Herstel operatie sterilisatie man

30-11-2021 15:07 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier en vraag me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met het ongedaan maken van de sterilisatie van een man? Zo ja, hoelang was hij gesteriliseerd en hoelang duurde het voordat jullie zwanger waren.

Groet!
Delta91 schreef:
30-11-2021 16:07
Ach hoe vaak komen vrouwen niet aan met ik ben al zwanger geweest en bevallen, nu ben jij aan de beurt?
Ik lees deze vraag ook vrijwel nooit van een vrouw.
Het is meer, die vrouw heeft tot en tussen de zwangerschappen meestal ook al alle moeite gedaan om niet zwanger te raken. Laat die man het eens oppakken. Condooms kunnen ook als man niet wil steriliseren. Ken genoeg stellen die het zo doen.
cleo schreef:
30-11-2021 16:21
Het is meer, die vrouw heeft tot en tussen de zwangerschappen meestal ook al alle moeite gedaan om niet zwanger te raken. Laat die man het eens oppakken. Condooms kunnen ook als man niet wil steriliseren. Ken genoeg stellen die het zo doen.
Och, ik vond een spiraal laten plaatsen niet zo'n enorme opgave hoor. Beter dan condooms iig.
Mijn man wilde zich best laten steriliseren toen ons jongste kind geboren was, maar hij was toen pas begin 30 en ik vond dat nog erg jong, wie weet wat de toekomst nog zou brengen.
LaFleurNoire schreef:
30-11-2021 16:28
Och, ik vond een spiraal laten plaatsen niet zo'n enorme opgave hoor. Beter dan condooms iig.
Mijn man wilde zich best laten steriliseren toen ons jongste kind geboren was, maar hij was toen pas begin 30 en ik vond dat nog erg jong, wie weet wat de toekomst nog zou brengen.
Hoe dan ook, ieder stel zijn keuze (veel mensen hebben last van hun spiraal), maar voel jij je onder druk gezet om een spiraal te nemen? Waarom een man dan wel onder druk een sterilisatie? Je maakt samen een keuze.
cleo schreef:
30-11-2021 16:21
Spiraal kan ook.

Het probleem is meer het dwingende: ik vind dat je het moet doen, omdat whatever. Ik zou ook nooit zeggen dat mijn vriendin aan de pil moet, of een spiraal moet, of whatever. Dat is gewoon heel raar.
Delta91 schreef:
30-11-2021 16:09
Kijk daar heb je hem al.
:wtf: Dat IS toch gewoon waar?
Vind je dan dat vrouwen ALLES maar moeten regelen? Hele leven menstrueren, zwanger zijn, kinderen baren, anticonceptie en als kers op de taart een sterilisatie?
En de man.... Niks?

En hoe kom je erbij dat die man onder druk gezet is, dat staat toch nergens.
justagirly wijzigde dit bericht op 30-11-2021 16:34
13.58% gewijzigd
DS1971 schreef:
30-11-2021 16:32
Spiraal kan ook.

Het probleem is meer het dwingende: ik vind dat je het moet doen, omdat whatever. Ik zou ook nooit zeggen dat mijn vriendin aan de pil moet, of een spiraal moet, of whatever. Dat is gewoon heel raar.
Die mannen doen dat toch niet als ze dat zelf niet willen?

Hoe dan ook TO, hopelijk lukt het voor jullie! Gelukkig heeft een man vaak langer een optie voor een tweede leg dan een vrouw.
Ik vroeg alleen of mensen misschien het zelfde hadden meegemaakt qua traject waar wij nu in gaan… niemand is gedwongen ergens toe ik het verleden of nu. Wat een rare reacties zeg.
newspaper schreef:
30-11-2021 16:08
Mijn man heeft dit gedaan, 4 maanden na de operatie was ik zwanger. Daarna nog 2x zwanger geweest. Hij was ongeveer 6 jaar gesteriliseerd.
Kijk dat is positief! Mijn man is ook ongeveer 6 jaar terug ‘geholpen’. Duimen dat het bij ons ook snel gaat lukken.
Gewoon proberen, ik ken een stel waarbij het niet meer gelukt is na de herstel operatie, maar hier in jouw topic iemand waarbij het wel gelukt is. Denk dat de percentages bij artsen die de operatie uitvoeren wel bekent is, voor wat het waard is, want wie zegt in welke groep jullie zullen vallen.
Succes in ieder geval. 😊👍🏻
tęssa44- wijzigde dit bericht op 30-11-2021 16:40
0.57% gewijzigd
Ecy9675 schreef:
30-11-2021 16:35
Ik vroeg alleen of mensen misschien het zelfde hadden meegemaakt qua traject waar wij nu in gaan… niemand is gedwongen ergens toe ik het verleden of nu. Wat een rare reacties zeg.
Welkom op het Viva forum waar je ongewenst andermans mening opgedrongen krijgt, maar geen antwoord op je vraag krijgt.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Quinnepin schreef:
30-11-2021 16:40
Welkom op het Viva forum waar je ongewenst andermans mening opgedrongen krijgt, maar geen antwoord op je vraag krijgt.
Precies! & Lekker belangrijk ook waarom. Maar oh zo leuk om te speculeren
tęssa44- wijzigde dit bericht op 30-11-2021 16:42
7.72% gewijzigd
cleo schreef:
Hoe dan ook, ieder stel zijn keuze (veel mensen hebben last van hun spiraal), maar voel jij je onder druk gezet om een spiraal te nemen? Waarom een man dan wel onder druk een sterilisatie? Je maakt samen een keuze.
Nope. In de meeste gevallen krijg je van onder druk zetten alleen maar ellende.
En we weten helemaal niet of de partner van TO onder druk gezet is om de boel te laten knippen dus irrelevant.
DS1971 schreef:
Spiraal kan ook.

