Man wil niet mee op kraambezoek

06-11-2021 20:23 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wil niet meer mee op kraambezoek. Niet bij familie, niet bij vrienden, niet bij kennissen, nada, noppes. Hij zegt zich ongemakkelijk en een lulletje rozewater te voelen bij verhalen over de bevalling, slaapjes, luiers, babyuitzet, speeltjes, lachjes, wel of geen borstvoeding, etc. Hij vindt kraambezoek vreselijk. Enerzijds ben ik geneigd er een punt van te maken, het lijkt op een gebrek aan belangstelling. Anderzijds vind ik het ook ongemakkelijk als hij chagrijnig mee gaat om mij een plezier te doen. Hij is overigens wel een hele leuke oom als ze wat ouder zijn. Wat vinden jullie wel of geen punt van maken en waarom wel, waarom niet?
Love is the meaning of life
Hexopbezemsteel schreef:
07-11-2021 10:59
Het lijkt wel mode om heel nadrukkelijk geen belangstelling te hebben voor het lief en leed van anderen. En dat het liefste zo bot mogelijk te uiten. Bizar.

Ik lees juist vooral veel ouderwetse bekrompen denkwijzes. Niets modern of mode aan hoor.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 07-11-2021 11:06
1.69% gewijzigd
Hexopbezemsteel schreef:
Het lijkt wel mode om heel nadrukkelijk geen belangstelling te hebben voor het lief en leed van anderen. En dat het liefste zo bot mogelijk te uiten. Bizar.
Ja dat is ook helemaal wat ik bedoel inderdaad als ik een opmerking maak over dat luiers voor vrouwen zijn :facepalm:
spuit_111 schreef:
07-11-2021 09:36
Wel iets meer dan 'een beetje zuur' hoor. Dus vrienden en familie hoeft ook nergens interesse in te hebben in jouw leven? Rot op met je fuck verjaardag, rot op met je fuck nieuwe baan, rot op met je fuck huisdier; gebeurt allemaal aan de lopende band, totaal niet interessant dus, val ons niet lastig.
Oh nee hoor, net nog met mijn 1e stuurman een heel gesprek over wasbare luiers tov. weggooi luiers gehad. Ik weet dat die 2 jongens heeft 1 van 8 en 1 van 3. Namen weet ik niet, toch babbelen we er vrolijk over.
Verjaardagen, huisdieren, nieuwe baan allemaal prima. Lekker babbelen en doen. Maar bij een kraamvisite, ja een uurtje want de baby/moeder is blah blah blah.
fietsen varen vrouwelijk doen
Star⁴ schreef:
07-11-2021 11:06
Ja dat is ook helemaal wat ik bedoel inderdaad als ik een opmerking maak over dat luiers voor vrouwen zijn :facepalm:
Ik denk niet dat de post van Hex specifiek een reactie op jou is.
Honingdropje2 schreef:
07-11-2021 11:24
Ik denk niet dat de post van Hex specifiek een reactie op jou is.
Geen idee, het laatste uur ging het daarover en er wordt geen post gequote, dus dan neem ik aan dat het een reactie daarop is.
zeefietser1 schreef:
07-11-2021 11:19
Oh nee hoor, net nog met mijn 1e stuurman een heel gesprek over wasbare luiers
Voordat ik je username zag dacht ik dat je een vrouw bent die haar echtgenoot "eerste stuurman" noemt. Vond het wel grappig, maar helaas.
Hexopbezemsteel schreef:
Dat is ook wel een beetje overtrokken, je kan net zo goed stellen waarom mensen zo verschrikkelijk veel aandacht nodig hebben voor alles wat ze doen.
DingDong schreef:
07-11-2021 11:49
Dat is ook wel een beetje overtrokken, je kan net zo goed stellen waarom mensen zo verschrikkelijk veel aandacht nodig hebben voor alles wat ze doen.
Het leuk vinden dat iemand naar je baby komt kijken, is toch niet "verschrikkelijk veel aandacht nodig hebben"?
Toen ik jong was ging ik weleens op kraambezoek van collega's daar voelde ik mij ook altijd super ongemakkelijk bij, al die bevallingsverhalen en dan verhalen over borstvoeding. Dus ik ging niet meer. Maar ik moet zeggen sinds mijn vriendinnen bevallen ben ik er altijd meteen bij met kraam visite.

Is toch anders als het iemand is die dichtbij je staat. Misschien heeft je man dat ook.
appelientjex schreef:
07-11-2021 10:13
Uhhh ja. In mijn ervaring wel ja. Moeders kunnen daar eindeloos over ouwehoeren, mannen hoor ik daar nooit over in mijn omgeving. Toen ik mijn zwager vroeg hoe de bevalling was gegaan, zei hij: o dat moet je maar aan M. vragen (zijn vriendin).
Dus waarom nou weer “huil”? Ik zie gewoon dat verschil in mijn omgeving. In het algemeen, natuurlijk.
Is ook gewoon zo hoor, of je moet een sissy hebben getrouwd.
Honingdropje2 schreef:
06-11-2021 23:05
Ik denk omdat een bevalling zowel mentaal als fysiek behoorlijk ingrijpend kan zijn en iemand misschien behoefte heeft om daar iets over te delen? Overigens worden dit soort details toch niet op elke kraamvisite gedeeld toch? In mijn omgeving en bij mezelf enkel met goede vriendinnen. En persoonlijk vind ik dat geen probleem. Ik vind het een beetje overdreven om te doen alsof een kraamvisite een vreselijk onsmakelijke toestand is vol gekrijs, blote tieten en bloederige verhalen.
Ik ben blij dat je dit zegt, want ik zat me al af te vragen of ik me erg afgrijselijk gedragen heb naar de kraamvisite, ooit. Delen vrouwen echt al die ongein? Ook bij de 10e bezoeker? En kun je als bezoeker dan niet een beetje het verhaal sturen?

Overigens zou ik het normaal vinden als mijn man naar naaste familie meeging, maar niet naar (mijn) vriendinnen. Maar ik ben zelf volgens mij ook niet echt vaak op kraamvisite geweest. In elk geval niet in de eerste week/weken.
Later is nu
beetjegek schreef:
07-11-2021 12:37
Oh hou toch op met die onzin.
appelientjex schreef:
07-11-2021 09:01
Je man hoeft toch niet mee te praten over saaie onderwerpen als luiers en bevallingen? Dat is meer een vrouwending. Hij kan toch met de vader over andere onderwerpen praten. Neem aan dat de vader een vriend of broer van hem is, want anders hoeft ie niet mee te gaan. Mijn vriend gaat ook niet mee naar kraambezoek van mijn vriendinnen. Wel naar kraambezoek van zijn eigen broer, zus, of een echt goede vriend (naar veel vrienden dus ook niet).
Ik ervaar kraambezoek gewoon als een gezellig bezoek. Waarbij je een blik op de baby werpt, en verder gewoon over van alles en nog wat praat. Als man zijnde wordt er toch helemaal niet van je verwacht dat je gaat praten over krampjes etc?

Elke post waarin iets dergelijks staat, blijft me verbazen. Je zegt zelf 'saaie dingen', waarom zouden vrouwen wel van saaie dingen houden. Zijn vrouwen zó saai? Waarin verschillen mannen en vrouwen zó enorm, dat wat voor de één saai is, het voor de ander superinteressant is?
Later is nu
beetjegek schreef:
:rofl:
appelientjex schreef:
07-11-2021 10:13
Uhhh ja. In mijn ervaring wel ja. Moeders kunnen daar eindeloos over ouwehoeren, mannen hoor ik daar nooit over in mijn omgeving. Toen ik mijn zwager vroeg hoe de bevalling was gegaan, zei hij: o dat moet je maar aan M. vragen (zijn vriendin).
Dus waarom nou weer “huil”? Ik zie gewoon dat verschil in mijn omgeving. In het algemeen, natuurlijk.

En dat wordt op die manier ook in stand gehouden, natuurlijk. Met mannen praat je daar nou eenmaal niet over, kennelijk, dus blijft het een vrouwending.

gek genoeg wist mijn man best van/over spuitluiers en dergelijke.
Later is nu
DingDong schreef:
07-11-2021 11:49
Ja, want op kraamvisite gaan is echt iets van de laatste paar jaar. :nooo:
Later is nu
Dreamer schreef:
07-11-2021 13:12

Zijn interesse werd natuurlijk gewekt door dat spuiten. Zo zijn mannen nou eenmaal.
beetjegek schreef:

Lang leven de Sissys dan maar. De echte mannen, kun je ze ook noemen. Of echte mensen, met belangstelling voor andere mensen, groot en klein.
Later is nu
Lady*Voldemort schreef:
07-11-2021 13:14
Zijn interesse werd natuurlijk gewekt door dat spuiten. Zo zijn mannen nou eenmaal.
:rofl:
Later is nu
Dreamer schreef:
07-11-2021 13:12
En dat wordt op die manier ook in stand gehouden, natuurlijk. Met mannen praat je daar nou eenmaal niet over, kennelijk, dus blijft het een vrouwending.

Sissy-alert!
Star⁴ schreef:
07-11-2021 13:17
Sissy-alert!

Nou inderdaad. Dat moet ik wel van te voren aanvragen, als ik Sissy wil kijken :lol:
Later is nu
appelientjex schreef:
07-11-2021 09:01
Je man hoeft toch niet mee te praten over saaie onderwerpen als luiers en bevallingen? Dat is meer een vrouwending. Hij kan toch met de vader over andere onderwerpen praten.

:HA:
Dreamer schreef:
07-11-2021 13:15
Lang leven de Sissys dan maar. De echte mannen, kun je ze ook noemen. Of echte mensen, met belangstelling voor andere mensen, groot en klein.
Precies, mijn echte man knippert nog niet met zn ogen als het over borstvoeding gaat, hij vindt t allemaal prima. Hij is ook vader tenslotte. Ik vind vooral die mannen die anno 2021 dan van ongemak niet meer weten waar ze moeten kijken , een beetje sneu.
FeeLucifer01 schreef:
07-11-2021 10:39
Je bent aan het rellen toch he?
Nee. Ik zie dat om me heen en heb er geen oordeel over. Van mij hoeft iemand niet te praten over luiers, borstvoeding en krampjes als hem dat niet interesseert. Mijn ervaring met kraambezoek is ook dat dat niet hoeft. Mijn vriend praat daar iig niet lang over, en gaat vaak wel snel over andere onderwerpen hebben. Zelf ben ik altijd wel benieuwd naar de bevalling, wel of geen borstvoeding etc. Mijn vriend praat daar niet echt over mee. Prima. Als een man daar wel over mee wil praten ook prima. Maar ik zie vrouwen gewoon meer over babies/kinderen praten dan mannen. Als ik met mijn vriendinnen ben dan kan het soms lang over kinderen en babies gaan (vind ik ook echt niet altijd boeiend). Als mijn vriend met zijn vrienden is, gaat het vaak over andere dingen zoals sport. Ze zullen het gerust ook wel over kinderen hebben hoor, maar niet zo in detail over, bij wijze van, welk merk flesvoeding, hoe lang borstvoeding, welk soort speentje etc.
appelientjex wijzigde dit bericht op 07-11-2021 13:48
21.75% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
07-11-2021 10:18
Staphorst zeker?
Nee Amsterdam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven