Werk & Studie alle pijlers

Werk/leertraject, waar te beginnen?

25-10-2021 20:31 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil volgend jaar heel graag een BBL opleiding doen want ik mis nu een beetje een relevante opleiding. De kinderopvang of de zorg lijkt me wel leuk.

Maar waar te beginnen? Ben al op internet gaan zoeken, maar wordt de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd. Het liefst zoek ik namelijk een opleiding die de werkgever betaald, dat zou het mooiste zijn.

Iemand tips? Ik heb 15 jaar voor dezelfde werkgever gewerkt dus ik ben een beetje uit het solliciteren/opleiding wereldje geraakt.
Dankjewel Birdie en Femmeke87, ik ga daar eens kijken
Meridian schreef:
26-10-2021 14:18
Voor 16 uur per week…. Moet ook m’n hypotheek betalen. Had deze inderdaad wel gezien

Maar dat zei je er niet bij. Je deed voorkomen alsof er helemaal niks te vinden is en dat is natuurlijk niet zo. Je hebt alleen aanvullende eisen (die prima zijn hoor) waar je eerder niet over rept.
Meridian schreef:
26-10-2021 14:18
Voor 16 uur per week…. Moet ook m’n hypotheek betalen. Had deze inderdaad wel gezien
Tja, dan zul je open sollicitaties moeten versturen.
Hou er wel rekening mee dat je als BBL-er geen groot contract krijgt (meestal 24 tot max 28 uur) en dat je startsalaris laag is.
Birdie schreef:
26-10-2021 16:48
Hou er wel rekening mee dat je als BBL-er geen groot contract krijgt (meestal 24 tot max 28 uur) en dat je startsalaris laag is.
Als zij-instromer (minimaal 3 jaar werkervaring vaak) is het startsalaris wel vaak iets hoger.
Due-scimmie schreef:
26-10-2021 17:07
Als zij-instromer (minimaal 3 jaar werkervaring vaak) is het startsalaris wel vaak iets hoger.

Ik weet het, ik ben zo'n zij-instromer. Maar het is nog steeds de helft van wat ik voorheen had. Dus best een aderlating :biggrin:
En als TO de hypotheek moet betalen is het best handig om eerst te kijken wat de verdiensten dan zo ongeveer zijn.
Birdie schreef:
26-10-2021 17:09
Ik weet het, ik ben zo'n zij-instromer. Maar het is nog steeds de helft van wat ik voorheen had. Dus best een aderlating :biggrin:
En als TO de hypotheek moet betalen is het best handig om eerst te kijken wat de verdiensten dan zo ongeveer zijn.
Ja dat is voor mij wel de reden om het nog niet te doen :-$ . Al scheelt het niet de helft van mijn salaris, maar wel meer dan wij nu financieel aankunnen.
Ik ben inmiddels bezig met het ‘sterk in je werk’ traject met een loopbaancoach en ik heb een fulltime baan gevonden bij een sportschoolketen wat ik echt heel leuk vind (begin maandag)

Wou even laten weten hoe het er voor staat 🙂
Meridian schreef:
04-12-2021 15:31
Ik ben inmiddels bezig met het ‘sterk in je werk’ traject met een loopbaancoach en ik heb een fulltime baan gevonden bij een sportschoolketen wat ik echt heel leuk vind (begin maandag)

Wou even laten weten hoe het er voor staat 🙂
Fijn to!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven