Wil hij wel echt samenwonen? [Geen OP]

24-10-2021 10:52 87 berichten
Bedankt iedereen voor de reacties! :-)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-10-2021 09:28
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
97.75% gewijzigd
RikM schreef:
24-10-2021 17:09
Hoezo wordt vrije sector huur trouwens "al gauw een appartement"? Er zijn toch ook eengezinswoningen te huur.
Vrije sector huren is vanwege het 'geld weggooien' al iets dat nu een drempel voor hem vormt een eensgezinswoning betaal je per maand nog meer voor dan een appartement. Dat zie ik dus al helemaal niet 123 gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil gewoon niet anders zou die wel met je samenwonen. Kom op zeg na acht jaar..
MEFunny schreef:
24-10-2021 15:59
Dit… trek je eigen plan. Ga het huis uit.
Ja ik ben zelf ook al langer op zoek, het is nu pas dat ik me omdat we al zo lang samen zijn begin te beseffen dat we inmiddels ook wel samen hadden kunnen wonen...
RikM schreef:
24-10-2021 16:05
Dit ligt echt heel erg voor de hand. Ga eerst maar eens een tijdje samenwonen om te kijken of dat bevalt. Dan kun je daarna altijd nog kopen.
Dit heb ik al voorgesteld. Wat nou als we eerst 1 max 2 jaar samen huren en erna gewoon kopen. Dan kunnen we ook samen kopen omdat we dan weten hoe de vork in de steel zit (en zijn er dus ook budget-technisch meer mogelijkheden). Maar tot dusver nog geen reactie dat hij zoiets ziet zitten, want ook dat is 'zonde' van het geld.
Hoewel ik er een voorstander van ben dat stellen eerst ieder apart het huis uit gaan, moet ik wel zeggen dat dat leuker is als je dat allebei als een soort van uit principe doet. Bij je vriend krijg ik inderdaad de indruk dat hij gewoon niet met je wil samenwonen, en dat is heel wat anders.

Richt je op jezelf, laat hij zijn eigen zaakjes dan maar regelen als hij en zijn ouders zoveel verstand van geld hebben.
anoniem_407909 wijzigde dit bericht op 24-10-2021 18:29
17.33% gewijzigd
zonne_bloempje13 schreef:
24-10-2021 18:28
Dit heb ik al voorgesteld. Wat nou als we eerst 1 max 2 jaar samen huren en erna gewoon kopen. Dan kunnen we ook samen kopen omdat we dan weten hoe de vork in de steel zit (en zijn er dus ook budget-technisch meer mogelijkheden). Maar tot dusver nog geen reactie dat hij zoiets ziet zitten, want ook dat is 'zonde' van het geld.
Hij wil dus thuis blijven wonen tot de huizenmarkt weer enigszins normaal wordt en dan een huis op zijn naam kopen?
LaFolie schreef:
24-10-2021 14:29
Hij kan niet kopen, woont als volwassen vent bij zijn ouders in maar voelt zich te goed voor een appartementje. Oké dan.
Alleen erg ver weg dus, als het aan zijn eisen moet voldoen zegeaar.
Atypical schreef:
24-10-2021 18:29
Hij wil dus thuis blijven wonen tot de huizenmarkt weer enigszins normaal wordt en dan een huis op zijn naam kopen?
Zoals het er nu naar uit ziet is dit inderdaad zijn plan/visie.
Dus kopen durft ie niet en huren is weggegooid geld. Leuke cirkel zit je in. Die huizenmarkt trekt nooit meer naar een 'normaal' niveau, dus als jullie niks doen kun je nog jaaaaaaaaren in deze situatie blijven hangen.
Je vriend wil duidelijk niet samenwonen en dat jij jaren geleden nog niet zelf iets bent gaan huren vind ik ook raar.
Niet verbaasd zijn als het ooit uit gaat over twee jaar en hij dan vlot bij een andere vrouw intrekt. Wij vrouwen accepteren zoveel bullshit, he is not into you.. Wat zeggen je vrienden en familie over het feit dat hij na acht jaar niet wil samenwonen?
24-10-2021 18:24
Vrije sector huren is vanwege het 'geld weggooien' al iets dat nu een drempel voor hem vormt een eensgezinswoning betaal je per maand nog meer voor dan een appartement. Dat zie ik dus al helemaal niet 123 gebeuren.

Ja maar goed, ik zou liever wat geld "weggooien" dan meer dan acht jaar lang m'n partner alleen buiten kunnen zien. Daar word je toch niet blij van?
24-10-2021 18:28

Tja, alles, zelfs leven is zonde van het geld. Wat voor lol heb je nou van samen meer dan een ton op de bank als je je leven on-hold hebt gezet?
De huizenmarkt gaat niet zo snel in elkaar zakken. De vorige keer dat dat gebeurde had dat hele andere oorzaken, die vooral in de financiële sector lagen en ook door bepaalde type hypotheken die nu niet eens meer mogelijk zijn.
RikM schreef:
24-10-2021 18:31
Ja maar goed, ik zou liever wat geld "weggooien" dan meer dan acht jaar lang m'n partner alleen buiten kunnen zien. Daar word je toch niet blij van?
Nou dit. Hoe leuk vindt hij je dan eigenlijk?
RikM schreef:
24-10-2021 18:31
Ik ook. Ik geef aan wel onzinniger zaken geld uit, die ook geen rendement opleveren.
Lilly1234 schreef:
24-10-2021 14:58
Het argument dat huren zonde van je geld is vind in altijd zo raar. Zeker in deze tijd en in deze situatie is het toch een goed idee. Ik snap dat het anders is wanneer je de rest van je leven gaat huren maar dit zou toch een voor een paar jaar zijn?
Precies. Nu een huis kopen incl overbieden is ook een risico op geld wegbrengen.
Ik zou nu juist helemaal niks kopen en gaan huren.
Ik vind het advies met een ander huisgenootje te gaan zoeken een goeie. Deze man wil helemaal niks, ja, thuiswonen en fantaseren over huizen buiten zijn bereik.
Met zijn 'ik wil niet op een appartement'.
Sowieso klinkt deze man niet echt enthousiast, dus lekker thuis laten.
En je goot het geld niet weg natuurlijk. Je betaalt voor een zeer schaars dak boven je hoofd, met de vrijheid om op te zeggen als het jou uitkomt.

Je betaalt om lekker samen te zijn, om te leven in het nu, in plaats van op je jongenskamer bij je ouders boven, te dromen over je grote mensenleven en wanneer dat zal beginnen terwijl je grote mensen leven elk jaar een jaartje korter wordt.

Onze dochter (23) huurt in onderhuur een appartementje met wat haken en ogen. Maar hé, alles beter dan bij je ouders op de bank zitten. Heel wat beter dan je broertje die zijn muziek luid aanzet en even vergeten was dat jij nachtdienst had gehad en net lekker sliep. Eten wat je wil, wanneer je wil. Thuiskomen op tijden die jou uitkomen.

Best gek dat je bij je ouders op de bank wil blijven wachten tot je volwassen leven gaat beginnen. Zonder je daar zelf voor in te zetten.
Beatrice1982 schreef:
24-10-2021 18:30
Je vriend wil duidelijk niet samenwonen en dat jij jaren geleden nog niet zelf iets bent gaan huren vind ik ook raar.
Ik werk sinds mijn studie nu twee jaar en kon het eerder echt niet al betalen om iets te huren, alleen anti-kraak misschien. Anders had ik dit al lang gedaan, als het makkelijker was geweest had ik wat mij betreft 3 jaar geleden ofzo al uit huis geweest.
cleo schreef:
24-10-2021 18:33
Ik ook. Ik geef aan wel onzinniger zaken geld uit, die ook geen rendement opleveren.

Als TO en haar partner elkaar alleen buitenshuis zien, gaan ze vast vaak uit eten enzo. Is dat dan niet zonde van je geld?

Ik kan me niet voorstellen dat ze steeds gaan wandelen met een picknick in het park!
De mensen die geld voor huren weggegooid geld vinden zijn vaak dezelfde mensen die altijd een nieuwe auto willen. Dat dat ook weggegooid geld is, hoor je ze dan niet over.
24-10-2021 18:42
Ik werk sinds mijn studie nu twee jaar en kon het eerder echt niet al betalen om iets te huren, alleen anti-kraak misschien. Anders had ik dit al lang gedaan, als het makkelijker was geweest had ik wat mij betreft 3 jaar geleden ofzo al uit huis geweest.
Oke, goede reden. Maar ga in godsnaam niet op je vriend zitten wachten want als die samen had willen wonen was het al gebeurd.
Beatrice1982 schreef:
24-10-2021 18:45
Oke, goede reden. Maar ga in godsnaam niet op je vriend zitten wachten want als die samen had willen wonen was het al gebeurd.
Dat besef begint nu ook steeds meer in te dalen vrees ik.
Ik denk dat ik gewoon maar een ultimatum moet stellen, binnen nu en een paar maanden bewijze van moet er iets gebeuren en anders is het klaar..? Hoe moeilijk ik dit ook vind, zeker na zo'n tijd. Ik had nooit verwacht dat het allemaal zo stroef zou verlopen.
Hij vindt je handig om bij te leggen bij de hypotheek maar écht de wil om samen te wonen heeft hij blijkbaar niet. Of niet genoeg.

Ik zou mijn conclusies trekken.

En nope, ik zou ook niet zomaar even mijlen van je familie en omgeving gaan zitten als hij de helft van de tijd van huis is.

En al helemaal niet instant een huis kopen van een paar ton als je nooit hebt samengewoond en het al 8 jaar moet hebben van pakweg 2 vakanties per jaar en etentjes buitenshuis. Eerst maar een tijd écht samenleven.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Zoek iets voor jezelf to en stel duidelijk grenzen binnen de relatie. Je verdient een fijn plekje voor jezelf en je lijkt me een lieve meid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven