Online daten

24-07-2021 17:21 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu in scheiding met mijn man. Onze relatie was al heel lang niet goed. Emotioneel gezien heb ik al lang afstand van hem genomen. Op dit moment wonen we nog in 1 huis maar ik hoop binnenkort andere woonruimte te vinden.

Sinds een tijdje ben ik ook op zo'n dating site

Sinds kort praat ik daar veel met 1 man. Ik heb hem verteld hoe de situatie is, dus dat ik nog niet officieel gescheiden ben. En dat we nu nog in 1 huis wonen maar dat ik hoop snel andere woonruimte te vinden.

Het contact met hem is anders. Hij ziet het contact denk ik meer vriendschappelijk. Zo zijn de gesprekken wel begonnen.
Maar wel heel persoonlijke. Hij vertelt mij best persoonlijke dingen en ik hem andersom ook. We praten elke dag wel een uurtje of 2 met elkaar. Hij lijkt daarin ook oprecht geïnteresseerd. Als hij bij vrienden is zegt hij dat hij wel tussendoor kan praten met me.
Over seks gaat het nooit en lijkt hij ook niet in geïnteresseerd.
Hij vertelt mij dat hij hoopt iemand te vinden. En vertelt ook waar hij daarin onzeker is. Maar hoe ik het zie bedoelt hij echt dat hij iemand anders bedoelt om tegen te komen.

Door de dingen die we vertellen komen we er achter dat we heel veel dingen gemeen hebben. waarbij sommige dingen best apart zijn. Hij zegt weleens dat het lijkt dat het zo moest zijn dat we contact kregen met elkaar.

Hij zegt ook dat hij nieuwsgierig is naar mij en mij lief en een mooi persoon vindt. Maar dat hij mijn situatie respecteert en daarom nu niets met me gaat afspreken. Als ik echt vrijgezel ben en we hebben dan nog steeds fijn contact dan zou hij wel willen afspreken. Dat is hem goed recht natuurlijk.

Heel eerlijk gezegd vind ik het contact met hem wel erg fijn en ben ik heel benieuwd hoe het in het echt zou zijn. Hij lijkt mij namelijk echt wel de moeite waard. Nu gaat dat niet gebeuren.

Ik gun hem zeker dat hij iemand nog zou tegenkomen. Ik zou alleen stiekem willen weten hoe het tussen ons ook zou zijn in het echt als we elkaar zouden zien. Stel dat ik niet zomaar kan verhuizen en daar nog lang op moet wachten. Dat zou ik echt jammer vinden.

Heeft iemand dit ook weleens zoiets gehad als je eigenlijk nog niet officieel gescheiden bent?
Tictac85 schreef:
07-09-2021 09:35
Ik vraag me af waarom hij dan toch dit soort dingen zegt. Hij hoeft geen contact te zoeken of deze dingen te zeggen. Hij zegt ook dat hij het fijn vindt dat we elkaar af en toe nog spreken. Zou het echt oprecht zijn?
Of het oprecht is, weet hij alleen. Hoezo zouden wij of wie dan ook behalve hij daar iets over kunnen zeggen?
Dat hij het fijn vindt dat jullie contact hebben kan ook gewoon te maken hebben met het krijgen van aandacht en wellicht een beetje ego-streling. (En heel eerlijk: geldt dat ook niet gewoon voor jou?)
Verder is hij natuurlijk gewoon helder en duidelijk: er wordt niet gedatet zolang jij niet los van je partner bent. En dat lijkt mij wel een oprecht standpunt. Dus in plaats van je te blijven afvragen hoe je zijn woorden moet interpreteren en te blijven hunkeren naar wat jou dat mogelijk zou kunnen brengen, is het zaak (en noodzaak) om je tijd en aandacht te geven aan het op orde brengen van je eigen leven.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Tictac85 schreef:
07-09-2021 09:35
Dat weet ik. Dat is mijn vraag ook niet.

Ik vraag me af waarom hij dan toch dit soort dingen zegt. Hij hoeft geen contact te zoeken of deze dingen te zeggen. Hij zegt ook dat hij het fijn vindt dat we elkaar af en toe nog spreken. Zou het echt oprecht zijn?
Het komt op mij over dat je wanhopig bevestiging aan het zoeken bent en heel erg hoopt dat dit een leuke man is die meteen verliefd is en een relatie wil zodra jij gescheiden bent en een eigen huis hebt. Zo van het ene huwelijk in de andere relatie.

Echt, laat die man los. Je kent hem niet en je zit midden in een scheiding. Is dat al niet heftig genoeg? Je denkt misschien van niet, maar onderschat het niet. Ga je nou eerst eens met het verwerken van je scheiding bezig houden ipv alweer je pijlen te richten op een ander.

En kun je geen kamer huren? Een caravan? Bij familie logeren? Er is gekte op de huizenmarkt. Ik ken je budget niet en of je wil huren of kopen, maar het kan nog erg lang duren voordat jij een eigen woning hebt. Tegen die tijd is die kerel al lang afgehaakt. En gelijk heeft hij. Hij vindt je misschien best aardig maar niemand gaat jaren wachten op een onbekende vrouw die hij ‘een goed persoon’ (zijn woorden) vindt. Zodra hij iemand ontmoet en echt verliefd wordt is hij weg. Dat is het echte leven. Jullie contact is een leuk verzetje tot die tijd.
minnimouse wijzigde dit bericht op 08-09-2021 06:10
24.44% gewijzigd
minnimouse schreef:
08-09-2021 06:06
Het komt op mij over dat je wanhopig bevestiging aan het zoeken bent en heel erg hoopt dat dit een leuke man is die meteen verliefd is en een relatie wil zodra jij gescheiden bent en een eigen huis hebt. Zo van het ene huwelijk in de andere relatie.

Echt, laat die man los. Je kent hem niet en je zit midden in een scheiding. Is dat al niet heftig genoeg? Je denkt misschien van niet, maar onderschat het niet. Ga je nou eerst eens met het verwerken van je scheiding bezig houden ipv alweer je pijlen te richten op een ander.
Jij zegt wat ik denk.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Tictac85 schreef:
24-08-2021 21:13
Het gaat niet erom of er een opening is. Ik vraag me af wat hij van me vindt. Of hij oprecht is.
Je hebt je prioriteiten niet op orde.

Een man die oprecht is, trekt een warme jas aan, doet een muts op en haalt twee chocomel bij de to-go en gaat niet lopen dwingen dat een afspraak bij hem thuis moet.

Ik zou stoppen met dat pleasen maar willen dat Jan en Alleman je aardig vindt. Dan maar geen date; hij is niet de laatste man op aarde.

Ik kan alleen maar hopen dat er geen kinderen in het spel zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is niet zo ingewikkeld en heeft niet zoveel tekst nodig.

Jij hebt een grens aangegeven; niet thuis afspreken. Hij weet dat en vraagt je nu al om die grens los te laten. Omwille van zijn comfort.

En dan probeert hij dus nog om een goede indruk te maken.

Als het al zo begint, kun je op je vingers uittellen hoe het verder gaat.

PS: ik heb persoonlijk ook meer bezwaar tegen regen dan thuisdate, maar zou voor een eerste date écht een middenweg proberen te vinden. En als die er niet is, dan niet.
Everything is fluid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven