Ervaringen relatie met man met open relatie

24-10-2021 16:29 352 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels ruim een halfjaar een relatie met een man met een open relatie. Toen ik hem de eerste keer ontmoette (na 3 weken dagelijks appen en bellen) vertelde hij mij dat hij meerdere relaties heeft. Naast zijn vriendin waar hij kinderen mee heeft, zijn er naast mij meer vriendinnen. Hij zoekt actief naar andere vrouwen. Sinds ik hem ken lopen andere relaties van hem mis en heeft hij ook weer nieuwe vriendinnen. Kortom, best onrustig. Ik weet 100 procent zeker dat zijn vriendin met kinderen weet heeft van de open relatie.
Ik ben op zoek naar andere mensen die ook een relatie hebben in deze constructie.
Hij valt jou dus ook nog lastig met het wel en wee uit zijn andere relaties? Dus hij gaat serieus blij lopen doen over andere vrouwen of zitten sippen als dat over is? Naast al het andere wat je al vertelt, wat absoluut niet deugt, heeft hij ook niet eens het fatsoen om dat dan in elk geval nog voor zichzelf te houden als hij met jou is?

Echt, waarom ben je zo onderdanig dat je dit allemaal accepteert?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lady*Voldemort schreef:
24-10-2021 17:25
Die man is wel heel erg overtuigd van zichzelf he?
Terecht toch? Hij komt ermee gedraaid.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 17:27
En hier ben ik inderdaad bang voor. Hij komt iemand tegen die beter bij hem past en verbreekt het contact met mij. Dat zou veel pijn doen.
Die heeft hij al: de moeder van zijn kinderen
Zolang jij hem blijft adoreren mag je blijven
Susan schreef:
24-10-2021 17:29
Hij valt jou dus ook nog lastig met het wel en wee uit zijn andere relaties? Dus hij gaat serieus blij lopen doen over andere vrouwen of zitten sippen als dat over is? Naast al het andere wat je al vertelt, wat absoluut niet deugt, heeft hij ook niet eens het fatsoen om dat dan in elk geval nog voor zichzelf te houden als hij met jou is?

Ja, echt totaal bizar... Kan me het gewoon niet voorstellen dat een date dat zou doen, en dat je daar dan ook nog in mee gaat.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Vosje822 schreef:
En hier ben ik inderdaad bang voor. Hij komt iemand tegen die beter bij hem past en verbreekt het contact met mij. Dat zou veel pijn doen.
Maar gezien zijn gedrag, daar kun je dan toch eigenlijk al gewoon vanuit gaan? Tenzij jij je maar laat piepelen en je hele gedrag aan hem gaat aanpassen om maar vooral zijn aandacht vast te blijven houden. Meid, hij speelt, met jullie allemaal.
Wil je dat echt?
There is always something happening, and it's usually right now
lilalinda schreef:
Aandacht, aandacht, aandacht
Het is fijn, als iemand je geweldig vindt
En als dat meerder mensen zijn.... heerlijk! En die zijn inwisselbaar, want die aandacht is fijner van nieuwe mensen.
Dit klinkt logisch.
Vosje822 schreef:
Dat gaat geheid gebeuren hoor. Beter dat je zelf het heft in handen houdt en het contact verbreekt. Zal ook wel even vervelend voelen, maar altijd nog verre te verkiezen dan afwachten tot je door een bokkenlul aan de dijk wordt gezet.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 16:57
Wat is voor jou dan het verschil? Moet je altijd hetzelfde krijgen in een relatie?
Serieus, deze vraag?? Echt Vosje, leg de lat toch wat hoger voor jezelf. Uit alles blijkt dat je niet gelukkig bent met deze situatie. Hij zal echt geen gouden lul hebben en goede gesprekken kun je ook met vrienden hebben, waarom zou je op een afstreeplijstje van ‘af te werken’ vrouwen willen staan??
Live Life to the fullest
lilalinda schreef:
Die heeft hij al: de moeder van zijn kinderen
Zolang jij hem blijft adoreren mag je blijven
Hij neemt, zij geeft. Totaal eenrichtingsverkeer. En wie dat niet ok vindt, die dondert maar op.

Waarom sommigen menen dat dit alles is wat ze waard zijn ontgaat mij.
DS1971 schreef:
Blijkbaar niet bij iedereen, gezien al die mislukte 'relaties'.
DS1971 schreef:
Susan schreef:

Ow bijna beschaamd om het te moeten vertellen. Maar ja dus. Volgens hem ben ik de enige die hij alles vertelt. Hij waardeert juist dit aan mij: ik luister en reflecteer op zijn verhalen. Ik vind het ook boeiend om te horen en soms doet het dus ook pijn. Dat deel ik dan. Dan hebben we een woordenwisseling over dat ik blijkbaar toch niet vrij genoeg ben. Hij biedt zijn excuses later aan en we gaan weer verder.
En ik ben gevoelig voor het enige verhaal. Want tja; in hoeverre is het waar? Hij heeft mij ook verteld dat ik vooralsnog de enige ben waar hij langer mee samen was die geen eisen ging stellen over een gezamenlijk leven of afhaakte ivm jaloezie.
Vraag is hoelang ik het wil volhouden…
Grobbekuiken_ schreef:
24-10-2021 17:31
Maar gezien zijn gedrag, daar kun je dan toch eigenlijk al gewoon vanuit gaan? Tenzij jij je maar laat piepelen en je hele gedrag aan hem gaat aanpassen om maar vooral zijn aandacht vast te blijven houden. Meid, hij speelt, met jullie allemaal.
Wil je dat echt?
Gezien jullie reacties, die uit mijn omgeving en mijn eigen twijfel vraag ik mij af hoeveel vrouwen zich hier inderdaad voor zouden lenen.
Dat klinkt echt helemaal niet leuk, Vosje.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
GeweldigWeer schreef:
24-10-2021 17:33
Serieus, deze vraag?? Echt Vosje, leg de lat toch wat hoger voor jezelf. Uit alles blijkt dat je niet gelukkig bent met deze situatie. Hij zal echt geen gouden lul hebben en goede gesprekken kun je ook met vrienden hebben, waarom zou je op een afstreeplijstje van ‘af te werken’ vrouwen willen staan??
Eens!
Ja hier.... dacht ik.

Begon met een hele leuke klik, hij vertelde een open relatie te hebben, zijn vrouw vond contact met anderen prima. "Tuurlijk", dacht ik eerst... "iedereen op internet heeft een open relatie... totdat partner erachter komt. Dan blijkt dat zij van niks wist".

Maar goed, was gezellig veel raakvlakken op alle gebied, zelfde humor. Na 3 maanden contact via internet raakte ik geïnteresseerd. Ik werd netjes voorgesteld aan partner, ze vond het prima dat wij contact hadden en af en toe op date gingen (ik denk achteraf dat hij het tegenover haar koffie noemde...) allemaal heel open. Tijdens skypen kwam ze ook even hoi zeggen enzo en vragen hoe het gaat. Zijn verhaal klopt 100 procent dacht ik nog. Een fijne relatie!

Hij had naast mij nog wat contacten, vond ik toen er in ieder geval van mijn kant gevoelens mee gingen spelen niet zo leuk, hij wilde op een gegeven moment dat ik exclusief was want ook hij had gevoelens (zei hij..) maar was dat zelf niet. Deelde de verhalen over zijn dates ook met mij, over een leuke klik met een vrouw, of dat hij een avondje uit ging met een lekkere collega, hoe er aan het einde van zo'n date gezoend werd en ga zo maar door. Seks gebeurde nooit (zei hij).

Uit jaloezie en wraak ging ik dus ook daten en deelde die verhalen weer met hem, wat hij op zijn beurt niet kon waarderen.

Lang verhaal kort: echt een toxische relatie en uiteindelijk hebben we elkaar 2 jaar lang ellende bezorgd, hij is inmiddels gescheiden en ik ben een illusie armer.

Nu achteraf, jaren later, twijfel ik echt aan zijn verhaal van destijds. Wist zijn vrouw het echt wel? Was ik niet volgens hem "gewoon een collega waarmee hij koffie ging drinken"? Ik weet het niet. Het maakt ook niet uit.

Terugkijkend herken ik mezelf echt niet in alle acties en gevoelens van destijds. Ik weet 1 ding wel zeker: het was het allemaal niet waard.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 17:37
Gezien jullie reacties, die uit mijn omgeving en mijn eigen twijfel vraag ik mij af hoeveel vrouwen zich hier inderdaad voor zouden lenen.
En mannen
Vosje822 schreef:
24-10-2021 17:35
Ow bijna beschaamd om het te moeten vertellen. Maar ja dus. Volgens hem ben ik de enige die hij alles vertelt. Hij waardeert juist dit aan mij: ik luister en reflecteer op zijn verhalen. Ik vind het ook boeiend om te horen en soms doet het dus ook pijn. Dat deel ik dan. Dan hebben we een woordenwisseling over dat ik blijkbaar toch niet vrij genoeg ben. Hij biedt zijn excuses later aan en we gaan weer verder.
En ik ben gevoelig voor het enige verhaal. Want tja; in hoeverre is het waar? Hij heeft mij ook verteld dat ik vooralsnog de enige ben waar hij langer mee samen was die geen eisen ging stellen over een gezamenlijk leven of afhaakte ivm jaloezie.
Vraag is hoelang ik het wil volhouden…
Ik vind het heel rot voor je dat je zoveel voor die man voelt, maar heel eerlijk gezegd denk ik toch echt dat hij dergelijke dingen ook tegen zijn andere vriendinnen zegt, in elk geval dat ze in een of ander opzicht het meest speciaal zijn, want hij snapt ook wel dat hij ze nog iets moet bieden om te maken dat ze dit pikken. Verder vind ik dat je jezelf wel in heel veel bochten wringt om hem tevreden te houden, zelfs luisterend oor zijn voor al zijn escapades terwijl het je eigenlijk pijn doet, om de schijn te wekken dat jij zo speciaal bent dat je dit wel aan kan.

En dat hij zegt dat je de enige bent die niet moeilijk doet of afhaakt, is je reinste manipulatie, dat is gewoon ervoor zorgen dat je ook niet moeilijk of jaloers gáát doen. Want je wil graag zo speciaal blijven. Het heeft dus precies het effect dat hij wil.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 17:23
Dit gesprek ben ik meermaals aangegaan. Hij begint dan over geen bezit zijn van elkaar, vrije geest hebben en elkaar niet beperken. Als het allemaal te moeilijk is voor mij dan kan ik uit vrije keuze de relatie verbreken. Kortom, hij gaat niet stoppen met daten. Vraag is of ik hier gelukkig van word of blijf?
Maar dan heb je je antwoord toch? Je bent dus inwisselbaar. Hij wil met je zijn maar hij wil geen concessies doen. Als het hem niet bevalt dan maakt hij het uit. Hij zal niet iets doen of laten om jou te houden. Dat zegt echt 100÷ dat je niet speciaal bent voor hem.

Vrije geest en elkaar niet beperken is 100÷ bullshit. Hij beperkt jou namelijk wel als je morgen opeens toch met een ander zou willen daten. Niks vrije geest aan... hij wil gewoon zo veel mogelijk vrouwen neuken en die mogen niet met anderen neuken.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 17:10
Hier komt mijn twijfel vandaan. Prachtig contact maar ja… laat ik dit voor mij speciale gaan en ga ik mogelijk voor een minder goede verbinding omdat hij niet alles is wat ik zoek. Ik zou het helemaal prima vinden als er bv 3 vaste relaties zijn. Het voortdurende zoeken naar nieuwe vrouwen zit me dwars.
Joh, besef je wel dat hij tegen al deze andere vrouwen exact hetzelfde zegt! Hij is zgn speciaal voor jou, jij echter niet voor hem! Iedere vrouw met zelfrespect en liefde voor zichzelf zou dit niet pikken, zijn neus voor vrouwen die dat missen is in elk geval wel goed.
Live Life to the fullest
Ik geloof dat ik zijn gezwam over zijn andere "relaties" nog de grootste afknapper zou vinden.
Echt even goed jezelf aankijken in de spiegel TO, en heel eerlijk aan jezelf vragen of je hier nu echt gelukkig van wordt.
Lady*Voldemort schreef:
24-10-2021 17:33
Klopt gaat vaak mis als iets langer duurt. Of bij de eerste date en nieuwe vrouw hoort over de constructie.
Klinkt dus als een friend with benefits of als een minnaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het lijkt mij helemaal niet zo'n aardige man.
Zo hij met vrouwen omgaat ga ik met mijn schoenen om..
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Wat een treurnis. Deze man geeft echt niks om jou als persoon. Het gaat hem alleen om zichzelf, egotripperij, aandacht, seks, van zoveel mogelijk vrouwen. En als je je niet precies gedraagt zoals hij dat verwacht gaat hij je kleineren. Hij mag precies doen waar hij zin in heeft, en jij moet doen wat hij zegt.

Echt, dit soort mensen moet je niet in je leven willen. Je wordt gemanipuleerd waar je bijstaat. Die super speciale band die jij voelt is een illusie. Dit is echt een hele nare vent, dat blijkt overduidelijk uit al je posts.

De mensen in je omgeving voelen dat schijnbaar ook heel goed aan. En het hele Viva forum. Dit heeft echt niks te maken met een gezonde open relatie. Echt, echt naar dat je hiervoor valt. Ik gun je zoveel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven