Ervaringen relatie met man met open relatie

24-10-2021 16:29 352 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels ruim een halfjaar een relatie met een man met een open relatie. Toen ik hem de eerste keer ontmoette (na 3 weken dagelijks appen en bellen) vertelde hij mij dat hij meerdere relaties heeft. Naast zijn vriendin waar hij kinderen mee heeft, zijn er naast mij meer vriendinnen. Hij zoekt actief naar andere vrouwen. Sinds ik hem ken lopen andere relaties van hem mis en heeft hij ook weer nieuwe vriendinnen. Kortom, best onrustig. Ik weet 100 procent zeker dat zijn vriendin met kinderen weet heeft van de open relatie.
Ik ben op zoek naar andere mensen die ook een relatie hebben in deze constructie.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 17:35
Ow bijna beschaamd om het te moeten vertellen. Maar ja dus. Volgens hem ben ik de enige die hij alles vertelt. Hij waardeert juist dit aan mij: ik luister en reflecteer op zijn verhalen. Ik vind het ook boeiend om te horen en soms doet het dus ook pijn. Dat deel ik dan. Dan hebben we een woordenwisseling over dat ik blijkbaar toch niet vrij genoeg ben. Hij biedt zijn excuses later aan en we gaan weer verder.
En ik ben gevoelig voor het enige verhaal. Want tja; in hoeverre is het waar? Hij heeft mij ook verteld dat ik vooralsnog de enige ben waar hij langer mee samen was die geen eisen ging stellen over een gezamenlijk leven of afhaakte ivm jaloezie.
Vraag is hoelang ik het wil volhouden…
En dit zegt dus niet dat jij speciaal bent maar wel dat jij de enige bent die zich zo als voetveeg laat behandelen... alle anderen hadden veel sneller door hoe hij in elkaar zit.
Lady*Voldemort schreef:
24-10-2021 17:33
Blijkbaar niet bij iedereen, gezien al die mislukte 'relaties'.
Misschien vindt hij dat wel ok. Afwisseling kan ook leuk zijn.
Mina81 schreef:
24-10-2021 17:39
Ja hier.... dacht ik.

Begon met een hele leuke klik, hij vertelde een open relatie te hebben, zijn vrouw vond contact met anderen prima. "Tuurlijk", dacht ik eerst... "iedereen op internet heeft een open relatie... totdat partner erachter komt. Dan blijkt dat zij van niks wist".

Maar goed, was gezellig veel raakvlakken op alle gebied, zelfde humor. Na 3 maanden contact via internet raakte ik geïnteresseerd. Ik werd netjes voorgesteld aan partner, ze vond het prima dat wij contact hadden en af en toe op date gingen (ik denk achteraf dat hij het tegenover haar koffie noemde...) allemaal heel open. Tijdens skypen kwam ze ook even hoi zeggen enzo en vragen hoe het gaat. Zijn verhaal klopt 100 procent dacht ik nog. Een fijne relatie!

Hij had naast mij nog wat contacten, vond ik toen er in ieder geval van mijn kant gevoelens mee gingen spelen niet zo leuk, hij wilde op een gegeven moment dat ik exclusief was want ook hij had gevoelens (zei hij..) maar was dat zelf niet. Deelde de verhalen over zijn dates ook met mij, over een leuke klik met een vrouw, of dat hij een avondje uit ging met een lekkere collega, hoe er aan het einde van zo'n date gezoend werd en ga zo maar door. Seks gebeurde nooit (zei hij).

Uit jaloezie en wraak ging ik dus ook daten en deelde die verhalen weer met hem, wat hij op zijn beurt niet kon waarderen.

Lang verhaal kort: echt een toxische relatie en uiteindelijk hebben we elkaar 2 jaar lang ellende bezorgd, hij is inmiddels gescheiden en ik ben een illusie armer.

Nu achteraf, jaren later, twijfel ik echt aan zijn verhaal van destijds. Wist zijn vrouw het echt wel? Was ik niet volgens hem "gewoon een collega waarmee hij koffie ging drinken"? Ik weet het niet. Het maakt ook niet uit.

