Draadloze oordopjes
zondag 24 oktober 2021 om 16:23

zondag 24 oktober 2021 om 16:30
Euh, waarom eigenlijk?
Misschien vind je hier wat: https://www.xfyro.com/blogs/news/is-the ... -bluetooth
Misschien vind je hier wat: https://www.xfyro.com/blogs/news/is-the ... -bluetooth
zondag 24 oktober 2021 om 18:19
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar zou het kunnen dat t gewoon aan de oortjes ligt dat die niet goed connecten tijdens het rennen (omdat je lichaam tussen de telefoon en oortjes zit?) Heb je dit met gwn spotify bv ook??
Want ik denk dat als je iets in je telefoon stopt, de verbinding nog steeds via bluetooth gaat en je t zelfde probleem hebt. Best veel oortjes zijn ruk met rennen.
Mss kijken voor specifiek renoortjes? En dan zoeken op oortjes die goed connecten. Heb zelf van jbl oortjes, werkt perfect!
Want ik denk dat als je iets in je telefoon stopt, de verbinding nog steeds via bluetooth gaat en je t zelfde probleem hebt. Best veel oortjes zijn ruk met rennen.
Mss kijken voor specifiek renoortjes? En dan zoeken op oortjes die goed connecten. Heb zelf van jbl oortjes, werkt perfect!
Zwetser

zondag 24 oktober 2021 om 18:37
zondag 24 oktober 2021 om 19:09

zondag 24 oktober 2021 om 19:10
Jawel, dat is wel Bluetooth.ca726647543 schreef: ↑24-10-2021 19:09Hoeft niet. Een draadloze muis of toetsenbord met zo'n dingetje in de USB poort van de PC is ook geen bluetooth. Zoiets zou je ook met oortjes kunnen gebruiken.
zondag 24 oktober 2021 om 19:11
Als het een "echte" radio is in je telefoon, dan heb je bedrade oortjes nodig, want dat draad is de antenne.CeruleanCharm schreef: ↑24-10-2021 16:34Omdat ik dab ook radio kan luisteren en nogal veel gedoe gehad met niet meer connecten halverwege mijn hardlooproute.
Bedankt voor de link. Ik ga eens kijken

zondag 24 oktober 2021 om 19:12
“Bluetooth?: ja”
zondag 24 oktober 2021 om 19:33
In theorie zou het *kunnen* bestaan - in de praktijk is het (vrijwel) niet te vinden.
Als voorbeeld zoiets als dit: https://www.coolblue.nl/product/770594/ ... -5000.html . Wat je in je oren stopt is draadloos, en er zit een losse zender-module bij die je met een 3.5mm plug op je audio apparaat (bv de TV, maar je telefoon zou ook kunnen) aansluit. Geen bluetooth. Maar: de zender heeft hier ook stroom nodig, en die kan hier niet op batterijen. Dus ongeschikt voor jouw doel.
Zeker icm een mobiele telefoon zijn (vrijwel) alle draadloze oordopjes Bluetooth tegenwoordig. Bluetooth moet iets van 15 meter afstand kunnen halen; als je verbindings-problemen hebt, dan kun je het beste uitzoeken waaraan dat ligt (telefoontoestel of de oordopjes), en vervangen door een combinatie die wel werkt.
Als voorbeeld zoiets als dit: https://www.coolblue.nl/product/770594/ ... -5000.html . Wat je in je oren stopt is draadloos, en er zit een losse zender-module bij die je met een 3.5mm plug op je audio apparaat (bv de TV, maar je telefoon zou ook kunnen) aansluit. Geen bluetooth. Maar: de zender heeft hier ook stroom nodig, en die kan hier niet op batterijen. Dus ongeschikt voor jouw doel.
Zeker icm een mobiele telefoon zijn (vrijwel) alle draadloze oordopjes Bluetooth tegenwoordig. Bluetooth moet iets van 15 meter afstand kunnen halen; als je verbindings-problemen hebt, dan kun je het beste uitzoeken waaraan dat ligt (telefoontoestel of de oordopjes), en vervangen door een combinatie die wel werkt.
zondag 24 oktober 2021 om 19:38
Ja, dit inderdaad.ca726647543 schreef: ↑24-10-2021 19:11Als het een "echte" radio is in je telefoon, dan heb je bedrade oortjes nodig, want dat draad is de antenne.

zondag 24 oktober 2021 om 19:45
Echt? Nooit gemerkt.Student201 schreef: ↑24-10-2021 18:19Ik heb er niet heel veel verstand van, maar zou het kunnen dat t gewoon aan de oortjes ligt dat die niet goed connecten tijdens het rennen (omdat je lichaam tussen de telefoon en oortjes zit?) Heb je dit met gwn spotify bv ook??
zondag 24 oktober 2021 om 20:39
Jaanouu, ik heb een tijdje geleden oortjes gekocht en ik wilde toen specifiek van die oortjes met zo'n haakje dat ze goed blijven zitten. En toen was ik een beetje aan t googelen en toen las ik dus dat idd veel oortjes slecht connecten met rennen (doordat je lichaam ertussen zit en je steeds beweegt ofzo?? Geen idee). Maar toen vond ik een lijst waar stond welke bluetooth oortjes goed zouden werken en welke niet en t verbaasde me toen wel hoeveel er niet goed bleken werken met rennen.
Zwetser
zondag 24 oktober 2021 om 20:49
zondag 24 oktober 2021 om 20:50
Zijn dit niet gewoon de normale Bluetooth dingen?
zondag 24 oktober 2021 om 20:52
Bedankt voor deze info! Ik dacht dat pinnetje voldoende was! Dan kan ik mijn zoektocht stakenca726647543 schreef: ↑24-10-2021 19:11Als het een "echte" radio is in je telefoon, dan heb je bedrade oortjes nodig, want dat draad is de antenne.

dinsdag 26 oktober 2021 om 10:49
Ik snap geen snars van wat je wil. Draadloos is per definitie bluetooth. (of infrarood als je 20 jaar terug gaat).
Is ook gewoon bluetooth.
Carooo1985 schreef: ↑24-10-2021 19:33In theorie zou het *kunnen* bestaan - in de praktijk is het (vrijwel) niet te vinden.
Als voorbeeld zoiets als dit: https://www.coolblue.nl/product/770594/ ... -5000.html .
Is ook gewoon bluetooth.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
dinsdag 26 oktober 2021 om 12:45
Beetje terzijde: audio en video via internet vreten bandbreedte, dus als je dat tijdens het rennen afspeelt gaat het van je databundel af. Kan aardig oplopen als je dat vaak doet. Het alternatief is een hele lading muziek als bestanden op je mobiel zetten en dan random afspelen. Dat kost geen bandbreedte.