Stelling: Een gentleman betaald alle dates

19-11-2021 16:05 309 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie peiling ben benieuwd naar jullie reacties.

Gentleman betaald alle dates

Totaal aantal stemmen: 371

1) Niet waar alleen de 1e date (17%)
2) Waar (11%)
3)Wat ouderwets vrouwen betalen zelf een of meerdere dates in deze tijd (73%)
Mij vriend betaalde de rekening bij de eerste paar dates, hield de deur voor mij open, betaalde een weekendje weg (binnen nederland) en was een paar dagen van te voren er heen gereist om in het hotel en de restaurants waar we heen gingen een kaartje achter te laten dat dan voor mij klaar lag. Ik vind niet dat het zo hoeft, maar ik vond het wel heel romantisch en lief. Tegenwoordig gaat alles van de gemeenschappelijke rekening en maakt het niet meer uit.
Daveotion schreef:
19-11-2021 18:03
Dan niet natuurlijk. Maar mijn man bijvoorbeeld verdient ruimschoots het dubbele t.o.v. mij, terwijl we allebei even hoog zijn opgeleid en evenveel uren werken. En hij werkt in een sector waar bijna uitsluitend mannen werken, ik omgekeerd in een sector waar bijna alleen maar vrouwen werken. (Rara waarom die salarissen toch zo uiteenlopen...) Ik zie die loonongelijkheid in mijn dagelijks leven dus wel.
Helemaal eens, bizar dat gelijke inzet niet gelijk wordt beloond.
MonaLisa31 schreef:
19-11-2021 18:04
Mij vriend betaalde de rekening bij de eerste paar dates, hield de deur voor mij open, betaalde een weekendje weg (binnen nederland) en was een paar dagen van te voren er heen gereist om in het hotel en de restaurants waar we heen gingen een kaartje achter te laten dat dan voor mij klaar lag. Ik vind niet dat het zo hoeft, maar ik vond het wel heel romantisch en lief. Tegenwoordig gaat alles van de gemeenschappelijke rekening en maakt het niet meer uit.
Jullie laten nu de deur in elkaar gezicht dichtvallen? Of deed jij dat al vanaf date1?
FeeLucifer01 schreef:
19-11-2021 18:06
Jullie laten nu de deur in elkaar gezicht dichtvallen? Of deed jij dat al vanaf date1?
:HA:
Oh wat achterhaald. Ik vind het netjes als hij het aanbiedt, maar daarentegen vind ik het van mezelf ook netjes om aan te bieden. Ik maak er geen big deal van.
Tenzij hij me mee wil nemen naar het duurste restaurant ter wereld waar je €500 voor 2 blaadjes sla betaalt, dan mag hij betalen :mrgreen:
Anderlicht schreef:
19-11-2021 17:51
Splitten in het algemeen vind ik zo ontzettend Hollands zuinig en dus een afknapper.
Het is een date! Iets wat je met plezier doet.
Ik zal nooit een duur etentje willen doen met iemand die je niet kent dus dan heb je het over een drankje met evt een borrelplankje, nou dat zijn de kosten niet. Super leuk en attent als een man voor mij betaald. Daar hou ik van. Het volgende drankje etc betaal ik automatisch.
Loopt het anders dan betaal ik.
Zie je elkaar vaker dan ongeveer om en om maar zonder splitten of een boekhouding bijhouden.
Ik heb net een link gedeeld dat dat niet iets typisch Hollands is.
Wanna grow up to be
Be a debaser
MonaLisa31 schreef:
19-11-2021 18:04
Klinkt inderdaad heel lief. Zo is mijn man ook. Nog steeds. En ik verras hem ook graag met uitjes. Of jaja door lekker voor hem te koken..want jaja..hij kookt eigenlijk nooit..want jaja ik hou van koken. Ik verdien meer en doe de financiën. Maar zelfs als ik minder zou verdienen en mn man alles zou betalen zou ik me niet afhankelijk of ouderwets voelen. Onafhankelijkheid en gelijkwaardigheid zit namelijk tussen de oren en niet in de portemonnee in onze relatie.
Ik vraag me ook af hoe dat werkt met die deuren open doen voor de dames, lopen jullie dan altijd achter de man? Zodat hij het eerst bij de deur is?

Of ga je dan bij de deur wachten tot hij je voorbij is met je armen naast je en hij de deur voor je open gaat doen?

En vanaf wanneer mag je weer zelf de deur open doen of nog erger, de deur voor hem opendoen/houden?
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 19-11-2021 18:16
23.57% gewijzigd
KamilleT schreef:
19-11-2021 17:55
Ikzelf wat?
Dat jij pas op de 4e date een keer aanbied te betalen is niet knieperig?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Star⁴ schreef:
19-11-2021 16:09
Betaalt.
:proud:
FeeLucifer01 schreef:
19-11-2021 18:15
Ik vraag me ook af hoe dat werkt met die deuren open doen voor de dames, lopen jullie dan altijd achter de man? Zodat hij het eerst bij de deur is?

Of ga je dan bij de deur wachten tot hij je voorbij is met je armen naast je en hij de deur voor je open gaat doen?

En vanaf wanneer mag je weer zelf de deur open doen of nog erger, de deur voor hem opendoen/houden?
Ik ben eigenlijk gewend dat de gastheer of gastvrouw van het restaurant ons in de jassen helpt en de deur open houdt.

Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met ‘met zachte dwang naar buiten werken, de keuken is al uren dicht’.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Dat de man betaald is echter ouderwets , dat was eens.
Samen betalen , of om en om ofzo is meer van deze tijd.
Wel heb ik ooit een date gehad waar ik vaker dates mee heb gehad , die t presteerde gewoonweg geen geld bij zich te hebben en 1x zijn beurs leegkiepte...al zijn kleingeld begon te tellen en mij riep omdat ie € 5,- tekort kwam voor het betalen van 4 wijntjes.
Dat was dus geen blijvertje
FeeLucifer01 schreef:
19-11-2021 18:15

In principe loop je of gearmd of achter de man ja. En je houdt je pas in als je door de deur bent en de man haalt je opnieuw in als er een volgende deur is.
diyer schreef:
19-11-2021 18:23
In principe loop je of gearmd of achter de man ja. En je houdt je pas in als je door de deur bent en de man haalt je opnieuw in als er een volgende deur is.
Bij Happy Italy?
Hahaha, sorry, das flauw. Maar ik vind het wel gek dat je deze etiquetteregel zo uit de mouw schudt en niet weet hoe het zit met wijn proeven en blijkbaar amper in een normaal restaurant bent geweest.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
19-11-2021 18:20
Ik ben eigenlijk gewend dat de gastheer of gastvrouw van het restaurant ons in de jassen helpt en de deur open houdt.

Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met ‘met zachte dwang naar buiten werken, de keuken is al uren dicht’.

Maar dat gaat dan alleen over het restaurant, daarbuiten tijdens dates jammer de bammer?

En ik kom eigenlijk nooit meer in restaurants waar men ( restaurantpersoneel/eigenaar/ect) de deur voor je open houdt.
diyer schreef:
19-11-2021 18:23
Bizar.
FeeLucifer01 schreef:
19-11-2021 18:29
Maar dat gaat dan alleen over het restaurant, daarbuiten tijdens dates jammer de bammer?

En ik kom eigenlijk nooit meer in restaurants waar men ( restaurantpersoneel/eigenaar/ect) de deur voor je open houdt.
Ik hou deuren open voor mensen. Nu ben ik in de war.
Star⁴ schreef:
19-11-2021 18:30
Ik hou deuren open voor mensen. Nu ben ik in de war.
Dat mag niet hoor.
Beetje flauw chiendalou. Omdat ik regelmatig naar de happy italy ging, wil niet zeggen dat ik nooit naar een normaal restaurant ging. Maar ik ging idd zelden naar een chique restaurant. Dat was alleen met mijn ex schoonouders.

Deze levensstijl is idd vrij nieuw voor mij. Maar je hebt geen wo studie nodig om te weten hoe je achter een man blijft zodat hij de deur voor je kan openen. Dat ik deze dans dans, wil niet zeggen dat ik het objectief gezien maar een rare dans vind.
diyer schreef:
19-11-2021 18:33
Beetje flauw chiendalou. Omdat ik regelmatig naar de happy italy ging, wil niet zeggen dat ik nooit naar een normaal restaurant ging. Maar ik ging idd zelden naar een chique restaurant. Dat was alleen met mijn ex schoonouders.

Deze levensstijl is idd vrij nieuw voor mij. Maar je hebt geen wo studie nodig om te weten hoe je achter een man blijft zodat hij de deur voor je kan openen. Dat ik deze dans dans, wil niet zeggen dat ik het objectief gezien maar een rare dans vind.
Ik vraag me gewoon af waarom je die deur gewoon niet zelf mag openen.
FeeLucifer01 schreef:
19-11-2021 18:29

Geen idee. Ik heb er nooit op gelet. Ik loop gewoon naar de deur en soms ben ik eerst en houd de deur open voor de ander en soms andersom, denk ik.
Wanna grow up to be
Be a debaser
FeeLucifer01 schreef:
19-11-2021 18:36
Ik vraag me gewoon af waarom je die deur gewoon niet zelf mag openen.
Waarom moet ik achter een man blijven? Is het midden-oosten niet zeg.
Chienandalou schreef:
19-11-2021 18:37
Geen idee. Ik heb er nooit op gelet. Ik loop gewoon naar de deur en soms ben ik eerst en houd de deur open voor de ander en soms andersom, denk ik.
Dit, geslacht maakt echt geen reet uit.
diyer schreef:
19-11-2021 18:33

Joh, ik maakte een grapje. En zoals ik al zei, bijna overal wordt er een bodempje wijn ingeschonken om te proeven, dat heeft niets met chique restaurants of een studie te maken.
Wanna grow up to be
Be a debaser
en als 2 mannen elkaar daten, welke van de 2 is dan de gentlemen
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven