Ervaringen relatie met man met open relatie

24-10-2021 16:29 352 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels ruim een halfjaar een relatie met een man met een open relatie. Toen ik hem de eerste keer ontmoette (na 3 weken dagelijks appen en bellen) vertelde hij mij dat hij meerdere relaties heeft. Naast zijn vriendin waar hij kinderen mee heeft, zijn er naast mij meer vriendinnen. Hij zoekt actief naar andere vrouwen. Sinds ik hem ken lopen andere relaties van hem mis en heeft hij ook weer nieuwe vriendinnen. Kortom, best onrustig. Ik weet 100 procent zeker dat zijn vriendin met kinderen weet heeft van de open relatie.
Ik ben op zoek naar andere mensen die ook een relatie hebben in deze constructie.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 18:22
Maar goed. Concluderend is er 1 iemand met een ervaringsverhaal dat voor mij herkenbaar is. Misschien zijn er nog meer?
Niet hetzelfde, maar ik heb een tijd een FWB gehad. Het grote verschil met jouw situatie, is dat ik weliswaar geen open relatie had; het begon als een wederzijdse 'leuk voor de neuk', omdat zij in een ander land woont en ik al snel merkte dat ik me niet exclusief aan deze vrouw wilde verbinden. Daarover ben ik altijd duidelijk geweest, maar afgezien daarvan hadden we regelmatig contact en hebben een aantal keer op verschillende plekken in het buitenland afgesproken. Daarnaast zat ik op datingsites en heb ik ook dates gehad met andere vrouwen, maar ik vond/vind het lastig om dat allemaal met elkaar te combineren, dus zo voortvarend als jouw scharrel ben ik nooit te werk gegaan.

De reden waarom ik op je bericht reageer, is omdat je aangeeft dat het zo inwisselbaar aanvoelt met deze man, dat is wat mijn FWB me ook verweet. Want, toen puntje bij paaltje kwam, wilde ze toch meer dan ik. En die signalen had ik moeten oppikken; als ze bijvoorbeeld zei dat ze blij was om te horen dat ik in de tijd tussen onze ontmoetingen geen seks had gehad met een ander.

De man in jouw situatie geeft duidelijk zijn grenzen aan over wat hij wel en niet wil. Of die grenzen redelijk zijn is niet waar het hier over gaat. Waar het wel over gaat, is of jij daarmee kunt leven, zonder verwachtingen of angst om gekwetst te worden. Want je bent natuurlijk inwisselbaar, maar dat zijn 'die andere vrouwen' óók.
lilalinda schreef:
24-10-2021 19:05
Vertel hem eens, dat ook jij graag een open-relatie wil en volgende week al een date hebt
Wedden dat hij plots niet meer om je geeft??
Of zoveeeeel dat hij heel erg gekwetst is. Ofzo.

Maar niet genoeg om haar hetzelfde te gunnen als hemzelf.
Honingdropje2 schreef:
24-10-2021 19:09
[/b]

Oh ik geloof het wel hoor. Denk dat hij haar op dezelfde manier manipuleert als to.
Ik lees net over de vakantie. Dat is dan wel bijzonder. Dan zou het waarschijnlijk toch bekend zijn bij de vrouw. Ik zou mij hier niet voor lenen. Vroeger had ik dat wel gedaan, verlatingsangst doet extreem veel met je. Wat ik weet TO is dat je je eigen grenzen vaak moeilijk bewaakt, omdat je eindelijk die man hebt die aan je eisen voldoet. Maar hierdoor worden de scherpe randjes onzichtbaar. Hij zal waarschijnlijk altijd deze constructie naleven. Aan jou de vraag of jij dit toch kan gaan accepteren of de knoop beter kan doorhakken. Het gaat om jouw gevoel. Dit zijn onze meningen. Als jij het wel kan accepteren uiteindelijk en er vrede mee krijgt, kan je op jouw manier gelukkig worden. Dit is wel hoe het is.
Susan schreef:
24-10-2021 18:18
Dat hij dit doet heeft er niks mee te maken dat jij niet goed genoeg bent en alles met hemzelf. Het is voor hem nooit genoeg, hij wil altijd meer, het is gewoon een Rupsje Nooitgenoeg. Dus dit blijft. En hij zal jou ook heus wel aanhouden. Hij is net een kind, hoe meer My Little Pony's in zijn stal, hoe beter, hij gaat er heus niet eentje wegdoen, maar hij blijft wel hebberig naar nog meer.
Ik heb veel aan jouw berichten. Dit geeft mooi weer hoe hij zich gedraagt.
lilalinda schreef:
24-10-2021 19:05
Vertel hem eens, dat ook jij graag een open-relatie wil en volgende week al een date hebt
Wedden dat hij plots niet meer om je geeft??
Ja eens! Komt heel regelmatig ter sprake omdat hij wil weten of ik verder aan het daten ben / afspreek met mannelijke contacten die ik al had. Ik weet daarom ook zeker dat wij klaar zijn als ik alleen al een date plan.
Hij vindt dat biologisch gezien mannen meerdere vrouwen willen hebben. Vrouwen willen kinderen van 1 man die ze kan onderhouden. De jaren 50 theorie zeg maar.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 18:22
Maar goed. Concluderend is er 1 iemand met een ervaringsverhaal dat voor mij herkenbaar is. Misschien zijn er nog meer?
Ze zullen er vast zijn al hoop ik van niet! Waarom heb jij zijn bevestiging zo nodig om je speciaal te voelen? Ga eerst eens wat meer van jezelf houden, dan heb je zo’n onzekere egocentrische loser ook niet meer nodig in je leven.
Live Life to the fullest
Vosje822 schreef:
24-10-2021 19:25
Ja eens! Komt heel regelmatig ter sprake omdat hij wil weten of ik verder aan het daten ben / afspreek met mannelijke contacten die ik al had. Ik weet daarom ook zeker dat wij klaar zijn als ik alleen al een date plan.
Hij vindt dat biologisch gezien mannen meerdere vrouwen willen hebben. Vrouwen willen kinderen van 1 man die ze kan onderhouden. De jaren 50 theorie zeg maar.
Hahahahahaha hoe reageer jij hier dan op? Ik zou hier zo compleet van opdrogen :facepalm:
Live Life to the fullest
Vosje822 schreef:
Tja en jij neemt genoegen met zijn onzin
Waarom eigenlijk? Waar komt jouw verknipte beeld van relaties? Of jezelf vandaan? Waarom gun jij jezelf geen echte leuke man? Waarom maak jij jezelf wijs, dat dit hem is?
Vosje822 schreef:
Sjongejongejonge....dus hij bepaalt wat vrouwen willen.
Ikkuz schreef:
24-10-2021 19:06
Maar vosje, hij onderschat juist jou niet. Jij vindt namelijk alles geoorloofd. Alles wat hij doet laat je toe, discussies gaan namelijk het ene oor in het andere oor uit bij deze man.

Als jij je niet heel snel naar zijn wensen aanpast, dan ruilt hij jou in. Dit is geen leuke en vooral geen lieve man. Vindt jij iemand geweldig die zijn vrouw bijna altijd alleen met de kinderen achterlaat? Die met allerlei dames het bed deelt? Wat een egotripper. Hij gebruikt jou om te ventileren, want jij luistert zo goed. Wacht op het moment dat jij ergens mee zit. Zal hij er voor jou zijn? Nee hij ruilt jou in, want er ontstaat gezeur.

En... Ik geloof echt niet dat zijn vrouw achter deze constructie staat en vast gelooft dat manlief 5x per week sport of zoiets of slechte relatie.
We hebben gesprekken gehad over de illusie van een onvoorwaardelijke liefde. Er zijn altijd voorwaarden. Voor mij in hoe goed ik word behandeld op het gebied van tijd en aandacht en het gezamenlijke perspectief. Hij heeft meer concrete voorwaarden: geen anderen, niet roken, slank etc etc
Ik vraag nooit naar de andere relaties of zijn kinderen. Hij vertelt er wel over. Ik stel dan verdiepende vragen en vervolgens heb ik mijn eigen beelden gecreëerd. Ik zou dus bv nooit kinderen willen met hem omdat hij voor mijn standaarden te weinig thuis is en te weinig zorgtaken vervuld. Hij geeft dat ook toe.
Honingdropje2 schreef:
24-10-2021 19:08
Of de les is: hoe bewaak ik mijn grenzen en neem ik mijn eigen gevoelens en behoeften serieus.
Ja!!!
Ladida1981 schreef:
24-10-2021 19:08
Ik heb zelf ook een keer een relatie gehad met een man met open relatie. Ik ken zijn vrouw ook (die had weer iets met een vriend van mij).
Voor mij was dat toen helemaal prima, want ik wilde niets serieus, maar wel seks met een vaste fijne man. Ging lange tijd heel goed tot ik toch gevoelens kreeg. Toen heb ik er een punt achter gezet. Hij heeft overigens nooit gezegd dat hij wilde dat ik exclusief met hem was en hij was ook zeker niet zo obsessief met andere vrouwen bezig als jouw vent. Dat vind ik echt bizar gedrag.
Dank je. Betekende die gevoelens dat je meer van hem wilde dan hij wilde geven? Die gevoelens heb ik namelijk niet bij hem. Ik wil speciaal en bijzonder zijn.
Ik vind hem overigens ook obsessief en ik snap het niet.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 19:31
We hebben gesprekken gehad over de illusie van een onvoorwaardelijke liefde. Er zijn altijd voorwaarden. Voor mij in hoe goed ik word behandeld op het gebied van tijd en aandacht en het gezamenlijke perspectief. Hij heeft meer concrete voorwaarden: geen anderen, niet roken, slank etc etc
Ik vraag nooit naar de andere relaties of zijn kinderen. Hij vertelt er wel over. Ik stel dan verdiepende vragen en vervolgens heb ik mijn eigen beelden gecreëerd. Ik zou dus bv nooit kinderen willen met hem omdat hij voor mijn standaarden te weinig thuis is en te weinig zorgtaken vervuld. Hij geeft dat ook toe.
Je gunt dus, niet bestaande, kinderen een leukere vader
Maar jezelf geen leukere vent
lilalinda wijzigde dit bericht op 24-10-2021 19:37
0.07% gewijzigd
Chinue schreef:
24-10-2021 19:10
Vosje krijg je wel aandacht van andere mannen? Daar zullen vast leukerds bij zitten ook. Waarom zo aan deze man blijven hangen? Deze vent is gestoord en die vrouwen waar hij mee gaat nog gestoorder.
Ja krijg ik. Maar vertel ik juist niet over tegen hem. Hoef geen jaloezie op te wekken. Ik ben dit jaar geen man tegengekomen, buiten deze dan, waar ik een klik mee had op liefdesgebied.
Eigenlijk triest dat zo'n man rondneuken zelfs belangrijker vindt dan tijd doorbrengen met zijn kinderen.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 19:35
Ja krijg ik. Maar vertel ik juist niet over tegen hem. Hoef geen jaloezie op te wekken. Ik ben dit jaar geen man tegengekomen, buiten deze dan, waar ik een klik mee had op liefdesgebied.
Zolang jij een hem hangt, sta je niet open voor anderen
Jij wil bewijzen dat jij zo speciaal bent, dat een totaal ongeïnteresseerde man toch de ultieme keuze voor jou maakt uiteindelijk. Al is dat maar als zoveelste wiel aan de wagen, de eerste onder de laatsten enzo. De belangrijkste bijvrouw.
Ik zou het niet kunnen met een vent die zijn eigen vrouw en kinderen laat stikken trouwens. Wat een lul.
DillKarlings schreef:
24-10-2021 19:17
Niet hetzelfde, maar ik heb een tijd een FWB gehad. Het grote verschil met jouw situatie, is dat ik weliswaar geen open relatie had; het begon als een wederzijdse 'leuk voor de neuk', omdat zij in een ander land woont en ik al snel merkte dat ik me niet exclusief aan deze vrouw wilde verbinden. Daarover ben ik altijd duidelijk geweest, maar afgezien daarvan hadden we regelmatig contact en hebben een aantal keer op verschillende plekken in het buitenland afgesproken. Daarnaast zat ik op datingsites en heb ik ook dates gehad met andere vrouwen, maar ik vond/vind het lastig om dat allemaal met elkaar te combineren, dus zo voortvarend als jouw scharrel ben ik nooit te werk gegaan.

De reden waarom ik op je bericht reageer, is omdat je aangeeft dat het zo inwisselbaar aanvoelt met deze man, dat is wat mijn FWB me ook verweet. Want, toen puntje bij paaltje kwam, wilde ze toch meer dan ik. En die signalen had ik moeten oppikken; als ze bijvoorbeeld zei dat ze blij was om te horen dat ik in de tijd tussen onze ontmoetingen geen seks had gehad met een ander.

De man in jouw situatie geeft duidelijk zijn grenzen aan over wat hij wel en niet wil. Of die grenzen redelijk zijn is niet waar het hier over gaat. Waar het wel over gaat, is of jij daarmee kunt leven, zonder verwachtingen of angst om gekwetst te worden. Want je bent natuurlijk inwisselbaar, maar dat zijn 'die andere vrouwen' óók.
Mooi! Dank je wel voor het delen. Inwisselbare gevoel was herkenbaar en is wellicht gevolg van meerdere partners (of scharrels of hoe je het ook wilt noemen).
Iedereen is inderdaad inwisselbaar. Ook na 15 jaar monogamie; alleen het risico is groter als degene waar jij mee bent, actief nieuwe mensen ontmoet met het oog op een affectieve relatie. Daarom is het gevoel denk ik sterker.

Ik twijfel al enkele weken of ik dit wel of niet wil. Waar is mijn grens? Als ik nu de relatie verbreek is dat dan uit angst dat ik word ingewisseld of omdat zijn levensstijl mij teveel hoofdbrekens oplevert. Tegelijkertijd doet hij nog hetzelfde: we zien elkaar vaak, bellen dagelijks en appen gedurende de dag. Het contact is diep, intens en warm. Mmmm
Vosje822 schreef:
24-10-2021 19:31
Maar op dat vlak word je nu toch niet goed behandeld? Toch?

Ik denk dat onvoorwaardelijk liefde niet mogelijk is, omdat zelfliefde daar altijd boven moet staan. Als je de ander liefhebt ten koste van jezelf ga je eraan kapot, wat vervolgens maakt dat de relatie kapot gaat.

Maar dat ben ik.

We kunnen hier nog 10 pagina's over volschrijven; je zoekt volgens mij redenen om bij deze man te blijven, en herkenning van anderen die gelukkig zijn in vergelijkbare situaties. Dank niet dat je die hier gaat vinden...
Hoe dank ook: het is een mooie les voor je, dat wel. Wel een harde les waarschijnlijk.. Ik wens je veel sterkte
.
GeweldigWeer schreef:
24-10-2021 19:29
Hahahahahaha hoe reageer jij hier dan op? Ik zou hier zo compleet van opdrogen :facepalm:
Hahaha ik ga de discussie aan. Ik vind het heerlijk om mij te meten op intellectueel vlak. Is namelijk een achterhaalde theorie en dan krijg je goede gesprekken. Valkuil is natuurlijk om persoonlijke verhalen als voorbeeld te gebruiken.
abracadabra schreef:
24-10-2021 17:43
En dit zegt dus niet dat jij speciaal bent maar wel dat jij de enige bent die zich zo als voetveeg laat behandelen... alle anderen hadden veel sneller door hoe hij in elkaar zit.
Precies dit. Hij brengt het als compliment dat jij niet moeilijk doet en niet afhaakt, maar het is geen compliment. Het is alleen maar het bewijs dat je jezelf en je eigenwaarde volledig bent kwijtgeraakt in het contact met hem.
lilalinda schreef:
24-10-2021 19:34
Je gunt dus, niet bestaande, kinderen een leukere vader
Maar jezelf geen leukere vent
Scherp !!
Vosje822 schreef:
24-10-2021 17:46
Ja dit denk ik ook wel. Dat hij mij als mens onderschat en denkt dat alles geoorloofd is. Ik heb hem dit letterlijk verteld. Dan roemt hij hoe fantastisch hij me vindt.
Je moet het hem niet vertellen, je moet het hem laten zien. Gewoon stoppen met deze ‘relatie’ en nooit meer iets laten horen. Hij is niet goed voor je en je verdient beter. Actions speak louder than Words.
Vosje822 schreef:
In de jaren 50 was het ook al niet gebruikelijk dat mannen er meerdere vrouwen op nahielden waar ze kinderen hadden. Daarbij, dat hele biologiegeleuter speelt bij jullie geen rol, want kinderen verwekken is helemaal geen doel. Het gaat om zijn ego, zijn vrijheid, zijn pleziertjes die hij veilig wil stellen en hij gooit het gewoon steeds over een andere semi-intellectuele boeg om zijn zin te krijgen. Het blijft er gewoon op neerkomen dat hij de hele speelgoedwinkel voor zichzelf wil hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Vosje822 schreef:
24-10-2021 19:47
Hahaha ik ga de discussie aan. Ik vind het heerlijk om mij te meten op intellectueel vlak. Is namelijk een achterhaalde theorie en dan krijg je goede gesprekken. Valkuil is natuurlijk om persoonlijke verhalen als voorbeeld te gebruiken.
Maar dit is helemaal geen intellectuele discussie. Dit is gewoon gedraai en gemanipuleer, hij wil niet met jou van gedachten wisselen, hij wil meerdere minnaressen die allemaal exclusief voor hem gaan en dat wil hij veilig stellen, daar zijn al die argumenten voor bedoeld. Niet omdat hij daadwerkelijk geïnteresseerd is in jouw gedachtenwereld. Natuurlijk zegt hij dat wel. Hij is niet zo dom dat hij gaat zeggen: 'Ik ga jou nu even zo manipuleren dat ik zeker weet dat je naar mijn pijpen blijft dansen.'
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven