Draadloze oordopjes

24-10-2021 16:23 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar draadloze oordopjes die niet met je telefoon Bluetooth koppelen, maar die echt met een pinnetje in je koptelefoonding klikken en dan draadloos met je oordopjes connecten....
Geen idee of het bestaat. Mijn man lacht me uit, maar ik geef nog niet op :-D

Wie kan me helpen?
Euh, waarom eigenlijk?

Misschien vind je hier wat: https://www.xfyro.com/blogs/news/is-the ... -bluetooth
Omdat ik dab ook radio kan luisteren en nogal veel gedoe gehad met niet meer connecten halverwege mijn hardlooproute.
Bedankt voor de link. Ik ga eens kijken
Bedoel je voor een reguliere radio, of de radio op je mobiel die de oortjes (met draad) ook gebruikt als antenne daarvoor?
Ether-Radio op je mobiel? Bestaat dat nog?

Dat is toch allemaal via Internet tegenwoordig?
De radio op mijn mobiel. Er zijn idd ook andere opties, maar ik vroeg me af of iemand deze optie kent
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar zou het kunnen dat t gewoon aan de oortjes ligt dat die niet goed connecten tijdens het rennen (omdat je lichaam tussen de telefoon en oortjes zit?) Heb je dit met gwn spotify bv ook??

Want ik denk dat als je iets in je telefoon stopt, de verbinding nog steeds via bluetooth gaat en je t zelfde probleem hebt. Best veel oortjes zijn ruk met rennen.

Mss kijken voor specifiek renoortjes? En dan zoeken op oortjes die goed connecten. Heb zelf van jbl oortjes, werkt perfect!
Zwetser
Ik snap het niet. Als de oortjes draadloos zijn dan is het toch nog steeds Bluetooth?
RikM schreef:
24-10-2021 18:27
Ik snap het niet. Als de oortjes draadloos zijn dan is het toch nog steeds Bluetooth?
Hahah ja precies, dacht ik ook 😂
Zwetser
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_j ... 72353.html

Deze ?
RikM schreef:
Hoeft niet. Een draadloze muis of toetsenbord met zo'n dingetje in de USB poort van de PC is ook geen bluetooth. Zoiets zou je ook met oortjes kunnen gebruiken.
ca726647543 schreef:
24-10-2021 19:09
Hoeft niet. Een draadloze muis of toetsenbord met zo'n dingetje in de USB poort van de PC is ook geen bluetooth. Zoiets zou je ook met oortjes kunnen gebruiken.
Jawel, dat is wel Bluetooth.
CeruleanCharm schreef:
24-10-2021 16:34
Omdat ik dab ook radio kan luisteren en nogal veel gedoe gehad met niet meer connecten halverwege mijn hardlooproute.
Bedankt voor de link. Ik ga eens kijken
Als het een "echte" radio is in je telefoon, dan heb je bedrade oortjes nodig, want dat draad is de antenne.
Bluetooth?: ja”
In theorie zou het *kunnen* bestaan - in de praktijk is het (vrijwel) niet te vinden.

Als voorbeeld zoiets als dit: https://www.coolblue.nl/product/770594/ ... -5000.html . Wat je in je oren stopt is draadloos, en er zit een losse zender-module bij die je met een 3.5mm plug op je audio apparaat (bv de TV, maar je telefoon zou ook kunnen) aansluit. Geen bluetooth. Maar: de zender heeft hier ook stroom nodig, en die kan hier niet op batterijen. Dus ongeschikt voor jouw doel.

Zeker icm een mobiele telefoon zijn (vrijwel) alle draadloze oordopjes Bluetooth tegenwoordig. Bluetooth moet iets van 15 meter afstand kunnen halen; als je verbindings-problemen hebt, dan kun je het beste uitzoeken waaraan dat ligt (telefoontoestel of de oordopjes), en vervangen door een combinatie die wel werkt.
ca726647543 schreef:
24-10-2021 19:11
Als het een "echte" radio is in je telefoon, dan heb je bedrade oortjes nodig, want dat draad is de antenne.
Ja, dit inderdaad.
Student201 schreef:
24-10-2021 18:19
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar zou het kunnen dat t gewoon aan de oortjes ligt dat die niet goed connecten tijdens het rennen (omdat je lichaam tussen de telefoon en oortjes zit?) Heb je dit met gwn spotify bv ook??

Want ik denk dat als je iets in je telefoon stopt, de verbinding nog steeds via bluetooth gaat en je t zelfde probleem hebt. Best veel oortjes zijn ruk met rennen.

Mss kijken voor specifiek renoortjes? En dan zoeken op oortjes die goed connecten. Heb zelf van jbl oortjes, werkt perfect!
Echt? Nooit gemerkt.
*Sally* schreef:
24-10-2021 19:45
Echt? Nooit gemerkt.
Jaanouu, ik heb een tijdje geleden oortjes gekocht en ik wilde toen specifiek van die oortjes met zo'n haakje dat ze goed blijven zitten. En toen was ik een beetje aan t googelen en toen las ik dus dat idd veel oortjes slecht connecten met rennen (doordat je lichaam ertussen zit en je steeds beweegt ofzo?? Geen idee). Maar toen vond ik een lijst waar stond welke bluetooth oortjes goed zouden werken en welke niet en t verbaasde me toen wel hoeveel er niet goed bleken werken met rennen.
Zwetser
RikM schreef:
Klopt. Vind ik ook oké, maar dan kan ik iig radio luisteren zonder dat het mb's kost en is het wellicht meer steeds hoop ik
Zijn dit niet gewoon de normale Bluetooth dingen?
ca726647543 schreef:
24-10-2021 19:11
Bedankt voor deze info! Ik dacht dat pinnetje voldoende was! Dan kan ik mijn zoektocht staken :cry: ;)
Als ik ren (nou ja, hobbel) met mijn mobiel in mijn ‘tailleband ding’ (die sleeve) dan heb ik dat probleem ook. Doe ik mijn mobiel in de ‘mobielband’ voor om mijn bovenarm dan heb ik geen ‘connect’ problemen.
Ik snap geen snars van wat je wil. Draadloos is per definitie bluetooth. (of infrarood als je 20 jaar terug gaat).

Carooo1985 schreef:
24-10-2021 19:33
In theorie zou het *kunnen* bestaan - in de praktijk is het (vrijwel) niet te vinden.

Als voorbeeld zoiets als dit: https://www.coolblue.nl/product/770594/ ... -5000.html .

Is ook gewoon bluetooth.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
cleo schreef:
24-10-2021 19:10
Jawel, dat is wel Bluetooth.
Hoeft niet, draadloze verbindingen kunnen ook van een ander protocol gebruikmaken.
Beetje terzijde: audio en video via internet vreten bandbreedte, dus als je dat tijdens het rennen afspeelt gaat het van je databundel af. Kan aardig oplopen als je dat vaak doet. Het alternatief is een hele lading muziek als bestanden op je mobiel zetten en dan random afspelen. Dat kost geen bandbreedte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven