Mooi(st)e stad oude architectuur Nederland
zondag 31 oktober 2021 om 16:15
Groningen natuurlijk
,
Leeuwarden, Kampen, Harlingen, Gent, Deventer, Deventer, Steenwijk, Delft, Den Bosch
Leuke kleinere dorpen en steden: Appingedam, Winsum, de Friese Elfsteden, Elburg, Doesburg, Orvelte, Hattem, Bourtange, De Rijp.
Leeuwarden, Kampen, Harlingen, Gent, Deventer, Deventer, Steenwijk, Delft, Den Bosch
Leuke kleinere dorpen en steden: Appingedam, Winsum, de Friese Elfsteden, Elburg, Doesburg, Orvelte, Hattem, Bourtange, De Rijp.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 31 oktober 2021 om 16:26
Even gegoogled, ik wist niet dat Appingedam zo mooi was!MadameJean schreef: ↑31-10-2021 16:22Groningen & appingedam! Zou hotel groningen zoeken voor de gezelligheid en dan trein naar t hoge noorden & rondwandelen in Appingedam!
zondag 31 oktober 2021 om 16:32
Rotterdam kun je ook genoeg ontdekken, niet alles is platgegooid.
Bijvoorbeeld Delfshaven, het Scheepsvaartkwartier, Oude Haven (inclusief Witte Huis) en in het centrum het stadhuis en de Sint-Laurenskerk. En vergeet de voorkant van het Sparta-stadion niet (ofwel, Het Kasteel).
Iedereen kent die hoge flats in de binnenstad, de kubuswoningen en de Markthal. Maar Rotterdam heeft veel meet te bieden!
Bijvoorbeeld Delfshaven, het Scheepsvaartkwartier, Oude Haven (inclusief Witte Huis) en in het centrum het stadhuis en de Sint-Laurenskerk. En vergeet de voorkant van het Sparta-stadion niet (ofwel, Het Kasteel).
Iedereen kent die hoge flats in de binnenstad, de kubuswoningen en de Markthal. Maar Rotterdam heeft veel meet te bieden!

zondag 31 oktober 2021 om 17:24
Dit boekje is heel inspirerend voor als je op zoek bent naar een leuk dagje uit. Ik heb hier al zoveel leuke dagjes uit mee gemaakt!
https://www.bol.com/nl/nl/f/52-verrasse ... 079751059/
Er is er ook één met als titel "52 mooie dorpen", ook echt een aanrader.
Kleinere steden of dorpen kun je onderling combineren, of je plakt er een wandeling in een nabijgelegen natuurgebied bij bijvoorbeeld.
Kleinere steden of dorpen kun je onderling combineren, of je plakt er een wandeling in een nabijgelegen natuurgebied bij bijvoorbeeld.
zondag 31 oktober 2021 om 17:26
Leuke tip!stippensokken schreef: ↑31-10-2021 17:24Dit boekje is heel inspirerend voor als je op zoek bent naar een leuk dagje uit. Ik heb hier al zoveel leuke dagjes uit mee gemaakt!
zondag 31 oktober 2021 om 18:23
zondag 31 oktober 2021 om 18:43
Stad met de meeste monumenten op de km2 in Nederland.
Maarja, "oude architectuur" is een nogal vaag en ruim begrip. Wat zoekt je vriend precies?
zondag 31 oktober 2021 om 18:47

zondag 31 oktober 2021 om 22:06
Nijmegen is dan wel de oudste stad van Nederland maar daar zie je weinig van. Ik woon er al jaren en vind het steeds deprimerender.
Zelf ben ik onlangs in Delft, Gouda, Leiden (en Rotterdam maar dat is ook plat gebombardeerd) geweest. Vond ik mooi.
Monnickendam, Edam, Marken, die hoek vond ik ook leuk om een weekendje te bekijken.
In combinatie met Maastricht is Sittard misschien ook een leuke verrassing.
Zelf ben ik onlangs in Delft, Gouda, Leiden (en Rotterdam maar dat is ook plat gebombardeerd) geweest. Vond ik mooi.
Monnickendam, Edam, Marken, die hoek vond ik ook leuk om een weekendje te bekijken.
In combinatie met Maastricht is Sittard misschien ook een leuke verrassing.

zondag 31 oktober 2021 om 22:09
Dat is waar, ik vind Delfshaven echt leukMaarten- schreef: ↑31-10-2021 16:32Rotterdam kun je ook genoeg ontdekken, niet alles is platgegooid.
maandag 1 november 2021 om 08:00
Het klinkt alsof jullie vooral in het midden/zuiden zijn geweest, dus dan zou ik zeker naar Groningen gaan! Daar kun je je wel een lang weekend vermaken.
Is echt een super leuke stad, hele gezellige sfeer, bruist, veel leuke restaurantjes/cafe's/eettentjes voor alle budgetten. Veel leuke winkels en mooie gebouwen die je kunt bezoeken.
Appingedam werd ook geopperd, ben daar laatst voor het eerst geweest en was na een uurtje wel uitgekeken. Maar wel leuk om even te zien! je zou dat ook kunnen combineren met zeehondjes kijken bij de Punt van Reide en even een visje eten aan de kust.
Is echt een super leuke stad, hele gezellige sfeer, bruist, veel leuke restaurantjes/cafe's/eettentjes voor alle budgetten. Veel leuke winkels en mooie gebouwen die je kunt bezoeken.
Appingedam werd ook geopperd, ben daar laatst voor het eerst geweest en was na een uurtje wel uitgekeken. Maar wel leuk om even te zien! je zou dat ook kunnen combineren met zeehondjes kijken bij de Punt van Reide en even een visje eten aan de kust.