Ja is echt hemels kan ik je vertellen, heel je leven voor de anticonceptie zorgen.

En als jij als man nee zegt, moet je partner wel íets toch?! Dat is geen dwang en helemaal niet raar?
Quinnepin schreef:
30-11-2021 16:40
:-)
Waarom gaan er mensen aan de haal met dit topic. Reageer eens inhoudelijk!

Vriend van ons was 7 jaar gesteriliseerd en ze kregen 8 maanden na de hersteloperatie een gezonde dochter.
*Sally* schreef:
30-11-2021 16:43
Ja is echt hemels kan ik je vertellen, heel je leven voor de anticonceptie zorgen.

En als jij als man nee zegt, moet je partner wel íets toch?! Dat is geen dwang en helemaal niet raar?
Ja en het gemak van dat ‘dan neem je toch een spiraal’, ik heb het VIER x geprobeerd echt, zo gemakkelijk is het nu ook weer niet voor iedereen!

Mijn man is gesteriliseerd had van mij niet gehoeven, maar ik deed niets meer aan anticonceptie en ja daar zitten ook consequenties aan… 😉
Because schreef:
30-11-2021 16:46

Vriend van ons was 7 jaar gesteriliseerd en ze kregen 8 maanden na de hersteloperatie een gezonde dochter.
Dus ze was 8 maanden na de hersteloperatie zwanger?
Because schreef:

Best knap...
Volgens mij is er in het verleden wel op dit forum een soort kletstopic geweest van dames die zwanger wilden worden en waarvan hun partner gesteriliseerd was. Wellicht dat je dat nog terug kunt vinden.
Ecy9675 schreef:
30-11-2021 16:48
Dus ze was 8 maanden na de hersteloperatie zwanger?

Ja je kunt het ook anders lezen… maar dan zou de herstel operatie niet nodig geweest zijn. 😉
Tęssa44- schreef:
Ja en het gemak van dat ‘dan neem je toch een spiraal’, ik heb het VIER x geprobeerd echt, zo gemakkelijk is het nu ook weer niet voor iedereen!

Mijn man is gesteriliseerd had van mij niet gehoeven, maar ik deed niets meer aan anticonceptie en ja daar zitten ook consequenties aan… 😉
Hohoho, nou niet de boel gaan verdraaien hè. Dat is niet wat ik schreef. Voor míj́ was een spiraal een prima oplossing en ik heb nergens beweerd dat dat een gemeengoed zou moeten zijn.
Als er voor mij geen goede oplossing zou zijn geweest zou mijn man idd onder het mes zijn gegaan, want daar had ie in eerste instantie al geen probleem mee.
Stokkie schreef:
30-11-2021 16:48
Best knap...
Een vroeg geboorte?
Tęssa44- schreef:
30-11-2021 16:50
Ja je kunt het ook anders lezen… maar dan zou de herstel operatie niet nodig geweest zijn. 😉

Misschien te vroeg geboren? 😉
LaFleurNoire schreef:
30-11-2021 16:52
Hohoho, nou niet de boel gaan verdraaien hè. Dat is niet wat ik schreef. Voor míj́ was een spiraal een prima oplossing en ik heb nergens beweerd dat dat een gemeengoed zou moeten zijn.
Als er voor mij geen goede oplossing zou zijn geweest zou mijn man idd onder het mes zijn gegaan, want daar had ie in eerste instantie al geen probleem mee.
Even terugscrollen ik reageerde op Sally, die weer op DS reageerde met de zin: ‘Spiraal kan ook’’, DS is een man en het irriteert mij enorm als mannen zo gemakkelijk dat neerplempen, zonder er ook maar iets van te weten. Dus ging niet over jou. 😊
Ecy9675 schreef:
30-11-2021 16:55
Misschien te vroeg geboren? 😉

💡 niet aan gedacht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven