Vraag over aanschaf Nintendo switch

09-11-2021 09:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen voor onze zoon een switch aanschaffen, geen lite maar een 'gewone'.

Nu zie ik grote prijsverschillen. Volgens mij heeft dat vooral met de accuduur te maken, klopt dat? Weet iemand waar ik op moet letten bij de aanschaf?

Ik koop zelf meestal refurbished artikelen, met het oog op het milieu. Maar als dat gedoe oplevert, gaat het zijn doel voorbij. Ik zie voor de switch echter best wat goede refurbished opties. Weer iemand of je dit gewoon prima kan doen bij een switch? Of raad je het af?

Kortom: ik geef liever wat meer uit aan een goede, dan wat minder en het blijkt prut. Maar ik heb zelf totaal geen interesse hierin. Dus wie o wie kan me een beetje op weg helpen?
Ja, niet die met de oude accu kopen. ;-)

Let op dat je eentje koopt waarbij serie nummer met XK begint.

https://www.nintendo.nl/Service-en-info ... 71732.html
Volgens mij kan je met een Switch prima refurbished kopen hoor!
Lite heeft niet alleen met de duur van de accu te maken. Het houdt ook in dat je de gewone op je tv kan aansluiten en de lite niet.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Hoe denk je dat zoon voornamelijk met switch zal spelen? Los in de hand of op de tv?
Morgan-Salander schreef:
09-11-2021 09:25
Lite heeft niet alleen met de duur van de accu te maken. Het houdt ook in dat je de gewone op je tv kan aansluiten en de lite niet.
Geloof dat TO dat wel begrijpt hoor.
Je moet in ieder geval niet voor een Switch met een oude accu gaan. Die nieuwe accu is echt aanzienlijk beter.

Verder is er net een nieuw model op de markt gebracht met een oled-scherm. Ik geloof dat die ook ietsje groter is. Maar die zullen er vast nog niet refurbished zijn.
Ik heb zelf idd een switch en ik zou echt de gewone kopen en niet de lite. Ik vind het heerlijk dat je kan afwisselen met tv en gewoon in de hand. Het verschil is dan ook dat je de controllers kan loskoppelen en met z'n tweeën kan spelen op het tv scherm. Dat kan met een lite ook niet. Ik twijfelde ook, maar ben achteraf erg blij dat ik die 100 euro extra heb geïnvesteerd.
Ik zou voor een nieuwe gaan. Zo super is de verbeterde accu nou ook weer niet.
viamia schreef:
09-11-2021 10:09
Ik heb zelf idd een switch en ik zou echt de gewone kopen en niet de lite. Ik vind het heerlijk dat je kan afwisselen met tv en gewoon in de hand. Het verschil is dan ook dat je de controllers kan loskoppelen en met z'n tweeën kan spelen op het tv scherm. Dat kan met een lite ook niet. Ik twijfelde ook, maar ben achteraf erg blij dat ik die 100 euro extra heb geïnvesteerd.
TO zegt toch dat ze geen Lite gaan kopen?
Aurorus schreef:
09-11-2021 09:55
Je moet in ieder geval niet voor een Switch met een oude accu gaan. Die nieuwe accu is echt aanzienlijk beter.

Verder is er net een nieuw model op de markt gebracht met een oled-scherm. Ik geloof dat die ook ietsje groter is. Maar die zullen er vast nog niet refurbished zijn.
Aha, dat verklaart waarom dat hoesje wat ik bij Action kocht niet paste. Vond het al zo raar!
FeeLucifer01 schreef:
09-11-2021 10:21
TO zegt toch dat ze geen Lite gaan kopen?
Ja sorry ik zie dat ik echt niet goed gelezen heb.

Vriendin van me heeft de oled, is ze erg blij mee. Ik weet alleen niet of die accu zo veel beter is dan die 'gewone'. Ik maak zelden de accu helemaal leeg als ik op handheld mode speel, meestal speel ik een uurtje en dan is het weer klaar voor mij.
Stoutehond schreef:
09-11-2021 10:15
Zo super is de verbeterde accu nou ook weer niet.
De accu van mijn oude Switch ging maximaal drie uur mee, mijn nieuwe (met verbeterde accu) minimaal vijf uur. Dat vind ik toch echt wel een aanzienlijk verschil.
viamia schreef:
09-11-2021 10:34
Vriendin van me heeft de oled, is ze erg blij mee. Ik weet alleen niet of die accu zo veel beter is dan die 'gewone'.
Nee, de accu van het oled-model gaat even lang mee als die van de 'nieuwe' normale Switch.
Er is een nieuwe uit met OLED scherm en die schijnt absoluut meerwaarde te hebben. Dus gewoon die kopen.

Hier thuis is de Switch een enorme hit en diverse spellen hebben educatieve waarde (zoals Minecraft, waarmee je leert programmeren en dat is een skill waarmee je later tenminste nog geld mee kan verdienen). Ideaal!
Goeie tip van de accu! Sorry wil geen topic stelen TO, maar kan je ook met z'n 2en spelen op het kleine scherm of is dat niet te doen?
Overweeg er ook een aan te schaffen maar wil ook niet dat de tv de hele tijd door de kinderen gekaapt wordt :mrgreen:
Chachachaa schreef:
09-11-2021 10:58
Goeie tip van de accu! Sorry wil geen topic stelen TO, maar kan je ook met z'n 2en spelen op het kleine scherm of is dat niet te doen?
Overweeg er ook een aan te schaffen maar wil ook niet dat de tv de hele tijd door de kinderen gekaapt wordt :mrgreen:
Ze kunnen prima switchen. En bepaalde zaken werken nu eenmaal beter op de tv zoals just dance en Mario Kart.
DS1971 schreef:
09-11-2021 11:02
Ze kunnen prima switchen. En bepaalde zaken werken nu eenmaal beter op de tv zoals just dance en Mario Kart.
Top, duidelijk. Thanx!
Chachachaa schreef:
Hier werkt dat echt niet zo, al zijn er een paar spellen waarmee het wel op zou moeten kunnen, is gewoon kut.
Morgan-Salander schreef:
09-11-2021 09:25
Weet ik. We willen dus geen lite. Maar een 'gewone' met een goede accuduur.
Due-scimmie schreef:
09-11-2021 09:30
Hoe denk je dat zoon voornamelijk met switch zal spelen? Los in de hand of op de tv?
Met vriendjes op de tv.
Dankjewel voor de vele reacties. Ik ga zo even alles lezen!
Chachachaa schreef:

Steel mijn topic vooral, jouw vragen helpen mij ook ;).
Die van ons komt vandaag binnen, voor verjaardag zoon. Man heeft de switch met oled scherm gekocht. Prijsverschil met de gewone is 100 euro. (380 euro) Hoop dat het het waard is..
Aurorus schreef:
09-11-2021 10:38
De accu van mijn oude Switch ging maximaal drie uur mee, mijn nieuwe (met verbeterde accu) minimaal vijf uur. Dat vind ik toch echt wel een aanzienlijk verschil.
Dat was mijn argument ook niet.
Ik zou geen tweedehandse kopen omdat ik 5 uur al aan de krappe kant vind, wil ik geen verminderde accu hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven