Dominante man

vrijdag 12 november 2021 om 16:44
Wat verstaan jullie onder een dominante man ?
In veel opzichten is mijn vriend een dominante man.
Staat graag op de voorgrond , is graag aan het woord , krijgt respect.
Maar veel dingen gaan op zijn manier , vaak beslist ie veel dingen en vraagt mij naderhand om bevestiging of of dat het goed is ?
Bijvoorbeeld om iets leuks te gaan doen.
Geen overleg vooraf maar daarna als alles al zo'n beetje rond is er vanuit gaan dat ik het ook wel leuk vind.
Als ik dan vervolgens aangeef het niet zo leuk te vinden , na aandringen van zijn kant om het gewoon eerlijk te zeggen , wordt ie boos en zegt ie dat ik nooit niets leuk vind , en niet enthousiast genoeg reageer.
Met als gevolg dat ik de keren erna alles maar laat gebeuren omdat ik dan alweer een woordenwisseling heb.
Vaak genoeg zegt ie dat ik gewoon mijn ding kan doen , zelf mijn beslissingen kan maken over de voor van alles en nog wat.
Maar krijgen we er daarna zoveel woorden over , dat alles wat ik heb gedaan dan toch weer verkeerd is.
Waardoor ik zoveel aan mijzelf ga twijfelen en ga piekeren wat ik dan allemaal wel niet verkeerd doe.
Op t moment zit ik al een tijdje niet zo goed in mijn vel en ga hiervoor naar het GGZ ...de hulpverlening is in gang gezet
Ik heb vaker hulp gehad en als ik dan zover ben dat ik voor mijzelf opkom , presteert mijn vriend het te zeggen ; Oh ..dat hebben "hun" jou wijs gemaakt he ?
Waardoor ik dan nog meer aan mijzelf ga twijfelen.
We zijn al 16 jaar samen , maar naarmate de jaren verstrijken hoe erger zijn gedrag wordt en hoe kleiner ik mij hierbij voel.
Erover beginnen zei t op een lieve zachtaardige manier of ontzettend boos worden , het maakt niets uit , die woordenwisseling komt er , en halverwege het gesprek vraagt ie mij erover op te houden.
Vaak denk ik zal de hulpverlening gewoon stop zetten ?
Maar daarentegen ik heb ik weet niet hoelang op die wachtlijst gestaan , en die mijzelf te kort hiermee te stoppen.
Je kan t geloven of niet , buiten dit alles om is het de liefste man die ik ken , draagt mij op handen , lost alle dingen op waar ik tegen aanloop ivm fobies , werkt hard.
Maar dat dominant gedrag , veranderen kan ik m niet , maar hoe ga ik ermee om ?
Ik wordt niet lichamelijk mishandeld!!
In veel opzichten is mijn vriend een dominante man.
Staat graag op de voorgrond , is graag aan het woord , krijgt respect.
Maar veel dingen gaan op zijn manier , vaak beslist ie veel dingen en vraagt mij naderhand om bevestiging of of dat het goed is ?
Bijvoorbeeld om iets leuks te gaan doen.
Geen overleg vooraf maar daarna als alles al zo'n beetje rond is er vanuit gaan dat ik het ook wel leuk vind.
Als ik dan vervolgens aangeef het niet zo leuk te vinden , na aandringen van zijn kant om het gewoon eerlijk te zeggen , wordt ie boos en zegt ie dat ik nooit niets leuk vind , en niet enthousiast genoeg reageer.
Met als gevolg dat ik de keren erna alles maar laat gebeuren omdat ik dan alweer een woordenwisseling heb.
Vaak genoeg zegt ie dat ik gewoon mijn ding kan doen , zelf mijn beslissingen kan maken over de voor van alles en nog wat.
Maar krijgen we er daarna zoveel woorden over , dat alles wat ik heb gedaan dan toch weer verkeerd is.
Waardoor ik zoveel aan mijzelf ga twijfelen en ga piekeren wat ik dan allemaal wel niet verkeerd doe.
Op t moment zit ik al een tijdje niet zo goed in mijn vel en ga hiervoor naar het GGZ ...de hulpverlening is in gang gezet
Ik heb vaker hulp gehad en als ik dan zover ben dat ik voor mijzelf opkom , presteert mijn vriend het te zeggen ; Oh ..dat hebben "hun" jou wijs gemaakt he ?
Waardoor ik dan nog meer aan mijzelf ga twijfelen.
We zijn al 16 jaar samen , maar naarmate de jaren verstrijken hoe erger zijn gedrag wordt en hoe kleiner ik mij hierbij voel.
Erover beginnen zei t op een lieve zachtaardige manier of ontzettend boos worden , het maakt niets uit , die woordenwisseling komt er , en halverwege het gesprek vraagt ie mij erover op te houden.
Vaak denk ik zal de hulpverlening gewoon stop zetten ?
Maar daarentegen ik heb ik weet niet hoelang op die wachtlijst gestaan , en die mijzelf te kort hiermee te stoppen.
Je kan t geloven of niet , buiten dit alles om is het de liefste man die ik ken , draagt mij op handen , lost alle dingen op waar ik tegen aanloop ivm fobies , werkt hard.
Maar dat dominant gedrag , veranderen kan ik m niet , maar hoe ga ik ermee om ?
Ik wordt niet lichamelijk mishandeld!!
anoniem_408230 wijzigde dit bericht op 12-11-2021 16:56
0.89% gewijzigd

vrijdag 12 november 2021 om 21:03

vrijdag 12 november 2021 om 21:04
Als het je helpt om een betere versie van jezelf te kunnen worden? Hoe kan hij daar dan op tegen zijn?Kattenliefhebster schreef: ↑12-11-2021 21:02Ben een beetje ondersteboven van de reacties.
Stoppen met de hulpverlening waarom , omdat het tegen mij gebruikt wordt.

vrijdag 12 november 2021 om 21:07
Maar natuurlijk wordt het tegen je gebruikt. Hij maakt je wijs dat er iets bij jou niet klopt (gaslighting) en als jij dan aan jezelf werkt en voor jezelf opkomt deugt dat ook niet, want hij weet alles beter.Kattenliefhebster schreef: ↑12-11-2021 21:02Ben een beetje ondersteboven van de reacties.
vrijdag 12 november 2021 om 21:08
Wil je dit dan als voorbeeld voor jou kinderen?
Wat zou je tegen hen zeggen als ze in zo'n relatie zouden zitten later?
Been there, done that, got the T-shirt.

vrijdag 12 november 2021 om 21:08
Vind jij jezelf een rolmodel voor je kind? Vind jij je vriend een goed rolmodel voor je kind? Wens jij je kind jou soort relatie en dagelijks gevoel toe?
vrijdag 12 november 2021 om 21:10
Hey meid, dat is ook niet de crux, echt: als je je fijn voelt bij je vriend is er niets aan de hand....jij weet als enige hoe je relatie in elkaar zit en hoe je je over het algemeen voelt.Kattenliefhebster schreef: ↑12-11-2021 21:07Mijn vriend is geen narcist echt niet , mijn ex was dat wel.
Neem je eigen gevoelens bij je vriend als leidraad!Als je je over wegend gelukkig, relaxed en op je gemak voelt, geeft dat genoeg houvast. Probeer bij jezelf te blijven: jij weet hoe je vriend is en je relatie in elkaar zit
kers wijzigde dit bericht op 12-11-2021 21:11
8.24% gewijzigd
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini

vrijdag 12 november 2021 om 21:10
Maak het uit en ga eerst aan jezelf werken. Ga uitvinden waarom je op dit soort types valt.Kattenliefhebster schreef: ↑12-11-2021 21:07Mijn vriend is geen narcist echt niet , mijn ex was dat wel.
Been there, done that, got the T-shirt.

vrijdag 12 november 2021 om 21:13
Wat hij zegt is niet wat hij doet dus.Kattenliefhebster schreef: ↑12-11-2021 21:10Hij zegt vaak wel dat ie hoopt dat ik uit die dip kom , terwijl ie t gelijkertijd tegen mij gebruikt , omdat wat hun zeggen.
Als je zijn geluid eens uitzet, welke daden blijven er dan over die jou blij, vrij, gelukkig, onafhankelijk en veilig voelen?
Hoeveel tijd in de dag voel jij je ontspannen en onbezorgd in zijn omgeving ?
vrijdag 12 november 2021 om 22:08
Stoppen met de relatie, dat ondermijnt de hulpverlening.Kattenliefhebster schreef: ↑12-11-2021 21:02Ben een beetje ondersteboven van de reacties.
Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 12 november 2021 om 22:28
En waarom zou je dan met die therapie stoppen, je komt er toch voor jezelf?Kattenliefhebster schreef: ↑12-11-2021 21:10Hij zegt vaak wel dat ie hoopt dat ik uit die dip kom , terwijl ie t gelijkertijd tegen mij gebruikt , omdat wat hun zeggen.
Hoe oud zijn je kinderen?
zaterdag 13 november 2021 om 00:04
Precies dit ja.
Waarom ben je bij hem en heb je jezelf niet een wel echt leuke man gegund na ex?
zaterdag 13 november 2021 om 00:10
Als je vorige ook een narcist was dan verklaart dat meteen waarom je er weer eentje hebt. Narcisme komt in verschillende vormen. Je hebt de opscheppers maar je hebt ook de zogenaamde introverte narcisten die spelen meer de geslagen hond.Kattenliefhebster schreef: ↑12-11-2021 21:07Mijn vriend is geen narcist echt niet , mijn ex was dat wel.
Iedere dag is gehaktdag
zaterdag 13 november 2021 om 00:11
Kattenliefhebster schreef: ↑12-11-2021 21:10Hij zegt vaak wel dat ie hoopt dat ik uit die dip kom , terwijl ie t gelijkertijd tegen mij gebruikt , omdat wat hun zeggen.
Wat een ontzettend lieve man zeg

Daar is ie hoor, de megagrote rode vlag die heel veel over jou zegt. Je hebt jezelf mentaal helemaal afhankelijk gemaakt van hem. Ik hoop dat je kinderen uit huis zijn en niet veel meer mee hoeven te krijgen van jullie vreselijke dynamiek.
zaterdag 13 november 2021 om 00:18
Mensen die dominant zijn die zijn van nature overheersend, pakken sneller de leiding, hakken knopen door en bepalen het tempo. Vreselijk irritant maar prima mee te leven als je rustig je eigen ding blijft doen. Het is iets heel anders als je geen weerwoord kan verdragen of eigen inzicht van je partner want hij pikt het niet zodra je een eigen inbreng hebt. Als je je niet lovend uit dan zoekt ie het randje van fatsoen en ondermijnd je therapie.
Narcistisch, autistisch, borderline of gewoon een klootzak, maakt het echt uit waarom hij niet normaal doet tegen je? Dit is je tweede huwelijk en je 2 x vergissen is niet leuk maar ik zou wel overwegen of dit is wat je wil.
Narcistisch, autistisch, borderline of gewoon een klootzak, maakt het echt uit waarom hij niet normaal doet tegen je? Dit is je tweede huwelijk en je 2 x vergissen is niet leuk maar ik zou wel overwegen of dit is wat je wil.
zaterdag 13 november 2021 om 06:14
Lees nog eens wat je zelf hebt geschreven:Kattenliefhebster schreef: ↑12-11-2021 21:07Mijn vriend is geen narcist echt niet , mijn ex was dat wel.
Dit zijn jouw uitspraken:
Hij zet je op een voetstuk één moment en maakt je klein op en ander moment. Hij gebruikt je medische behandeling tegen je. Het geen wat jij doet om met psychisch lijden om te gaan: dat gebruikt hij tegen je en jij durft nog steeds te zeggen dat hij geen narcistische trekken heeft?Kattenliefhebster schreef: ↑12-11-2021 21:02
Dus jij volgt een behandeling voor een betere mentale gezondheid en omdat je niet wil lijden in het leven en hij wil dat het liefst nog verder kapot maken.
Misschien dat relatietherapie zou helpen. Maar dat zal hij waarschijnlijk niet willen. Maar ik vraag me af hoe hij zal reageren, als je zegt dat dit gedrag je ongelukkig maakt en je doet twijfelen aan de relatie.
Nee daar hoef ik niet mee aan te komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.