Overdrijf ik? Of is dit niet oké

20-11-2021 20:29 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey allemaal,

Mijn vriend en ik zaten gezellig in de woonkamer toen het stroom ineens uitviel.
Samen kijken waar het weg kwam.
Achter de vaatwasser dus snel even de boel aan de kant, droog maken en weer klaar.

Ik zat op mijn hurken op de grond om het oud papier bij elkaar te rapen wat helemaal nat was. Mijn vriend zag dat ik daar bezig was. Hij drukt mij met zijn lichaam aan de kant en val omver tegen de deur aan. Dus ik zeg wat the fuck doe jij nou. Ja sorry zegt hij.

Ik vind dat niet oké en geef dat aan. De enige reactie die ik krijg is stel je niet zo aan zo doe im dat op het werk ook. Waarop ik vervolgens reageer van, ben ik een kerel die je zo aan de kant of omver kan drukken?

Ik vind dit soort dingen niet oké, misschien heb ik een kort lontje, stel ik mij echt aan en overdrijf ik.

Moest ik even kwijt sorry
Alles gebeurd met een reden
Doreia* schreef:
20-11-2021 20:49
Toch vond hij het nodig om op deze manier zijn verlengsnoer te krijgen.
Ik snap zijn beslissing daarin gewoon niet. Waarom hij jou opzij schuift.
Maak het niet groter dan het is.
Oh-happy-day schreef:
20-11-2021 20:49
Je weet dus heel goed wat je wilt in een relatie. Dan is het kiezen: Of je neemt je vriend zoals hij is of je verbreekt de relatie en gaat op zoek naar iemand die wel reageert zoals jij zou willen. Ik lees niet zoveel geks in de OP, maar als jullie om zoiets al ruzie krijgen lijkt me iets niet in de haak in de relatie.
Jij vind het normaal dat je partner je omver duwt ipv netjes te vragen of hij erbij mag?
Vladimir schreef:
20-11-2021 20:46
Tip voor de volgende keer, pak 'm bij zijn enkel en trek hem keihard onderuit. Als hij dan wat zegt dan zeg je gewoon dat je dat op je werk ook zo doet.
:lol: :HA:
Hij hoort je wat mij betreft niet zo omver te duwen als ie dat expres doet.
justagirly schreef:
20-11-2021 20:52
:lol: :HA:
Hij hoort je wat mij betreft niet zo omver te duwen als ie dat expres doet.
Nee, en ik reageerde ook wel heftig maar dat was mijn reactie omdat ik ineens omviel
Sjulia schreef:
20-11-2021 20:50
Jij vind het normaal dat je partner je omver duwt ipv netjes te vragen of hij erbij mag?
Ik zou zeggen van hallo, je duwt me over schat. En hij zou sorry zeggen. Wij zouden hier geen ruzie om krijgen.
Oh-happy-day schreef:
20-11-2021 20:54
Ik zou zeggen van hallo, je duwt me over schat. En hij zou sorry zeggen. Wij zouden hier geen ruzie om krijgen.
Bij een bewuste duw van partner noem je hem nog schat en zou je niet laten merken dat het niet oké is, en dit zie jij als een gezonde reactie? Ok..
sjulia wijzigde dit bericht op 20-11-2021 20:55
0.29% gewijzigd
mntjee schreef:
20-11-2021 20:54
Nee, en ik reageerde ook wel heftig maar dat was mijn reactie omdat ik ineens omviel
Dat zou ik ook precies zo doen hoor.
Keesjeaap5 schreef:
20-11-2021 20:41
Misschien ben ik zelf wel zo onhandig/lomp dat ik me echt niet voor kan stellen dat ik hier bij een ander boos om zou kunnen worden. Maar zo te zien wordt het door meerdere niet gewaardeerd. Des te blijer ben ik dat mijn man mijn lompe gedrag oké vindt.
Als iemand mij expres omduwt omdat ie er langs wil dan ben ik wel kwaad ja. Als het een ongelukje was dan had ik alleen even gemopperd.
Ik zie iemand boven zitten te mokken omdat zijn vriendin boos is terwijl hij wilde helpen maar die zit beneden op de bank advies te vragen aan de viva.
Zij zeiden dat..
Kliko schreef:
20-11-2021 20:58
Ik zie iemand boven zitten te mokken omdat zijn vriendin boos is terwijl hij wilde helpen maar die zit beneden op de bank advies te vragen aan de viva.
Zij zeiden dat..

Oow wauw! Ik ben blij dat jij dit invult voor mij en weet wat er precies gaande is nu in mijn huis?
Ach, als mijn man gefrustreerd is omdat er iets kapot is, dat gemaakt of opgeruimd probeert te krijgen en zijn focus daar op heeft kan hij ook wat lomper zijn. Zeker als we allebei iets anders nuttig vinden om op dat moment mee bezig te zijn. Mocht hij dan tegen me aan stoten waarbij ik m'n evenwicht verlies, zeg ik iets als, joh kijk eens wat beter uit. Zegt hij sorry. En dan is het klaar. Dus een topic er over openen vind ik wat overdreven.
Ik weet dat hij op die momenten zijn focus op een oplossing heeft en dan minder oog of minder tact voor zijn omgeving heeft. Prima, hij krijgt het vervolgens ook altijd voor elkaar en opgelost. Dus ik weet dat ik hem op die momenten even moet laten gaan.
Sjulia schreef:
20-11-2021 20:55
Bij een bewuste duw van partner noem je hem nog schat en zou je niet laten merken dat het niet oké is, en dit zie jij als een gezonde reactie? Ok..
Je wilt het groter maken dan het is merk ik. Lees de openinspost nog eens. ik lees geen bewuste duw, en hij zei nog sorry ook.
mntjee schreef:
20-11-2021 21:00
Oow wauw! Ik ben blij dat jij dit invult voor mij en weet wat er precies gaande is nu in mijn huis?
Goh ik probeer grapje te maken .
ViezeHond schreef:
20-11-2021 20:34
Moet je maar niet op je hurken gaan zitten
+1
mntjee schreef:
20-11-2021 21:00
Zelf weet je het toch ook niet en neem je de moeite om er een topic over te openen?
Oh-happy-day schreef:
20-11-2021 21:03
Zelf weet je het toch ook niet en neem je de moeite om er een topic over te openen?
Alsof wij alles weten.
Oh-happy-day schreef:
20-11-2021 21:01
Je wilt het groter maken dan het is merk ik. Lees de openinspost nog eens. ik lees geen bewuste duw, en hij zei nog sorry ook.
En voegde daar aan toe; stel je niet zo aan, dat doe ik op werk ook.

:roll:
Goed ik ga verder met Bert Visscher!
Oh-happy-day schreef:
20-11-2021 21:03

Nou volgens mij ben ik degen die weet wat er mijn huis afspeelt en jij niet. Ik sta er vrij in op te posten wat ik wol. Ik was gewoon benieuwd hoe andere hier tegen aan kijken. En ja ik heb wat overdreven gereageerd. So be it doet iedereen wel eens. Even goeie vrienden
Sjulia schreef:
20-11-2021 21:04

Ja en dat was het punt dat ik boos werd
Sjulia schreef:

Als zij als een drama queen reageert snap ik hem wel. Maar we horen hier maar een eenzijdig verhaal. Wat mij opvalt is dat het geen leuke relatie is als je om zulke kleinigheidjes al ruzie krijgt en topics moet openen.
Kliko schreef:

Fijne avond :)
Murrdurr schreef:
20-11-2021 21:02
+1
:high5:
Damned if I don’t
Kliko schreef:
Wat ben je aan het doen met Bert?
Damned if I don’t
Oh-happy-day schreef:
20-11-2021 21:06
Als zij als een drama queen reageert snap ik hem wel. Maar we horen hier maar een eenzijdig verhaal. Wat mij opvalt is dat het geen leuke relatie is als je om zulke kleinigheidjes al ruzie krijgt en topics moet openen.
We zijn 15 jaar samen dua daar ligt het niet aan. Ik mag dan een drama queen zij. Of jin mag dat vinden. Maar dit heb ik nog nooit gehad hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven