Stelling: Een gentleman betaald alle dates
vrijdag 19 november 2021 om 17:42
Ik snap je...maar voor mij is het ouderwets om waarde te hechten aan wie betaalt. Geld is in mijn ervaring gewoon geen macht of iets van die betekenis in een relatie. Juist omdat ik niet met ouderwetse mannen om ga. Het klinkt een beetje warrig geloof ik.diyer schreef: ↑19-11-2021 17:33Ik heb geen reden om te balen van mijn ex plenty. Life is what happened. Dat kan in elke relatie voorkomen. Ik geloof zelfs dat ik mijn ex binnen een maand dat we elkaar kenden geld geleend heb, omdat ik de eerste paar jaren meer verdiende dan hij.
En natuurlijk zegt het niet alles. Maar ik ben er wel mega kritisch op wat een man (en vrouw) daarmee eigenlijk zeggen. Als je 'ouderwetse' normen hanteert, stopt dat niet altijd bij de verwachting wie betaalt de rekening.
vrijdag 19 november 2021 om 17:42
Eensch (zolang je met 'de persoon met de penis' niet 'man' bedoelt natuurlijk)
vrijdag 19 november 2021 om 17:43
Als je Happy Italy als referentiekader hebt, is dat eetcafé met daghap al een fancy restaurant. En wijn proeven gebeurt toch overal als je een fles bestelt?diyer schreef: ↑19-11-2021 17:40Idd. nóg beter. Maar een chique restaurant vind ik zelf niet zo fijn voor een 1e date. Dat bewaar ik liever voor als ik iets te vieren heb. Ik leer graag iemand op een ontspannen manier kennen, waarbij je nog lang kunt natafelen als het bevalt en als het erg goed bevalt onderuitgezakt kunt blijven hangen na het zoveelste drankje.
Ik was laatst met een suikerdate in een opgeklopt restaurant waar ik eerst een bodempje wijn kreeg om te proeven (awkward, ik heb er nul verstand van), zodat er daarna verder ingeschonken kon worden. En waar we de hele tijd op gedempte toon moesten praten en we een oeverloze uitleg kregen bij alle miniscule gerechtjes en het erg opviel als je je stoel naar achteren schoof en opstond om naar de plee (excuus, toilet) te gaan, zo rustig en sereen was het daar. Brrrr.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 19 november 2021 om 17:43
Als je t niet kan waarderen wat doe je daar dan?diyer schreef: ↑19-11-2021 17:40Idd. nóg beter. Maar een chique restaurant vind ik zelf niet zo fijn voor een 1e date. Dat bewaar ik liever voor als ik iets te vieren heb. Ik leer graag iemand op een ontspannen manier kennen, waarbij je nog lang kunt natafelen als het bevalt en als het erg goed bevalt onderuitgezakt kunt blijven hangen na het zoveelste drankje.
Ik was laatst met een suikerdate in een opgeklopt restaurant waar ik eerst een bodempje wijn kreeg om te proeven (awkward, ik heb er nul verstand van), zodat er daarna verder ingeschonken kon worden. En waar we de hele tijd op gedempte toon moesten praten en we een oeverloze uitleg kregen bij alle miniscule gerechtjes en het erg opviel als je je stoel naar achteren schoof en opstond om naar de plee (excuus, toilet) te gaan, zo rustig en sereen was het daar. Brrrr.

Schuif die date dan maar door

Been there, done that, got the T-shirt.

vrijdag 19 november 2021 om 17:44

vrijdag 19 november 2021 om 17:48
Maar dan zeg je zelf toch dat het meer attent naar élkaar is dat je waardeert in een relatie? Want daar vind ik je voor 200%. Ik vind het zeer veelzeggend als iemand attent is en aandacht heeft voor de ander. Maar dat gaat wat mij betreft 2 kanten uit. Ik vind het jaren 50 als er verwacht wordt dat:Lattemacciato44 schreef: ↑19-11-2021 17:36Ik heb niet echt een "type" wat betreft mannen. Ik voel me het meest aangetrokken tot mannen met een kleurtje maar het kan bij wijze van spreken de ene keer een Portugese man zijn en de andere keer een Aziatische man. Ik vind het prettig als mannen deuren open houden voor mij als vrouw maar hou zelf ook altijd deuren open voor anderen ongeacht of het een man of vrouw is.Ik vind het hoffelijk als een man mee loopt naar de auto/station en even wacht tot ik weg ben zodat ik veilig ben net zoals ik het waardeer als een date vraagt of ik veilig thuis ben maar kennelijk is dat jaren 50. Als een vriend of vriendin van me lopend/fietsend/met ov reist vraag ik ook standaard of hij/zij veilig thuis gekomen is.
een man moet betalen
een man vooruit moet snellen om alle deuren onderweg op het pad vd vrouw open te houden
een man zelf moet opstaan om snel de stoel aan te schuiven, achteruit te schuiven van de vrouw
een man naast een vrouw loopt en van wordt verwacht dat hij alles draagt of sjouwt
een man voor een vrouw besteld en nóg erger, beslist wat ze eet of drinkt
vrijdag 19 november 2021 om 17:48
Tsja. Als een man er op staat dat hij de rekening betaalt, staat hij meestal ook niet open voor het voorstel dat ik dan alles betaal. Dan lijkt splitten me de beste optie en als dat als onvriendelijk wordt gezien met gierende banden naar huis.
Beleefd en hartelijk tegen iemand zijn is niet synoniem aan dat de man de rekening dus moet betalen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 19 november 2021 om 17:51
Splitten in het algemeen vind ik zo ontzettend Hollands zuinig en dus een afknapper.
Het is een date! Iets wat je met plezier doet.
Ik zal nooit een duur etentje willen doen met iemand die je niet kent dus dan heb je het over een drankje met evt een borrelplankje, nou dat zijn de kosten niet. Super leuk en attent als een man voor mij betaald. Daar hou ik van. Het volgende drankje etc betaal ik automatisch.
Loopt het anders dan betaal ik.
Zie je elkaar vaker dan ongeveer om en om maar zonder splitten of een boekhouding bijhouden.
Het is een date! Iets wat je met plezier doet.
Ik zal nooit een duur etentje willen doen met iemand die je niet kent dus dan heb je het over een drankje met evt een borrelplankje, nou dat zijn de kosten niet. Super leuk en attent als een man voor mij betaald. Daar hou ik van. Het volgende drankje etc betaal ik automatisch.
Loopt het anders dan betaal ik.
Zie je elkaar vaker dan ongeveer om en om maar zonder splitten of een boekhouding bijhouden.
anderlicht wijzigde dit bericht op 19-11-2021 17:52
0.37% gewijzigd

diyer schreef: ↑19-11-2021 17:48Maar dan zeg je zelf toch dat het meer attent naar élkaar is dat je waardeert in een relatie? Want daar vind ik je voor 200%. Ik vind het zeer veelzeggend als iemand attent is en aandacht heeft voor de ander. Maar dat gaat wat mij betreft 2 kanten uit. Ik vind het jaren 50 als er verwacht wordt dat:
een man moet betalen
een man vooruit moet snellen om alle deuren onderweg op het pad vd vrouw open te houden
een man zelf moet opstaan om snel de stoel aan te schuiven, achteruit te schuiven van de vrouw
een man naast een vrouw loopt en van wordt verwacht dat hij alles draagt of sjouwt
een man voor een vrouw besteld en nóg erger, beslist wat ze eet of drinkt
Hij vergeet zijn winterjas in een plas te leggen zodat jij geen natte schoenzolen krijgt.

Je hoeft geen facepalm te gebruiken. Ik kan het niet waarderen vanuit mijn eigen voorkeuren. Maar ik zit daar niet vanuit mijn eigen voorkeuren. Ik zat daar als dinnerdate. Dan pas je je aan. Zoals je je ook aanpast als je baas een diner bepaalt.

vrijdag 19 november 2021 om 17:55
Ikzelf wat?

vrijdag 19 november 2021 om 17:56
haha, geen idee. Ik bestel nooit een fles wijn. Hooguit een glaasje. Het was mij nog nooit gebeurd. Ik vroeg me op dat moment serieus af of ik er iets over moest zeggen. Ik zei 'prima' en toen werd het volgeschonken. Kan je dan ook serieus zeggen dat die fles die net speciaal voor jou is opengetrokken niet te drinken is?Chienandalou schreef: ↑19-11-2021 17:43Als je Happy Italy als referentiekader hebt, is dat eetcafé met daghap al een fancy restaurant. En wijn proeven gebeurt toch overal als je een fles bestelt?
vrijdag 19 november 2021 om 17:57
Ja, maar nogmaals, daar gaat dit topic niet over. Dat is een zakelijke overeenkomst en geen date of afspraakje.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

Chienandalou schreef: ↑19-11-2021 17:48Tsja. Als een man er op staat dat hij de rekening betaalt, staat hij meestal ook niet open voor het voorstel dat ik dan alles betaal. Dan lijkt splitten me de beste optie en als dat als onvriendelijk wordt gezien met gierende banden naar huis.
Beleefd en hartelijk tegen iemand zijn is niet synoniem aan dat de man de rekening dus moet betalen.
Ik zou er nooit "op staan" om de drankjes te betalen (waar zie je me voor aan?). Daar praat je verder niet over en als zij de rekening betaalt zou ik nou dankjewel zeggen met glimlach en een vriendelijke knik. Net als dat iemand de deur voor me open houdt.

Wat aanstellerig, alsof je mee moest.diyer schreef: ↑19-11-2021 17:40Idd. nóg beter. Maar een chique restaurant vind ik zelf niet zo fijn voor een 1e date. Dat bewaar ik liever voor als ik iets te vieren heb. Ik leer graag iemand op een ontspannen manier kennen, waarbij je nog lang kunt natafelen als het bevalt en als het erg goed bevalt onderuitgezakt kunt blijven hangen na het zoveelste drankje.
vrijdag 19 november 2021 om 17:58

vrijdag 19 november 2021 om 18:02
Ja hoor. Als er kurk in zit is ie ook meestal echt niet te zuipen. Of nagisting of oxidatie. Je gaat toch geen bedorven wijn drinken?diyer schreef: ↑19-11-2021 17:56haha, geen idee. Ik bestel nooit een fles wijn. Hooguit een glaasje. Het was mij nog nooit gebeurd. Ik vroeg me op dat moment serieus af of ik er iets over moest zeggen. Ik zei 'prima' en toen werd het volgeschonken. Kan je dan ook serieus zeggen dat die fles die net speciaal voor jou is opengetrokken niet te drinken is?
De wijn niet lekker vinden is geen criterium, maar sommige restaurants gaan hier chique mee om. Ik zou me alleen kapotschamen dan.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

vrijdag 19 november 2021 om 18:03
Dan niet natuurlijk. Maar mijn man bijvoorbeeld verdient ruimschoots het dubbele t.o.v. mij, terwijl we allebei even hoog zijn opgeleid en evenveel uren werken. En hij werkt in een sector waar bijna uitsluitend mannen werken, ik omgekeerd in een sector waar bijna alleen maar vrouwen werken. (Rara waarom die salarissen toch zo uiteenlopen...) Ik zie die loonongelijkheid in mijn dagelijks leven dus wel.diyer schreef: ↑19-11-2021 17:06Ook als die man hetzelfde inkomen heeft als jij? Want meestal daten mensen gelijkwaardig (althans, in mijn normale non sugardating wereld). Je weet wel, zelfde opleidingsnivo, zelfde standaarden, vaak ook dezelfde inkomens?
Een vrachtwagenchauffeur zal meestal geen advocaat daten. In mijn omgeving gaan de banen van stellen qua uren en inkomen heel erg gelijk op. Idem voor de zorgrol. Ik zou het heel raar vinden als dan van 1 van de 2 verwacht wordt dat deze de rekening moet betalen.

vrijdag 19 november 2021 om 18:04
Klopt, dat is het ook. Maar ik heb wel de ervaring van 2 kanten. En vergeef me dat ik dit zeg, maar bij de zakelijke overeenkomst, ben ik de "hoer".Chienandalou schreef: ↑19-11-2021 17:57Ja, maar nogmaals, daar gaat dit topic niet over. Dat is een zakelijke overeenkomst en geen date of afspraakje.
Onderstaande is een provocatieve stelling, ben ik me van bewust, maar ben ik in het algemeen wel benieuwd naar:
Is een vrouw die graag heeft dat een man de date betaalt, ook vaak een vrouw die wil dat een man haar leuke leventje deels bekostigd? Officieel geen hoer, maar de centen maken de vent wel extra aantrekkelijk?
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 19-11-2021 18:06
1.14% gewijzigd