Terugkijkend herken ik mezelf echt niet in alle acties en gevoelens van destijds. Ik weet 1 ding wel zeker: het was het allemaal niet waard.
Dank je wel voor je verhaal! Ik lees dat jij het ook moeilijk vond dat hij meerdere contacten had toen je gevoelens voor hem kreeg. De gedetailleerde omschrijving van de anderen herken ik. Ik denk ook regelmatig waarom ik alle rode vlaggen negeer. Jouw verhaal onderschrijft dat.
abracadabra schreef:
24-10-2021 17:43
En dit zegt dus niet dat jij speciaal bent maar wel dat jij de enige bent die zich zo als voetveeg laat behandelen... alle anderen hadden veel sneller door hoe hij in elkaar zit.
Ja dit denk ik ook wel. Dat hij mij als mens onderschat en denkt dat alles geoorloofd is. Ik heb hem dit letterlijk verteld. Dan roemt hij hoe fantastisch hij me vindt.
Muselet schreef:
24-10-2021 17:42
Het lijkt mij helemaal niet zo'n aardige man.
Zo hij met vrouwen omgaat ga ik met mijn schoenen om..
Hoho! Die zijn niet zomaar inwisselbaar!
abracadabra schreef:
24-10-2021 17:43
Ja precies en natuurlijk waardeert hij dat, want het maakt het voor hem makkelijker, maar voor jezelf is het absoluut niet gezond om je zo weg te cijferen en voor te doen als iemand die dit allemaal makkelijk aan kan en helemaal geen punt vindt. Ik denk dat hij trouwens ook best wel weet dat je het er moeilijker mee hebt dan je zegt, maar hij houdt je graag koest.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 17:46
Ja dit denk ik ook wel. Dat hij mij als mens onderschat en denkt dat alles geoorloofd is. Ik heb hem dit letterlijk verteld. Dan roemt hij hoe fantastisch hij me vindt.
En dat slik jij voor zoete koek omdat…?
Susan schreef:
24-10-2021 17:40
Ik vind het heel rot voor je dat je zoveel voor die man voelt, maar heel eerlijk gezegd denk ik toch echt dat hij dergelijke dingen ook tegen zijn andere vriendinnen zegt, in elk geval dat ze in een of ander opzicht het meest speciaal zijn, want hij snapt ook wel dat hij ze nog iets moet bieden om te maken dat ze dit pikken. Verder vind ik dat je jezelf wel in heel veel bochten wringt om hem tevreden te houden, zelfs luisterend oor zijn voor al zijn escapades terwijl het je eigenlijk pijn doet, om de schijn te wekken dat jij zo speciaal bent dat je dit wel aan kan.

En dat hij zegt dat je de enige bent die niet moeilijk doet of afhaakt, is je reinste manipulatie, dat is gewoon ervoor zorgen dat je ook niet moeilijk of jaloers gáát doen. Want je wil graag zo speciaal blijven. Het heeft dus precies het effect dat hij wil.
Dank je wel! Mooie analyse en verklaart zijn en mijn gedrag. Stof tot nadenken.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 16:54
Hij zou de relatie met mij verbreken als ik anderen heb. Hij wil die speciale wel voor mij zijn. Ik hoef hem niet voor mij alleen. Echter, ik vind zijn voortdurende behoefte aan nieuwe anderen moeilijk om mee om te gaan. Ik vind het bv irritant als hij niet met mij wil afspreken omdat hij op date gaat met een nieuw contact.
Ik zie hem trouwens vaak. Meer hoeft voor mij niet.
Hahaha, wat is dat dan voor debiele logica. Brrrr.

En jij trapt daar in?
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 24-10-2021 17:50
2.20% gewijzigd
Vosje822 schreef:
24-10-2021 17:37
Gezien jullie reacties, die uit mijn omgeving en mijn eigen twijfel vraag ik mij af hoeveel vrouwen zich hier inderdaad voor zouden lenen.
Ik denk niet veel eerlijke gezegd.
There is always something happening, and it's usually right now
ozymandias schreef:
24-10-2021 17:42
Wat een treurnis. Deze man geeft echt niks om jou als persoon. Het gaat hem alleen om zichzelf, egotripperij, aandacht, seks, van zoveel mogelijk vrouwen. En als je je niet precies gedraagt zoals hij dat verwacht gaat hij je kleineren. Hij mag precies doen waar hij zin in heeft, en jij moet doen wat hij zegt.

Echt, dit soort mensen moet je niet in je leven willen. Je wordt gemanipuleerd waar je bijstaat. Die super speciale band die jij voelt is een illusie. Dit is echt een hele nare vent, dat blijkt overduidelijk uit al je posts.

De mensen in je omgeving voelen dat schijnbaar ook heel goed aan. En het hele Viva forum. Dit heeft echt niks te maken met een gezonde open relatie. Echt, echt naar dat je hiervoor valt. Ik gun je zoveel beter.
Dank je wel. Eye openers genoeg naar aanleiding van mijn verhaal…
Nou open relatie is een ding. Dat kan je ding zijn of niet.

Maar denk dat er weinig vrouwen zich laten inpakken met dat jij dan speciaal voor hem moet zij. Dat jij geen open relatie mag van hem.

Dikke doei zeg.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 17:44
Dank je wel voor je verhaal! Ik lees dat jij het ook moeilijk vond dat hij meerdere contacten had toen je gevoelens voor hem kreeg. De gedetailleerde omschrijving van de anderen herken ik. Ik denk ook regelmatig waarom ik alle rode vlaggen negeer. Jouw verhaal onderschrijft dat.
Ik denk dat je dat pas begrijpt als je zelf zoiets hebt meegemaakt.
Ik ben echt geen deurmat, heb een goed zelfbeeld en blaak van zelfvertrouwen.

Het gebeurde gewoon, hij was zo 'eerlijk' en 'open', zijn naam was echt, het bedrijf waar hij werkte was echt (linkedin), zijn sociale media was echt, geboortedatum en woonplaats waren echt, de verhalen over zijn familie waren echt, zijn vrouw wist wie ik was en dat we contact hadden. Ik wist waar ze werkte en dat was echt.... Hij had echt een vertrouwensband met me opgebouwd. Dacht ik.
DS1971 schreef:
24-10-2021 17:46
Hoho! Die zijn niet zomaar inwisselbaar!
De mijne wel , sorry
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Susan schreef:
24-10-2021 17:47
Ja precies en natuurlijk waardeert hij dat, want het maakt het voor hem makkelijker, maar voor jezelf is het absoluut niet gezond om je zo weg te cijferen en voor te doen als iemand die dit allemaal makkelijk aan kan en helemaal geen punt vindt. Ik denk dat hij trouwens ook best wel weet dat je het er moeilijker mee hebt dan je zegt, maar hij houdt je graag koest.
Dit denk ik ook. Alleen ik vind het ook boeiend om te horen. Ik ben iemand die liever de naakte waarheid hoort en dan daarop zelf kan kiezen dan niets hoort en zelf gaat invullen.
Mina81 schreef:
24-10-2021 17:51

Het gebeurde gewoon, hij was zo 'eerlijk' en 'open', zijn naam was echt, het bedrijf waar hij werkte was echt (linkedin), zijn sociale media was echt, geboortedatum en woonplaats waren echt, de verhalen over zijn familie waren echt, zijn vrouw wist wie ik was en dat we contact hadden. Ik wist waar ze werkte en dat was echt.... Hij had echt een vertrouwensband met me opgebouwd. Dacht ik.
Dit is zo herkenbaar!
Muselet schreef:
24-10-2021 17:52
De mijne wel , sorry
Hahaha
Als hij constant op zoek moet naar nieuwe dates en vriendinnen, betekent dat dus dat het nooit genoeg voor hem is. Hijl lijkt er wel verslaafd aan, aan de aandacht, de kick, de seks. Daardoor zal jij dus ook steeds het gevoel hebben dat je niet genoeg voor hem bent, en dat is geen fijn gevoel.
Overigens lijkt me dit gedrag niet standaard voor een open relatie hoor, zo'n obsessieve drang naar daten met andere vrouwen. Hij klinkt nogal extreem
Muselet schreef:
24-10-2021 17:52
De mijne wel , sorry
Vooruit. Maar ik denk dat menigeen zuiniger is op de schoenencollectie dan deze man op zijn bijvrouwen.
Mina81 schreef:
24-10-2021 17:51

Is dat niet wat je groomen zou kunnen noemen? Hij lijkt een open boek maar gebruikt dat om je in te pakken.
Serieus Vosje, ik schrok toen ik las dat je een volwassen vrouw met kinderen bent. Luister naar je vrienden, want zij kennen jou en kunnen het beoordelen zonder emotioneel betrokken te zijn richting hem!

Denk aan het feit dat alles wat hij tegen jou zegt over hoe geweldig en speciaal je wel niet bent, hij dit ook tegen al die anderen zegt. Je bent zo inwisselbaar als wat!! En als je nu met hem stopt komt hij weer terug als hij vrouwen treft die wél meer zelfrespect hebben en daarom niet met hem in zee gaan. Daarom ben jij zo speciaal voor hem, omdat jij jezelf niet beter en meer gunt. Klinkt misschien heel hard, maar wel zoals het is helaas! De enige verbinding die jullie hebben zit enkel tussen je benen. Nu moet je dat enkel en alleen nog zelf gaan inzien.
Live Life to the fullest
Honingdropje2 schreef:
24-10-2021 17:58
Als hij constant op zoek moet naar nieuwe dates en vriendinnen, betekent dat dus dat het nooit genoeg voor hem is. Hijl lijkt er wel verslaafd aan, aan de aandacht, de kick, de seks. Daardoor zal jij dus ook steeds het gevoel hebben dat je niet genoeg voor hem bent, en dat is geen fijn gevoel.
Overigens lijkt me dit gedrag niet standaard voor een open relatie hoor, zo'n obsessieve drang naar daten met andere vrouwen. Hij klinkt nogal extreem
Ja dit besef ik mij ook pas sinds ruim een maand. Voor september wist ik niet dat hij intensief op zoek gaat naar anderen. Hierdoor heb ik er last van gekregen.
GeweldigWeer schreef:
24-10-2021 18:00
Serieus Vosje, ik schrok toen ik las dat je een volwassen vrouw met kinderen bent. Luister naar je vrienden, want zij kennen jou en kunnen het beoordelen zonder emotioneel betrokken te zijn richting hem!

Denk aan het feit dat alles wat hij tegen jou zegt over hoe geweldig en speciaal je wel niet bent, hij dit ook tegen al die anderen zegt. Je bent zo inwisselbaar als wat!! En als je nu met hem stopt komt hij weer terug als hij vrouwen treft die wél meer zelfrespect hebben en daarom niet met hem in zee gaan. Daarom ben jij zo speciaal voor hem, omdat jij jezelf niet beter en meer gunt. Klinkt misschien heel hard, maar wel zoals het is helaas! De enige verbinding die jullie hebben zit enkel tussen je benen. Nu moet je dat enkel en alleen nog zelf gaan inzien.
Ik ben blij dat je zo eerlijk bent. Het inwisselbare gevoel en het niet genoeg zijn gevoel heb ik sterk. Kortom, tijd om er conclusies aan te verbinden.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 18:11
Ja dit besef ik mij ook pas sinds ruim een maand. Voor september wist ik niet dat hij intensief op zoek gaat naar anderen. Hierdoor heb ik er last van gekregen.
Nou zet die man dan aan de dijk. Hij gaat echt niet stoppen met daten, daar is ie duidelijk genoeg over geweest. En een relatie moet leuk zijn, niet iets waar je last van hebt.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 18:14
Ik ben blij dat je zo eerlijk bent. Het inwisselbare gevoel en het niet genoeg zijn gevoel heb ik sterk. Kortom, tijd om er conclusies aan te verbinden.
Dat hij dit doet heeft er niks mee te maken dat jij niet goed genoeg bent en alles met hemzelf. Het is voor hem nooit genoeg, hij wil altijd meer, het is gewoon een Rupsje Nooitgenoeg. Dus dit blijft. En hij zal jou ook heus wel aanhouden. Hij is net een kind, hoe meer My Little Pony's in zijn stal, hoe beter, hij gaat er heus niet eentje wegdoen, maar hij blijft wel hebberig naar nog meer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven