Hadden jullie voorkeur?

26-10-2021 10:32 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week komen wij te weten wat het geslacht is van onze baby.
Ik krijg telkens de vraag of ik voorkeur heb.
Veel mensen lijken er ook vanuit te gaan dat ik graag een meisje wil.
Voorkeur heb ik eigenlijk helemaal niet en ik heb eigenlijk ook niet een sterk gevoel van wat ik denk dat we krijgen.
Ik weet het gewoon echt niet. Ik ben wel heel erg nieuwsgierig.

Hadden jullie voorkeur/een sterk voorgevoel? En wat werd het uiteindelijk? :)
Nee en drie zonen.
Alle drie de zwangerschappen geen voorkeur wel bij de derde een gevoel dat het weer een zoon werd.
Ik heb ook nooit willen weten wat het werd, dit vind ik juist het leuke aan de zwangerschap het niet weten.
Ik begrijp niet goed wat de meerwaarde is van het geslacht weten, behalve bij medische problemen.
Geen voorkeur en geen idee wat het was. Bij de 2e was ik ervan overtuigd dat het een meisje was, maar het bleek een jongetje te zijn. Hij heeft het eerste halfuur geen naam gehad. Bij de 3e ging ik uit van een jongetje, omdat ik er al twee had.
bij de 1e wel, ik wilde graag een jongen en het werd een meisje. Blijkt dat die net zo leuk zijn en het geslacht er helemaal niet toe doet. De 2e maakte het mij dus niets uit en dat is een jongen. Beide zijn niet typisch meisje of jongen maar gewoon een persoon.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ik had bij de eerste een voorkeur voor een meisje. Mijn oma zei altijd dan heb je die maar, meisjes zijn veel liever voor hun moeder later. En ik zag mijzelf ook totaal niet als jongens moeder. Als je ook die blogs las op internet, en las over drukke jongetjes dacht ik oh nee, wat moet ik daarmee.

Nu heb ik zowel een jongen als een meisje. Beide ook echt stereotype qua interesses. Ik dacht altijd dat ik roze kleertjes, en meisjes dingen altijd super leuk zou vinden Maar ik vind het maar overrated. Veel leuker is het om te zien hoe je kinderen uitgroeien tot hun eigen persoonlijkheden met hun eigen interesses. En dan maakt het vrijwel niks uit wat voor voor geslacht je kindje is. En mijn jongetje vind ik super leuk. Net zo leuk als mijn dochter alleen dan weer op andere manieren, los van hun geslacht.

Voorgevoel klopte hier totaal niet trouwens.
Wij wilden het geslacht niet vooraf weten. Geen voorkeur. Weten jullie al wat het wordt? We hopen een puppy 😊

Ik dacht dat het een jongen was, maar bleek een meisje te zijn.
Voorkeur jongen, voorgevoel meisje, en het werd een meisje.
Die hele zwangerschap was ontzettend abstract voor me, dus ik wilde graag weten wat het werd zodat ik er enigszins een beeld bij kon vormen.
Blauwbloemetje schreef:
26-10-2021 10:39
Nee en drie zonen.
Alle drie de zwangerschappen geen voorkeur wel bij de derde een gevoel dat het weer een zoon werd.
Ik heb ook nooit willen weten wat het werd, dit vind ik juist het leuke aan de zwangerschap het niet weten.
Ik begrijp niet goed wat de meerwaarde is van het geslacht weten, behalve bij medische problemen.
Wij moeten het inderdaad weten. Als het een meisje is, moet ze komen met een keizersnede (medische redenen).
Maar ik had het sowieso wel willen weten hoor, ik vind dat gewoon heel leuk. Ook al heb ik geen voorkeur of iets dergelijks.
Lijkt me wel leuk een meisje en een jongen. Maar nu weer zwanger en iets zegt me dat dit ook weer een meisje is en dat is natuurlijk ook helemaal prima!
Meidenhuis :rofl:
Nee nooit voorkeur gehad, het maakte me niet uit. Ik heb 2 jongens en ben nu zwanger van een meisje. Daar was ik eigenlijk best wel verbaasd over. Iedereen dacht een jongen omdat ik kennelijk een jongens-moeder ben. Maar we vinden het wel heel leuk en speciaal. Bijzonder dat we dit ook mee mogen maken. Maar een jongen was net zo welkom geweest.

Mijn man wilde het geslacht trouwens alle 3 keren weten, dat maakt het voor hem allemaal wat concreter. De baby was een stuk abstracter dan, ‘onze zoon’ of ‘onze dochter’.
CharlotteCcc schreef:
26-10-2021 10:46
Wij moeten het inderdaad weten. Als het een meisje is, moet ze komen met een keizersnede (medische redenen).
Maar ik had het sowieso wel willen weten hoor, ik vind dat gewoon heel leuk. Ook al heb ik geen voorkeur of iets dergelijks.
Huh, wil je ook vertellen waarom een meisje wel en een jongen niet?
En gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb wel veel mensen om me heen die nu heel blij voor me zijn dat het een meisje is. Dat irriteert me eigenlijk best wel. Door veel mensen wordt er kennelijk toch gedacht dat het hebben van beide geslachten leuker is, terwijl we met een jongen dus net zo blij zijn. Wij zijn gewoon blij met ons kind.
montblanc schreef:
26-10-2021 10:46
Voorkeur jongen, voorgevoel meisje, en het werd een meisje.
Die hele zwangerschap was ontzettend abstract voor me, dus ik wilde graag weten wat het werd zodat ik er enigszins een beeld bij kon vormen.
Eerste keer voorkeur meisje, wellicht omdat ik drie jongere broers heb. Mijn moeder is een 'enorme jongensmoeder' (haar woorden) en ik ben heel anders dan zij, dus denk dat ik mezelf daardoor als geen goeie fit zag voor een zoon.

Ik heb drie dochters gekregen, maar denk dat ik met drie zonen net zo close zou zijn. Geslacht doet er niet toe, het gaat er om hoe je je kinderen benadert en behandelt.
madamejean wijzigde dit bericht op 26-10-2021 10:58
1.11% gewijzigd
Wij wilden bij beide zwangerschappen niet weten wat het werd en we hadden ook geen voorkeuren. Als mensen vroegen of we wisten wat het werd zei ik: een baby. En dan vond ik mezelf heel grappig :-D

En om er nog een cliché in te gooien: de oudste bleek een aangeboren afwijking te hebben en moest als baby een (levensreddende) operatie ondergaan. Bij de tweede maakte het geslacht ons dus nog minder uit. Toen waren er ook mensen (wetende wat er met de oudste was) die zeiden: als het maar gezond is. Waarop wij zeiden: als het maar te opereren is :proud:
Tinkeltje33 schreef:
26-10-2021 10:55
Ik heb wel veel mensen om me heen die nu heel blij voor me zijn dat het een meisje is. Dat irriteert me eigenlijk best wel. Door veel mensen wordt er kennelijk toch gedacht dat het hebben van beide geslachten leuker is, terwijl we met een jongen dus net zo blij zijn. Wij zijn gewoon blij met ons kind.
Hah wacht maar tot je derde dochter zich aandient, dan zijn 'veel mensen' ineens weer een beetje bedroefd voor je. Want ja een jongen was toch ook leuk geweest. Een stamhouder. Man: het is geen koe! Ik dat is stamboek. Man: ja nou en
Geen voorkeur en wij wilden het geslacht ook niet weten. Wij waren al zo blij dat wij überhaupt een kind konden krijgen. Dat is helaas niet voor iedereen weggelegd.
Tinkeltje33 schreef:
26-10-2021 10:55

Herkenbaar.. Ik ben zwanger van onze tweede zoon en ik merk dat veel mensen, vooral vrouwen, om mij heen een soort medelijden hebben.
Ikzelf ben er heel blij mee, had zelfs een lichte voorkeur voor nog een jongetje, maar ik voelde bijna een soort druk dat het een meisje moest zijn.
Treurig eigenlijk.
Ben nu zwanger van 2e en we willen geslacht niet weten.. al heb ik voorgevoel voor jongen en heb ik liever een meisje.

Bij de 1e wisten we het ook niet en wou graag een jongen, zag mezelf niet als meisjesmoeder. Maar we kregen een meisje en dat vind ik eigenlijk heel erg leuk! Dus een 2e meisje lijkt me ook leuk..
Ik had een zeeeer lichte voorkeur voor een dochter toen ik van de eerste zwanger was. Dat durfde ik trouwens niet toe te geven, ook niet aan mijzelf. Ik dacht dat ik een zoon zou krijgen en was daar helemaal content mee, die hele lichte voorkeur bleek ook niet meer dan dat.

Uiteindelijk was het een meisje en heb ik even moeten schakelen na de geslachtsbepaling, al was dat maar van zeer korte duur.

Bij de tweede geen voorkeur, ik had wel het sterke voorgevoel dat het een jongen zou worden ( voelde me anders, wel beroerd en belabberd, maar anders. At andere dingen, had andere voorkeuren). En het was een meisje :-) Mijn voorgevoel is dus ruk.

Man heeft nooit enige voorkeur gehad, nooit uitgesproken en ik denk echt dat het hem helemaal geen biet uitmaakte. Vorige week nog een gesprek gehad over een derde ( die hier niet gaat komen), en toen ik hem vroeg ' wat als we zeker zouden weten dat het een zoon zou zijn?' kreeg ik alleen maar als antwoord, ' nou en? Het gaat om een kind, wat boeit mij het nou of het een jongen of meisje is? En we willen geen derde kind, dus daar houdt het mee op'. En dat ben ik helemaal met hem eens.

Oh en ik vond het een geweldig leuk iets, die geslachtsbepaling. Een echo zonder medische reden, alleen maar lekker kijken naar onze baby en toen werd het ook direct een stuk tastbaarder ofzo..De bevalling is al bijzonder genoeg vond ik, dat momentje van weten wat het wordt voor de bevalling vond ik echt een heel leuk iets :)
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 26-10-2021 11:12
28.78% gewijzigd
Toen ik zwanger was verbaasde het ons wel hoe belangrijk mensen om ons heen blijkbaar het geslacht vinden. Er werd zo vaak naar gevraagd. Wij hadden geen voorkeur. Was al heel blij dat ik vrij snel zwanger was zonder problemen en dat de zwangerschap goed ging / baby het goed deed. Bij een meisje had ik het wel mooi gevonden om mijn overleden zusje te kunnen vernoemen. Maar aangezien in onze omgeving bijna alleen maar jongens geboren worden had ik mij al ingesteld op een zoon. En inderdaad, onze zoon is nu bijna 5 maanden ;-). Ik weet nog niet of er ooit een 2e komt. Maar mocht dat wel zo zijn dan hebben we ook geen voorkeur.
Hier een meid en 2 jongens. Bij alle 3 geen voorkeur. De eerste was een meid dus bij de tweede had ik het leuk gevonden als het een jongen werd en dat was ook zo en bij de derde maakte me het helemaal niet uit want ik had er van beiden al een.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
montblanc schreef:
26-10-2021 10:53
Huh, wil je ook vertellen waarom een meisje wel en een jongen niet?
En gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ga niet te veel in detail treden ivm herkenbaarheid, maar het komt erop neer dat mijn vriend een aandoening heeft die alleen doorgegeven kan worden via een meisje, hij heeft het van zijn moeder. Hij kan het niet doorgeven aan een zoon, een dochter kan de aandoening niet hebben, maar wel draagster zijn. En daardoor loopt ze al een verhoogd risico bij de geboorte en zou zij met een keizersnede geboren moeten worden. Dat moeten we van tevoren weten. Dus even puur voor de handigheid zou het beter zijn als het een jongen is, die kan die aandoening niet hebben en ook niet doorgeven. Maar zo werkt het natuurlijk niet :)
Ja had ik. Niet ik wil ik wil ik wil, maar ik kon me , opgegroeid in een mannenhuishouding niet echt een meisje voorstellen. Dus ik was ervan overtuigd dat ik een ‘jongensmoeder’ was en van te voren vond ik het andere beeld een schrikbeeld. En toen we het te horen kregen dat er een meisje kwam was het gewoon ok. Van de ene seconde op de andere.
Ik had een lichte voorkeur (en voorgevoel) voor een jongen mijn eerste zwangerschap en dat bleek ook zo te zijn. Omdat mijn tweede zwangerschap zo anders was dacht ik dat het een meisje was en dat was ook zo. Ik had geen voorkeur verder. Zowel twee jongens als een meisje en jongen leken mij leuk.

Bij de derde zwangerschap was ik er van overtuigd dat het een meisje was gezien het verloop van de zwangerschap en zag het ook helemaal voor me, grote broer met twee zusjes. Het bleek dus een jongen te zijn en ik moest daar echt even aan wennen (in tegenstelling tot mijn man, die vond deze gezinssamenstelling dan weer fantastisch). Ondertussen is hij er en het is het meest geweldige mannetje dus uiteindelijk maakt het helemaal niets uit.
curlynan schreef:
26-10-2021 11:10
Toen ik zwanger was verbaasde het ons wel hoe belangrijk mensen om ons heen blijkbaar het geslacht vinden. Er werd zo vaak naar gevraagd..
Voor mezelf sprekend: ik vraag het ook altijd, maar meer als ‘making conversation’, want wat het antwoord ook is, ik zeg toch wel ohh wat leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven