jr geleden geeindigd is.
Een groot verschil dus.
Mijn vriend legt nergens druk op.
Ik merk dat hij heel gek met mij is.
Hij knuffelt mij vaak, krijg vaak een zoen van hem.
Als we naast elkaar zitten, altijd een hand op mijn been, of hij pakt mijn hand vast.
Hij zegt heel vaak op een dag dat hij mij leuk en lief vindt, van mij houdt.
Toch loop ik tegen een aantal dingen aan met hem.
Ik mis wat intimiteit.
In die zin..zoenen.
Hij zoent bijna niet.
Hangt van zijn bui af zegt hij.
Als ik geluk heb, zoenen we tijdens de sex.
Ook mis ik voorspel daarin.
Hij raakt mij downunder nauwelijks aan.
Oraal nog nooit gebeurd.
De sex is wel fijn.
Is het belangrijk voor mij waar ik tegenaanloop?
Ja en nee.
Eerst genoemde doet mij meer.
Komt bij dat mijn vorige (lange) relatie die aandacht opeiste.
Hij had een hoog testosteron gehalte..en deze man niet.
Dus voor mij een soort van gewoon dat dat erbij hoort.
Ik moet niet vergelijken, maar ik ben het ook anders gewend.
Ik vind het moeilijk erover te beginnen bij hem.
Weet niet goed hoe dat te doen.
Is het realistisch, is hoe hij met mij omgaat voldoende, omdat ik daar wel liefde uithaal.
vrijdag 22 oktober 2021 om 15:55
uitzonderingen zijn er altijd. Net als mijn opa die altijd gerookt heeft en nooit k. heeft gehad. Maar gemiddeld genomen is 5 maanden om elkaar zo goed te kennen en al " van elk aar te houden" gewoon erg kort.SunShine35 schreef: ↑21-10-2021 23:20Wat een zeurkous ben jij. Mijn man en ik zijn gaan samenwonen toen we elkaar 2 weken kenden en zijn nu al 9,5 jaar samen.
Maar bij jou duurt houden van blijkbaar jaren?
vrijdag 22 oktober 2021 om 18:08
De ene relatie is de andere niet. Het is niet onmogelijk toch? Bovendien is dit nogal off-topic.
vrijdag 22 oktober 2021 om 18:58
Precies. Als de verliefdheid afneemt weet je pas hoe diep de liefde zit.
Iedere dag is gehaktdag
vrijdag 22 oktober 2021 om 18:59

zaterdag 23 oktober 2021 om 08:55
Heel leuk voor jou en tegelijkertijd niet zo waarschijnlijk. Liefde moet groeien. Verliefdheid is wat anders. Dat is vaak gedreven door lust, maar ook door je eigen ideeën over iemand, jouw projectie, want je ként de persoon in kwestie amper. Soms heb je mazzel. Dan is je crush daadwerkelijk degene die jij al bij elkaar fantaseerde. En dan kan het lijken of je direct al van iemand hield. Terwijl je in de realiteit in eerste instantie hield van de illusie, terwijl de persoon in kwestie later precies bleek waarop jij hoopte.
zaterdag 23 oktober 2021 om 10:47
Nah. Ik ben nogal een nuchter iemand die al jong op eigen benen stond. Ik heb nooit gefantaseerd over een partner of bruidsjurk of zo. Als je mijn partner ontmoet weet je meteen welk vlees je in de kuip hebt, hij speelt geen rol, maakt zichzelf niet groter of mooier, hij is zichzelf en is dat altijd geweest. De kern die ik zag toen hij 17 was zie ik nu, 30 jaar later nog steeds. En precies die kern is wat mij inspireert, veilig doet voelen en waar ik nog steeds heel graag dicht bij ben.BeauCis schreef: ↑23-10-2021 08:55Heel leuk voor jou en tegelijkertijd niet zo waarschijnlijk. Liefde moet groeien. Verliefdheid is wat anders. Dat is vaak gedreven door lust, maar ook door je eigen ideeën over iemand, jouw projectie, want je ként de persoon in kwestie amper. Soms heb je mazzel. Dan is je crush daadwerkelijk degene die jij al bij elkaar fantaseerde. En dan kan het lijken of je direct al van iemand hield. Terwijl je in de realiteit in eerste instantie hield van de illusie, terwijl de persoon in kwestie later precies bleek waarop jij hoopte.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 23 oktober 2021 om 11:25
Nou, hartstikke fijn. Heerlijk hoor. Klinkt sarcastisch, maar meen het echt. Toch denk ik nog steeds dat liefde niet zo snel gaat. Maar misschien hebben we wel gewoon een andere definitie van liefde. Ik kan echt wel een zwak hebben voor mensen, om bepaalde eigenschappen, en al direct heel gek met ze zijn. En het jammer vinden wanneer ze uit mijn leven zouden verdwijnen. Maar zou dat gebeuren, zou het een minimaal barstje opleveren. En soms dat niet eens. Maar hou ik van iemand, en die verdwijnt...oef.Oudblond schreef: ↑23-10-2021 10:47Nah. Ik ben nogal een nuchter iemand die al jong op eigen benen stond. Ik heb nooit gefantaseerd over een partner of bruidsjurk of zo. Als je mijn partner ontmoet weet je meteen welk vlees je in de kuip hebt, hij speelt geen rol, maakt zichzelf niet groter of mooier, hij is zichzelf en is dat altijd geweest. De kern die ik zag toen hij 17 was zie ik nu, 30 jaar later nog steeds. En precies die kern is wat mij inspireert, veilig doet voelen en waar ik nog steeds heel graag dicht bij ben.

zaterdag 23 oktober 2021 om 12:41
als je rookt heb je een grotere KANS dat je kanker krijgt dan wanneer je niet rookt. Dat wil niet zeggen dat je altijd kanker krijgt als je rookt en ook niet dat je geen kanker krijgt als je niet rookt. De KANS is gewoon groter, daar is veel onderzoek naar gedaan.
Als je na een hele korte tijd al gaar samenwonen is de KANS groter dat je elkaar nog niet goed genoeg kent en dat je relatie later problemen ondervindt.
Dat wil niet zeggen dat als je na een korte tijd gaat samenwonen het altijd verkeerd gaat. Het zegt ook niet dat als je na een langere periode gaat samenwonen dat het altijd goed blijft gaan. Het gaat om een grotere KANS. En ook dara is veel onderzoek naar gedaan en zijn de cijfers heel duidelijk.
Als je na een hele korte tijd al gaar samenwonen is de KANS groter dat je elkaar nog niet goed genoeg kent en dat je relatie later problemen ondervindt.
Dat wil niet zeggen dat als je na een korte tijd gaat samenwonen het altijd verkeerd gaat. Het zegt ook niet dat als je na een langere periode gaat samenwonen dat het altijd goed blijft gaan. Het gaat om een grotere KANS. En ook dara is veel onderzoek naar gedaan en zijn de cijfers heel duidelijk.
zaterdag 23 oktober 2021 om 13:06
Ja joh, dat weet iedereen. Het is toch bizar dat je dit moet uitleggen omdat sommigen zich in de kuif gepikt voelen? Mensen die zich snel binden aan hun prille partner hebben vaak verlatingsangst of andere bindingsproblemen. Heel vaak, maar er zijn vast uitzonderingen. Voor het geval iemand zich weer aangesproken voelt.grenada schreef: ↑23-10-2021 12:41als je rookt heb je een grotere KANS dat je kanker krijgt dan wanneer je niet rookt. Dat wil niet zeggen dat je altijd kanker krijgt als je rookt en ook niet dat je geen kanker krijgt als je niet rookt. De KANS is gewoon groter, daar is veel onderzoek naar gedaan.
Iedere dag is gehaktdag