Vraag over aanschaf Nintendo switch

09-11-2021 09:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen voor onze zoon een switch aanschaffen, geen lite maar een 'gewone'.

Nu zie ik grote prijsverschillen. Volgens mij heeft dat vooral met de accuduur te maken, klopt dat? Weet iemand waar ik op moet letten bij de aanschaf?

Ik koop zelf meestal refurbished artikelen, met het oog op het milieu. Maar als dat gedoe oplevert, gaat het zijn doel voorbij. Ik zie voor de switch echter best wat goede refurbished opties. Weer iemand of je dit gewoon prima kan doen bij een switch? Of raad je het af?

Kortom: ik geef liever wat meer uit aan een goede, dan wat minder en het blijkt prut. Maar ik heb zelf totaal geen interesse hierin. Dus wie o wie kan me een beetje op weg helpen?
Chachachaa schreef:
09-11-2021 10:58
Goeie tip van de accu! Sorry wil geen topic stelen TO, maar kan je ook met z'n 2en spelen op het kleine scherm of is dat niet te doen?
Overweeg er ook een aan te schaffen maar wil ook niet dat de tv de hele tijd door de kinderen gekaapt wordt :mrgreen:
Niet te doen. Sommige spellen heb je een groter scherm voor nodig willen alle details je opvallen.
Accuduur van 3 uur lijkt me prima, je wil toch niet dat hij nog langer zit te gamen? Scheelt ook weer gezeik, accu leeg is gewoon game over.
.
impala schreef:
09-11-2021 12:12
Accuduur van 3 uur lijkt me prima, je wil toch niet dat hij nog langer zit te gamen? Scheelt ook weer gezeik, accu leeg is gewoon game over.

Nee, klopt. Onze zoon mag alleen gamen als wij koken, dat is ongeveer 45 minuten per dag. In dat opzicht is een langere accuduur niet per se noodzakelijk. Maar ik heb geen zin om na elk gebruik op te laden. Of laadt hij automatisch op als je op de tv speelt?
De controllers gaan wel snel stuk van de switch. Ik heb die van ons 2,5 jaar geleden gekocht. Geen accu problemen maar wel al een aantal keer problemen met de controllers, nu maar nieuwe gekocht onlangs
Don't cry, buy a bag and move on.
FeeLucifer01 schreef:
09-11-2021 09:17
Ja, niet die met de oude accu kopen. ;-)

Let op dat je eentje koopt waarbij serie nummer met XK begint.

https://www.nintendo.nl/Service-en-info ... 71732.html

Goede tip, dankjewel!
Pamflet schreef:
09-11-2021 12:26
Nee, klopt. Onze zoon mag alleen gamen als wij koken, dat is ongeveer 45 minuten per dag. In dat opzicht is een langere accuduur niet per se noodzakelijk. Maar ik heb geen zin om na elk gebruik op te laden. Of laadt hij automatisch op als je op de tv speelt?
Niet terwijl je speelt, maar dat hoeft toch ook niet? Daarna zet je hem in het dock.
Ik heb er ook een, gekocht voor de Fit Ring tijdens de lockdown. Staat nu te verstoffen, is vast een prima tijd om hem op MP te zetten :-)
.
Wat je ook doet, koop geen Switch via Marktplaats i.c.m. opsturen. Er is nl. een hele grote oplichtscene voor Switches op Marktplaats gaande, waarbij mensen wel betalen maar nooit een Switch thuisgestuurd krijgen.
impala schreef:
09-11-2021 12:12
Gamen is heel goed voor het ontwikkelen van digital skills, dus waarom niet vraag ik mij dan af?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat dan werkt met 2 kinderen. Koop je dan 2 handhelds? Ik heb geen zin in altijd dat gedoe op mijn tv en zie ernaar uit dat bijv Minecraft op de handheld gespeeld kan worden af en toe. Of werkt het niet zo?
impala schreef:
09-11-2021 12:58
Niet terwijl je speelt, maar dat hoeft toch ook niet? Daarna zet je hem in het dock.
Ik heb er ook een, gekocht voor de Fit Ring tijdens de lockdown. Staat nu te verstoffen, is vast een prima tijd om hem op MP te zetten :-)
Onze staat in de dock als hij is aangesloten op de tv en zit dan dus gewoon aan de stroom. Als kind vooral op tv speelt is oude ook prima. Wij hebben denk ik een oude, tenminste hebben hem nu jaar of 3-4 denk ik. Hij gaat na spelen altijd op oplaadstation.
Surebaby schreef:
09-11-2021 18:12
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat dan werkt met 2 kinderen. Koop je dan 2 handhelds? Ik heb geen zin in altijd dat gedoe op mijn tv en zie ernaar uit dat bijv Minecraft op de handheld gespeeld kan worden af en toe. Of werkt het niet zo?
Als ze niet op de tv mogen spelen kan je beter 2x een Lite kopen als Minecraft op een handheld gespeeld moet worden.

Of ieder op eigen laptop in geval van Minecraft, dat spel hoeft niet per se op een switch.
Surebaby schreef:
Eerlijk?
meerdere tv’s en uiteindelijk ook een extra game console (in ons geval een PlayStation).

Niet allemaal in 1x gekocht, maar wel zo gegroeid.

Minecraft is typisch hét spel dat ze altijd op de tv (of laptop) spelen.
daenerys79 schreef:
09-11-2021 12:26
De controllers gaan wel snel stuk van de switch. Ik heb die van ons 2,5 jaar geleden gekocht. Geen accu problemen maar wel al een aantal keer problemen met de controllers, nu maar nieuwe gekocht onlangs
En dit. Heb al 2x een controller ter reparatie opgestuurd (best prijzig), een keer een set erbij gekocht en inmiddels zijn hebben ze alle 4 iets.
Surebaby schreef:
Je kunt extra controllers kopen. Ik zou eerder los beeldscherm aanschaffen en extra controllers dan een tweede switch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven