Man wil niet mee op kraambezoek
zaterdag 6 november 2021 om 20:23
Mijn man wil niet meer mee op kraambezoek. Niet bij familie, niet bij vrienden, niet bij kennissen, nada, noppes. Hij zegt zich ongemakkelijk en een lulletje rozewater te voelen bij verhalen over de bevalling, slaapjes, luiers, babyuitzet, speeltjes, lachjes, wel of geen borstvoeding, etc. Hij vindt kraambezoek vreselijk. Enerzijds ben ik geneigd er een punt van te maken, het lijkt op een gebrek aan belangstelling. Anderzijds vind ik het ook ongemakkelijk als hij chagrijnig mee gaat om mij een plezier te doen. Hij is overigens wel een hele leuke oom als ze wat ouder zijn. Wat vinden jullie wel of geen punt van maken en waarom wel, waarom niet?
Love is the meaning of life

zaterdag 6 november 2021 om 20:27
Waarom?
zaterdag 6 november 2021 om 20:28
Dit. Tenminste, als je iets van een relatie met je naaste familie wil hebben, is een uurtje kraambezoek toch wel het bare minimum.Gizmoreturns schreef: ↑06-11-2021 20:26Als het zijn directe familielid betreft, wel mee vind ik
Anders lekker laten.

zaterdag 6 november 2021 om 20:30
Ik vind een kraambezoek iets wat je gewoon doet en ik zou er wel van staan te kijken als man niet zou gaan naar familie of vrienden: mijn hobby is het ook niet, maar het is een sociale conventie die voor ons allebeide geldt. Maar de kraamvrouw zal het allemaal boeien, vermoed ik. Dus als hij verder niet enorm antisociaal is, is het ook weer niet zo'n drama. Tenzij jij ook geen zin hebt, want dan komt er niemand.

zaterdag 6 november 2021 om 20:31
En over voetbal praten. Nog erger

zaterdag 6 november 2021 om 20:33
Ja want elke man die niet van (kraam-)bezoek houdt kan alleen maar over bier en voetbal praten.Honingdropje2 schreef: ↑06-11-2021 20:29Want hij kan alleen over bier en voetbal praten? Ik vind zn argumenten een beetje raar, maar hè als ie dat niet kan opbrengen omdat het zn mannelijkheid teveel aantast, blijft ie toch lekker thuis.
zaterdag 6 november 2021 om 20:34
Hoezo?Honingdropje2 schreef: ↑06-11-2021 20:29Want hij kan alleen over bier en voetbal praten? Ik vind zn argumenten een beetje raar, maar hè als ie dat niet kan opbrengen omdat het zn mannelijkheid teveel aantast, blijft ie toch lekker thuis.
Mij moet je ook niet bij een babyshower/kraamvisite oid parkeren hoor. Over voetbal/bier kan ik ook al niet praten. En over slaapjes/borstvoeding/totaal rupturen ook al niet.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zaterdag 6 november 2021 om 20:35
Je ziet het verschil niet tussen borstvoeding luiers en begrafenis?Honingdropje2 schreef: ↑06-11-2021 20:33Je zegt toch ook niet: ik ga nooit meer naar een begrafenis hoor, ook al is het familie. Dat gepraat over dood vind ik zò ongezellig! Dit soort dingen horen er gewoon bij.
kliko wijzigde dit bericht op 06-11-2021 20:35
0.16% gewijzigd