Echt FFP2-masker nodig in Duitsland?

20-08-2021 17:28 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
De reiswijzer van ANWB geeft aan dat in Duitsland in winkels en restaurants een "goedgekeurd medisch mondmasker" verplicht is, in sommige deelstaten moet dit een FFP2-masker zijn.

Wie is onlangs in Duitsland geweest? Hoe streng zijn ze hierin? Kom je weg met 'gewone' lichtblauwe wegwerpmaskertjes van de supermarkt? Of wat is een goeie plek om echte FFP2-maskers te kopen (en dan niet alsnog nep te krijgen)?

- EDIT na de reacties - zojuist medische FFP2-maskers besteld -
patsy--stone wijzigde dit bericht op 20-08-2021 18:39
8.87% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik rijd morgen ook door Duitsland. Heb een paar van die dingen aangeschaft, kleine moeite vind ik.
AnAppleADay schreef:
20-08-2021 20:00
Wij gaan volgende week op doorreis door Duitsland dus zullen alleen bij enkele tankstations binnen komen. Om daar nou zo’n masker voor te kopen...
We hebben zelf van die medische zoals de blauwe maar dan zijn ze wit. Ik neem aan dat die wel toereikend zijn voor een tankstation?
Anders moeten we een onbemande zoeken...
Mijn ervaring is dat het niet geaccepteerd wordt. Ook naar de wc gaan aan de autobahn: verplicht ffp2 masker, registreren en ontsmetten. Als je er nog wat bij wil eten moet je ook een vaccinatiebewijs (+14 dagen tweede prik), herstelbewijs of testresultaat laten zien.
Stradit schreef:
20-08-2021 22:47
Mijn ervaring is dat het niet geaccepteerd wordt. Ook naar de wc gaan aan de autobahn: verplicht ffp2 masker, registreren en ontsmetten. Als je er nog wat bij wil eten moet je ook een vaccinatiebewijs (+14 dagen tweede prik), herstelbewijs of testresultaat laten zien.
Wc doen we altijd bij die rustplaatsen, tanken alleen buiten de snelweg. En volgens de websites van de deelstaten is medisch masker genoeg. Verder volledig gevaccineerd, dus ik neem de gok wel.
Jammer dat we vanaf komende zaterdag weer de mondkapjes op moeten in openbare ruimten :(
officelicentie schreef:
04-11-2021 16:19
Jammer dat we vanaf komende zaterdag weer de mondkapjes op moeten in openbare ruimten :(
En om daar over te zeuren kick je een topic over Duitsland omhoog?
Ik woon tegen de grens en kom gewoon met die blauwe mondkapjes weg. Regelmatig zijn wij in andere deelstaten, waar dit ook voldoende is.
Wekelijks doe ik mijn boodschappen in Duitsland.
Als je perse die witte ronde kapjes wil, dan ga je toch langs de apotheek?
Maar ffp2 zijn gewoon die blauwe.

*voordeel van aan de grens wonen (lees: nog geen 500 meter): zondag een tafel gereserveerd en lekker uiteten :hyper: )
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
17-11-2021 10:43
Ik woon tegen de grens en kom gewoon met die blauwe mondkapjes weg. Regelmatig zijn wij in andere deelstaten, waar dit ook voldoende is.

*voordeel van aan de grens wonen (lees: nog geen 500 meter): zondag een tafel gereserveerd en lekker uiteten :hyper: )
Je kan ook in Nederland uit eten gaan.
ExodusRedux schreef:
17-11-2021 10:57
Je kan ook in Nederland uit eten gaan.
Dan hoef je ook geen topic van 3 maanden oud omhoog te halen :proud:
Afgelopen zomer voor de zekerheid nagevraagd in een Duitse apotheek. Je kan gewoon die blauwe mondkapjes gebruiken. Stoffen mondkapjes mag niet.
thanx schreef:
17-11-2021 10:43

Nein, die blauwe, dát zijn OP-Masken. De witte zijn juist de FFP2 (alhoewel alles inmiddels ook in andere kleuren te koop is.)
In Duitsland is het belangrijk dat je een "medizinisch" mondkapje draagt. OP en FFP2 zijn beiden medizinisch.
Stoffen mondkapjes zijn idd niet toegestaan.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik zie dat dit een oud topic is, maar gezien ik volgende week naar Duitsland ga. Zitten die ffp2 van etos nog steeds fijn? Iemand ervaring? Ik heb nu voor hier in NL simpele witte mondkapjes van de action, die hebben erg slap elastiek wat ik fijn vind. Want het masker zelf vind ik niet zo erg, maar ik heb vaak dat als ze te strak om mn oren zitten dat ik hoofdpijn krijg, dus die slappe troep van de action is nu mijn mazzel, alleen zijn deze natuurlijk niet ffp2.
Ben benieuwd welke ffp2 ook fijn zitten, dan ga ik die van de week ff halen :)
Panda1987 schreef:
18-11-2021 10:02
Ik zie dat dit een oud topic is, maar gezien ik volgende week naar Duitsland ga. Zitten die ffp2 van etos nog steeds fijn? Iemand ervaring? Ik heb nu voor hier in NL simpele witte mondkapjes van de action, die hebben erg slap elastiek wat ik fijn vind. Want het masker zelf vind ik niet zo erg, maar ik heb vaak dat als ze te strak om mn oren zitten dat ik hoofdpijn krijg, dus die slappe troep van de action is nu mijn mazzel, alleen zijn deze natuurlijk niet ffp2.
Ben benieuwd welke ffp2 ook fijn zitten, dan ga ik die van de week ff halen :)
Ik heb ze besteld bij bol.com en vind ze beter zitten dan stoffen mondkapjes.
ExodusRedux schreef:
18-11-2021 10:15
Ik heb ze besteld bij bol.com en vind ze beter zitten dan stoffen mondkapjes.
Ook niet te strak?
Heb je eventueel een linkje? (Gezien aanbod nogal groot is) thx :)
Panda1987 schreef:
18-11-2021 10:22
Ook niet te strak?
Heb je eventueel een linkje? (Gezien aanbod nogal groot is) thx :)
Ik vind ze niet strak zitten maar ja dat is voor iedereen anders.

https://www.bol.com/nl/nl/p/ffp2-mondk ... 035130709/
Ik heb die ffp2 nog steeds ingepakt in de kast liggen. Mijn ouders wonen in dl, dus aangeschaft. Maar tot nu toe nooit nodig gehad. Die blauwe zijn ook prima. En zag laatst in Trier ook bedrukte medische mondmaskers. Super leuke printjes er op ipv saai blauw. Die mogen ook. Stoffen mogen inderdaad niet. En het verschilt inderdaad per deelstaat.
in de app Nina zijn de regels (die per deelstaat kunnen wisselen) goed beschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven