Oudste kind bij opa en oma voor bevalling tweede kindje

11-11-2021 00:01 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

Ik ben hoogzwanger en overtijd. Vandaag voor de tweede keer gestript. Ik hoop dat dit topic voor niks is en dat er morgen een baby is.

Mijn dilemma: we hadden met opa en oma afgesproken dat ons zoontje van 3 bij hen kon slapen als de bevalling begon.

Maandag was ik al overtijd en ben gestript. Omdat het toch wat rommelde hebben we besloten ons zoontje bij opa en oma te laten slapen. Ik zou het heel naar vinden als hij wakker wordt omdat ik veel pijn heb van de bevalling of s morgens schrikt omdat papa en mama ineens weg zijn. (Ik moet in het ziekenhuis bevallen).

Ons zoontje is nu nog steeds bij opa en
Oma, omdat je natuurlijk niet weet wanneer de bevalling begint en we hem ook niet steeds van hot naar her willen slepen.

Hij vindt het leuk bij opa en oma, ook al vroeg hij wel naar papa en mama. Eigenlijk zou ik hem morgen thuis willen hebben als de bevalling niet doorzet. Ik mis hem en vind het zielig dat hij zo lang daar is. Aan de andere kant heeft hij het wel leuk daar dus vul ik het misschien voor hem in, en de kans dat ik wel ga bevallen wordt natuurlijk steeds groter….

Hoe hebben jullie dit gedaan? Welke tips hebben jullie?
Het ziekenhuis had vandaag en gisteren geen ruimte 😔. Ze hebben wel gecheckt hoe alles ging en alles was goed.
Morgen hebben ze wel ruimte 🙂. S morgens vliezen breken en zodra het doorzet naar het ziekenhuis om te bevallen 😎.
Oh jeetje, wat duurt wachten dan lang he?
Je zoontje nog thuis?
Zet m op morgen!!
Je geduld wordt zo wel op de proef gesteld zeg..
Rosalind* schreef:
13-11-2021 18:06
Oh jeetje, wat duurt wachten dan lang he?
Je zoontje nog thuis?
Zet m op morgen!!
Hij is lekker 2 daagjes thuis geweest en nu weer bij opa en oma. Nu gaat het einde in zicht zijn dus dit ik ben er wel blij mee.
Ze hadden geen ruimte door personeelstekort en babyboom. Ze lopen achter…. Het einde komt nu in zicht dus ik ben blij.
Mijn dochter was ook drie. Steeds verteld dat bij bevalling opa en oma kwamen. Ik ging s nachts half vier naar het ziekenhuis. Ze werd om zeven uur wakker rende naar onze kamer. Schrok 1 sec dat opa en oma daar lagen en riep toen owwww dan komt mijn zusje vandaag.

S avonds was haar zusje er eindelijk kwam ze naar het ziekenhuis met opa en oma even kijken nog. Hartstikke laat al 20uur en oververmoeid en spanning.
Toen wou ze niet meer met opa en oma mee logeren, huilen dat ze bij ons wou blijven. Ik wou echt niet dat ze weg moest door haar zusje dus heb mijn man met klem verzocht om met haar naar ons huis te gaan en dat mijn ouders bij mij bleven om mij thuis te brengen met de baby.
Ik mocht uiteindelijk om 0.00 weg met baby en was fijn dat we de volgende ochtend gelijk met zijn vieren waren.

Goeie bevalling TO
where ever you go, go with your heart
Spannend TO! Goed dat jullie nog even samen zijn geweest, dat helpt om te kunnen ontspannen.

Ik wens je een hele goede en rustige nacht, en morgen een goede bevalling met kerngezonde baby en moeder!

Zet m op!
Even een update, wel op een bijzondere tijd maar kan niet slapen.

Baby is gisteren om 9 uur s avonds geboren. Met mij en de baby is alles goed. Bevalling ging veel fijner dan de vorige, maar nog steeds erg heftig en niet helemaal hoe ik gehoopt had.

Maar het eindresultaat is goed en ik voel me 100 x beter dan bij de eerste 😊.

Morgen kan zoontje kennis maken met broertje 😊.
💙💙💙👣👣👣👣👣💙💙💙
💙💙💙Gefeliciteerd! 💙💙💙
💙💙💙👣👣👣👣👣💙💙💙
Gefeliciteerd Sunshine ! Geniet er van!
SunShine35 schreef:
15-11-2021 04:25
Even een update, wel op een bijzondere tijd maar kan niet slapen.

Baby is gisteren om 9 uur s avonds geboren. Met mij en de baby is alles goed. Bevalling ging veel fijner dan de vorige, maar nog steeds erg heftig en niet helemaal hoe ik gehoopt had.

Maar het eindresultaat is goed en ik voel me 100 x beter dan bij de eerste 😊.

Morgen kan zoontje kennis maken met broertje 😊.
Hartelijk gefeliciteerd! Eindelijk is ie er :heart:
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
Wat een fijn bericht! Gefeliciteerd !
Gefeliciteerd! 💙💙💙
-
Wat fijn dat jullie zoon is geboren er is en dat alles goed is gegaan. Gefeliciteerd :cheer2:
Gefeliciteerd!! Geniet ervan.
Gefeliciteerd! :heart:
Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd!! :cheer2:
Gefeliciteerd! :-]
Proficiat :cheer2: met jullie zoon.
Hoe reageerde je andere zoon? Trotse broer?
-
Van harte gefeliciteerd!
Phloxx schreef:
18-11-2021 14:38
Hoe reageerde je andere zoon? Trotse broer?
Zeker. Hij is echt heel lief en zorgzaam voor hem en niet jaloers.

Hij geeft dingen aan voor broertje en helpt. Toen broertje pijn had zei hij: thermometer nodig, papa mama helpen. Heel lief.

We letten goed op dat er ook nog veel aandacht voor hem is en dat werkt heel goed zo.
Hoe gaat het met het kleine Sunshine-tje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven