Man wil niet mee op kraambezoek

06-11-2021 20:23 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wil niet meer mee op kraambezoek. Niet bij familie, niet bij vrienden, niet bij kennissen, nada, noppes. Hij zegt zich ongemakkelijk en een lulletje rozewater te voelen bij verhalen over de bevalling, slaapjes, luiers, babyuitzet, speeltjes, lachjes, wel of geen borstvoeding, etc. Hij vindt kraambezoek vreselijk. Enerzijds ben ik geneigd er een punt van te maken, het lijkt op een gebrek aan belangstelling. Anderzijds vind ik het ook ongemakkelijk als hij chagrijnig mee gaat om mij een plezier te doen. Hij is overigens wel een hele leuke oom als ze wat ouder zijn. Wat vinden jullie wel of geen punt van maken en waarom wel, waarom niet?
Love is the meaning of life
Honingdropje2 schreef:
06-11-2021 20:33
Je zegt toch ook niet: ik ga nooit meer naar een begrafenis hoor, ook al is het familie. Dat gepraat over dood vind ik zò ongezellig! Dit soort dingen horen er gewoon bij.
Je kan prima even een (half) uurtje alleen naar het kraambezoek gaan en een paar weken later als de rust wedergekeerd is nog een keertje met je wederhelft.
Lady*Voldemort schreef:
06-11-2021 20:31
Dan moet jij ook mee naar de voetbal he.

Want voetbal is een van de belangrijkste gebeurtenissen in het leven van je naasten, mensen die belangrijk voor je zijn? Vergelijkbaar met de geboorte van een baby?

Mijn man hoeft echt niet mee op kraamvisite van een collega of een vriendin van alleen mij, maar naar bijvoorbeeld mijn zus of gezamenlijke beste vrienden? Natuurlijk ga je dan.
Honingdropje2 schreef:
06-11-2021 20:35
Het is natuurlijk gechargeerd he. Maar bijkbaar voelt hij zich nogal ontmand als het over niet zo masculiene onderwerpen als babies gaat. En ja, dat vind ik suf.
Als ik de OP leest, voelt hij zich vooral ongemakkelijk. Dan is het misschien dus toch geen piemelzwaaiende bierdrinkende voetballer, maar iemand die het gewoon niet zo fijn vindt als er heel intieme details met hem gedeeld worden. Kan ik me iets bij voorstellen.
Dan gaat hij maar niet, maar ik zou dan geen excusen voor hem verzinnen. Als hij de relatie ermee schaadt, dan is dat maar zo maar verder niet jouw probleem. Echt heel raar allemaal, sommige dingen horen er nu eenmaal bij. Ik heb ook in veel dingen geen zin, maar doe het toch. Dat heet volwassen zijn.

Bij mij zijn er ook mensen niet op kraambezoek geweest, nou reken maar dat ik dat niet zomaar vergeet en vergeef.
blueroosje wijzigde dit bericht op 06-11-2021 20:38
0.84% gewijzigd
Ik ga zelden op kraambezoek en die zeldzame keren dat ik ga altijd zonder mijn man. Kan ook niet anders, een van ons moet bij de kinderen blijven.
Kliko schreef:
Je ziet het verschil niet tussen borstvoeding luiers en begrafenis?
Niet echt, het zijn familie gebeurtenissen die voor de direct betrokken heel belangrijk zijn, dus dan zet je je er even overheen is mijn punt.
Bij directe familie zou ik het wel verwachten van hem, inderdaad om belangstelling te tonen. Verder zou ik jouw vriendinnen lekker alleen bezoeken!
Kliko schreef:
Je ziet het verschil niet tussen borstvoeding luiers en begrafenis?
Nieuw leven of de dood zijn juist de 2 gebeurtenissen waarbij je elkaar als familie toch juist opzoekt, lijkt me.
cuculuscanorus schreef:
06-11-2021 20:38
Als ik de OP leest, voelt hij zich vooral ongemakkelijk. Dan is het misschien dus toch geen piemelzwaaiende bierdrinkende voetballer, maar iemand die het gewoon niet zo fijn vindt als er heel intieme details met hem gedeeld worden. Kan ik me iets bij voorstellen.
Dit. Ik zie niet direct een ontmande man.
geen probleem van maken, ieder zijn ding
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
cuculuscanorus schreef:
Dit
En vooral bevallingverhalen.
CHL schreef:
Nieuw leven of de dood zijn juist de 2 gebeurtenissen waarbij je elkaar als familie toch juist opzoekt, lijkt me.
En dan vertel je ook meteen hoe de bevalling was de keizersnee was de borstvoeding er bij
Loekie12345 schreef:
Bij directe familie zou ik het wel verwachten van hem, inderdaad om belangstelling te tonen. Verder zou ik jouw vriendinnen lekker alleen bezoeken!

TO, gaat het om directe familie? Bij vriendinnen van mij, zou ik mijn man ook niet meeslepen.
Star⁴ schreef:
Dit. Ik zie niet direct een ontmande man.
Er staat letterlijk dat hij zich een lulletje rozenwater voelt.
Wat maakt het uit, als hij niet wil wil hij niet. Ik zou er zeker geen punt van maken.
Jouw man geeft duidelijk aan waarom hij niet wil.
Honingdropje2 schreef:
06-11-2021 20:33
Je zegt toch ook niet: ik ga nooit meer naar een begrafenis hoor, ook al is het familie. Dat gepraat over dood vind ik zò ongezellig! Dit soort dingen horen er gewoon bij.
Nou dit. Het zou wat zijn als je alleen maar dingen doet die je zelf leuk vindt. Bovendien kun je ook iets voor een ander doen. Het draait niet alleen om jezelf. Dat zou hij als volwassen man toch moeten weten inmiddels.
Honingdropje2 schreef:
Het is natuurlijk gechargeerd he. Maar bijkbaar voelt hij zich nogal ontmand als het over niet zo masculiene onderwerpen als babies gaat. En ja, dat vind ik suf.
Oh nou dan ben ik als vrouw ook 'ontmand' bij 'niet zo masculiene onderwerpen als babies.'
Prima.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Honingdropje2 schreef:
06-11-2021 20:40
Er staat letterlijk dat hij zich een lulletje rozenwater voelt.
= ongemakkelijk, geen houding weten geven. Niet wat ik onder ontmand versta, maar wellicht heb jij iets anders in gedachte ;-)
Het ligt er toch aan voor wie het is. Jouw of zijn zus /beste vrienden is anders dan gaan kijken naar het kind van de broer van de zus van degene met wie je vroeger in de zandbak speelde.
blueroosje schreef:

Bij mij zijn er ook mensen niet op kraambezoek geweest, nou reken maar dat ik dat niet zomaar vergeet en vergeef.
Ik kan me dat bij (naaste) familie en goede vrienden wel voortellen, maar toch niet als het gaat om kennissen die je 1x per jaar ziet of bijvoorbeeld een nicht die je voor het laatst zag op de begrafenis van je opa?
Ik vind eigenlijk helemaal niet dat kraambezoek ergens bij hoort.
Ik zou het lekker laten gaan. Als hij niet wil, is dat zijn keus. Maar ik zou beslist geen excuusjes oid geven.
Star⁴ schreef:
06-11-2021 20:42
= ongemakkelijk, geen houding weten geven. Niet wat ik onder ontmand versta, maar wellicht heb jij iets anders in gedachte ;-)
Ik denk het ja. Ik lees het als dat hij zich daar niet mannelijk bij voelt, in de zin van : een lulletje rozenwater is een soort half zacht ei. Maar het is natuurlijk subjectief hoe je dit leest inderdaad.
Ik ken trouwens heel veel mensen (m/v, met kinderen, zonder kinderen) die even snel alleen op kraamvisite gaan.
Ligt eraan van wie het is, zijn vrienden of familie zou ik hem mee verwachten. Bij jouw familie of vrienden niet.

Hier praten nooit de mannen over de bevalling of kindjes. De vrouwen gaan bij de kraamvrouw zitten op de bank, de mannen aan tafel. De vader smeert beschuit met muisjes voor de vrouwen en zet een pot thee, de mannen krijgen chips en een pot bier.
Wij gaan altijd met de hele vriendengroep op een middag.
Naderhand helpen we allemaal mee opruimen en zorgen dat er eten is voor de ouders (wij gaan dan eten afhalen voor hun en dat wordt door ons betaald). Iemand blijft om de baby te sussen ondertussen zodat ze ook echt even rustig kunnen eten.
Dus onze kraambezoeken zien er wel iets anders uit.

Maar je kan een man niet verplichten om mee te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven