Herstel operatie sterilisatie man

30-11-2021 15:07 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier en vraag me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met het ongedaan maken van de sterilisatie van een man? Zo ja, hoelang was hij gesteriliseerd en hoelang duurde het voordat jullie zwanger waren.

Groet!
Because schreef:
30-11-2021 16:46

Vriend van ons was 7 jaar gesteriliseerd en ze kregen 8 maanden na de hersteloperatie een gezonde dochter.
Dan zou ik toch maar es achter mn oren krabben als man.
-
Tęssa44- schreef:
30-11-2021 16:58
Even terugscrollen ik reageerde op Sally, die weer op DS reageerde met de zin: ‘Spiraal kan ook’’, DS is een man en het irriteert mij enorm als mannen zo gemakkelijk dat neerplempen, zonder er ook maar iets van te weten. Dus ging niet over jou. 😊
Oh, sorry ☺️.
Dan ben ik het met je eens.
*Sally* schreef:
30-11-2021 16:43
Ja is echt hemels kan ik je vertellen, heel je leven voor de anticonceptie zorgen.

En als jij als man nee zegt, moet je partner wel íets toch?! Dat is geen dwang en helemaal niet raar?
Dat is gewoon dwang, maar dat is natuurlijk anders. Wij snappen dat gewoon niet. :roll:
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Tęssa44- schreef:
30-11-2021 16:58
Even terugscrollen ik reageerde op Sally, die weer op DS reageerde met de zin: ‘Spiraal kan ook’’, DS is een man en het irriteert mij enorm als mannen zo gemakkelijk dat neerplempen, zonder er ook maar iets van te weten. Dus ging niet over jou. 😊
Precies. Mag je iedere paar jaar in de beugels om weer zo’n kloteding je baarmoeder in te laten lanceren (en ja de meeste vrouwen zijn ontzettende helden en doorstaan dit glimlachend en zonder een centje pijn natuurlijk). Want een paar dagen blauwe ballen voor een man is zielig, en helemaal als hij later met een andere vrouw nog een tweede leg moet.
Ecy9675 schreef:
30-11-2021 16:55
Misschien te vroeg geboren? 😉
Ja, of van de melkboer!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
De tweede-leg is al uitgebreid aan bod gekomen zie ik en allerlei AC is besproken. :rofl:
*Sally* schreef:
30-11-2021 17:13
Precies. Mag je iedere paar jaar in de beugels om weer zo’n kloteding je baarmoeder in te laten lanceren (en ja de meeste vrouwen zijn ontzettende helden en doorstaan dit glimlachend en zonder een centje pijn natuurlijk). Want een paar dagen blauwe ballen voor een man is zielig, en helemaal als hij later met een andere vrouw nog een tweede leg moet.
Dat zal de grootste reden wel zijn dat vrouwen vinden dat hun man maar eens aan de bak moet in het voorkomen van zwangerschap.
cleo schreef:
30-11-2021 16:34
Die mannen doen dat toch niet als ze dat zelf niet willen?
Ik denk dat je ze niet de kost wil geven die overstag gaan terwijl ze het niet willen.

Best veel Nederlandse mannen die geen ruggengraat hebben.
*Sally* schreef:
30-11-2021 16:43
Ja is echt hemels kan ik je vertellen, heel je leven voor de anticonceptie zorgen.

En als jij als man nee zegt, moet je partner wel íets toch?! Dat is geen dwang en helemaal niet raar?
Periodieke onthouding kan ook. Mijn punt was dat er meer opties zijn dan sterilisatie.
DS1971 schreef:
30-11-2021 17:39
Ik denk dat je ze niet de kost wil geven die overstag gaan terwijl ze het niet willen.

Als ze het echt zelf zouden willen zouden ze ook niet om een hersteloperatie hoeven vragen lijkt mij. Ik denk dat veel het toch onder druk van de vrouw doen
DS1971 schreef:
30-11-2021 17:41
Periodieke onthouding kan ook. Mijn punt was dat er meer opties zijn dan sterilisatie.
Eeuwige onthouding zal het eerder worden voor jou.
Delta91 schreef:
30-11-2021 17:46
Als ze het echt zelf zouden willen zouden ze ook niet om een hersteloperatie hoeven vragen lijkt mij. Ik denk dat veel het toch onder druk van de vrouw doen
Velen doen het omdat ze wel willen neuken maar niet met condoom als de vrouw geen behoefte meer heeft aan hormonen slikken of lichaamsvreemde shit in haar lijf te laten stoppen.
DS1971 schreef:
30-11-2021 17:39

Nou, prima. Dan zetten ze hun vrouw voor blok en mag die het oplossen.

Maar in werkelijkheid denk ik dat de meeste stellen gezamenlijk tot een beslissing komen voor wat het beste bij hen past.
cleo schreef:
30-11-2021 17:59
Nou, prima. Dan zetten ze hun vrouw voor blok en mag die het oplossen.

Maar in werkelijkheid denk ik dat de meeste stellen gezamenlijk tot een beslissing komen voor wat het beste bij hen past.
Precies.

En vaak is dat echt nog steeds de vrouw, dus wat een gejammer van de mannetjes weer hier, totaal onterecht.
Ik snap het wel hoor. Seks is gewoon minder leuk en minder ontspannen als je steeds bezig moet zijn met het voorkomen van de negatieve consequenties. Als ik een man was zou ik ook mooi niks doen.
DS1971 schreef:
Nee dat is lekker betrouwbaar en als de vrouw zwanger wordt, kan ze weer een kind dragen en baren of een abortus. Zoals al gezegd wordt, dat wordt dan permanente onthouding.
DS1971 schreef:
Ja heel veilig ook, jaren gedaan zo, wel een inmiddels 17 jarig exemplaar uit voort gekomen, geeft niet hoor, maar was natuurlijk niet de bedoeling. En gaf erg veel stress indertijd. Sowieso voor mij iedere maand was het toch weer spannend!

Mijn man heeft zich daarna gewoon laten steriliseren zoals dat een prima keus was op dat moment. En ja kan dat je daarna weer iemand tegenkomt waarbij er weer wel een kinderwens is, dan doe je dus een herstel operatie zoals bij TO gaat gebeuren bij haar man, ik hoop voor ze dat het lukt! 🍀

Kan ook zijn dat het niet meer lukt, er zijn gelukkig succesverhalen!
En er zijn ook stellen waarbij het niet lukt.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 30-11-2021 18:14
3.93% gewijzigd
Delta91 schreef:
30-11-2021 17:46
Zoals dat voor de sterilisatie geldt, geldt het mogelijk net zo goed voor die nieuwe baby.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Een hersteloperatie van een man heeft best vaak goede kans om te lukken.

Kan ook een reden om voor stellen die optie te kiezen, jeweet wel als ze niet onder druk gezet zijn natuurlijk. ;-)
lolapaloeza schreef:
30-11-2021 18:13
Zoals dat voor de sterilisatie geldt, geldt het mogelijk net zo goed voor die nieuwe baby.
:-D
polydox schreef:
30-11-2021 18:08
Nee dat is lekker betrouwbaar en als de vrouw zwanger wordt, kan ze weer een kind dragen en baren of een abortus. Zoals al gezegd wordt, dat wordt dan permanente onthouding.
Ja maar, dat is echt minder erg/belangrijk hoor.
lolapaloeza schreef:
30-11-2021 18:13
Eens.
DS1971 schreef:
30-11-2021 16:21
Ja, dat argument gebruikte mijn ex-vrouw ook.

Maar goed, gewoon nee zeggen helpt daar prima tegen.
mocht je je nog afvragen, waarom ze bij je weg wilde
*Sally* schreef:
30-11-2021 17:49
Eeuwige onthouding zal het eerder worden voor jou.
Tuurlijk meid.
Quinnepin schreef:
30-11-2021 16:40
Welkom op het Viva forum waar je ongewenst andermans mening opgedrongen krijgt, maar geen antwoord op je vraag krijgt.
nou, dat is hier wel aan de orde. TO ik hoop dat het lukt en dat je/jullie zwanger mogen worden.
Achteraf kijk je een koe in zn kont toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven