Advies what to do
zondag 28 november 2021 om 22:45
Hey,
Ik had hier al topic over onzekerheid en stress tijdens daten, dit vooral omdat hij (ineens) minder liet horen & ik het heel eng vind na aantal nare ervaringen mezelf open te stellen en risico te lopen op een gebroken hart. Waardoor ik heel veel nadenk en analyseer etc.
Maar, de man in kwestie is geweldig, matchen goed, liggen op 1 lijn, willen hetzelfde in het leven, hebben alles op de rit etc.
Nu liet dir afgelopen week minder horen.. kreeg vrijdags appjes met vele excuses en waarom etc. Hij is die avond nog naar mij gekomen.
Het was weer zoals alle dates, en genoten.
Ik ben het gesprek met hem aangegaan, gezegd dat ik het niet heel leuk vond helemaal niks te horen, en dat een bijvoorbeeld 1 appje einde van de dag wel fijn zou zijn. Gewoon om even over je dag te hebben.
Hij begreep het, en snapte mij.. hij was echt serieus met mij, en wil nog het liefst heel lang met mij zijn..
Maar dan. Hij verrekt vrijdag, krijg een ik ben thuis met hartjes etc.
Sindsdien niks! Heb hem zaterdag nog 2 appjes gestuurd, 1 x heel vroeg 1 begin van de avond.
Hij heeft dit gelezen, is vandaag ook online op social media.
Ik stuur half uur geleden toch nog een hey.. en ook die wordt genegeerd
Ik vind het eigenlijk echt niet fijn op deze manier, als je iets op wil bouwen vind ik wat meer contact wel fijn, en dat hoeft niet 24/7 te zijn, en ook niet de hele dag door.. maar heel weekend gewoon niks terwijl je schijnbaar wel tijd hebt voor social media.
Aan de ene kant wil ik niet weer over beginnen hij weet wat ik denk en vind, maar ik wil eigenlijk ook niet over mijn grenzen gaan, hoe fijn het ook is met deze man. Ik krijg hier het gevoel bij alsof het toch maar mooie praatjes of iets zijn..
(Social media is die overgens niet actief in dingen plaatsen al 3 jaar niet), maar ja.. hoe kan ik dit nu het beste doen zodat ik me niet zo dom voel, het voelt alsof er gewoon niet gedacht wordt aan mij, en wat ik zou willen..
Of ben ik nou onnozel aan het doen?
Ik had hier al topic over onzekerheid en stress tijdens daten, dit vooral omdat hij (ineens) minder liet horen & ik het heel eng vind na aantal nare ervaringen mezelf open te stellen en risico te lopen op een gebroken hart. Waardoor ik heel veel nadenk en analyseer etc.
Maar, de man in kwestie is geweldig, matchen goed, liggen op 1 lijn, willen hetzelfde in het leven, hebben alles op de rit etc.
Nu liet dir afgelopen week minder horen.. kreeg vrijdags appjes met vele excuses en waarom etc. Hij is die avond nog naar mij gekomen.
Het was weer zoals alle dates, en genoten.
Ik ben het gesprek met hem aangegaan, gezegd dat ik het niet heel leuk vond helemaal niks te horen, en dat een bijvoorbeeld 1 appje einde van de dag wel fijn zou zijn. Gewoon om even over je dag te hebben.
Hij begreep het, en snapte mij.. hij was echt serieus met mij, en wil nog het liefst heel lang met mij zijn..
Maar dan. Hij verrekt vrijdag, krijg een ik ben thuis met hartjes etc.
Sindsdien niks! Heb hem zaterdag nog 2 appjes gestuurd, 1 x heel vroeg 1 begin van de avond.
Hij heeft dit gelezen, is vandaag ook online op social media.
Ik stuur half uur geleden toch nog een hey.. en ook die wordt genegeerd
Ik vind het eigenlijk echt niet fijn op deze manier, als je iets op wil bouwen vind ik wat meer contact wel fijn, en dat hoeft niet 24/7 te zijn, en ook niet de hele dag door.. maar heel weekend gewoon niks terwijl je schijnbaar wel tijd hebt voor social media.
Aan de ene kant wil ik niet weer over beginnen hij weet wat ik denk en vind, maar ik wil eigenlijk ook niet over mijn grenzen gaan, hoe fijn het ook is met deze man. Ik krijg hier het gevoel bij alsof het toch maar mooie praatjes of iets zijn..
(Social media is die overgens niet actief in dingen plaatsen al 3 jaar niet), maar ja.. hoe kan ik dit nu het beste doen zodat ik me niet zo dom voel, het voelt alsof er gewoon niet gedacht wordt aan mij, en wat ik zou willen..
Of ben ik nou onnozel aan het doen?
dinsdag 30 november 2021 om 22:53
Huh ? drogredenen? Wat lees jij wat ik niet lees?GeweldigWeer schreef: ↑30-11-2021 21:40Je houdt jezelf goed voor de gek in ieder geval gezien je laatste post! Wat een drogredenen…….maar goed, als jij je hier goed bij voelt, prima toch?!
dinsdag 30 november 2021 om 23:22
Kans is dat van die 10 mannen er 5 jou leuk vinden (statistisch gezien). Waarom zou je zo passief alleen degenen uitkiezen die op jou afkomen? Zij komen waarschijnlijk niet alleen op jou af trouwens..Watermoelen6 schreef: ↑30-11-2021 22:49Daar had ik ook over nagedacht het ligt wel zeker bij mij. Ik koos zelf de verkeerde, maar de verkeerde vallen ook allemaal op mij. Zet 10 mannen op een rij en 2 zijn fout dan komen geheid die 2 op mij af. Ik weet dat het aan mij ligt, maar weet dus niet waarom zou het graag willen veranderen, maar zie het zelf niet en heb er zelf dus blijkbaar geen kijk op of een man goed of fout is al mijn exen leken kwa uiterlijk niet op elkaar en allemaal verschillend maar toch door alle bedrogen. Zolang ik het zelf niet inzie begin ik er niet meer aan, zou het graag willen begrijpen het zal ergens vandaan komen. Leg de verantwoordelijkheid zeker niet buiten mij zelf.
Je zou dus voortaan wat meer initiatief kunnen nemen om die andere 3 eens te leren kennen.
dinsdag 30 november 2021 om 23:50
Ja, heb er met een mannelijke therapeut over gepraat en hij probeerde het ook bij mij, dus mee gestopt. Denk dat het iets met mijn uitstraling te maken had 'open' en dat ik daarom veel mannen achter mij aan had die mij niet zien zoals ik ben. Ben nu een stuk gesloten en heb ze niet meer achter mij aan, dat vind ik fijn want heb er geen behoefde aan zn man die weer iets van mij moet. Maar de reden dat ik zelf de verkeerde ertussen uit pikte weet ik dus nog steeds niet wel heel goedgelovig geweest en dom door te denken dat iedereen te vertrouwen is gewoon naïef dat is er wel van af. Denk dat mocht ik er weer voor open staan ik dit keer ook een ander soort man aantrek, maar waarom vroeger de verkeerde Tjah? Misschien mezelf het geluk niet gunnen, als ik zo terug kijk zou ik geen een van mijn exen zelfs een kans voor een praatje geven in het hier en nu. Dus denk onbewust dat ik bewust pijn heb laten doen. Zou er eigenlijk met een vrouwelijke psycholoog nog een keer aan moeten werken. Maar voor nu vind ik het wel even best zo ben heel blij dat ik geen man in mijn leven heb.
dinsdag 30 november 2021 om 23:54
woensdag 1 december 2021 om 04:25
To, je bent een volwassen vrouw, houd op met dat stomme geapp met een man die je amper 2 mnd kent en zeker niet weer boos gaan appen. Houd de eer aan jezelf en je zoontje verzint echt niet zelf dat mama een man nodig heeft, dat leert hij van volwassenen. Dat hij boos wordt, omdat je alleen bent betekent dat hij het wel mee krijgt: hij krijgt de boodschap dat op jezelf en zelfstandig niet goed genoeg is.Miirraa917 schreef: ↑30-11-2021 21:19Hooooooo nee ik geef hem niet tot het weekend voor een kans!
Ik geef het tot het weekend of ik dan nog de drang voel om hem even te vertellen hoe respectloos ik dit vind( want waarschijnlijk boeit hem dat echt niet),
Het liefst zou ik namelijk nu een flink appje willen maken met wat ik allemaal vind en denk, maar ik denk niet dat dat toevoegt. Dus wil mezelf de ruimte geven erover na te denken of ik dat okk echt wil zeggen, of gewoon ook zo achter me wil laten.
Dus nee zeker niet voor nog een kans![]()
En nee hoor, zoontje krijgt er niks van mee.. ik kan heel goed die dingen voor mezelf houden, zo hou ik mij al 6 jaar staande. En ook.. mijn zoontje wordt soms zelfs boos op mij omdat ik nog geen man heb, want volgens hem vind ik het veel te leuk saampjes.
Zoek hulp voor jezelf via de huisarts voor je weer gaat daten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 1 december 2021 om 07:49
Dit dus. Wat een puberaal gedoe.viva-amber schreef: ↑01-12-2021 04:25To, je bent een volwassen vrouw, houd op met dat stomme geapp met een man die je amper 2 mnd kent en zeker niet weer boos gaan appen. Houd de eer aan jezelf en je zoontje verzint echt niet zelf dat mama een man nodig heeft, dat leert hij van volwassenen. Dat hij boos wordt, omdat je alleen bent betekent dat hij het wel mee krijgt: hij krijgt de boodschap dat op jezelf en zelfstandig niet goed genoeg is.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

woensdag 1 december 2021 om 08:04
viva-amber schreef: ↑01-12-2021 04:25To, je bent een volwassen vrouw, houd op met dat stomme geapp met een man die je amper 2 mnd kent en zeker niet weer boos gaan appen. Houd de eer aan jezelf en je zoontje verzint echt niet zelf dat mama een man nodig heeft, dat leert hij van volwassenen. Dat hij boos wordt, omdat je alleen bent betekent dat hij het wel mee krijgt: hij krijgt de boodschap dat op jezelf en zelfstandig niet goed genoeg is.
Dit is echt een goed advies. Daarnaast kunnen mensen er 1000 theorieën op loslaten; als iemand je echt leuk vindt , dan merk je dat.
woensdag 1 december 2021 om 09:42
Dat stuk dat je zoontje boos wordt omdat je het " te gezellig " vindt samen, komt op mij ook wel vreemd over. Lijkt me niet logisch dat dit uit hemzelf komt. De meeste kinderen voelen intrinsiek echt niet de behoefte om hun ouder te delen met een vreemde, dus blijkbaar draag je toch iets op hem over ook al denk je zelf van niet.
woensdag 1 december 2021 om 11:58
Lieve TO, ik vind jouw gedrag helemaal niet puberaal en vind dat je t goed hebt aangepakt door hem niet meteen een boze app terug te sturen nadat je door hem geghost bent.
Hou dat vol!
Aangezien deze man geen moeite doet
voor jou, zou ik ook geen tijd en energie meer in hem steken, en hem ook niet meer appen eind deze week. Hij is geen appje, geen zin, geen letter meer waard.
Als jij hem zou appen, ben je toch weer met hem bezig, wat egostrelend is voor hem, doe dat dus niet..
Laat hem in z'n sop gaarkoken, en laat hem ook in vertwijfeling achter.
Over een tijdje zul je trots zijn op jezelf dat je hem niet meer hebt geappt.
Hou dat vol!
voor jou, zou ik ook geen tijd en energie meer in hem steken, en hem ook niet meer appen eind deze week. Hij is geen appje, geen zin, geen letter meer waard.
Als jij hem zou appen, ben je toch weer met hem bezig, wat egostrelend is voor hem, doe dat dus niet..
woensdag 1 december 2021 om 13:25
Ik denk eerder dat dit soort conflictvermijdende mannen alleen maar opgelucht is dat er geen boos appje komt. Ik vind ook dat to het los mag laten, want het gaat haar niets brengen. Tegelijkertijd gun je ergens dit soort kneuzen niet dat ze met dit gedrag wegkomen..Yep schreef: ↑01-12-2021 11:58Lieve TO, ik vind jouw gedrag helemaal niet puberaal en vind dat je t goed hebt aangepakt door hem niet meteen een boze app terug te sturen nadat je door hem geghost bent.
Hou dat vol!

woensdag 1 december 2021 om 14:17
Dat geeft nooit de voldoening die je denkt.
Doet me denken aan een vriendin/klasgenoot van de middelbare school. Ze had een vriendje dat al weken niets van zich liet horen (wel pré-mobiel). Op een gegeven moment was ze zo kwaad en heeft ze zijn voicemail volgescholden eindigend met: “het is uit!” …Euh ja, het was wat deze jongen betreft al lang uit.
woensdag 1 december 2021 om 14:41
Nogmaals, het gaat er niet om wat je allemaal aantrekt, het gaat erom wat je kiest.Watermoelen6 schreef: ↑30-11-2021 23:50Denk dat mocht ik er weer voor open staan ik dit keer ook een ander soort man aantrek

woensdag 1 december 2021 om 14:47
Het gaat niet om die man, want die is al lang weg. Het is puur een actie om zelf nog 'waardig het toneel te verlaten' en zodat je het kan afsluiten, meer niet.cleo schreef: ↑01-12-2021 14:17Dat geeft nooit de voldoening die je denkt.
Doet me denken aan een vriendin/klasgenoot van de middelbare school. Ze had een vriendje dat al weken niets van zich liet horen (wel pré-mobiel). Op een gegeven moment was ze zo kwaad en heeft ze zijn voicemail volgescholden eindigend met: “het is uit!” …Euh ja, het was wat deze jongen betreft al lang uit.
woensdag 1 december 2021 om 14:53
Hoe lang wil je nog wachten?Watermoelen6 schreef: ↑30-11-2021 23:54Pfff, klink wel als een teleurgestelde verbitterde vrouw zo, haha! Zal er nog eens over na gaan denken. Maar meen wel dat ik echt heel blij ben zo met mezelf en wie weet als ik er zelf klaar voor ben en meer inzichten heb gekregen de juiste vanzelf wel komt.

woensdag 1 december 2021 om 14:56
Ja dat inderdaad. En om hem toch nog enigszins te confronteren met zijn laffe gedrag. Soms helpt dat om het daarna los te laten. Zelf zou ik slecht gaan op zo'n open einde.

woensdag 1 december 2021 om 15:15
woensdag 1 december 2021 om 15:27
Iets afsluiten door een trap na te geven en nog maar weer eens te herhalen wat je niet ok vindt aan de ander. Ik zie de waardigheid er niet van.
Ik had een kennis die het niet trok dat ik niet (tijdig) reageerde op haar berichten. Terwijl zij degene was die ineens besloten had close met me te willen zijn, zij besloot telkens verhalen te sturen via app, en van die "hoe is het/hoe was je dag" dingen en persoonlijke verhalen. Vervolgens reageerde ik inderdaad niet meer. Want ja, ik had al gezegd notabene dat ik niet zo van het appen ben. Waarom probeer je me dan te dwingen om te veranderen, zodat het voor jou aangenamer voelt?
En bam, super boos/teleurgesteld/verdrietig/onzeker/het triggerde haar in haar eetstoornis zelfs. Dat zijn altijd de mensen die dan ook nog na een maand zo'n boos bericht gaan sturen, "om het af te sluiten."
Ja leuk, maar dit is 100% jouw zelfgecreëerde drama, ik had er geen zak mee te maken, je kent me amper en ineens ben ik de belangrijkste persoon in je leven lijkt het wel?
Die meid wist van mij al dat ik op mezelf ben, dat ik veel tijd nodig heb om iemand te leren kennen, het leek net alsof dat voor haar juist een teken was om mij dichterbij te willen hebben. En eerst ging ik daar wel enigszins in mee, totdat het me teveel werd en toen haakte ik af. En ineens was dat mijn schuld, en letterlijk zegt ze dat ik de zoveelste ben die haar "laat vallen."
Ik sluit niet uit dat met TO ook zoiets speelt, dat je juist van gesloten mensen verkeerde verwachtingen gaat hebben waarna ze je teleurstellen, zoals je altijd al teleurgesteld bent.
woensdag 1 december 2021 om 16:58
Oh daar heb ik zo'n kotshekel aan, sowieso aan mensen die termen bezigen als 'laten vallen' en 'in de steek laten' en al helemaal als ze dat bij anderen gaan neerleggen in de vorm van 'jij bent de zoveelste die dat doet'. Wat heb je met die anderen te maken? Alsof je verplicht bent om te blijven omdat anderen dat niet deden. Je kunt natuurlijk wel benoemen dat je veel hebt meegemaakt, en het mag ook rot zijn als iemand vertrekt nadat er al zoveel zijn vertrokken, maar dat op die manier bij de ander gaan leggen vind ik zo laag. Hou dat gewoon bij jezelf, ga eraan werken in therapie desnoods. Een ander heeft niets met voorgangers te maken.
woensdag 1 december 2021 om 17:57
Wanneer hij niets meer laat horen, zou ik wel even mijn hart luchten hoor, naar hem dus. Niet omdat je een antwoord terug verwacht, of überhaupt zou willen, maar wel om even lekker te kunnen zeggen wat je zeggen wil. Dan wel direct erna zijn nummer blokkeren enzo. Want anders doe je het niet om even je hart te luchten, maar slechts in de hoop dat hij dan alsnog in vertraagde opname, met open armen naar je toe gerend komt, en zegt, owwwwwww schatje, sorry, en ze leefden nog lang en gelukkig enzo. Iemand die na twee maanden ghost, is gewoon een ontzettende zak hooi. Geen knip voor de neus waard. Niet dat ghosten überhaupt ooit een optie is die ook maar in de verte met fatsoen te maken heeft. Ghosten is voor hele laffe, hele slappe mensen.