Gezondheid alle pijlers

ERCP

28-11-2021 23:36 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Morgen krijg ik een ERCP waarbij ze meteen een spier doorknippen en een stent plaatsen. Ik mag dezelfde dag weer naar huis.
Vind het wel erg spannend, vooral omdat de arts aangaf dat er wel een kleine kans op een alvleesklierontsteking erna is... De arts gaf aan dat ik dinsdag, mits ik me goed voel, gewoon weer kan en mag werken.

Hoor graag ervaringen van mensen die ook een ERCP al hebben gehad. Viel het mee of tegen?
Ik weet niet of mijn bericht juist helpt of niet. Maar ik heb een ERCP gehad juist omdat ik een alvleesklierontsteking had. Die ontsteking was wel echt de hel, maar de ERCP was de reden waardoor het uiteindelijk langzaamaan weer beter met me ging. Ik had een roesje, dus ik weet er helemaal niks meer van, heb niks gevoeld. Dus mijn ervaringen met een ERCP zelf zijn goed. Ik lag zelf daarna nog een week in het ziekenhuis omdat ik nog heel ziek was en ze eerst zeker wilden weten dat het qua ontsteking de goede kant op zou gaan. Dus qua herstel van alleen een ERCP kan ik je niets vertellen.

Volgens je arts is de kans klein dat je er een alvleesklierontsteking aan overhoudt, daar zou ik me dan gewoon op richten. Je hebt er zelf geen invloed op, dus probeer dat los te laten.
Here am I in my little bubble
De Ecrp zelf stelt met een roesje niets voor.
Ik heb hem 2x gehad en vond het weinig voorstellen omdat je heerlijk gaat slapen. Ik heb er niks van gemerkt. Moest bij beide keren wel een nacht in het ziekenhuis blijven ivm kans op bloeding.
Bij mij ging het om galstenen die in de galwegen vast zaten
Ik heb hem drie keer gehad en de eerste keer inderdaad een alvleesklierontsteking gekregen. Maar die kans was bij mij groot. Van het onderzoek zelf merk je niet zoveel door het roesje.
Ik vind hier dingen van.
Heb hem gehad vandaag. Is goed gegaan, lekker geslapen. Nu weer thuis. Wel gevoelige buik en rug

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven