Zeeland

27-10-2021 00:20 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wist niet goed bij welk onderdeel ik dit moest plaatsen heb maar reizen gekozen omdat het om een vakantie gaat. Binnenkort ga ik met een vriendin op vakantie naar het plaatsje Oostkapelle. Wij zijn beide 30+ vrijgezel en willen er een flirty vacation van maken. Zijn er bepaalde plekken waar veel geflirt wordt. Bijvoorbeeld bepaalde kroegen en zo ja in het dorp zelf of omliggende steden? Ik ben 7 jaar geleden ook op vakantie geweest in de nabije omgeving en vond dat er niet veel te beleven was op dat gebied…..
glitterrosa schreef:
27-10-2021 01:21
Dat hoop ik om iemand te treffen die geen Zeeuws maar abn praat dan :) Ik ben weleens naar Zoutelande geweest maar vond dat er toen niet veel geflirt werd op het strand
:rofl: Dit is een grapje toch?
Kom zelf uit Limburg maar daar praat iedereen naast plat toch ook gewoon Nederlands
LadyAirmax schreef:
27-10-2021 00:54
Dit kan niet anders dan een grapje zijn.
Denk je dat je flirty vakantie gaat hebben als je bij de bakker een bolus besteld?
Grote goden 😂
Whaha ja super grappig.
Ik kom uit die omgeving en heb niet echt een idee wat je nu bedoelt met een flirty vakantie. Je kan toch overal iemand aan de haak slaan? Oostkapelle is een leuk dorpje maar niet qua uitgaan. En zeker niet in de winter. Middelburg heb je meer restaurants en cafés, dus tja, wie weet.
Maar echt, die bolus of mosselen (mosselseizoen is overigens wel voorbij dan) bestellen zal geen verschil maken.
Wat een vooroordelen en goedkope inkoppertjes over mijn geliefde Zeeland zeg :facepalm:

Om jouw vraag te beantwoorden om er ondanks de herfst, er toch een heet weekje zeeland van te maken, ik denk dat je naar de omliggende steden toe moet gaan.

Renesse heeft bijvoorbeeld dan wel het stempel 'uitgaansgebied', sinds de invoering van de alcoholeeftijd naar 18+ heeft de gemeente daar een (trouwens uiterst succesvol) tranformatie doorgevoerd, waardoor het tegenwoordig een gebied is waar het prima toeven is voor gezinnen / stellen / gepensioneerde.

Vlissingen is de dichtstbijzijnste optie met uitgaansgelegenheden, echter zou ik daar niet naartoe gaan.

Ik zou ofwel naar Middelburg, ofwel naar Goes gaan. Houd er rekening mee dat we hier weinig discotheken hebben, echter kan je op het terras ook genoeg flirten uiteraard.

Zelf kom ik regelmatig in Goes, wij hebben hier 1x per maand 25+ op vrijdagavond. Erg gezellig, en ik denk dat je daar prima aan je trekken gaat komen indien gewenst. Cafe Postkantoor of Grand Cafe Jersey moet je dan naartoe.

Daarnaast hebben we ook nog wel wat terugkerende evenementen.

Echter is bovenstaande allemaal wel voor de vrijdag en zaterdag, op doordeweekse dagen is hier niet heel veel te beleven in de herfst.
En daar komen leuke types op af wil je zeggen Adam :rofl: Kom op. Als je echt even los wil een weekje, met allerhande leuke vrijgezelle mannen, dan moet jij toch ook toegeven dat je dat in Zeeland niet gaat vinden...
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
27-10-2021 09:55
En daar komen leuke types op af wil je zeggen Adam :rofl: Kom op. Als je echt even los wil een weekje, met allerhande leuke vrijgezelle mannen, dan moet jij toch ook toegeven dat je dat in Zeeland niet gaat vinden...
Het doet me iets te veel pijn om dat toe te moeten geven LaFolie.. :"-(

Maar inderdaad, vooral in deze periode (we steken het lekker op de herfst) is hier weinig te beleven.

Ik geef ook alleen de opties die ze hebben, en ik moet zeggen dat de 25+ dan nog een goede optie zou kunnen zijn. Uiteraard, als ze lekker los willen gaan kunnen ze beter naar een grotere stad buiten zeeland :p:
LaFolie schreef:
27-10-2021 09:55
Maar om toch even terug te komen op je onderstreepte leuke mannen.

Wat is er mis met ons Zeeuwen? :whip:
Oostkapelle? Daar is niks. Je kunt uitgaan in Middelburg, Vlissingen en Goes. Er zijn echt wel leuke mannen in Zeeland, ik heb die van mij daar ook gevonden. Maar wel in Middelburg.
Je kunt gewoon abn praten in Zeeland, de meeste mensen spreken dat gewoon. Alleen in het platte land hoor je nog wel eens Zeeuws.
exodusredux wijzigde dit bericht op 27-10-2021 11:46
0.78% gewijzigd
LadyAirmax schreef:
27-10-2021 00:53

Ik zou eerder naar Antwerpen rijden. Is een uurtje en daar is van alles open en denk ik denk dat je daar wel wat aan de haak kan slaan 😁
vanaf maandag ook met QR-code in restaurants/café's
not all who wander are lost
Zeeland is nogal groot, een klein aantal single mannen verspreid in een groot gebied. Dat wordt lastig flirten.

Maar goed, met een pan mosselen en een fles goede wijn is niets onmogelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Star⁴ schreef:
27-10-2021 08:55
40+ zelfs dus prima op haar plek in Zeeland :bonk:
Ik weet in elk geval wel een strandhuis dat sowieso blij gaat zijn dat je er bent! :cheers:
glitterrosa schreef:
27-10-2021 00:51
Oeps dat klinkt niet hoopvol. Maar misschien komen er hier toch nog wat tips binnen van locals. Zou het ook helpen als ik mij aanpas aan de Zeeuwse cultuur dat ik in het restaurant mosselen of een bolus bestel? Weet eigenlijk niet goed wat die cultuur is en wat goed scoort. Volgens mij gaan café s etc niet dicht. Is vooral in bepaalde gebieden en voor de rest heb ik gelukkig een coronaapp.
Ik vind Zeeland echt een van de mooiste provincies maar ik denk dat voor wat jij zoekt je gewoon bij de uitgaansgelegenheden in wat grotere plaatsen moet zijn.
Niet bij de bakker of een restaurant.

Hoe je het hier opschrijft klinkt als: “Ik wil meer Turkse mensen leren kennen, helpt het als ik baklava eet?”
glitterrosa schreef:
27-10-2021 01:00
Het is wel serieus bedoeld. Misschien word ik dan iets meer als een local gezien? Zeeuws praten zal moeilijk gaan als je er niet vandaan komt
Dus jij denkt dat iedereen hier zeeuws praat? Ik zou lekker wegblijven met je stomme vooroordelen
Robinson schreef:
27-10-2021 06:28
Haha wij Zeeuwen eten die ook veel hoor :hyper:
Voor een flirty vakantie ben je hier niet echt aan juiste adres denk ik. Ik moet wel zeggen, als ik ik een restaurant ben en ik hoor iemand vragen of ze ook bolussen hebben zou ik dat wel grappig vinden, want die heb je bij de bakker haha.
Euh bij veel restaurants heb je gewoon bolussen hoor.
Hahahaha ik ga stuk om die bolus en mosselen
Adam_020 schreef:
27-10-2021 10:06
Maar om toch even terug te komen op je onderstreepte leuke mannen.

Wat is er mis met ons Zeeuwen? :whip:

Alles :( Sowieso settelen ze allemaal vroeg vroeg vroeg. Dat is al een dik vet nadeel. Lekker op je 22e burgerlijk in Wilhelminadorp gaan zitten en baby's maken of meer van zulks verdrietigs. Dan heb je een flink deel uit de klei getrokken boeren, nog een deel kokkelpluk tokkies en een deel gereformeerden. Dat is natuurlijk persoonlijke smaak, maar wat mij betreft is het de hel.

Natuurlijk, natuurlijk, uitzonderingen daargelaten :P
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
27-10-2021 12:58
Alles :( Sowieso settelen ze allemaal vroeg vroeg vroeg. Dat is al een dik vet nadeel. Lekker op je 22e burgerlijk in Wilhelminadorp gaan zitten en baby's maken of meer van zulks verdrietigs. Dan heb je een flink deel uit de klei getrokken boeren, nog een deel kokkelpluk tokkies en een deel gereformeerden. Dat is natuurlijk persoonlijke smaak, maar wat mij betreft is het de hel.

Jouw beeld van Zeeland is achterhaald. Ik woon in Walcheren en ken niemand die onder de 28 jaar is gaan settelen en baby’s is gaan maken. De gelovigen groep wordt steeds kleiner want ook die hebben het licht gezien. Steeds meer, voornamelijk jeugd stapt eruit om te gaan leven.
ExodusRedux schreef:
27-10-2021 13:19
Jouw beeld van Zeeland is achterhaald. Ik woon in Walcheren en ken niemand die onder de 28 jaar is gaan settelen en baby’s is gaan maken. De gelovigen groep wordt steeds kleiner want ook die hebben het licht gezien. Steeds meer, voornamelijk jeugd stapt eruit om te gaan leven.

Ik woonde in Zuid-Beveland en bijna iedereen die ik kende is gesetteld voor z'n 24e. En wat je zegt, degenen die meer willen gaan weg uit Zeeland. Wat ons terug brengt naar de vraag van TO: leuke single mannen zitten daar niet (en toch zeker niet in zo'n grote mate dat je er een weekje kunt gaan rampetampen) :P
LaFolie schreef:
27-10-2021 13:30
Ik woonde in Zuid-Beveland en bijna iedereen die ik kende is gesetteld voor z'n 24e. En wat je zegt, degenen die meer willen gaan weg uit Zeeland. Wat ons terug brengt naar de vraag van TO: leuke single mannen zitten daar niet (en toch zeker niet in zo'n grote mate dat je er een weekje kunt gaan rampetampen) :P
Ah zuid Beveland is wat geloviger ja. In Middelburg heb je genoeg single mannen om een weekje te sletten.
ExodusRedux schreef:
27-10-2021 13:34
Ah zuid Beveland is wat geloviger ja. In Middelburg heb je genoeg single mannen om een weekje te sletten.

In dat geval, ik kom er aan ;-D Is ook wel de leukste Zeeuwse stad vind ik!
LaFolie schreef:
27-10-2021 12:58

Hetgeen wat je zegt zijn in mijn ogen toch wel de uitzonderingen.

Ik weet niet precies wanneer jij in Zeeland hebt gewoond, maar dat zal waarschijnlijk in een ander tijdperk zijn geweest ;-) .

Ik kom ook van Zuid-Beveland, en uiteraard heb je plekken waar er gereformeerden wonen, maar die hebben zich redelijk gecentraliseerd in bepaalde dorpen.

Persoonlijk vind ik het heerlijk wonen voor een (nu nog) betaalbare prijs.
Helaholalala schreef:
27-10-2021 11:51
Ik weet in elk geval wel een strandhuis dat sowieso blij gaat zijn dat je er bent! :cheers:
Trut :mrgreen:
Wat een heerlijk topic.
Ik woon hier heerlijk, je kan absoluut een flirty vakantie hebben hier met prachtige Zeeuwse mannen en met Duitsers, Belgen of Fransmannen die hier in de zomer zijn.
Maar om nou in november ergens mosselen te gaan zitten eten om bij de “locals” binnen te komen.
Iedereen weet gelijk dat je “niet van hier bent” dus daar hoef je je niet druk over te maken. We zien het ☺️
Tussen de herfstvakantie en kerstvakantie is het gewoon lekker rustig, ook in Middelburg. Dan hebben we even de stad weer even voor onszelf. weekenden daar gelaten, waar groepen vrienden of families hier zijn.
Ik ben ook super benieuwd hoe je op de keuze bent gekomen om naar Oostkapelle te gaan voor een flirt vakantie.
☺️
LadyAirmax schreef:
27-10-2021 14:51
Wat een heerlijk topic.
Ik woon hier heerlijk, je kan absoluut een flirty vakantie hebben hier met prachtige Zeeuwse mannen en met Duitsers, Belgen of Fransmannen die hier in de zomer zijn.
Maar om nou in november ergens mosselen te gaan zitten eten om bij de “locals” binnen te komen.
Iedereen weet gelijk dat je “niet van hier bent” dus daar hoef je je niet druk over te maken. We zien het ☺️
Tussen de herfstvakantie en kerstvakantie is het gewoon lekker rustig, ook in Middelburg. Dan hebben we even de stad weer even voor onszelf. weekenden daar gelaten, waar groepen vrienden of families hier zijn.
Ik ben ook super benieuwd hoe je op de keuze bent gekomen om naar Oostkapelle te gaan voor een flirt vakantie.
☺️
Hier kom ik op omdat ik met mijn vriendin graag naar zee wil om uit te waaien. Dat we dan daar hopelijk flirten heeft meer met het willen vinden van iemand zelf te maken dan specifiek met Zeeland. Het had ook een vakantie op Terschelling kunnen zijn als we voor die vakantieplaats hadden gekozen
Helaholalala schreef:
27-10-2021 11:51
welk strandhuis dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven