Wil hij wel echt samenwonen? [Geen OP]

24-10-2021 10:52 87 berichten
Bedankt iedereen voor de reacties! :-)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-10-2021 09:28
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
97.75% gewijzigd
toch zelf proberen iets te huren
Alle reacties Link kopieren
Jullie willen niet samen een huis gaan kopen en je vriend wil niet particulier huren. Ik kijk misschien over wat mogelijkheden heen maar: wat wil hij dan wel?
Wat eten we vanavond?
Precies, zoek iets voor jezelf.
Hij wil voorlopig niet samenwonen met jou. Kijken of je hem vaker ziet wanneer jij een eigen stek hebt.
Ik zou toch ook proberen iets voor mezelf te zoeken, dan maar wat later samenwonen. Uit huis gaan is nu even het belangrijkste, lijkt mij, als je in een vervelende thuissituatie zit, als het niet met hem kan, dan maar zonder hem.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als hij t eng vind om gelijk iets te kopen als jullie nog nooit samen gewoond hebben, dan blijft alleen huren in de vrije sector over.
Maar hallo, jullie zijn al 8 jaar samen! Dan ken je elkaar toch wel?
Ik zou een deadline stellen: samen kopen of samen huren, en anders is t einde relatie.
ik geef mn bek ook maar een douw
O, en een groter deel van de woonlasten dragen omdat hij meer weg is voor zijn werk zou ik echt niet doen. Als je veel reist voor je werk moet je toch gewoon je huur of hypotheek betalen, ik zie niet in waarom dat voor hem niet zou gelden. Hij verdient nota bene al een stuk meer dan jij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
8 jaar verkering en dan nog vinden dat samenwonen in een koophuis een te groot risico is? Waar twijfelen jullie nog over na 8 jaar?
Hij ziet geen toekomst met je. Als je na acht jaar nog niet samenwoont en getrouwd bent zal je niet de juiste persoon zijn. Tot hij iemand tegenkomt waarmee 't wel goed zit en hij ineens verloofd is na 3 maanden.
En als jullie beide nog thuis wonen, zal er ook wel een grote spaarpot zijn? Dan kan je beide makkelijk elke maand 1000 euro sparen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hij kan niet kopen, woont als volwassen vent bij zijn ouders in maar voelt zich te goed voor een appartementje. Oké dan.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
24-10-2021 14:29
Hij kan niet kopen, woont als volwassen vent bij zijn ouders in maar voelt zich te goed voor een appartementje. Oké dan.

Wat wil hij wel?

Ze zijn maar samen. Appartement zou gewoon moeten kunnen, grote-mensen-huis komt dan later wel.

Je gaat toch achter in de twintig niet bij je ouders zitten wachten tot het ideale huis voorbij komt?

Elke woning waar je zonder je ouders kunt zijn voldoet dan toch al?
Kun je geen compromis sluiten? Eerst een jaar particulier huren om te testen of het goed werkt. Dan kies je een appartement uit waar niet veel aan geklust hoeft te worden. En daarna samen een huis kopen.
Kun je niet zelf een huis huren met een ander iemand? Genoeg jong werkenden die een huis in de vrije sector delen. Trek je eigen plan om het huis uit te gaan en laat hem zijn eigen ding doen.
cleo schreef:
24-10-2021 14:47
Kun je niet zelf een huis huren met een ander iemand? Genoeg jong werkenden die een huis in de vrije sector delen. Trek je eigen plan om het huis uit te gaan en laat hem zijn eigen ding doen.
Ben ik het mee eens. Al is het natuurlijk bizar om zoiets te (moeten) doen terwijl je al 8 jaar een relatie hebt.
Koppel jouw thuis situatie los van jouw relatie; jouw vriend kan of wil dat probleem kennelijk niet voor jou oplossen. Dan zul je het dus zelf moeten doen. Dus een huis delen met een onbekende of zelf iets zoeken. Als je zo goed verdient, zul je wel een flinke spaarpot hebben, lijkt me.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zie het risico niet direct eigenlijk van samen kopen. Stel dat echt niet werkt dan verkoop je het weer. In deze markt niet heel lastig toch.
Vriendin van mij had hetzelfde destijds, alleen woonde zij wel op zichzelf en hij nog thuis. Hij wilde ook niet kopen, of ja wel kopen maar alleen op zijn naam en zij mocht dan huur betalen oid. Samen huren wilde hij ook niet ivm dat argument van geld weggooien.
Uiteindelijk heeft ze de reactie verbroken en toen wilde hij opeens wel vanalles :P
Is het misschien een idee (weet niet of zoiets kan hoor) maar voor een periode via Airbnb te huren een appartement of een vakantiehuisje oid om te kijken hoe dat samen gaat.
Het argument dat huren zonde van je geld is vind in altijd zo raar. Zeker in deze tijd en in deze situatie is het toch een goed idee. Ik snap dat het anders is wanneer je de rest van je leven gaat huren maar dit zou toch een voor een paar jaar zijn?
Atypical schreef:
24-10-2021 14:49
Ben ik het mee eens. Al is het natuurlijk bizar om zoiets te (moeten) doen terwijl je al 8 jaar een relatie hebt.
Ik vind het juist beter als mensen eerst zonder hun partner het huis uit gaan. Samenwonen omdat dat nu eenmaal de meest logische stap zou moeten zijn, vind ik geen goed uitgangspunt.
Meer vsn de kosten betalen omdat jij er vaker bent? Wordt hij je kostganger of zo?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik snap wel dat jullie het een risico vinden hoor. Samenwonen is wel iets anders dan latten. :) Ik zou ook niet meteen 'uit huis' een huis willen kopen (maar zat mensen die dat wel doen).

Maar goed, dan wordt het dus huren. Veel andere smaken zijn er niet.
Je kunt huren zien als geld wegbrengen, maar ook als geld uitgeven aan iets waardevols: namelijk dat je niet meteen aan een huis 'vastzit' en flexibel bent qua woonplaats etc. Als je allebei een baan hebt moet dat toch wel te doen zijn. En als het goed bevalt en voor beiden goed voelt kun je alsnog even later wel een huis kopen.

Wat iemand anders ook al vroeg: wat wil vriend dan wél?
Waarom ben je niet een aantal jaar geleden al op jezelf gaan wonen? Als je eigen thuissituatie niet ideaal is ga je de volgende stap niet van iemand anders af laten hangen toch, maar maak je je eigen plan. Heb je inschrijfjaren voor sociale huur? Ik zou je eigen plan trekken.
Ik zou proberen of je voor jezelf bijvoorbeeld anti kraak kunt gaan wonen, of een vakantiehuis huren, zoiets.
Dan zal vanzelf wel wat blijken, of hij toch samen wil zijn met jou of niet zo nodig hoeft. En dan ben je in elk geval het huis uit.
Robinson schreef:
24-10-2021 14:53
Ik zie het risico niet direct eigenlijk van samen kopen. Stel dat echt niet werkt dan verkoop je het weer. In deze markt niet heel lastig toch.
Vriendin van mij had hetzelfde destijds, alleen woonde zij wel op zichzelf en hij nog thuis. Hij wilde ook niet kopen, of ja wel kopen maar alleen op zijn naam en zij mocht dan huur betalen oid. Samen huren wilde hij ook niet ivm dat argument van geld weggooien.
Uiteindelijk heeft ze de reactie verbroken en toen wilde hij opeens wel vanalles :P
Is het misschien een idee (weet niet of zoiets kan hoor) maar voor een periode via Airbnb te huren een appartement of een vakantiehuisje oid om te kijken hoe dat samen gaat.

Op dit moment wel, maar dat kan natuurlijk over anderhalf jaar zomaar anders zijn. Als je nu een huis koopt, weet je niet morgen dat dat misschien geen goed idee was. In de vorige crisis zaten de grootste problemen niet bij mensen die ziek werden, of die hun baan kwijtraakten, maar bij mensen die uit elkaar gingen, waarop beiden het huis niet konden houden, en verkoop een enorm verlies opleverde. Of die gedwongen nog jaren in 1 huis woonden. Ik vind het helemaal niet zo’n gek idee om niet meteen samen iets te kopen (of in elk geval iets dat ook op 1 salaris zou kunnen).
cleo schreef:
24-10-2021 15:04
Ik vind het juist beter als mensen eerst zonder hun partner het huis uit gaan. Samenwonen omdat dat nu eenmaal de meest logische stap zou moeten zijn, vind ik geen goed uitgangspunt.
Na 8 jaar relatie kan ik me niet voorstellen dat je liever alleen gaat wonen. Maar dat ben ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven