Stelling: Een gentleman betaald alle dates
vrijdag 19 november 2021 om 22:44
Als het een leuke vent is die er op staat te betalen, is het een dikke plus. Als het een leuke vent is die voorstelt te splitten, vraag ik me af of hij mij wel leuk genoeg vindtFeeLucifer01 schreef: ↑19-11-2021 22:22Ik ben dan die man altijd voor, met opperen tot splitten of de rekening zelf betalen. Voor mij is dat moeten/willen betalen want man, dus weer echt een mega-afknapper. Dan ben ik wel klaar.

Als hij opdringerig of irritant doet dan is het geen leuke vent en dan pak ik de rekening zelf of split hem na aandringen.
Eigenlijk is het een soort graadmeter voor hoe leuk ik hem vind.

vrijdag 19 november 2021 om 22:45
Kom maar door met die linkjes, al denk ik dat je daarna geband wordtBellatrixVanDetta schreef: ↑19-11-2021 22:39Ik probeer nu ongeveer een half uur het verband te ontdekken tussen pepen en het opendraaien van een raampje...
... leg het me aub uit, want zo kan ik niet slapen!

vrijdag 19 november 2021 om 22:45
Dat mag hoor, voor mij is het een graadmeter voor iets waar ik niets mee wil. Niks dikke plus.Zalmsnipper schreef: ↑19-11-2021 22:44Als het een leuke vent is die er op staat te betalen, is het een dikke plus. Als het een leuke vent is die voorstelt te splitten, vraag ik me af of hij mij wel leuk genoeg vindtAls het een leuke vent is is afwacht tot ik de rekening pak, dan doe ik dat meteen en dan is het exit.
Als hij opdringerig of irritant doet dan is het geen leuke vent en dan pak ik de rekening zelf of split hem na aandringen.
Ieder zijn meug.
vrijdag 19 november 2021 om 22:49
Kan heel goed hoor. Ben zelf weliswaar van de generatie voor wie het vermoedelijk normaler is dat de man betaalt, maar zo sta ik er zelf gewoon niet in. Ik verdien zelf mijn geld, en dat drankje kan er best van af. Daarbij wist ik met het daten van nu meestal ook al vrij snel dat er weinig meer in zat dan die eerste date, en dan voelde het helemaal lullig om die man te laten betalen. Sommigen stonden er dan toch op te betalen. Wist nooit zo goed wat ik daarmee aanmoest. Maar als ik drie keer aangeef dat we best kunnen splitten en zij willen dan toch graag betalen, nou ja, dan betalen ze maar.FeeLucifer01 schreef: ↑19-11-2021 22:41Ik denk ook dat het soms een generatieding kan zijn, vrouwen en mannen niet nog anders hebben geleerd en vroeger daten zullen dit misschien anders zien?
Of ze hebben dat nog van hun pa en ma zo geleerd, want ik vind met dat huidige daten dit inderdaad geheel niet raar.
vrijdag 19 november 2021 om 23:02
Met die pook in het midden en die krappe stoel in die Mustang is het nogal vouwen pijptechnisch. Dan is het best galant als je ff een beentje naar buiten kunt laten piepen ipv tussen het dashboard en de radio (die dan bij iedere beweging van zender wijzigt) geklemd zitten. Een echte man snapt dat zonder te vragen.BellatrixVanDetta schreef: ↑19-11-2021 22:39Ik probeer nu ongeveer een half uur het verband te ontdekken tussen pepen en het opendraaien van een raampje...
... leg het me aub uit, want zo kan ik niet slapen!
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 19 november 2021 om 23:05
Die man moet nogal door hoepels springen vooraleers hij je goedkeuring verdient. Wat doe jij om hem te overtuigen dat je leuk genoeg bent voor hem?Zalmsnipper schreef: ↑19-11-2021 22:44Als het een leuke vent is die er op staat te betalen, is het een dikke plus. Als het een leuke vent is die voorstelt te splitten, vraag ik me af of hij mij wel leuk genoeg vindtAls het een leuke vent is is afwacht tot ik de rekening pak, dan doe ik dat meteen en dan is het exit.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 19 november 2021 om 23:06
Ik kan ook prima betalen, maar vind het wel erg attent als een man de eerste date betaalt. Wat heeft dat met een sprookjeswereld van doen?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
vrijdag 19 november 2021 om 23:19
PijpenChienandalou schreef: ↑19-11-2021 23:05Die man moet nogal door hoepels springen vooraleers hij je goedkeuring verdient. Wat doe jij om hem te overtuigen dat je leuk genoeg bent voor hem?
Weet ik veel, het klikt wel of niet.
vrijdag 19 november 2021 om 23:20
Helemaal eens.Liebeskind² schreef: ↑19-11-2021 23:06Ik kan ook prima betalen, maar vind het wel erg attent als een man de eerste date betaalt. Wat heeft dat met een sprookjeswereld van doen?
vrijdag 19 november 2021 om 23:40
Echt? Waarom precies? Ik vind het altijd vrij gênant. Net als wel meer van de meer traditionele dingen als deur open houden en stoel aanschuiven. Dwz, voor mij houdt degene die voorop loopt de deur open, ongeacht of dat een man is of jijzelf en die stoel schuif ik zelf wel aan. Anders wanneer je al een relatie hebt en de hij in kwestie je als verrassing trakteert ofzo. Maar dat kan andersom ook, dat jij hem trakteert. Ik vraag wél hulp als ik wat zwaars moet sjouwen, wat me zelf niet lukt, maar dan slechts omdat de hij fysiek sterker is. Kan ik het zelf, doe ik het liefst zelf.Liebeskind² schreef: ↑19-11-2021 23:06Ik kan ook prima betalen, maar vind het wel erg attent als een man de eerste date betaalt. Wat heeft dat met een sprookjeswereld van doen?
zaterdag 20 november 2021 om 00:03
Maar het al dan niet klikken hangt bij jou wel samen met wie de rekening betaalt, best gek.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 20 november 2021 om 00:30
Edit: Het is wel een erg lang bericht geworden. Misschien dat ik er morgen weer wat details uit ga halen al denk ik niet dat ik nou heel herkenbaar ben maar toch.
Nee hoor, ik woon in een grote stand in de randstad in een buurt met voornamelijk tweeverdieners gezinnen. Bij mijn schoonfamilie speelt wel een stukje achtergrond mee, die is niet van origine Nederlands al is dat is wel wat verwaterd maar communiceert dus nog voornamelijk via de vrouwen.
Op het schoolplein kan ik het niet zo goed verklaren, de meeste mensen appen toch mij als er iets is of een kind wil spelen. Mijn man doet de meeste uitgaande berichten bij ons thuis dus ik snap het niet, hij appt namelijk altijd de gene met wie hij zelf het meeste contact heeft/al eerder contact had of dat nou een man of een vrouw is. Misschien speelt het wel mee dat ik wat vaker op het schoolplein sta bij het brengen of ophalen en ook in school actiever ben (ik ga vaker mee op uitjes, regel spullen en ik ben klassenouder geweest). Al moet ik ook zeggen dat ik tussen alle klassenouders tot nu toe bij een van onze kinderen hun klassen nog nooit een vader heb gezien. School of de overblijf belt eerst mij voor ze mijn man proberen. Het kinderdagverblijf belde meestal wel eerst mijn man en daarna pas mij. Ik denk dat het in kleine dingen langer door loopt dan in grote dingen. Dat dan wel beide ouders werken, maar moeder iets meer thuis dus moeder regelt het speelafspraakje en als vrouw app je eerder dan de andere vrouw ofzo? Ik ken bij de meeste vriendjes de moeder ook beter dan de vader, daar zit vaak net wat meer een klik ook.
Wat je traditioneel vind aan mijn opvattingen snap ik dan weer niet zo goed, ik vind niet dat een man de deur open hoeft te houden of de rekenen betalen. Ik vond het lief en romantisch dat hij voor mij altijd die stap extra wilde zettingen, maar geen verplichting.
monalisa31 wijzigde dit bericht op 20-11-2021 19:53
Reden: De wat meer persoonlijke details weggehaald
Reden: De wat meer persoonlijke details weggehaald
39.77% gewijzigd
zaterdag 20 november 2021 om 03:39
zaterdag 20 november 2021 om 06:46
Ja, dat gaat inderdaad precies zo.Lady*Voldemort schreef: ↑19-11-2021 19:12Ik zie het voor me. "Sjaak, ik vond het echt een ontzettend leuke deet, dus jij mag betalen!"

zaterdag 20 november 2021 om 06:56
Dat valt nogal mee, toch? Hij moet de eerste rekening betalen en galant zijn. Zorg ik dat ik er als een 10 uitzie, ook als dat niet zo heel comfortabel is.Chienandalou schreef: ↑19-11-2021 23:05Die man moet nogal door hoepels springen vooraleers hij je goedkeuring verdient. Wat doe jij om hem te overtuigen dat je leuk genoeg bent voor hem?
Dat je leuk bent hoef je niet te laten merken met door hoepeltjes springen, dat gaat vanzelf. Maar dat je allebei een stapje harder zet tijdens het versieren vind ik juist spannend.
zaterdag 20 november 2021 om 07:56
Heulll gekChienandalou schreef: ↑20-11-2021 00:03Maar het al dan niet klikken hangt bij jou wel samen met wie de rekening betaalt, best gek.

zaterdag 20 november 2021 om 08:00
Dat blijft mij dus ook fascineren: vrouwen die zich pas op hun gemak voelen als er geld voor hen betaald wordt.Chienandalou schreef: ↑20-11-2021 00:03Maar het al dan niet klikken hangt bij jou wel samen met wie de rekening betaalt, best gek.
zaterdag 20 november 2021 om 08:03
Ik date incidenteel. Dus als ik al met je mee wil, is er van mijn kant al een klikje.
Vriendschappelijke afspraken met mannen split ik. Maar bij een “echte” date, waardeer ik het als de man de eerste betaald. De vervolgdate betaal ik.
Ik vind het een soort van hoffelijkheid, ook al kan ik prima betalen. Moet wel zeggen dat ik er dan vanuit ga dat hij het voorstel doet om af te spreken. Indien het initiatief van mij uitkomt, betaal ik sws.
Mocht man in kwestie bij de eerste date moeilijk doen over het afrekenen, alsin gierig zijn of op de cent nauwkeurig willen delen, dan knap ik af. Ik vind dat een teken aan de wand voor de toekomst. Ik ben nl zelf veel makkelijker met geld en totaal niet gierig.
Vriendschappelijke afspraken met mannen split ik. Maar bij een “echte” date, waardeer ik het als de man de eerste betaald. De vervolgdate betaal ik.
Ik vind het een soort van hoffelijkheid, ook al kan ik prima betalen. Moet wel zeggen dat ik er dan vanuit ga dat hij het voorstel doet om af te spreken. Indien het initiatief van mij uitkomt, betaal ik sws.
Mocht man in kwestie bij de eerste date moeilijk doen over het afrekenen, alsin gierig zijn of op de cent nauwkeurig willen delen, dan knap ik af. Ik vind dat een teken aan de wand voor de toekomst. Ik ben nl zelf veel makkelijker met geld en totaal niet gierig.
zaterdag 20 november 2021 om 08:28
Als ik tijdens date besluit dat t niks gaat worden, sta ik er op mijn eigen aandeel te betalen. Als ik t wel zie zitten, hoop ik dat date betaalt. Want als hij voorstelt om te splitten ziet bij mij waarschijnlijk niet zitten of is hij gierig, en gierigheid is afschuwelijke eigenschap. Ik vind in de date fase dat je alle gedachten over feminisme etc moet laten varen. In een hetero situatie is het beter als de man jaagt en betaalt, en de vrouw zich laat bejagen. Veel dames willen hier niet aan en betalen zelf en gaan zelf achter man aan, tonen teveel initiatief. Dat loopt zelden goed af.

zaterdag 20 november 2021 om 08:32
Op onze eerste date, 22 jaar geleden, hebben we de rekening gesplit omdat ik dat wilde. Later betaalde we om en om.
Tanken doe ik zelf, net als ruitenwisservloeistof bijvullen, mijn man heeft niet eens een rijbewijs.
Koken en boodschappen doet hij.
Overigens houdt ie wel vaak de deur voor me open. Van mij hoeft het niet.
Tanken doe ik zelf, net als ruitenwisservloeistof bijvullen, mijn man heeft niet eens een rijbewijs.
Koken en boodschappen doet hij.
Overigens houdt ie wel vaak de deur voor me open. Van mij hoeft het niet.
zaterdag 20 november 2021 om 08:42
Lady*Voldemort schreef: ↑19-11-2021 19:12Ik zie het voor me. "Sjaak, ik vond het echt een ontzettend leuke deet, dus jij mag betalen!"

zaterdag 20 november 2021 om 09:06
Hoe was het ook al weer?
I'm cheap, but not easy
or
I'm easy, but not cheap
Ik vind het volstrekt achterhaald dat de man automatisch moet betalen. Waarom? Ik ben een zelfstandige vrouw met een goede baan, financieel onafhankelijk. Waarom moet ik dan afhankelijk zijn van een ander die betaalt?
Het loopt zoals het loopt. Geen vast omlijnde regels. Niet spastisch alles delen of ik moet betalen of jij moet betalen. Gelukkig date ik mannen (of althans dat deed ik) die er ook zo in stonden.
I'm cheap, but not easy
or
I'm easy, but not cheap
Ik vind het volstrekt achterhaald dat de man automatisch moet betalen. Waarom? Ik ben een zelfstandige vrouw met een goede baan, financieel onafhankelijk. Waarom moet ik dan afhankelijk zijn van een ander die betaalt?
Het loopt zoals het loopt. Geen vast omlijnde regels. Niet spastisch alles delen of ik moet betalen of jij moet betalen. Gelukkig date ik mannen (of althans dat deed ik) die er ook zo in stonden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover