Ervaringen relatie met man met open relatie

24-10-2021 16:29 352 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels ruim een halfjaar een relatie met een man met een open relatie. Toen ik hem de eerste keer ontmoette (na 3 weken dagelijks appen en bellen) vertelde hij mij dat hij meerdere relaties heeft. Naast zijn vriendin waar hij kinderen mee heeft, zijn er naast mij meer vriendinnen. Hij zoekt actief naar andere vrouwen. Sinds ik hem ken lopen andere relaties van hem mis en heeft hij ook weer nieuwe vriendinnen. Kortom, best onrustig. Ik weet 100 procent zeker dat zijn vriendin met kinderen weet heeft van de open relatie.
Ik ben op zoek naar andere mensen die ook een relatie hebben in deze constructie.
_mig_ schreef:
26-10-2021 21:32
Is de discussie niet : Werkt een open relatie wel ? Of hoe werkt een open relatie in de praktijk.

Lijkt net of iedereen daar iets vanaf weet. Ik bijv helemaal niets.
Nee.

Want deze meneer wil helemaal geen open relatie met TO.
_mig_ schreef:
26-10-2021 21:32
Is de discussie niet : Werkt een open relatie wel ? Of hoe werkt een open relatie in de praktijk.

Lijkt net of iedereen daar iets vanaf weet. Ik bijv helemaal niets.
T is maar net wat je afspreekt en waar je je goed bij voelt. Eenzijdige open relaties komen ook voor als 1 van beide het geen probleem vind dat de ander ook met anderen gaat maar er zelf geen behoefte aan heeft.

Maar niet 1 persoon die wel van alles wil maar eist dat de ander niks doet en anders de relatie verbreekt. Zulke mannen kunnen beter naar Iran ofzo verhuizen. Daar zijn zat vrouwen die dat blijkbaar oke vinden.
To, wat is de reden dat jij dit wil?

Veel meer dan scharrel materiaal is deze man niet en zelfs dat is twijfelachtig.

Je gaat toch niet serieus overwegen om trouw te zijn aan zo iemand als dit?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou het is niet helemaal gelopen zoals gepland. Ik heb hem zondagavond, maandag en dinsdag gezien. Wij hebben het alleen maar gehad over mijn inwisselbaarheid gevoel, zijn drang (zegt zelf verslaving) naar seks/vrouwen en de vraag of dit is wat ik wil.
Hij gaat dus volledig de discussie aan en laat niet los. Ik weet welke reacties dit gaat opleveren maar het geeft mij een goed gevoel (dat iemand die moeite doet). De negatieve uitleg is uiteraard dat ik niet zo makkelijk te vervangen ben omdat er maar weinig vrouwen zo gek zijn en de meeste mensen perspectief willen op samenwonen/kinderen ed.
Hij zegt dat hij in onze relatie 90/100% is van wat ik zoek. Waarom zou ik een andere man willen die maar aan 70 of minder procent voldoet. Voordeel is alleen dat hij dan net doet alsof hij exclusief is met mij (want volgens hem gaan alle mannen vreemd of zouden dat willen).
Het kost mij dus heel veel moeite om dit te stoppen. Maar de eerste stappen zijn gezet. Gisteren uit elkaar gegaan met het nou tot ooit misschien maar misschien ook niet. En eerlijk; ik mis hem enorm.
Ik ga eigenlijk nooit diepe verbinding aan. En dat is wellicht hier wel gebeurd omdat het veilig is want al bij voorbaat gedoemd te mislukken. Hij heeft me vandaag al meerdere berichten gestuurd dat hij heel veel pijn heeft door mij (quote van Bob Marley dat je kiest wie je pijn mag doen etc etc).
Nou ja; even kijken
Je hebt 3 avonden naar zijn geneuzel geluisterd? O_O
Hij stelt jouw gevoel ter discussie?
Jij mag voelen wat jij voelt, hij mag er wat van vinden, maar daarmee klaar hoor!
Wat een sneuneus, alleen maar bezig met hoe geweldig hij wel niet is, je kan niet beter krijgen blablabla.
Jij die dat vertaald als hij doet moeite voor me..
Wake UP girl!
Hij wil zn neukie niet kwijt.
Hij doet moeite voor zichzelf en zijn lusten.
Da's al.
En vandaag ook nog jou een schuldgevoel aanpraten?
Blokken deze man. Nu ws even heel pijnlijk voor je, maar dat gaat over.
Vosje, het gaat erom wat JIJ wil en belangrijk vindt. Niet wat wij ervan vinden of wat HIJ wil.

Wil jij deze relatie? Brengt het wat je zoekt? Ga ermee door. Is het niet wat je wil, stop er dan mee, ruk de pleister ervan af en wordt beschikbaar voor iemand die wel voldoet. Halfslachtig blijven hangen brengt niemand iets.
Vosje822 schreef:
27-10-2021 18:50
Nou het is niet helemaal gelopen zoals gepland. Ik heb hem zondagavond, maandag en dinsdag gezien. Wij hebben het alleen maar gehad over mijn inwisselbaarheid gevoel, zijn drang (zegt zelf verslaving) naar seks/vrouwen en de vraag of dit is wat ik wil.
Hij gaat dus volledig de discussie aan en laat niet los. Ik weet welke reacties dit gaat opleveren maar het geeft mij een goed gevoel (dat iemand die moeite doet). De negatieve uitleg is uiteraard dat ik niet zo makkelijk te vervangen ben omdat er maar weinig vrouwen zo gek zijn en de meeste mensen perspectief willen op samenwonen/kinderen ed.
Hij zegt dat hij in onze relatie 90/100% is van wat ik zoek. Waarom zou ik een andere man willen die maar aan 70 of minder procent voldoet. Voordeel is alleen dat hij dan net doet alsof hij exclusief is met mij (want volgens hem gaan alle mannen vreemd of zouden dat willen).
Het kost mij dus heel veel moeite om dit te stoppen. Maar de eerste stappen zijn gezet. Gisteren uit elkaar gegaan met het nou tot ooit misschien maar misschien ook niet. En eerlijk; ik mis hem enorm.
Ik ga eigenlijk nooit diepe verbinding aan. En dat is wellicht hier wel gebeurd omdat het veilig is want al bij voorbaat gedoemd te mislukken. Hij heeft me vandaag al meerdere berichten gestuurd dat hij heel veel pijn heeft door mij (quote van Bob Marley dat je kiest wie je pijn mag doen etc etc).
Nou ja; even kijken
To, de meeste mensen willen een leuke relatie, wat de onderlinge afspraken ook zijn en waar het dan ook toe leidt.
Deze man klinkt niet leuk en een relatie met hem ook niet.

Hij heeft geen pijn hoor, het is hooguit het spel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sterkte Vosje, laat die man je niet kwetsen, je verdient beter, heel veel beter!
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Wat een hautaine hufter
Laat hem los Vosje
Vosje822 schreef:
27-10-2021 18:50
Nou ja; even kijken
En dat bepaalt hij? Echt wat een mafkees.
"Waarom zou ik een andere man willen die maar aan 70 of minder procent voldoet."
Je denkt negatief. Er zijn ook mannen die 90-100% voldoen. Deze zit ver beneden 70%.
Jullie hebben allemaal gelijk! Dit is niet wat ik wil en ik stop dus ook met hem. Het is alleen niet makkelijk omdat ik stop omdat hij anderen wil en niet omdat ik in mijn gevoel klaar met hem ben. Daarom duurt het ook avonden, die ruimte geef ik zelf. Ik weet ook dat gemis met de tijd minder is.
Bedankt hier voor het openen van mijn ogen en echt beseffen dat dit niet zo prachtig is als het voelde.
lilalinda schreef:
27-10-2021 19:51
Wat een hautaine hufter
Laat hem los Vosje
Inderdaad. Hautain en gewoon manipulatief, door je aan te praten dat geen enkele man trouw is en dat jij hem nu zoveel pijn doet. Hij weet echt wel op welke knoppen hij moet drukken. Ik snap dat je in de war bent, want hij doet zich lief voor, maar eigenlijk is dit gewoon heel gemeen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Vosje822 schreef:
27-10-2021 20:20
Jullie hebben allemaal gelijk! Dit is niet wat ik wil en ik stop dus ook met hem. Het is alleen niet makkelijk omdat ik stop omdat hij anderen wil en niet omdat ik in mijn gevoel klaar met hem ben. Daarom duurt het ook avonden, die ruimte geef ik zelf. Ik weet ook dat gemis met de tijd minder is.
Bedankt hier voor het openen van mijn ogen en echt beseffen dat dit niet zo prachtig is als het voelde.
Sterkte en stuur hem gerust een bericht om dit mede te delen in plaats van weer met hem af te spreken. Je hebt dit al drie avonden lang aan hem proberen uit te leggen, hij had je ook gewoon meteen serieus kunnen nemen, maar hij blijft je tegenhouden als je weg wil lopen. Je bent hem nu echt niet nog een gesprek verschuldigd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Heh bah wat een griezel van een vent. Ik krijg echt zo'n sekteleider/goeroe kwal beeld van hem.

Ik hoop dat je over een tijdje op afstand terug kan lezen en in kan zien dat deze relatie niet zo diepgaand,duurzaam of intellectueel was.

Sterkte met los laten en verwerken.
Sterkte Vosje,
Neem je tijd.
Deze man vindt zichzelf geweldig en gaat alleen maar uit van wat híj wil, vindt, voelt en denkt, en wat erin jou omgaat, wat jij wil, denkt en voelt, daar gaat hij helemaal aan voorbij.
En dan ook nog zeggen dat jíj hem pijn doet, ipv andersom. Echt manipulatief en 0 inlevingsvermogen.
Deze man verdient jou niet Vosje, er zijn tig mannen die wel begrip hebben voor jouw gevoelens en geen behoefte hebben aan een continue rits aan vrouwen..
Je houdt van drama. Succes ermee hoor.
Vosje822 schreef:
27-10-2021 20:20
Dat tikte je van de week ook. En dan ga je hem 3x zien en al zijn bullshit aanhoren en ben je nog met hem.
Mag hoor, is jouw leven.
Ik hoop dat je snel kunt inzien wat voor controlerende engnek dit werkelijk is. Jullie diepere verbinding is totaal gebaseerd op wat hij vindt en wat hij zegt, en jouw afwijkende mening maken je meteen een minder vrije geest. Nu ook weer, hij luistert niet naar jouw gevoelens maar hij vertelt jou wel even hoe het allemaal zit en waarom je hier geen goed mee doet, bahbah.

Natuurlijk heb je verdriet, iedereen mist exen, ook als het eikels waren. Maar houd de eer aan jezelf aan sla deze deur zo hard mogelijk dicht. Deze verhaaltjes heb je echt niet nodig.
Ik heb ervaring met een poly relatie, ethische non-nonogamie. En dat kan heel fijn zijn als alle partijen open zijn, er gelijkwaardigheid is en aan ieders behoeften voorzien kan worden. Ik vind jouw opzet niet fijn. Hij beperkt jouw vrijheid en neemt het wel voor zichzelf, er is dus geen gelijkwaardigheid.

Als je deze man echt de moeite waard vindt dan zou ik het stukje gelijkwaardigheid op tafel zeggen en bespreken. En vooraf helder voor jezelf hebben wat de consequenties kunnen zijn.
De term narcist mogen we niet noemen, zeker?
Heel hard wegrennen en deze man nooit meer 1 seconde aandacht geven. Je sloopt jezelf daar mee.
Koffieverkeerd schreef:
28-10-2021 09:31
De term narcist mogen we niet noemen, zeker?
Heel hard wegrennen en deze man nooit meer 1 seconde aandacht geven. Je sloopt jezelf daar mee.
Het is gewoon een eikel en TO is een wanhopige deurmat.
gonniegijsje schreef:
28-10-2021 09:28
Ik heb ervaring met een poly relatie, ethische non-nonogamie. En dat kan heel fijn zijn als alle partijen open zijn, er gelijkwaardigheid is en aan ieders behoeften voorzien kan worden. Ik vind jouw opzet niet fijn. Hij beperkt jouw vrijheid en neemt het wel voor zichzelf, er is dus geen gelijkwaardigheid.

Als je deze man echt de moeite waard vindt dan zou ik het stukje gelijkwaardigheid op tafel zeggen en bespreken. En vooraf helder voor jezelf hebben wat de consequenties kunnen zijn.
Hij wil dat hij de enige is voor haar, dat hij speciaal is voor haar.
Wat valt er met deze manipulator nog te bespreken dan?
Dit klinkt echt precies als die vriendin van mij die ook met zo'n gast een 'relatie' had :"-( Die bleef ook hangen in dat de klik met hem zo goed was, ze hadden dezelfde interesses, konden er uren over praten. Maar in tussen kwetste hij haar voortdurend met zijn gedoe met die andere vrouwen. Ik kon het echt niet aanzien. Het heeft haar maanden gekost om zich uiteindelijk los van hem te maken. Iedere keer opnieuw liet ze zich kwetsen. Echt ik hoop dat jij je dit pad bespaart en sneller de knoop definitief door hakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven