ervaringen Cathay Pacific

04-06-2009 20:35 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan naar Bali maar ben er wel al achter dat vliegen met Cathay Pacific een stuk goedkoper is dan met Singapore Airlines.

Maar met SA hebben wij ervaring en dat is een hele goede ervaring,perfecte service,perfecte stoelen eigenlijk was alles perfect. Maar met CP nog geen ervaring vandaar dat ik graag jullie ervaringen zou willen horen.

En nog een vraag die ik heb is hoelang is de tussenstop op Hong Kong? of ik kijk verkeerd maar ik kan dat dus nergens terugvinden.
SA is natuurlijk niet te overtreffen, maar idd ook de duurste. Ik ben 2 jaar geleden naar Brisbane gevlogen, via Hong Kong met Cathay, en wij vonden het heel goed. Ik werd zelfs upgraded op het laatste stuk naar business class, dus dat was helemaal geweldig.

Singapore zelf vind ik leuker dan Hong Kong, maar wij waren er in januari en troffen een heel koude dag. Wij hadden 14 uur tussen onze vluchten en hebben nadat we wat in HK zelf gelopen hebben toen maar ons ingeboekt in de viplounge....daar betaal je 30 dollar en kan je slapen in makkelijke stoelen, eten zoveel je maar wilt er staan excercise machines, ze masseren (gratis) en.....douchen!
Wij zijn vorig jaar met Cathay naar Bali gevlogen. Op de heenweg was de tussenstop geloof ik 4 1/2 uur. Genoeg om eventjes de benen te strekken, wat te shoppen en wat te eten. Op de terugweg hadden we de pech dat er in HongKong een tyfoon was en we eerst niet van Bali weg konden (hier werden we super opgevangen!) en toen we de volgende dag naar Hongkong vlogen konden we daar niet meer weg. Hier was de opvang minder (sleeeeecht hotel en geen eten geregeld voor ons, voor sommige andere gasten wel, geen informatie over wanneer we weg konden etc.). Maar dat was niet (geheel) de schuld van Cathay, heel Hongkong Airport lag op zn gat en het was een complete chaos. We hadden al geluk dat we uberhaupt in een hotelkamer konden want er zat heel veel vol en mensen moesten gewoon op de grond in de luchthaven slapen. Je zou denken dat ze er beter op zijn voorbereid daar omdat het vaker voor komt maar het leek wel of iedereen het voor het eerst deed, dit rampenplan.

De vluchten vonden wij heel goed. Lekker eten, goede service, voldoende beenruimte (mijn man is 1 meter 98 en zat prima) en leuke films voor heen- en terugweg. Maar ik moet zeggen dat ik verder geen ervaring heb met andere luchtvaartmaatschappijen dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Cathay is prima te doen hoor!

En de stopover in HKG: ik zou kijken of je hem mss niet kunt verlengen? Leuk naar de nightmarket!!
Computer says nooooo
Als je hem verlengt, ga dan niet naar het Airport Hotel
Super zeg deze reacties..het wordt echt een tussenstop en geen stopover al geloof ik best dat je ook daar een keer moet zijn geweest.Het gaat mij er meer om dat we niet iets van 10 uur moeten wachten ofzo,4 uurtjes is nog te overzien en kun je idd even je benen strekken na een lange vlucht.

Wat lullig zeg die opvang die voor jullie was geregeld ookal is een tyfoon overmacht,maar dan nog moeten ze de gestrande passagiers netjes opvangen.
Cathay is de enige airline waarbij ik stewardessen met volle flessen wijn door de cabine heb zien zwaaien met de vraag; wie wil er nog een glaasje? En dan schonken ze een waterglas vol ;)

Wij kregen in de eco-class ook allemaal een setje met tandenborstel & pasta en sokken. Persoonlijk entertainment met de nieuwste films en erg goed eten. Dat wordt een fijne vlucht !
.
Hier ook goede ervaringen met Cathay Pacific. Sowieso vind ik aziatische luchtvaartmaatschappijen fijn.
Ik vond Cathay persoonlijk nog beter dan MAS.

1 van de beste maatschappijen waar ik mee heb gevlogen, echt toppie!
Cathay de beste waar ik ooit mee heb gevlogen. Vond het super!
Ik vind Cathay een prima luchtvaartmaatschappij.
Cum non tum age
Ik sluit mij aan bij de reactie van impala haha. Ik heb zelf geen wijn gedronken maar zag dat er royaal werd geschonken. Prima vluchten gehad! Ik zou zo weer met Cathay gaan!
Volgens mij schenken ze bij al die Aziatische maatschappijen ruim. Wijn kan ik niet zo goed hebben tijdens 't vliegen, is ook vaak te koud, maar tijdens een vlucht met Malaysian naar Nieuw Zeeland en terug heb ik me flink te goed gedaan aan de Bloody Mary's en gin tonics.

Ik hoop a.s. november ook met Cathay te vliegen overigens.
Cathay vond ik ook goed, fijne vluchten mee gehad en hun best gedaan voor betere plek i.v.m. lange vriend. En raad eens?

Cathay Pacific werd in 2003 en 2005 uitgeroepen tot de World's Best Overall Airline door Skytrax. De maatschappij kreeg ook prijzen voor Best First Class, Best First Class Lounge (Hongkong), en Best Business Class Lounge (Hongkong) door Skytrax. Verder heeft air Transport World (ATW) Cathay Pacific uitgeroepen tot Airline of the Year 2006. Ook kreeg Cathay Pacific de prijs voor Airline of the Year 2006 van OAG. In 2009 werd Cathay Pacific uitgeroepen tot Airline of the Year 2009 door Skytrax. (wikipedia)

Het is dus gewoon een goede maatschappij

Overstap op Hong Kong (naar Jakarta) was lang genoeg voor een peukie en wat drinken en toen weer door. Hong Kong is wel een groot airport, dus soms moet je ver lopen (schijnt) maar bij mij viel dat 100% mee (10 min lopen ofzo).
quote:bettyboob schreef op 04 juni 2009 @ 20:35:

perfecte stoelen Wat bedoel je hiermee? De beenruimte die je hebt hangt af van het model vliegtuig en je plek natuurlijk. De stoelen zitten prima, maar het is wel een lange vlucht natuurlijk, dus ja... Echt perfect noem ik het niet maar wel prima.
BB; je moet de vluchttijden gewoon online kunnen terug vinden. Edit; en daarmee dus ook de preciese aankomst- en vertrektijd op Hongkong. Even nagaan wat het reserveringsnummer is dat Cathay jullie gegeven heeft, inloggen op hun website et voilà! Zo kun je namelijk ook heel makkelijk in de gaten houden of er een wijziging qua vluchttijden, toestel etc. is. Daarnaast kun je voor veel lijnvluchten je stoel online al vastleggen, direct na boeking. Niet alle stoelen zijn online altijd te regelen (bulkhead en exitrow seat worden bijv. vaak vastgehouden), maar veel al wel.

Cathay is een airline met een goede reputatie qua service. Zoals veel Aziatische airlines overigens. Minpuntje vind ik persoonlijk de indeling van hun Airbussen; 2-4-2. Prettig als je aan een raamkant zit, maar stukken minder als je in het midden plaats mag nemen. Qua beenruimte in economy zijn de toestellen van Cathay niet verkeerd ingedeeld met 32 inch. De breedte is met 17.5 inch minder dan ik zelf gewoon ben maar aardig gemiddeld als je kijkt naar het gemiddelde.
vandaag ga ik van alles kunnen
Wij hebben ook met Cathay gevlogen, maar we werden zowel de heen als terug weg ge-upgraded. En dit was zeker goed.

Wij hadden een stop-over in HK van ongeveer tien uur. Zijn HK in gegaan met de trein en daar rond gekeken. Ook met zo'n treintje naar een hoog punt met erg mooi uitzicht. Was erg leuk en goed te doen. Voor meer info over maatschappijen moet je eens kijken op www.turbulentie.nl vind ik een leuke site met allemaal ervaringen van verschillende maarschappijen.
@roosvrouw we hebben nog niets geboekt anders wist ik idd wel hoe en wat,maar vandaar ook mijn vraag want ik kan dus geen tussenstop tijden vinden...

@elnin,kun jij mij vertellen als je terug bent hoe het beviel want wij gaan volgend jaar pas. En alchohol neem ik niet in een vliegtuig op een of andere manier valt het dan niet zo lekker,dus dan maar veel water en een frisje tussendoor.

Wat betreft perfecte stoelen daar bedoel ik inderdaad de beenruimte mee,nog nooit eerder zo goed gezeten! met andere maatschappijen heb ik qua beenruimte echt niet zulke goede ervaringen,eigenlijk kan tot nu toe geen een maatschapij tippen aan SA.
quote:bettyboob schreef op 05 juni 2009 @ 19:49:

@roosvrouw we hebben nog niets geboekt anders wist ik idd wel hoe en wat,maar vandaar ook mijn vraag want ik kan dus geen tussenstop tijden vinden...

@elnin,kun jij mij vertellen als je terug bent hoe het beviel want wij gaan volgend jaar pas. En alchohol neem ik niet in een vliegtuig op een of andere manier valt het dan niet zo lekker,dus dan maar veel water en een frisje tussendoor.

Wat betreft perfecte stoelen daar bedoel ik inderdaad de beenruimte mee,nog nooit eerder zo goed gezeten! met andere maatschappijen heb ik qua beenruimte echt niet zulke goede ervaringen,eigenlijk kan tot nu toe geen een maatschapij tippen aan SA.En de site(turbulentie) heb ik even bekeken(kon ik nog niet) en is idd een hele leuke/intressante site,dank je wel
Wij konden geen stoelen reserveren vantevoren omdat we een pakketreis hadden geboekt bij een reisorganisatie.

En over de tyfoon: We zagen 's morgens op tv op CNN dat er een tyfoon zou zijn in Hongkong op het tijdstip dat wij zo'n beetje daar zouden landen. Dat kwam daar op die dag redelijk onverwachts en daardoor was het daar in Hongkong slecht geregeld. Wij werden op Bali keurig opgevangen en mochten een taxi nemen naar een superdeluxe hotel alwaar we in de bruidssuite terecht kwamen Alles werd vergoed door Cathay. Het eten heb ik voorgeschoten omdat we volgens het hotel niet in het goede restaurant hadden gegeten. Wij hadden niets gehoord over goede en foute restaurants en hebben dus heerlijk zitten eten aan het strand met live-muziek, lekker luxe hihi. Op het vliegveld werden onze bonnetjes meteen betaald door de vliegmaatschappij, no problem. Toen we in Hongkong aankwamen was het nog totale chaos van de dag ervoor. Er zijn toen vrijwel geen vluchten vertrokken dus er zaten heel veel mensen vast op Hongkong. Uiteindelijk konden wij een dag later als enigen van een grote groep Nederlanders die van Bali kwamen weer vertrekken. De anderen (zo'n beetje 30 mensen) hebben we achter gelaten... Hoe het kon dat wij weg konden zullen we nooit weten maar we waren zoooooo blij dat we weg konden! Uiteindelijk uuuuuren in de rij gestaan (denk een uur of 6) om in te checken onder begeleiding van gewapende politie-agenten want mensen werden wat pissig van de gang van zaken. Tja... Het was een ervaring zal ik maar zeggen...

Ik dacht trouwens wel dat de tussenstop op de terugreis langer is nu ik erover nadenk. Ik geloof dat we normaal gesproken rond drie uur 's middags op Hongkong waren aangekomen en dan om 12 uur 's nachts vertrekt de vlucht naar Amsterdam. Maar er is wel een heel groot winkelcentrum meteen aan het vliegveld waar je best wat tijd kan doorbrengen. Of je kan de stad in gaan, schijnt goed te kunnen. Mijn man was ziek en kon geen 30 meter bij een toilet uit de buurt blijven (kwam er ook nog bij ) dus wij zijn maar in onze schrale hotelkamer gebleven en op de luchthaven.
Heb nooit met Sing.Airlines gevlogen, dus daar kan ik het niet mee vergelijken, maar Cathay staat voor mij wel op 1 qua service.

En inderdaad dat tasje met sokken en tandenborstel Moest eerst lachen, maar toen ik een tijdje zat met mijn instappertjes was ik er erg blij mee!

(je kunt ze trouwens vaak ook vragen bij andere maatschappijen. Heb al meerdere vluchten met van die wegwerpsokken gezeten )
Dat zeg ik....
Goed om deze berichten te lezen. Vlieg over 7 weken ook met Cathay naar Jakarta via Hong Kong, dus altijd fijn om deze positieve reacties te zien!
Ik ben afgelopen april met Cathay gevlogen naar Azie met een stopover in Hongkong. Ik ben er erg over te spreken, vond de service super en had meer beenruimte.
Ik vind Cathay qua service beter dan MAS.

Ik kreeg 2 jaar geleden zelfs sokken en een tandenborstel met wat tandpasta, ideaal!

Ook wij hebben een tussenstop gemaakt in HongKong (erg leuke stad).
Even up! Elninjoo hoe was je vlucht met Cathay? beetje knappe beenruimte enzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven