Ervaringen relatie met man met open relatie

24-10-2021 16:29 352 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels ruim een halfjaar een relatie met een man met een open relatie. Toen ik hem de eerste keer ontmoette (na 3 weken dagelijks appen en bellen) vertelde hij mij dat hij meerdere relaties heeft. Naast zijn vriendin waar hij kinderen mee heeft, zijn er naast mij meer vriendinnen. Hij zoekt actief naar andere vrouwen. Sinds ik hem ken lopen andere relaties van hem mis en heeft hij ook weer nieuwe vriendinnen. Kortom, best onrustig. Ik weet 100 procent zeker dat zijn vriendin met kinderen weet heeft van de open relatie.
Ik ben op zoek naar andere mensen die ook een relatie hebben in deze constructie.
Ik vind dit zo erg voor zijn vrouw en kinderen. Het zou me niks verbazen als die vrouw het gewoon pikt omdat ze het gezin wanhopig bij elkaar wil houden en niet het leven van de kinderen ontwrichten door te gaan scheiden van deze nare vent. Een open relatie kan prima werken maar hij is blijkbaar constant op jacht. Waarom kan hij het niet bij een of 2 extra vrouwen laten?

Zo onaantrekkelijk, een getrouwde vent met een gezin thuis die zich een slag in de rondte neukt met ik weet niet hoeveel vrouwen.

Zou me niks verbazen dat hij ook tegen z'n vrouw heeft gezegd van je laat mij m'n gang gaan of ik ben weg.

Wat een eikel, waar is je eigenwaarde gebleven TO?
Je gaat zijn ego kwetsen, hij zal rottig reageren. Houdt daar rekening mee
Je blijft het recht praten voor jezelf. Quasi diepzinnige gesprekken waarin hij jouw vrijheid van geest roemt. Of ter discussie stelt als je niet meegaat in zijn gezwam. Als jij het niet met hem eens bent, iets niet leuk vindt of meer verwacht heb JIJ geen echt vrije geest? Serieus?
"Ik dacht dat jij een echt vrije geest had, net als ik, maar blijkbaar ben je toch niet zo vrij van geest als ik dacht. " Waarna jij bewijst dat je heus wel vrij van geest bent (lees: je gaat mee in zijn lulverhaal).

En ja hoor, ervaring zat. Ooit had ik een open relatie. We waren eerlijk tegen elkaar, dacht ik. Mijn ex man was helemaal niet eerlijk, vertelde zijn minnares dat ze de enige was en zijn zoolmeet. Om vervolgens met nog meer anderen de koffer in te duiken. Ze ontdekte dat en ging verder met haar leven. Kreeg een nieuwe vriend, die ze vervolgens nog een paar jaar lang bedroog met mijn ex.
Hij vond dat ze moest leren loslaten,
om hem zijn ontrouw te vergeven dan kwam het heus wel goed.
Inmiddels is hij een soort goeroe op social media, compleet met groupies, en vriendin van de leeftijd van onze kinderen en een baby.

Hij liegt nog steeds, maar nu tegen de kinderen, die dat overigens heel goed in de gaten hebben.

Enfin, jij bent niet eerlijk tegen jezelf. En je bent er overduidelijk nog niet klaar voor om dat wel te zijn. Dat klinkt eenvoudig, maar helaas weet ik ook uit ervaring dat dat in de praktijk niet meevalt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Vosje822 schreef:
24-10-2021 21:43
Je hebt gelijk !! Maar na ruim 6 maanden en alles dat we gedeeld hebben, ga ik niet ineens ghosten. Dat is niet wie ik wil zijn. Kortom, eerstvolgende afspraak ga ik mededelen.

Dank jullie allen !!!!!

Gelukkig spreek je hem iedere dag en komt hij regelmatig langs, dus we zullen wel snel de update van je lezen, met hoe hij reageerde op de breuk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vosje822 schreef:
24-10-2021 21:34
Je legt de vinger op de zere plek! Ik verwacht dat hij op korte of iets langere termijn verveeld is of een meer passend iemand heeft gevonden waardoor hij minder met mij afspreekt. Alle verhalen over verbinding en bijzondere band etc blijken dan vals.
Ik voel dit natuurlijk al en daar zit mijn twijfel en ongemak. Als ik het hem ga vertellen, gaat hij ontkennen.
Boeien dat hij gaat ontkennen. Je hebt de situatie goed ontleed nu, dit is geen leuke vent en dat zal blijken als jij het 'uit' maakt, dan komt waarschijnlijk de ware aard naar boven.
Dan is hij op zijn p%k getrapt, let maar op.
TsumTsum schreef:
25-10-2021 03:19
Ik vind dit zo erg voor zijn vrouw en kinderen. Het zou me niks verbazen als die vrouw het gewoon pikt omdat ze het gezin wanhopig bij elkaar wil houden en niet het leven van de kinderen ontwrichten door te gaan scheiden van deze nare vent. Een open relatie kan prima werken maar hij is blijkbaar constant op jacht. Waarom kan hij het niet bij een of 2 extra vrouwen laten?

Zo onaantrekkelijk, een getrouwde vent met een gezin thuis die zich een slag in de rondte neukt met ik weet niet hoeveel vrouwen.

Zou me niks verbazen dat hij ook tegen z'n vrouw heeft gezegd van je laat mij m'n gang gaan of ik ben weg.

Wat een eikel, waar is je eigenwaarde gebleven TO?

Ik ook.
Ik schrok ervan te lezen dat hij met TO op vakantie is geweest deze zomer.
Had hij er niet moeten zijn voor zijn kinderen? Met zijn vrouw en kinderen op vakantie moeten gaan?
Het kan niet anders dat (naast zijn vrouw) zijn kinderen ook een enorme klap krijgen van zijn gedrag voor de rest van hun leven. Vertrouwensproblemen en verlatingsangst enzo.
Metallover schreef:
25-10-2021 11:10
Ik ook.
Ik schrok ervan te lezen dat hij met TO op vakantie is geweest deze zomer.
Had hij er niet moeten zijn voor zijn kinderen? Met zijn vrouw en kinderen op vakantie moeten gaan?
Het kan niet anders dat (naast zijn vrouw) zijn kinderen ook een enorme klap krijgen van zijn gedrag voor de rest van hun leven. Vertrouwensproblemen en verlatingsangst enzo.
ik gok, dat hij het thuis gegooid heeft op een zakenreis
..................
elmervrouw wijzigde dit bericht op 28-10-2021 22:45
99.02% gewijzigd
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
we kunnen wel even een weddenschapje doen?
Hoe denken wij, hoe deze man gaat reageren? (hoop dat TO, dan nog even komt vertellen hoe het ging)

Ik denk dat het afhangt van hoe TO het brengt, als ze hem al voor dat ze hem ziet, zegt, dat ze even wil praten (oid) als al blijkt, dat ze neigt, naar hem dumpen, gaat hij haar razendsnel vast aan de kant zetten. Dan appt hij haar, dat het over is

Als hij het niet door heeft en nietsvermoedend bij haar komt, en ze zegt hem niet met hem verder te willen. Is het zijn eer te na, om veel emotie te tonen, dus niet heel boos, zeker geen verdriet. Eerder gelatenheid. Wellicht zelfs iets als:"hoe kun jij nou iets uitmaken, wat nooit aan was? Je hecht veel te veel waarde. Je weet toch, dat ik getrouwd ben".
lilalinda schreef:
25-10-2021 11:26
Hoe denken wij, hoe deze man gaat reageren? (hoop dat TO, dan nog even komt vertellen hoe het ging)

Ik denk dat het afhangt van hoe TO het brengt, als ze hem al voor dat ze hem ziet, zegt, dat ze even wil praten (oid) als al blijkt, dat ze neigt, naar hem dumpen, gaat hij haar razendsnel vast aan de kant zetten. Dan appt hij haar, dat het over is

Als hij het niet door heeft en nietsvermoedend bij haar komt, en ze zegt hem niet met hem verder te willen. Is het zijn eer te na, om veel emotie te tonen, dus niet heel boos, zeker geen verdriet. Eerder gelatenheid. Wellicht zelfs iets als:"hoe kun jij nou iets uitmaken, wat nooit aan was? Je hecht veel te veel waarde. Je weet toch, dat ik getrouwd ben".

Nee hoor, ik denk dat deze man een enorm emotionele scène gaat spelen, heel erg zielig doen, dat hij zoveel om haar geeft en dat zij zo anders is dan al die andere vrouwen etc etc etc. Hij is enorm manipulatief.
En ik ben bang dat TO er dan weer intrapt.
Ik denk dat je meer waard bent dan dit, een relatie waarin jij eigenlijk niet veel te zeggen hebt en waarin je gemanipuleerd wordt. Diepzinnige gesprekken kunnen ook andere mannen je wel bieden.

Juist omdat ik zelf moeder ben, zou ik wel zo ongelooflijk afknappen op een vent die altijd bezig is met de jacht op vrouwen, constant rondloopt met zijn telefoon omdat hij appjes aan iedereen moet beantwoorden en zelfs vrije dagen aan een vakantie met weer een vriendin spendeert ipv aan zijn kinderen.
Metallover schreef:
25-10-2021 11:30
Nee hoor, ik denk dat deze man een enorm emotionele scène gaat spelen, heel erg zielig doen, dat hij zoveel om haar geeft en dat zij zo anders is dan al die andere vrouwen etc etc etc. Hij is enorm manipulatief.
En ik ben bang dat TO er dan weer intrapt.
heel goed, het is natuurlijk weinig aan, als we allemaal hetzelfde scenario voorspellen
Ik denk ook dat hij nog even gaat proberen haar om te praten door precies te zeggen wat zij graag wil horen. Die man heeft niet veel geweten in dit opzicht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ben na pagina 7 gestopt met lezen, maar heb wel 2 vragen:

1. Ik mag hopen dat jij het veilig met hem doet?
2. waar is in vredesnaam jouw eigenwaarde.

Man man man wat een smerig verhaal dat hij hem overal en nergens inhangt en vervolgens bij jou komt.
Frikandelspeciaal schreef:
25-10-2021 12:12

1. Ik mag hopen dat jij het veilig met hem doet?
2. waar is in vredesnaam jouw eigenwaarde.
1. want? je was van plan het met TO te doen?
2. vriendelijk blijven, kost niks extra
lilalinda schreef:
25-10-2021 11:26

Ik gok ook op dit scenario. Ik denk dat zn ego het hem niet toe laat om al te veel emotie te tonen.
Negeren, ruzie maken, beloftes doen, love bomb, overheersen, controleren, meebuigen, huilen, kleineren etc zijn verschillende soorten manipulatief gedrag dat ingezet word op moment dat het effect heeft. Heeft het geen effect dan dooft “ de liefde “ uit en zal deze aanslag op zijn onzekerheid onmiddellijk gecompenseerd moeten worden met de volgende vrouw. Het ligt dus vooral aan de standvastigheid van Vosje hoe heftig zijn reactie zal zijn.
anderlicht wijzigde dit bericht op 25-10-2021 12:50
1.24% gewijzigd
lilalinda schreef:
25-10-2021 12:15
1. want? je was van plan het met TO te doen?
2. vriendelijk blijven, kost niks extra
Het is niet zo lelijk bedoeld als je het opvat, mijn excuses als het zo overkomt.
Ik heb nog even nagedacht over dat speciaal zijn voor hem... maar ik denk dat je dat per definitie niet bent.

Deze man is continu aan het daten. Hij pakt wat hij pakken kan. Hij kan het zich echt niet veroorloven om kieskeurig te zijn. De meeste vrouwen maken het snel weer uit... alleen jij bent blijven hangen. Hij is dus nu met je omdat je hapte en het niet uitgemaakt hebt maar dat zou hij met willekeurig welke andere vrouw dus ook doen. Hij heeft jou niet uitgekozen omdat hij je zo leuk vindt maar omdat het hem lukte je te versieren. En aangezien hij dat probeert bij alles wat een hartslag heeft zou ik me absoluut niet speciaal voelen.
Het loskomen van zo’n soort relatie is niet makkelijk juist omdat er een verslavend component in zit.
Hij geeft Vosje een zeer speciaal gevoel omdat hij zoveel tijd , complimenten en aandacht geeft naast zijn drukke leven met gezin, werk en andere vrouwen. Een soort uitverkorenen zijn. Hij is veilig genoeg om verliefd op te worden omdat hij nooit zal verbinden door zijn eigen problematiek. Ik vermoed dat Vosje vanuit haar ervaringen en verleden moeite heeft om een gezonde liefde aan te gaan waardoor dit patroon bekend en dus soort van veilig voelt. Grenzen voelen en bewaken en opkomen voor je eigen belangen en behoeftes is dan ook niet makkelijk in de trekkracht van deze dynamiek.
Gelukkig valt hij inmiddels wel van zijn voetstuk omdat hij doorzoekt naar vrouwen en daarmee bevestigd hij dat Vosje geen uitverkorenen is maar juist heel inwisselbaar (waardoor haar zelfbeeld wordt aangetast)
Hoe langer je in zo’n relatie blijft hoe lager je zelfbeeld wordt en afhankelijker raakt van de kruimels.
anderlicht wijzigde dit bericht op 25-10-2021 13:11
1.94% gewijzigd
Het volstaat om hem een bericht te sturen dat je het hierbij wil laten. Meer woorden zou ik er niet aan vuil maken.

Ik vermoed dat het hem geen drol uitmaakt of je met hem stopt, of juist wel maar dat ga jij nooit weten. Deze egotripper zal denk ik niet eens reageren op je bericht, of heel kort met: ok, succes verder! Hij gaat echt niet laten blijken dat het hem raakt. Deze man weet niet wat verbinding of houden van is. Ik denk dat hij daartoe niet echt in staat is. Hij is doodsbang daarvoor. Vandaar ook al die semi intellectuele bullshit, wat nergens over gaat maar wel interessant moet over komen. En jij trapt er in, dus missie geslaagd.

Ik zou een bullshit radar gaan ontwikkelen mbt dit type man. What a joke!
Koffieverkeerd schreef:
25-10-2021 13:08
Het volstaat om hem een bericht te sturen dat je het hierbij wil laten. Meer woorden zou ik er niet aan vuil maken.

Ik vermoed dat het hem geen drol uitmaakt of je met hem stopt, of juist wel maar dat ga jij nooit weten. Deze egotripper zal denk ik niet eens reageren op je bericht, of heel kort met: ok, succes verder! Hij gaat echt niet laten blijken dat het hem raakt. Deze man weet niet wat verbinding of houden van is. Ik denk dat hij daartoe niet echt in staat is. Hij is doodsbang daarvoor. Vandaar ook al die semi intellectuele bullshit, wat nergens over gaat maar wel interessant moet over komen. En jij trapt er in, dus missie geslaagd.

Ik zou een bullshit radar gaan ontwikkelen mbt dit type man. What a joke!
Wat een aannames. Heb je zelf ervaring met een dergelijke situatie?

Vanuit mijn eigen ervaring met een manipulatieve man zou ik eerder verwachten dat deze man TO een guilt trip gaat geven. Ze kan het mentaal niet aan er voor hem te zijn, kan hem toch niet geven wat hij nodig heeft, is kennelijk toch niet vrij van geest en burgerlijker dan hij dacht. En nee, natuurlijk zou hij haar nooit manipuleren want zij is zo echt en intelligent, dat zou hij niet eens kunnen al wilde hij het. Wat jammer dat ze toch niet zo'n sterke vrijdenker is als hij dacht want wat ze hadden is zo speciaal.

In de hoop dat TO de drang krijgt te bewijzen dat dat niet waar is.
ringaroundtherosie schreef:
25-10-2021 14:20
Wat een aannames. Heb je zelf ervaring met een dergelijke situatie?

Vanuit mijn eigen ervaring met een manipulatieve man zou ik eerder verwachten dat deze man TO een guilt trip gaat geven. Ze kan het mentaal niet aan er voor hem te zijn, kan hem toch niet geven wat hij nodig heeft, is kennelijk toch niet vrij van geest en burgerlijker dan hij dacht. En nee, natuurlijk zou hij haar nooit manipuleren want zij is zo echt en intelligent, dat zou hij niet eens kunnen al wilde hij het. Wat jammer dat ze toch niet zo'n sterke vrijdenker is als hij dacht want wat ze hadden is zo speciaal.

In de hoop dat TO de drang krijgt te bewijzen dat dat niet waar is.
We schetsen scenario's
Vosje822 schreef:
24-10-2021 16:47
Ik heb geen andere relaties dan met hem. Ik heb ook geen behoefte aan andere mannen/relaties. Ik wil geen huisje, boompje en beestje met hem.
Hij biedt mij alles wat ik zoek in een relatie: verbinding, goede gesprekken en er zijn als ik hem nodig heb. Waar ik moeite mee heb, is dat mij af en toe het gevoel bekruipt dat ik voor hem inwisselbaar zou zijn en ik met hem iets unieks ervaar. Terwijl hij relaties en alles daarbij ook deelt met anderen.
Het onrustige zit hem erin dat hij last heeft van verbroken relaties, mislukte dates en blijheid als hij weer iemand leuks heeft ontmoet.
mosterd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven