Irritante meldingen Facebook
dinsdag 9 november 2021 om 22:47
Sinds een paar weken krijg ik in de Facebook-app telkens meldingen dat persoon X iets in groep Y geplaatst heeft. Meestal tot wel 20-25 meldingen per dag. De personen zijn nooit hetzelfde en het zijn altijd mensen die ik niet ken en ook het thema van de groepen lopen enorm uiteen.
Zo krijg ik bijvoorbeeld eerst een melding dat Klaartje uit OberNiederNirgendhausen iets gepost heeft in “Pastelkleurige zeepkettingtjes fröbelen” en kort daarna dat Hans uit Schelleviskanaal iets gepost heeft in “Monteren kun je leren”.
Ten eerste ken ik geen Klaartje en Hans, ten tweede kom ik niet bij hun uit de buurt en heb ook geen enkele binding met de omgeving en ten derde heb ik twee linkerhanden en een pesthekel aan fröbelen.
Weet iemand hoe ik deze meldingen uit kan zetten?
Zo krijg ik bijvoorbeeld eerst een melding dat Klaartje uit OberNiederNirgendhausen iets gepost heeft in “Pastelkleurige zeepkettingtjes fröbelen” en kort daarna dat Hans uit Schelleviskanaal iets gepost heeft in “Monteren kun je leren”.
Ten eerste ken ik geen Klaartje en Hans, ten tweede kom ik niet bij hun uit de buurt en heb ook geen enkele binding met de omgeving en ten derde heb ik twee linkerhanden en een pesthekel aan fröbelen.
Weet iemand hoe ik deze meldingen uit kan zetten?
"Nee" is ook een antwoord.
dinsdag 9 november 2021 om 22:58
Dat lukt helaas niet. Ik kan er alleen voor kiezen om het op te slaan, de melding te verwijderen of het te melden. Nu heb ik het een paar keer gemeld maar dat helpt niet.Due-scimmie schreef: ↑09-11-2021 22:54Meestal kun je bij een melding links op de 3 bolletjes klikken en kiezen voor deze meldingen uitschakelen
Ik heb ook al in de andere instellingen gezocht maar ik kan het niet vinden of ik kijk er overheen.
dinsdag 9 november 2021 om 23:00
Je kan naast de melding op die drie puntjes kiezen voor meldingen van deze persoon niet meer zien.
Helaas moet dat dus 1 voor 1...... Je zou toch maar eens 10 seconden niet op fb kijken. (De ontwikkelaars bij fb moeten ze echt de hele dag meldingen sturen, van maakt niet uit wat. En dan niet met een bolletje, maar met een schermvullende melding die alleen weggaat als ze een dansje doen)
Helaas moet dat dus 1 voor 1...... Je zou toch maar eens 10 seconden niet op fb kijken. (De ontwikkelaars bij fb moeten ze echt de hele dag meldingen sturen, van maakt niet uit wat. En dan niet met een bolletje, maar met een schermvullende melding die alleen weggaat als ze een dansje doen)
dinsdag 9 november 2021 om 23:06
Deze optie krijg ik dus niet.
Er staat suggested post in: Groep over onderwerp dat me geen biet interesseert.
En dan daaronder (bij de meest recente melding) Person X heeft 2 foto’s toegevoegd.
In die paar minuten die ik op het forum zat zijn er 3 nieuwe meldingen gekomen.
dinsdag 9 november 2021 om 23:07
dinsdag 9 november 2021 om 23:25
Ook dat lukt niet. Ik krijg 3 opties;livethelifeyoulove schreef: ↑09-11-2021 23:07Ik reageer eigenlijk nooit maar speciaal voor jou even ingelogd.
Je gaat naar de desbetreffende groep. Klik rechtsboven op de drie puntjes. Kies meldingen beheren en dan zet je het op uit.
2 seconde werk en nergens geen last meer van
1. Postings beheren. Als ik daar op klik kom ik op een leeg scherm omdat ik natuurlijk nog nooit in die groep gepost heb.
2. Delen
3. Groep melden
Ik ga even mijn taalinstellingen veranderen en kijken of dat helpt.
woensdag 10 november 2021 om 06:46

woensdag 10 november 2021 om 09:36
Meyana schreef: ↑09-11-2021 23:06Deze optie krijg ik dus niet.
Er staat suggested post in: Groep over onderwerp dat me geen biet interesseert.
En dan daaronder (bij de meest recente melding) Person X heeft 2 foto’s toegevoegd.
In die paar minuten die ik op het forum zat zijn er 3 nieuwe meldingen gekomen.
Je kan beter naar de groep gaan en dan die 3 bolletjes laten.
Er moet op de beginpagina van de groep een grijs tapje zijn met 'lid geworden'
Als je daar op klikt klapt en een menu uit met oa de optie meldingen beheren.
Geen nut als je niet lid bent van die groepen.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 10-11-2021 09:50
4.95% gewijzigd
woensdag 10 november 2021 om 09:38
Ik ben geen lid van de groepen.
Verder heb ik alle mogelijke meldingen uit staan door het stalkgedrag van FB maar deze kan ik niet uitzetten, ook niet via de 3 puntjes op de betreffende pagina.
Mijn instellingen stonden op Duits, dat heb ik nu veranderd naar Nederlands. Ik hoopte dat dat misschien zou helpen en dat ik dan andere opties zou krijgen maar helaas. Ik denk dat er niks anders op zit dan het van mijn telefoon te gooien.

woensdag 10 november 2021 om 09:49
Ow, dat is heel bijzonder inderdaad! En in eigen profiel staat alle meldingen op uit en nu in Nederlands? Ik hoop dat dat helpt.Meyana schreef: ↑10-11-2021 09:38Ik ben geen lid van de groepen.
Verder heb ik alle mogelijke meldingen uit staan door het stalkgedrag van FB maar deze kan ik niet uitzetten, ook niet via de 3 puntjes op de betreffende pagina.
Mijn instellingen stonden op Duits, dat heb ik nu veranderd naar Nederlands. Ik hoopte dat dat misschien zou helpen en dat ik dan andere opties zou krijgen maar helaas. Ik denk dat er niks anders op zit dan het van mijn telefoon te gooien.