Ervaringen relatie met man met open relatie
zondag 24 oktober 2021 om 16:29
Ik heb inmiddels ruim een halfjaar een relatie met een man met een open relatie. Toen ik hem de eerste keer ontmoette (na 3 weken dagelijks appen en bellen) vertelde hij mij dat hij meerdere relaties heeft. Naast zijn vriendin waar hij kinderen mee heeft, zijn er naast mij meer vriendinnen. Hij zoekt actief naar andere vrouwen. Sinds ik hem ken lopen andere relaties van hem mis en heeft hij ook weer nieuwe vriendinnen. Kortom, best onrustig. Ik weet 100 procent zeker dat zijn vriendin met kinderen weet heeft van de open relatie.
Ik ben op zoek naar andere mensen die ook een relatie hebben in deze constructie.
Ik ben op zoek naar andere mensen die ook een relatie hebben in deze constructie.
donderdag 28 oktober 2021 om 10:26
Ik zie het ook. Het is zo duidelijk. Ik denk nochtans dat het helpend kan zijn voor TO om zich hierin in te lezen. Dan wordt veel duidelijk en het kan helpen om deze relatie te devalueren. Want nu wordt ze verkocht als (bijna) de perfecte relatie, terwijl de realiteit daar zo ver vandaan is. Maar het is heel moeilijk om dat te zien als je erin zit.Koffieverkeerd schreef: ↑28-10-2021 09:31De term narcist mogen we niet noemen, zeker?
Heel hard wegrennen en deze man nooit meer 1 seconde aandacht geven. Je sloopt jezelf daar mee.
donderdag 28 oktober 2021 om 10:28
Ik zou hem eens vragen hoeveel procent van wat hij zoekt jij eigenlijk bent, omdat jouw voorwaarde voor een relatie is dat hij monogaam is, niet dat hij alleen maar doet alsof.Vosje822 schreef: ↑27-10-2021 18:50[...]
Hij zegt dat hij in onze relatie 90/100% is van wat ik zoek. Waarom zou ik een andere man willen die maar aan 70 of minder procent voldoet. Voordeel is alleen dat hij dan net doet alsof hij exclusief is met mij (want volgens hem gaan alle mannen vreemd of zouden dat willen).
Overigens gaan niet alle mannen vreemd of zouden dat willen, gelukkig.
merano wijzigde dit bericht op 28-10-2021 14:10
0.08% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
donderdag 28 oktober 2021 om 10:33
sterker nog, vrouwen gaan vaker vreemd dan mannen.
donderdag 28 oktober 2021 om 10:33
Zoooo manipulatief, echt klassiek voorbeeld hoor Vosje. Kijk nou, je gaat het zelf ook nog geloven: je gaat nooit iemand vinden die net zo goed of hopelijk beter bij je past. Dat is wat hij je aanpraat en wat jij nu ook jezelf aanpraat. "Blijf maar bij mij ook al mishandel ik je emotioneel, want beter dan dit kan je toch nooit krijgen."
En als je voorzichtig oppert dat jij beter wil draait hij het volledig om en heeft hij pijn door jou. Echt een hele, hele enge en nare man.
En al zou het waar zijn dat je nooit meer iemand vindt waarmee je een klik hebt (want denk ik niet waar is, alleen als je dat jezelf aan blijft praten), dan nog kan je beter alleen zijn dan met zo'n creep.
En als je voorzichtig oppert dat jij beter wil draait hij het volledig om en heeft hij pijn door jou. Echt een hele, hele enge en nare man.
En al zou het waar zijn dat je nooit meer iemand vindt waarmee je een klik hebt (want denk ik niet waar is, alleen als je dat jezelf aan blijft praten), dan nog kan je beter alleen zijn dan met zo'n creep.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
donderdag 28 oktober 2021 om 10:35
dat is wat ik bij een vriendin ook steeds zag. En wat ik haar bleef zeggen: Laat je niet kwetsen!Dutchgirly schreef: ↑28-10-2021 09:55Dit klinkt echt precies als die vriendin van mij die ook met zo'n gast een 'relatie' hadDie bleef ook hangen in dat de klik met hem zo goed was, ze hadden dezelfde interesses, konden er uren over praten. Maar in tussen kwetste hij haar voortdurend met zijn gedoe met die andere vrouwen. Ik kon het echt niet aanzien. Het heeft haar maanden gekost om zich uiteindelijk los van hem te maken. Iedere keer opnieuw liet ze zich kwetsen. Echt ik hoop dat jij je dit pad bespaart en sneller de knoop definitief door hakt.
Ze legde steeds weer haar hart voor hem neer, en hij bleef er maar op stampen.
Dat iemand een hufter is, wil niet zeggen, dat je hem de kans moet geven, zich als hufter te gedragen. Bescherm jezelf, TO
donderdag 28 oktober 2021 om 10:46
Wat een ontzettende droplul actie deze quote draait ook volledig om hem. Hij ziet zichzelf duidelijk zooooooveel beter dan de rest (of juist heel onzeker en verbloemd het zo) dat jij het zooitje om hem heen uiteraard maar even op de koop moet toenemen, zou lachwekkend zijn als het niet zo sneu was.Hij heeft me vandaag al meerdere berichten gestuurd dat hij heel veel pijn heeft door mij (quote van Bob Marley dat je kiest wie je pijn mag doen etc etc).
Nou ja; even kijken
donderdag 28 oktober 2021 om 10:51
Vosje, het is niet nodig om hier te zeggen dat je de relatie gaat beëindigen als je dat zo niet voelt. Je moet er echt van overtuigd zijn dat dit niet is wat je wil. Ik lees dat dat nu vooral rationeel is. En je ratio heeft gelijk hoor, maar als je gevoel niet meewil, heeft hij altijd iets om te bespelen, wat hij ook niet zal laten. Ik las ergens een comment op een filmpje van Dr Ramani (google maar eens als je interesse hebt) dat je met dit type man keer op keer op keer het moet uitmaken.Vosje822 schreef: ↑27-10-2021 20:20Jullie hebben allemaal gelijk! Dit is niet wat ik wil en ik stop dus ook met hem. Het is alleen niet makkelijk omdat ik stop omdat hij anderen wil en niet omdat ik in mijn gevoel klaar met hem ben. Daarom duurt het ook avonden, die ruimte geef ik zelf. Ik weet ook dat gemis met de tijd minder is.
Bedankt hier voor het openen van mijn ogen en echt beseffen dat dit niet zo prachtig is als het voelde.
Dat hij zegt dat alle mannen bedriegen: dat is natuurlijk niet waar en al zeker niet op de manier waarop hij dat doet. Wat hij doet, is een gebrek van hem verdoezelen. Dat is een feitelijk negatief ding van hem. Maar doordat alle mannen dat doen, is het plots niets negatiefs meer, het is gewoon iets dat is. Het doet hem niet in ranking dalen tov andere mannen. Probleem opgelost.
Ik vind het creatief hoor, maar het is wel problematisch als hij dat soort dingen aan je kan verkopen, net zoals dat ding dat jij schreef over het jaren 50 idee. Je voelt aan alles dat je het daar niet mee eens bent en hij kan dan allerlei kromme argumenten aanhalen, die je op een of andere manier toch moeilijk te weerleggen vindt. Terwijl je hele wezen eigenlijk schreeuwt dat het niet klopt.
Naast je ratio heb je een heel groot wapen, dat je als je bij hem bent heel hard wegduwt en dat is je intuïtie. Je voelt heus wel aan dat dit niet is wat je wil, dat wat hij zegt blabla is. Dat zijn grootse praatjes eigenlijk gebakken lucht zijn. De moeilijkheid ligt erin dat hij met die grootse praatjes wel jouw verliefdheid, jouw verlangen aanspreekt. En hij doet dat heel afgemeten, misschien niet altijd heel bewust, maar hij weet dat hij jou daarmee binnenhaalt. Hij doet dat niet uit dezelfde overwegingen als jij het zou doen.
Ik las ooit eens dat verliefdheid je ontoerekeningsvatbaar maakt. Ik denk dat het belangrijk is om nu zoveel mogelijk je ratio en je intuïtie op de voorgrond te laten treden in het contact met hem en ze zullen bevestigd worden in wat je eigenlijk al weet. Ik denk dat dat nodig is om je gevoel - dat jammer genoeg misleid werd - te overtroeven.
Ik vroeg me ook af hoe dat eerste gesprek ging, hoe probeerde hij zijn verhaal aan jou te verkopen en hoe ging dat bij jou, wat dacht jij toen? Toen je beslist om het contact met hem te behouden? Om te zien waar dit heen kon gaan? Wellicht waren er toen al tekenen die je genegeerd hebt.
donderdag 28 oktober 2021 om 11:13
verliefdheid overkomt je, en heeft een flinke impact, en ja je gaat raar doen.Poloppie schreef: ↑28-10-2021 10:51Vosje, het is niet nodig om hier te zeggen dat je de relatie gaat beëindigen als je dat zo niet voelt. Je moet er echt van overtuigd zijn dat dit niet is wat je wil. Ik lees dat dat nu vooral rationeel is. En je ratio heeft gelijk hoor, maar als je gevoel niet meewil, heeft hij altijd iets om te bespelen, wat hij ook niet zal laten. Ik las ergens een comment op een filmpje van Dr Ramani (google maar eens als je interesse hebt) dat je met dit type man keer op keer op keer het moet uitmaken.
...
Ik las ooit eens dat verliefdheid je ontoerekeningsvatbaar maakt. Ik denk dat het belangrijk is om nu zoveel mogelijk je ratio en je intuïtie op de voorgrond te laten treden in het contact met hem en ze zullen bevestigd worden in wat je eigenlijk al weet. Ik denk dat dat nodig is om je gevoel - dat jammer genoeg misleid werd - te overtroeven.
Maar je kunt jezelf wel in de hand houden,
En tja, het is een rotperiode, en het doet pijn, maar je komt er wel beter weer uit. Wetend, dat je de kracht had, om gewoon te breken met iemand. En na een paar weken (maanden) besef je je ineens, dat je door zijn (/haar) straat fietst, en dat je dat met een glimlach doet
donderdag 28 oktober 2021 om 11:15
Oh en dat idee van die percentages, wat voor ongelooflijke onzin is dat? Hij kent zichzelf ook een score toe. Relaties zijn niet uit te drukken in scores. Er mogen heus wel dealbreakers zijn. Zoals geen respect voor jou, over jouw grenzen gaan, je niet serieus nemen, een afwijking in kinderwens, of gewoon iemand niet leuk genoeg vinden. Mag allemaal, ongeacht eender welke zelf uitgevonden, zelf toegekende score.
Wie doet nou zoiets? Zou jij dat doen? He, hallo, ik ben wel 95% van wat jij zoekt he, dus wij moeten samen zijn hoor. Niets aan te doen. Je gaat toch niet samen zijn met iemand die maar 70% is, nee dat kan niet. die is dan misschien wel trouw, maar die is wel maar 70% he. Ah nee, dat kan ook niet, want geen enkele man is trouw. Waarom wil je die 70% dan.
Dus wat hij zegt, is dat hij de enige man is voor jou. Ik heb het nog gehoord, mannen die vrouwen laten weten dat ze nooit meer iemand als hem gaan tegenkomen. Terwijl jij dan bang bent dat hij iemand beter gaat tegenkomen. Dat is toch megakrom en ongelijkwaardig?
Wie doet nou zoiets? Zou jij dat doen? He, hallo, ik ben wel 95% van wat jij zoekt he, dus wij moeten samen zijn hoor. Niets aan te doen. Je gaat toch niet samen zijn met iemand die maar 70% is, nee dat kan niet. die is dan misschien wel trouw, maar die is wel maar 70% he. Ah nee, dat kan ook niet, want geen enkele man is trouw. Waarom wil je die 70% dan.
Dus wat hij zegt, is dat hij de enige man is voor jou. Ik heb het nog gehoord, mannen die vrouwen laten weten dat ze nooit meer iemand als hem gaan tegenkomen. Terwijl jij dan bang bent dat hij iemand beter gaat tegenkomen. Dat is toch megakrom en ongelijkwaardig?
donderdag 28 oktober 2021 om 11:56
Ik lees kenmerken van narcisme. Dat past ook bij het beeld wat je van jezelf schetst. Je bent vooral op hem en zijn behoeftes gericht en lijkt niet je eigen grenzen niet te voelen of aan te geven. Te afhankelijk geworden van zijn aandacht en bevestiging. Gevaarlijk en gaat je niks brengen. Het hoogtepunt is al geweest vanaf nu zuigt hij je leeg als een vampier.
Zie het als een soort verslaving om hiervan los te komen anders onderschat je waarschijnlijk dit proces.
Boeken die ik kan aanraden en meer inzicht bieden in dit onderwerp;
Liefdesbang
Verbonden
Als hij maar gelukkig is
Van leed naar liefde
Zie het als een soort verslaving om hiervan los te komen anders onderschat je waarschijnlijk dit proces.
Boeken die ik kan aanraden en meer inzicht bieden in dit onderwerp;
Liefdesbang
Verbonden
Als hij maar gelukkig is
Van leed naar liefde
donderdag 28 oktober 2021 om 16:11
Narcist, geen idee, maar deze man is absoluut een enorme egoïst!
En daar komt ook zijn overtuiging (want hij gelooft het waarschijnlijk zelf oprecht) dat alle mannen vreemdgaan of willen vreemdgaan, want hij kan zich helemaal niet voorstellen dat iemand anders zou kunnen denken of zijn, dan hemzelf.
Hij ziet zichzelf als middelpunt van het universum.
Zegt ook meteen iets over jouw plek, hij is de zon en jij één of andere bijmaan ofzo, in elk geval iets ondergeschikts.
En daar komt ook zijn overtuiging (want hij gelooft het waarschijnlijk zelf oprecht) dat alle mannen vreemdgaan of willen vreemdgaan, want hij kan zich helemaal niet voorstellen dat iemand anders zou kunnen denken of zijn, dan hemzelf.
Hij ziet zichzelf als middelpunt van het universum.
Zegt ook meteen iets over jouw plek, hij is de zon en jij één of andere bijmaan ofzo, in elk geval iets ondergeschikts.

donderdag 28 oktober 2021 om 19:18
Ik denk dat alleen mannen vreemd gaan die die mogelijkheid hebben, niet zo veel dus. Hij heeft die mogelijkheden wel en gaat zich dan ook niet binden aan één vrouw.Vosje822 schreef: ↑27-10-2021 18:50Hij zegt dat hij in onze relatie 90/100% is van wat ik zoek. Waarom zou ik een andere man willen die maar aan 70 of minder procent voldoet. Voordeel is alleen dat hij dan net doet alsof hij exclusief is met mij (want volgens hem gaan alle mannen vreemd of zouden dat willen).
Dat jij een gevoel van inwisselbaarheid hebt lijkt me wel gerechtvaardigd in dit geval. Jij bent geen diepe verbinding aangegaan (en hij zeker niet met jou); hij is onbereikbaar en dat triggert wat bij jou.
donderdag 28 oktober 2021 om 20:58
Toen ik hem de eerste keer ontmoette was ik al verliefd. De middag en avond waren fantastisch. Hij vertelde dat hij een open relatie had en het dus geoorloofd was dat hij met mij afsprak. Tot september heb ik nooit iets gehoord over nieuwe dates/vrouwen.Poloppie schreef: ↑28-10-2021 10:51Vosje, het is niet nodig om hier te zeggen dat je de relatie gaat beëindigen als je dat zo niet voelt. Je moet er echt van overtuigd zijn dat dit niet is wat je wil. Ik lees dat dat nu vooral rationeel is. En je ratio heeft gelijk hoor, maar als je gevoel niet meewil, heeft hij altijd iets om te bespelen, wat hij ook niet zal laten. Ik las ergens een comment op een filmpje van Dr Ramani (google maar eens als je interesse hebt) dat je met dit type man keer op keer op keer het moet uitmaken.
Dat hij zegt dat alle mannen bedriegen: dat is natuurlijk niet waar en al zeker niet op de manier waarop hij dat doet. Wat hij doet, is een gebrek van hem verdoezelen. Dat is een feitelijk negatief ding van hem. Maar doordat alle mannen dat doen, is het plots niets negatiefs meer, het is gewoon iets dat is. Het doet hem niet in ranking dalen tov andere mannen. Probleem opgelost.
Ik vind het creatief hoor, maar het is wel problematisch als hij dat soort dingen aan je kan verkopen, net zoals dat ding dat jij schreef over het jaren 50 idee. Je voelt aan alles dat je het daar niet mee eens bent en hij kan dan allerlei kromme argumenten aanhalen, die je op een of andere manier toch moeilijk te weerleggen vindt. Terwijl je hele wezen eigenlijk schreeuwt dat het niet klopt.
Naast je ratio heb je een heel groot wapen, dat je als je bij hem bent heel hard wegduwt en dat is je intuïtie. Je voelt heus wel aan dat dit niet is wat je wil, dat wat hij zegt blabla is. Dat zijn grootse praatjes eigenlijk gebakken lucht zijn. De moeilijkheid ligt erin dat hij met die grootse praatjes wel jouw verliefdheid, jouw verlangen aanspreekt. En hij doet dat heel afgemeten, misschien niet altijd heel bewust, maar hij weet dat hij jou daarmee binnenhaalt. Hij doet dat niet uit dezelfde overwegingen als jij het zou doen.
Ik vroeg me ook af hoe dat eerste gesprek ging, hoe probeerde hij zijn verhaal aan jou te verkopen en hoe ging dat bij jou, wat dacht jij toen? Toen je beslist om het contact met hem te behouden? Om te zien waar dit heen kon gaan? Wellicht waren er toen al tekenen die je genegeerd hebt.
Ik heb oprecht geen moeite met meerdere partners. Alleen na de verhalen besef ik mij dat hij voortdurend met nieuwe vrouwen afspreekt en tijd die hij ook met mij kan besteden liever besteedt aan dit daten.
donderdag 28 oktober 2021 om 21:00
donderdag 28 oktober 2021 om 22:07
Goed van je!!
vrijdag 29 oktober 2021 om 00:38
Ik ben bang dat TO niet echt duidelijk is geweest…
vrijdag 29 oktober 2021 om 09:21
Of misschien is ze wel duidelijk geweest maar heeft hij daarna alles wat krom was weer rechtgeluld, en verwacht hij dat ze daarin meegaat. Dat heeft ze tot nu toe ook gedaan. Maar dan kan zij even goed duidelijk zijn geweest en zit hij nu zelf in het rookgordijn dat hij voor TO had opgeworpen.