Help ik wil zwanger worden

17-11-2021 20:56 51 berichten
Hallo!

Ik heb maandag mijn eisprong gevoelt. Echt steken enzo. Alleen gisteren kreeg ik pas de vruchtbare slijm. Kan dat?

Of komt de eisprong pas na paar dagen als je de steken voelt??

Ik snap er namelijk niks meer van.

Ik heb donderdag zaterdag en zondag geklust.

Begin cyclus is 2 november, dus eigenlijk zou maandag mij eisprong zijn. Want heb altijd netjes een cyclus van 28 dagen. 30 november moet ik weer ongesteld worden

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Haal wat ovulatie testen bij de action. Dat geeft denk ik jou rust zodat jij je vruchtbare dagen kan zien via die testen.
Blijf in jezelf geloven !
flipje2 schreef:
17-11-2021 21:07
Hier op viva mag je gewoon zeggen waar het op staat hoor, iedereen is hier 18+. We weten hoe de babietjes gemaakt worden. Seks.

Ongeacht wanneer je eisprong precies is of was: als je ongeveer om de 1 à 2 dagen sekst, dan maak je een goede kans om zwanger te worden. En bij de meesten lukt dat dan binnen 12 maanden.

Succes
In het normale leven ook hoor. Neem aan dat je ook niet tegen je vriendinnen of de huisarts het over klussen hebt, maar gewoon over seks.
HennieHen schreef:
17-11-2021 21:08
Je kunt beter neuken dan klussen, die babykamer hoeft nu nog niet af.
Ja, waarom ga je klussen? Lijkt me beter als je neukt.
Probeer zo lang als het lukt geile seks te hebben.
Zodra dat klussen wordt gaan jullie het moeilijk krijgen.
Ook daar kom je wel overheen, maar het is bij mij echt een periode waar ik met verkrampte baarmoeder en verschrompelde clitoris op terugkijk. Stom stampen met het verplichte nummertje voor een baby. Niks aan. En dan zijn de maanden waarin het niet lukt nog lastiger.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik zat me de hele tijd af te vragen wat die verbouwing er nu mee te maken had
Ovulatiepijn is vaak voor de eisprong en wordt veroorzaakt door de druk die de groeiende follikel op de eierstok geeft. Het is daarmee dus geen precieze graadmeter voor het aanwijzen van een eisprong.

Verder is het helemaal niet zo dat je met een cyclus van 28 dagen ook automatisch je ovulatie op dag 14 hebt. Sommige vrouwen hebben een langere luteale fase (dus eerdere eisprong) en anderen juist een kortere (dus latere eisprong).

Je eisprong vinden kan het beste dmv of ovulatietesten of cyclystracking met temperaturen/cervixslijm.

Maar gewoon regelmatig seks hebben werkt in eerste instantie vaak het beste om zwanger te worden
KamilleT schreef:
17-11-2021 21:29
Ik heb ook altijd eerst de steken en dan pas het slijm. De keer dat ik mis rekende, had ik seks op dag 11, mijn eisprong (steken) onverwacht al op dag 12, dag 14 slijm. Wel zwanger.

Oké! Dankjewel !
Pinda-Kaas schreef:
17-11-2021 21:50
Ovulatiepijn is vaak voor de eisprong en wordt veroorzaakt door de druk die de groeiende follikel op de eierstok geeft. Het is daarmee dus geen precieze graadmeter voor het aanwijzen van een eisprong.

Verder is het helemaal niet zo dat je met een cyclus van 28 dagen ook automatisch je ovulatie op dag 14 hebt. Sommige vrouwen hebben een langere luteale fase (dus eerdere eisprong) en anderen juist een kortere (dus latere eisprong).

Je eisprong vinden kan het beste dmv of ovulatietesten of cyclystracking met temperaturen/cervixslijm.

Maar gewoon regelmatig seks hebben werkt in eerste instantie vaak het beste om zwanger te worden

Dankjewel! Hier heb ik wat aan haha
nachtvlinder1977 schreef:
17-11-2021 21:22
Ik bedenk me net dat ik afgelopen week een kamer heb geschilderd, valt dat ook onder klussen? Het zal toch niet??? :O
Ligt eraan wat je met de schilder hebt gedaan :-D
Ik bedenk me net dat ik afgelopen week een kamer heb geschilderd, valt dat ook onder klussen? Het zal toch niet??? :O
Heb regelmatig seks en dan komt de zwangerschap vanzelf wel. De pijn die je voelt kan ook het groeien van de follikel zijn ipv de eisprong zelf. Noem het ook niet klussen. Van klussen raak je nooit zwanger. Je huis knapt er wel van op.
nouveauvague schreef:
17-11-2021 21:26
Jeetje mina, ik dacht altijd dat je het met een wc-papiertje weg kon vegen, maar je moet het dus eerst tussen duim en wijsvinger doen… :idee:
:rofl:
Meisjeuitgroningen schreef:
17-11-2021 21:24
Nooit sexuele voorlichting gehad ? 😂😂
Je wekt zelf ook niet persé de indruk dat je doorhebt hoe het allemaal zit hoor.

*knip* laat maar, geloept, dit ga ik niet faciliteren :biggrin:
honingbij_ wijzigde dit bericht op 18-11-2021 19:49
27.61% gewijzigd
Monica1973 schreef:
18-11-2021 08:23
Noem het ook niet klussen. Van klussen raak je nooit zwanger. Je huis knapt er wel van op.
'Help, mijn man is een klusser!' krijgt nu een hele andere dimensie :hihi:
flipje2 schreef:
17-11-2021 21:21
Zoek in Google op "cervical fluid" en druk dan op Afbeeldingen. Dat is vruchtbaar slijm.

(Tip: doe het niet)

Deze tip :kneel:
feow schreef:
17-11-2021 21:38
Probeer zo lang als het lukt geile seks te hebben.
Zodra dat klussen wordt gaan jullie het moeilijk krijgen.
Ook daar kom je wel overheen, maar het is bij mij echt een periode waar ik met verkrampte baarmoeder en verschrompelde clitoris op terugkijk. Stom stampen met het verplichte nummertje voor een baby. Niks aan. En dan zijn de maanden waarin het niet lukt nog lastiger.
Pfff... des te meer reden er gewoon maar niet aan te beginnen en het bij geile seks houden zeg ik :worship:
Je hebt een relatie van 6 maanden!!!!
Waarom ben je nu al zo obsessief bezig met je cyclus om zwanger te worden??? Als je nou al maanden lang bezig was met zwanger worden oké, maar nu al is echt niet goed! Nu gewoon lekker seksen en ervanuit gaan dat het vanzelf wel komt.

En of je als je elkaar nog maar zo kort kent zwanger moet willen worden is natuurlijk nog een tweede vraag……
Tamsyn schreef:
18-11-2021 09:53
Nou, vaak zijn er dan wel kinderen in het spel maar het huis is onaf? Hey.. wacht een even…
Na een loepje twijfel ik toch wel
Don't waste your time or time will waste you.
Straks gauw even een test doen dan!
Tamsyn schreef:
18-11-2021 09:53
:rofl:
Don't cry, buy a bag and move on.
Koffiepot schreef:
18-11-2021 10:48
Je hebt een relatie van 6 maanden!!!!
Waarom ben je nu al zo obsessief bezig met je cyclus om zwanger te worden??? Als je nou al maanden lang bezig was met zwanger worden oké, maar nu al is echt niet goed! Nu gewoon lekker seksen en ervanuit gaan dat het vanzelf wel komt.

En of je als je elkaar nog maar zo kort kent zwanger moet willen worden is natuurlijk nog een tweede vraag……
Misschien is het de ex wel.. :)
Ze vraagt dit voor een vriendin natuurlijk.

Even serieus TO, is je kersverse liefde (waar je twee maanden geleden nog niet zo zeker van was omdat je ex ineens weer in beeld was) op de hoogte van je zwangerschapsplannen?
Cookieholic schreef:
18-11-2021 18:53
Misschien is het de ex wel.. :)
in beide gevallen gewoon een slecht idee
kes49240 schreef:
17-11-2021 22:10
Ik was zelf de schilder, dus dat was niet echt spannend in mijn rode overall :-[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven