2de scherm aansluiten met hdmi aansluiting
zondag 21 november 2021 om 17:44
Net een nieuwe laptop gekocht. De oude laptop werkt nog met zon blauwe stekker met 2 schoefjes, deze past niet meer in de nieuwe laptop. Bij de computerwinkel heb ik een verloopstuk gekocht naar een hdmi aanlsuiting. Nu wordt het beeldscherm niet herkend door de nieuwe laptop. wie weet hoe ik de instellingen moet aanpassen zodat het scherm wel herkend wordt?

zondag 21 november 2021 om 19:07
zondag 21 november 2021 om 20:06
zondag 21 november 2021 om 20:16
zondag 21 november 2021 om 20:52
zondag 21 november 2021 om 21:09
ik heb volgens mij een verloopstuk met omvormer gekocht, de computerwinkel gaf aan dat ze die zelf ook altijd gebruikten.nimbus schreef: ↑21-11-2021 20:16https://www.replacedirect.nl/klantenser ... -niet.html
Je hebt waarschijnlijk een omvormer nodig.

zondag 21 november 2021 om 21:12
lulletjerozenwater schreef: ↑21-11-2021 20:52Heeft het scherm naast die blauwe VGA-aansluiting niet ook toevallig een witte DVI-D aansluiting? Als dat zo is zou ik daarvoor een verloopje kopen, dan werkt de herkenning vrijwel zeker EN is je beeldkwaliteit beter, want het blijft digitaal; VGA is analoog...
Nee, het moet andersom. VGA monitor naar HDMI laptop.
Tenminste, zo begrijp ik het.
maandag 22 november 2021 om 09:59
Er zijn wel monitoren (oudere) die naast VGA wel zo'n witte DVI connector hebben, maar nog geen HDMI.
Die witte connector is elektrisch gezien eenvoudiger te verbinden met hdmi, aangezien dat dezelfde signalen zijn. Voor VGA heb je een converter nodig.
Maar daar zijn 2 soorten van:
* van een hdmi laptop naar een vga-monitor / beamer
* van een vga bron naar een moderne hdmi monitor.
En aangezien zowel vga als hdmi aan beide zijden van de kabel dezelfde stekker heeft, past het met de verkeerde connector ook keurig aan elkaar, maar dan werkt het dus niet.
Die witte connector is elektrisch gezien eenvoudiger te verbinden met hdmi, aangezien dat dezelfde signalen zijn. Voor VGA heb je een converter nodig.
Maar daar zijn 2 soorten van:
* van een hdmi laptop naar een vga-monitor / beamer
* van een vga bron naar een moderne hdmi monitor.
En aangezien zowel vga als hdmi aan beide zijden van de kabel dezelfde stekker heeft, past het met de verkeerde connector ook keurig aan elkaar, maar dan werkt het dus niet.
maandag 29 november 2021 om 21:52
Voor HDMI/DVI-D zou dat niet uit moeten maken; de signalen zijn compatible in beide richtingen. Ik heb zelf zo'n kabel in gebruik en dat werkt perfect. Maar mijn scherm heeft dan wel die DVI-D plug...
zaterdag 4 december 2021 om 17:38
nog even een update: ik ben bij de winkel geweest waar ik het tussenstuk heb gekocht, en blijkbaar was het scherm gewoon te oud (2009) om met dit tussen stuk te werken. Met alleen de VGA stekker deed het scherm het wel en met tussen stuk niet, ook niet op een andere laptop. ook kon je niet in het menu op het scherm komen met het tussenstuk. de oplossing is een ander scherm aansluiten.

zaterdag 4 december 2021 om 19:22
Ik heb 2 nog oudere schermen werkend gekregen met zo’n VGA omvormer dus ik vind het maar een gek verhaal. Het ene scherm kwam uit 2007 en het andere was uit mijn kindertijd, dus ik gok 2000-2004 ergens (zo’n vierkante en 1 van de aller eerste zwarte, vroeger waren alle computers wit). Ik zou het nog eens proberen met een andere VGA omvormer of even met een andere laptop. Of proberen met een VGA naar USB C als je die hebt.
donderdag 9 december 2021 om 13:41
Maar dan kan het dus ook aan het tussenstuk liggen. Of hebben ze dat ook getest door een andere monitor aan te sluiten via dat tussenstuk?ann3 schreef: ↑04-12-2021 17:38nog even een update: ik ben bij de winkel geweest waar ik het tussenstuk heb gekocht, en blijkbaar was het scherm gewoon te oud (2009) om met dit tussen stuk te werken. Met alleen de VGA stekker deed het scherm het wel en met tussen stuk niet, ook niet op een andere laptop. ook kon je niet in het menu op het scherm komen met het tussenstuk. de oplossing is een ander scherm aansluiten.