Man wil niet mee op kraambezoek
zaterdag 6 november 2021 om 20:23
Mijn man wil niet meer mee op kraambezoek. Niet bij familie, niet bij vrienden, niet bij kennissen, nada, noppes. Hij zegt zich ongemakkelijk en een lulletje rozewater te voelen bij verhalen over de bevalling, slaapjes, luiers, babyuitzet, speeltjes, lachjes, wel of geen borstvoeding, etc. Hij vindt kraambezoek vreselijk. Enerzijds ben ik geneigd er een punt van te maken, het lijkt op een gebrek aan belangstelling. Anderzijds vind ik het ook ongemakkelijk als hij chagrijnig mee gaat om mij een plezier te doen. Hij is overigens wel een hele leuke oom als ze wat ouder zijn. Wat vinden jullie wel of geen punt van maken en waarom wel, waarom niet?
Love is the meaning of life
zaterdag 13 november 2021 om 06:56
Wat is er onbeschoft aan mijn reactie? Appelientjex valt mij hier publiek aan door mij er van te betichten hier wilde verhalen te dumpen, terwijl ik in mijn OP (net als de meeste andere TO's) oprecht een vraag stel en naar de mening van andere forummers vraag. Het forum is daar m.i. voor bedoeld.
zaterdag 13 november 2021 om 08:31
Ik “beticht” je helemaal nergens van. Ik reageerde bevestigend op Dreamer die vraagt: “of heeft TO een wild verhaal gedropt en is niet meer teruggekomen”? En dat is ook zo. Je vraagt iets, en reageert vervolgens niet meer. Sterker nog, je enige reacties zijn vervolgens erg onaardig met je “mijn OP is toch duidelijk” en “sinds wanneer ben ik verplicht te reageren”. Heel raar.elfjetwaalfje schreef: ↑13-11-2021 06:56Wat is er onbeschoft aan mijn reactie? Appelientjex valt mij hier publiek aan door mij er van te betichten hier wilde verhalen te dumpen, terwijl ik in mijn OP (net als de meeste andere TO's) oprecht een vraag stel en naar de mening van andere forummers vraag. Het forum is daar m.i. voor bedoeld.
zaterdag 13 november 2021 om 10:02
Okay, dus jij vindt ook dat ik een wild verhaal heb gedropt. Respectloos, ik stel gewoon een vraag over hoe anderen hier naar kijken. Daar is het forum voor bedoelt.appelientjex schreef: ↑13-11-2021 08:31Ik “beticht” je helemaal nergens van. Ik reageerde bevestigend op Dreamer die vraagt: “of heeft TO een wild verhaal gedropt en is niet meer teruggekomen”? En dat is ook zo. Je vraagt iets, en reageert vervolgens niet meer. Sterker nog, je enige reacties zijn vervolgens erg onaardig met je “mijn OP is toch duidelijk” en “sinds wanneer ben ik verplicht te reageren”. Heel raar.
Degenen die hun visie op het niet mee willen op kraambezoek hebben gegeven: dank, daar kan ik verder mee.
Voor de rest laat ik het hier maar bij.
zaterdag 13 november 2021 om 10:07
12 pagina’s aan reacties en dan een week later enkel even terugkomen om te sneren. Bijzonder.elfjetwaalfje schreef: ↑13-11-2021 10:02Okay, dus jij vindt ook dat ik een wild verhaal heb gedropt. Respectloos, ik stel gewoon een vraag over hoe anderen hier naar kijken. Daar is het forum voor bedoelt.
Degenen die hun visie op het niet mee willen op kraambezoek hebben gegeven: dank, daar kan ik verder mee.

zaterdag 13 november 2021 om 10:14
Wat een eikel dan.elfjetwaalfje schreef: ↑12-11-2021 23:05Mijn OP is toch duidelijk? Niet mee naar kraambezoek, bij niemand. De vraag over bij wie het kraambezoek is, is dus niet relevant.

zaterdag 13 november 2021 om 15:05
Jeetje mens wat neem je het serieus. Ik reageerde gewoon grappend op Dreamer, met nog een smiley erbij zelfs. Ging erom dat je niet meer had gereageerd, en dat “wild” klonk wel grappig erbij. Ik ben nogal verbaasd dat je vervolgens alléén op mijn reactie reageert en verder nergens opelfjetwaalfje schreef: ↑13-11-2021 10:02Okay, dus jij vindt ook dat ik een wild verhaal heb gedropt. Respectloos, ik stel gewoon een vraag over hoe anderen hier naar kijken. Daar is het forum voor bedoelt.
appelientjex wijzigde dit bericht op 13-11-2021 15:06
0.22% gewijzigd
maandag 15 november 2021 om 12:27
het is ongeveer net zo netjes om even te reageren op je eigen topic, als om op kraamvisite te gaan bij je zus.elfjetwaalfje schreef: ↑13-11-2021 04:55Ja, dus? Ik ben geen moderator. De reacties helpen mij om mijn mening te vormen. Sinds wanneer is het verpicht om tussendoor te reageren op de reacties op je eigen OP?
Dus.. hoe vind jij het, dat je niet reageert op je eigen topic?

Later is nu
maandag 15 november 2021 om 12:30
elfjetwaalfje schreef: ↑13-11-2021 10:02Okay, dus jij vindt ook dat ik een wild verhaal heb gedropt. Respectloos, ik stel gewoon een vraag over hoe anderen hier naar kijken. Daar is het forum voor bedoelt.
Dus én ik ben respectloos én ik word bedankt (want ik ben echt begonnen met serieus reageren)_
Ik hoop dat je het naar je zin hebt gehad bij de kraamvisite. Als je man niet naar z'n eigen familie gaat, zij kennen hem, hij regelt het maar. Als hij niet meegaat naar jouw familie, dan weten ze in elk geval wat ze aan hem hebben en het kan zijn dat mensen het dan ook niet nodig vinden bij jullie op kraamvisite te komen, mag het ooit zover komen. Want kennelijk is het bij jullie normaal om naar zo'n gebeurtenis niet te gaan. (ja, jij wordt dan waarschijnlijk over diezelfde kam geschoren)
Veel plezier verder

Later is nu
maandag 15 november 2021 om 18:58
Wat er onbeschoft aan is, is dat je na 12 pagina's alleen reageert met sneren naar mensen die serieus hebben gereageerd. Eigenlijk is het net als met kraamvisite. Reageren is niet verplicht, maar wel zo beleefd. Na zoveel reacties nergens op reageren behalve met sneren naar anderen is ronduit onbeschoft.elfjetwaalfje schreef: ↑13-11-2021 06:56Wat is er onbeschoft aan mijn reactie? Appelientjex valt mij hier publiek aan door mij er van te betichten hier wilde verhalen te dumpen, terwijl ik in mijn OP (net als de meeste andere TO's) oprecht een vraag stel en naar de mening van andere forummers vraag. Het forum is daar m.i. voor bedoeld.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
maandag 15 november 2021 om 20:35
Dat lijkt mij juist wel relevant. Bij een gewone vriendin die mijn vriend verder ook niet echt heel goed kent ofzo ga ik gerust alleen. Maar bij mijn allerbeste vriendin/naaste familie zou ik het toch wel heel erg waarderen als hij meegaat. Daar zit hem voor mij toch echt wel het verschil in.elfjetwaalfje schreef: ↑12-11-2021 23:05Mijn OP is toch duidelijk? Niet mee naar kraambezoek, bij niemand. De vraag over bij wie het kraambezoek is, is dus niet relevant.
maandag 15 november 2021 om 21:32
Maar voor de man van to is er dus geen verschil. Daarom is de vraag niet relevant.JoyAnna schreef: ↑15-11-2021 20:35Dat lijkt mij juist wel relevant. Bij een gewone vriendin die mijn vriend verder ook niet echt heel goed kent ofzo ga ik gerust alleen. Maar bij mijn allerbeste vriendin/naaste familie zou ik het toch wel heel erg waarderen als hij meegaat. Daar zit hem voor mij toch echt wel het verschil in.
woensdag 17 november 2021 om 12:09
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar moet wel even het volgende kwijt.
Ik heb 1 kind.
Ik droomde altijd van 3 of 4, maar mijn partner had er na 1 genoeg van. (Had ik dit vroeger geweten, was dit waarschijnlijk een dealbreaker geweest).
Het is niet dat het niet lukte of dat we een moeilijk kindje hadden, nee, hij wilde er maar 1.
Dus is het bij 1 gebleven.
Ik heb hier veel verdriet om gehad en soms overvalt het mij nog wel eens.
Ik ben nu wat ouder en zet het gemakkelijker naast mij, maar toen ons kind c.a. 4 was en het duidelijk was dat er geen 2e kwam, kon ik dat niet.
Ik kón niet op kraamvisite.
Uiteraard ga je, als goede vrienden een kindje hebben wel, maar auw, wat deed dat pijn.
En altijd menen ze om de vrouw dan dat kindje in de armen te moeten geven.
Thuis was ik dan weer verdrietig en overstuur.
Inmiddels kan ik het wel, maar vriendlief is doorgaans "de kindervriend". Niet ik. Ik bescherm mijzelf.
Moest dit gewoon ff kwijt.
Er zijn gewoon mensen die niet perse dolblij zijn met andermans kinderen of uberhaupt met kinderen. Waarom moet dit een taboe zijn?
Ik heb 1 kind.
Ik droomde altijd van 3 of 4, maar mijn partner had er na 1 genoeg van. (Had ik dit vroeger geweten, was dit waarschijnlijk een dealbreaker geweest).
Het is niet dat het niet lukte of dat we een moeilijk kindje hadden, nee, hij wilde er maar 1.
Dus is het bij 1 gebleven.
Ik heb hier veel verdriet om gehad en soms overvalt het mij nog wel eens.
Ik ben nu wat ouder en zet het gemakkelijker naast mij, maar toen ons kind c.a. 4 was en het duidelijk was dat er geen 2e kwam, kon ik dat niet.
Ik kón niet op kraamvisite.
Uiteraard ga je, als goede vrienden een kindje hebben wel, maar auw, wat deed dat pijn.
En altijd menen ze om de vrouw dan dat kindje in de armen te moeten geven.
Thuis was ik dan weer verdrietig en overstuur.
Inmiddels kan ik het wel, maar vriendlief is doorgaans "de kindervriend". Niet ik. Ik bescherm mijzelf.
Moest dit gewoon ff kwijt.
Er zijn gewoon mensen die niet perse dolblij zijn met andermans kinderen of uberhaupt met kinderen. Waarom moet dit een taboe zijn?
de wereld wacht om ontdekt te worden

woensdag 17 november 2021 om 15:24
Voor je 't weet wordt die man dan ook gepusht om naar de verjaardagen van die blagen mee te gaan. Het is een glijdende schaal. Groot gelijk dat hij hier een grens trekt.JoyAnna schreef: ↑15-11-2021 20:35Dat lijkt mij juist wel relevant. Bij een gewone vriendin die mijn vriend verder ook niet echt heel goed kent ofzo ga ik gerust alleen. Maar bij mijn allerbeste vriendin/naaste familie zou ik het toch wel heel erg waarderen als hij meegaat. Daar zit hem voor mij toch echt wel het verschil in.

woensdag 17 november 2021 om 15:58
Hier hebben man en ik afgesproken dat we wel op kraambezoek gaan (bij gezamenlijke vrienden / familie), maar dat we verjaardagen van kinderen overslaan. Sowieso. Hoe dan ook. Dat hebben we ook bij vrienden aangegeven, onder het mom van: niet ons ding en dan zitten we elk weekend op een verjaardagsfeestje en dat is verder geen probleem.redbulletje schreef: ↑17-11-2021 15:24Voor je 't weet wordt die man dan ook gepusht om naar de verjaardagen van die blagen mee te gaan. Het is een glijdende schaal. Groot gelijk dat hij hier een grens trekt.
vrijdag 19 november 2021 om 09:52
Ja, stel je voor zeg dat je interesse toont in je nichtjes en neefjes. Gruwel!redbulletje schreef: ↑17-11-2021 15:24Voor je 't weet wordt die man dan ook gepusht om naar de verjaardagen van die blagen mee te gaan. Het is een glijdende schaal. Groot gelijk dat hij hier een grens trekt.
Misschien een leuke topictitel "help, ik heb familie"

Later is nu
vrijdag 19 november 2021 om 09:54
Voor mij zijn kinderen van vrienden weer heel wat anders dan kinderen van je eigen broer of zus. Voor Redbulletje zijn álle kinderen een verschrikking, dus geen verrassing dat ze niet wil. Dat zal haar omgeving ook weten. En van de meer bewust-kindvrijen zullen de familieleden en vrienden dat ook weten. Hoewel niet alle bewust kindvrijen ook een hekel aan kinderen hebben.MissPiglet schreef: ↑17-11-2021 15:58Hier hebben man en ik afgesproken dat we wel op kraambezoek gaan (bij gezamenlijke vrienden / familie), maar dat we verjaardagen van kinderen overslaan. Sowieso. Hoe dan ook. Dat hebben we ook bij vrienden aangegeven, onder het mom van: niet ons ding en dan zitten we elk weekend op een verjaardagsfeestje en dat is verder geen probleem.
Later is nu